Sztylet Świętej Włoczni nierówny
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
No widzicie i "połówki" się przyjęły
Co do potworków to rzeczywiście jest problem bo im broni do łapek nie damy. Jednak to problem pozorny gdyż wystarczy stwierdzić, że potworki zawsze używają "połówek". Czemu? Gdyż potwór to POTWÓR a nie jakiś zapity wieśniak (choć i taki się chyba znajdzie o ile pamięć mnie nie myli). Czyli traktujemy wrogów jakby mieli wszyscy sztylety lub broń magiczną.
A teraz zaskoczenie dla tych co sądzą, że znikną remisy szczególnie w oparciu o to co zaproponowałem powyżej. Remisy będą tylko z innych powodów, bo co się stanie jak spotkają się dwie "połówki"? Wcale nie przyleci bocian, no chyba ze taki piekielny Mianowicie ich efekty się zniosą więc nikt nie będzie miał przewagi i w przypadku remisu nastąpi o dziwo remis.
Od razu wytoczę kontrargument w związku z dopakowaniem "połówkami" potworów. To, że walki na "gołe pięści" nie będą nigdy się kończyły dla bohatera remisem powinno spodobać się zwolennikom realizmu. Spróbujcie walczyć nawet z psem gdzie ma on po swojej stronie tzw. broń naturalną w postaci kłów. Tak samo jest z bardziej "ucywilizowanymi" przeciwnikami bo albo używają broni równoważnej sztyletowi (np. widły) albo wręcz magicznej. Więc jednym słowem nie macie się co martwić o to, że wasi przeciwnicy nie będą z wami remisować. Teraz to na pewno gracz zastanowi się gdy stanie naprzeciw Niedźwiadka czy innego pluszaka.
Więc uważam, że zarówno zwolennicy realizmu jak i większej finezji winni być zadowoleni. Plusem tego rozwiązania jest to, że praktycznie nie trzeba modyfikować kart a tylko dodać regułke w instrukcji i najwyżej zmienić kartę Sztyletu, choć i to w ostateczności.
Co do potworków to rzeczywiście jest problem bo im broni do łapek nie damy. Jednak to problem pozorny gdyż wystarczy stwierdzić, że potworki zawsze używają "połówek". Czemu? Gdyż potwór to POTWÓR a nie jakiś zapity wieśniak (choć i taki się chyba znajdzie o ile pamięć mnie nie myli). Czyli traktujemy wrogów jakby mieli wszyscy sztylety lub broń magiczną.
A teraz zaskoczenie dla tych co sądzą, że znikną remisy szczególnie w oparciu o to co zaproponowałem powyżej. Remisy będą tylko z innych powodów, bo co się stanie jak spotkają się dwie "połówki"? Wcale nie przyleci bocian, no chyba ze taki piekielny Mianowicie ich efekty się zniosą więc nikt nie będzie miał przewagi i w przypadku remisu nastąpi o dziwo remis.
Od razu wytoczę kontrargument w związku z dopakowaniem "połówkami" potworów. To, że walki na "gołe pięści" nie będą nigdy się kończyły dla bohatera remisem powinno spodobać się zwolennikom realizmu. Spróbujcie walczyć nawet z psem gdzie ma on po swojej stronie tzw. broń naturalną w postaci kłów. Tak samo jest z bardziej "ucywilizowanymi" przeciwnikami bo albo używają broni równoważnej sztyletowi (np. widły) albo wręcz magicznej. Więc jednym słowem nie macie się co martwić o to, że wasi przeciwnicy nie będą z wami remisować. Teraz to na pewno gracz zastanowi się gdy stanie naprzeciw Niedźwiadka czy innego pluszaka.
Więc uważam, że zarówno zwolennicy realizmu jak i większej finezji winni być zadowoleni. Plusem tego rozwiązania jest to, że praktycznie nie trzeba modyfikować kart a tylko dodać regułke w instrukcji i najwyżej zmienić kartę Sztyletu, choć i to w ostateczności.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Ok, to teraz ja się pogubiłem. Może przedstawię to w podobny do kolegi sposób.
Sztylet, broń magiczna oraz Wszyscy Wrogowie (ci z planszy także) - reguła "połówki" (przy remisie wygrywa posiadacz "połówki").
Reszta broni i walka bez niej - normalne zasady remisu.
A teraz coś trudniejszego, tylko "połówka" przeciw zwykłej premii lub jej brakowi przechyla szalę zwycięstwa a naszą stronę przy uzyskaniu remisu.
Jeżeli natomiast oboje walczący mają "połówki" lub ich nie mają, stosowane są normalne reguły remisu.
Wystarczy, czy jeszcze potrzebujecie rozpiski na konkretne karty? Nie ma znaczenia tu jaką daje premię broń tylko czy jest magiczna (dla ścisłości tylko Magiczne Przedmioty).
Sztylet, broń magiczna oraz Wszyscy Wrogowie (ci z planszy także) - reguła "połówki" (przy remisie wygrywa posiadacz "połówki").
Reszta broni i walka bez niej - normalne zasady remisu.
