Sztylet Świętej Włoczni nierówny

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

No widzicie i "połówki" się przyjęły :)

Co do potworków to rzeczywiście jest problem bo im broni do łapek nie damy. Jednak to problem pozorny gdyż wystarczy stwierdzić, że potworki zawsze używają "połówek". Czemu? Gdyż potwór to POTWÓR a nie jakiś zapity wieśniak (choć i taki się chyba znajdzie o ile pamięć mnie nie myli). Czyli traktujemy wrogów jakby mieli wszyscy sztylety lub broń magiczną.

A teraz zaskoczenie dla tych co sądzą, że znikną remisy szczególnie w oparciu o to co zaproponowałem powyżej. Remisy będą tylko z innych powodów, bo co się stanie jak spotkają się dwie "połówki"? Wcale nie przyleci bocian, no chyba ze taki piekielny :D Mianowicie ich efekty się zniosą więc nikt nie będzie miał przewagi i w przypadku remisu nastąpi o dziwo remis.

Od razu wytoczę kontrargument w związku z dopakowaniem "połówkami" potworów. To, że walki na "gołe pięści" nie będą nigdy się kończyły dla bohatera remisem powinno spodobać się zwolennikom realizmu. Spróbujcie walczyć nawet z psem gdzie ma on po swojej stronie tzw. broń naturalną w postaci kłów. Tak samo jest z bardziej "ucywilizowanymi" przeciwnikami bo albo używają broni równoważnej sztyletowi (np. widły) albo wręcz magicznej. Więc jednym słowem nie macie się co martwić o to, że wasi przeciwnicy nie będą z wami remisować. Teraz to na pewno gracz zastanowi się gdy stanie naprzeciw Niedźwiadka czy innego pluszaka.

Więc uważam, że zarówno zwolennicy realizmu jak i większej finezji winni być zadowoleni. Plusem tego rozwiązania jest to, że praktycznie nie trzeba modyfikować kart a tylko dodać regułke w instrukcji i najwyżej zmienić kartę Sztyletu, choć i to w ostateczności.


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Duszodręczyciel, czyli konkretnie jak to wg ciebie ma być?? Bo za dużo tu opisów a za mało "technicznych" informacji. Rozumiem, że chcesz dać "połówki" potworom a co z postaciami, a raczej ich bronią?


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Ja bym proponował zatem tak przy remisie:
- jeśli nie mamy broni, albo mamy sztylet, potwór wygrywa;
- jeśli mamy broń +1 inną niż sztylet, jest remis;
- jeśli mamy broń +2 lub lepszą my wygrywamy.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Ok, to teraz ja się pogubiłem. Może przedstawię to w podobny do kolegi sposób.

Sztylet, broń magiczna oraz Wszyscy Wrogowie (ci z planszy także) - reguła "połówki" (przy remisie wygrywa posiadacz "połówki").
Reszta broni i walka bez niej - normalne zasady remisu.

A teraz coś trudniejszego, tylko "połówka" przeciw zwykłej premii lub jej brakowi przechyla szalę zwycięstwa a naszą stronę przy uzyskaniu remisu.
Jeżeli natomiast oboje walczący mają "połówki" lub ich nie mają, stosowane są normalne reguły remisu.

Wystarczy, czy jeszcze potrzebujecie rozpiski na konkretne karty? Nie ma znaczenia tu jaką daje premię broń tylko czy jest magiczna (dla ścisłości tylko Magiczne Przedmioty).


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

O widzisz! ładnie :) Wtedy sztylet dodaje 0,5 Miecza a nie 1 i jest gorszy od mieczy i broni magicznych - dokładnie o to mi chodziło i jest prosto zapisane :)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: HunteR »

Nie siedzę w dyskusji od początku ale zaintrygowało mnie kiedy:
Isztwan pisze:Wtedy sztylet dodaje 0,5 Miecza a nie 1 i jest gorszy od mieczy i broni magicznych
Że co? Jak jakaś broń może dodawać pół punkta siły/miecza? Jeżeli ktoś ma 3 punkty i oponent tyle samo to czy mając miecz +0.5 wygramy walkę czy też musimy użyć dwóch takich mieczy żeby mieć cały punkt? :-s