A teraz coś trudniejszego, tylko "połówka" przeciw zwykłej premii lub jej brakowi przechyla szalę zwycięstwa a naszą stronę przy uzyskaniu remisu.
Jeżeli natomiast oboje walczący mają "połówki" lub ich nie mają, stosowane są normalne reguły remisu.
Wystarczy, czy jeszcze potrzebujecie rozpiski na konkretne karty? Nie ma znaczenia tu jaką daje premię broń tylko czy jest magiczna (dla ścisłości tylko Magiczne Przedmioty).
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Nie siedzę w dyskusji od początku ale zaintrygowało mnie kiedy:
Że co? Jak jakaś broń może dodawać pół punkta siły/miecza? Jeżeli ktoś ma 3 punkty i oponent tyle samo to czy mając miecz +0.5 wygramy walkę czy też musimy użyć dwóch takich mieczy żeby mieć cały punkt? :-sIsztwan pisze:Wtedy sztylet dodaje 0,5 Miecza a nie 1 i jest gorszy od mieczy i broni magicznych
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
gural, jeżeli chcesz zachować wszystkie modyfikatory w stanie nienaruszonym to proponuje by "połówki" dotyczyły każdej broni i wrogów poza sztyletem i będzie git. Jeżeli zaś rozchodzi się o broń magiczną to ona jest o "3/4" lepsza od zwykłej broni więc w walce mieczem przeciwko mieczowi magicznemu przy remisie wygrywa miecz magiczny. To jest jeszcze jedna alternatywa.
Oczywiście nie trzeba zupełnie nic zmieniać na kartach tylko dopisać instrukcję. Proponuję zmienić słowo "połówka" na "bonus" albo "przewagę".
Oczywiście nie trzeba zupełnie nic zmieniać na kartach tylko dopisać instrukcję. Proponuję zmienić słowo "połówka" na "bonus" albo "przewagę".
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Podsumowując, jak dla mnie najsensowniej będzie tak:
- jeśli walczymy gołymi łapami to przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy Sztyletem to dodaje on nam +1, ale przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy inną niż Sztylet bronią niemagiczną to daje nam ona bonus, a remis okazuje się remisem;
- jeśli walczymy magiczną bronią to daje nam ona bonus i przy remisie wygrywamy.
Wyjątkiem od każdej zasady jest sytuacja, gdy przeciwnikiem jest Postać i walczy tym samym rodzajem broni.
- jeśli walczymy gołymi łapami to przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy Sztyletem to dodaje on nam +1, ale przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy inną niż Sztylet bronią niemagiczną to daje nam ona bonus, a remis okazuje się remisem;
- jeśli walczymy magiczną bronią to daje nam ona bonus i przy remisie wygrywamy.
Wyjątkiem od każdej zasady jest sytuacja, gdy przeciwnikiem jest Postać i walczy tym samym rodzajem broni.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
W sumie wersja do zaakceptowania jednak trzeba to lepiej sformułować bo zrozumienie i nie czepianie się tego zajęło mi dobre pół minuty. Co wy na to by zbierać takie "złote myśli" do kupy i zrobić z tego nową instrukcję? Tak, wiem, że pewnie już coś takiego jest na tapecie ale jestem pewny, że tej regułki tam nie ma a zapewne znajdzie się więcej takich propozycji zmian.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- ender
-
- Posty: 77
- Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
a co powiece na rozwiazanie a la Baldurs Gate
w BG bron zadaje xk3/xk6/xk8/xk10 + x (czyli v rzutow koscia 3-6-8-10scienna + bonus broni)
mozna cos takiego wprowadzic do MiM, np.
sztylet zadaje 1k3 +1, miecz 1k6 + 1,a cos magicznego np 1k8 + 2 czy 3k3 +2
co do kosci - ostatnio kupilem zestaw 7 kosci w Empiku za 16zl wiec nie jest to straszliwy wydatek (jest k3, k6, k8, k10, k20 i k100)
co o tym myslicie ??
pozdrawiam
w BG bron zadaje xk3/xk6/xk8/xk10 + x (czyli v rzutow koscia 3-6-8-10scienna + bonus broni)
mozna cos takiego wprowadzic do MiM, np.
sztylet zadaje 1k3 +1, miecz 1k6 + 1,a cos magicznego np 1k8 + 2 czy 3k3 +2
co do kosci - ostatnio kupilem zestaw 7 kosci w Empiku za 16zl wiec nie jest to straszliwy wydatek (jest k3, k6, k8, k10, k20 i k100)
co o tym myslicie ??
pozdrawiam
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
ender, jeśli cie to interesuje to zajrzyj na:
http://magicznymiecz.republika.pl/index.html
Te rpgowe zasady są już opisane, jak chcesz możemy o tym pogadać w jakimć innym temacie. Najlepiej tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=956
grałem już tak "na BG" ok 3 razy ale to nie temat by o tym opowiadać.
http://magicznymiecz.republika.pl/index.html
Te rpgowe zasady są już opisane, jak chcesz możemy o tym pogadać w jakimć innym temacie. Najlepiej tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=956
grałem już tak "na BG" ok 3 razy ale to nie temat by o tym opowiadać.