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

HunteR, kombinujemy co tu zrobić żeby byle sztylet nie był tak samo dobry jak broń magiczna +1 w grze. Poczytaj całość.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Czyli sztylet nam nie dodaje +1? To bez sensu.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

gural, jeżeli chcesz zachować wszystkie modyfikatory w stanie nienaruszonym to proponuje by "połówki" dotyczyły każdej broni i wrogów poza sztyletem i będzie git. Jeżeli zaś rozchodzi się o broń magiczną to ona jest o "3/4" lepsza od zwykłej broni więc w walce mieczem przeciwko mieczowi magicznemu przy remisie wygrywa miecz magiczny. To jest jeszcze jedna alternatywa.

Oczywiście nie trzeba zupełnie nic zmieniać na kartach tylko dopisać instrukcję. Proponuję zmienić słowo "połówka" na "bonus" albo "przewagę".


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Podsumowując, jak dla mnie najsensowniej będzie tak:

- jeśli walczymy gołymi łapami to przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy Sztyletem to dodaje on nam +1, ale przy remisie przegrywamy;
- jeśli walczymy inną niż Sztylet bronią niemagiczną to daje nam ona bonus, a remis okazuje się remisem;
- jeśli walczymy magiczną bronią to daje nam ona bonus i przy remisie wygrywamy.

Wyjątkiem od każdej zasady jest sytuacja, gdy przeciwnikiem jest Postać i walczy tym samym rodzajem broni.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

W sumie wersja do zaakceptowania jednak trzeba to lepiej sformułować bo zrozumienie i nie czepianie się tego zajęło mi dobre pół minuty. Co wy na to by zbierać takie "złote myśli" do kupy i zrobić z tego nową instrukcję? Tak, wiem, że pewnie już coś takiego jest na tapecie ale jestem pewny, że tej regułki tam nie ma a zapewne znajdzie się więcej takich propozycji zmian.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Jeśli chodzi o MM to jeszcze nie było projektu zmian zasad. Niby zasady prawie te same, ale jakoś MiMowcy się nie kwapią do ich zmian, natomiast ja przeciwnie.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

To jest nas dwóch więc zaczynamy?


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

gural pisze:Jeśli chodzi o MM to jeszcze nie było projektu zmian zasad.
Nieprawda. Zajrzyj czasem na stronę Loopa albo moją. U mnie na str oprócz tych zasad rpgowskich można się w texcie doszukać sporo takich, które by pasowały do oryginalnego MM. BTW jestem z wami!


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

To wy tu siedzicie i piszecie takie głupoty a jeszcze nad instrukcją nikomu nie chciało się popracować? Wstyd. ;)

Może nowy temacik i jakaś systematyka pracy, czyli co ruszamy a czego nie i jaki jest stosunek do "autorek"?


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Zajrzyj na strone Loopa. Bardzo podobaja mi sie tamtejsze proponowane zmiany w rozgrywce.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Stronka jak i jej zawartość super. Zgłębiam ją odkąd znalazłem do niej link na tym forum ale jeszcze mi trochę zostało. Jednak jest tam parę kontrowersyjnych spraw, które jednak wymagają po pierwsze odrębnego tematu na tym forum a po drugie udziału samego autora strony w dyskusji. Zakładać temat?


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Duszodręczyciel pisze:Zakładać temat?
Tak.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 309
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Temat założony a nawet ankieta.


Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: ender »

a co powiece na rozwiazanie a la Baldurs Gate

w BG bron zadaje xk3/xk6/xk8/xk10 + x (czyli v rzutow koscia 3-6-8-10scienna + bonus broni)
mozna cos takiego wprowadzic do MiM, np.
sztylet zadaje 1k3 +1, miecz 1k6 + 1,a cos magicznego np 1k8 + 2 czy 3k3 +2

co do kosci - ostatnio kupilem zestaw 7 kosci w Empiku za 16zl wiec nie jest to straszliwy wydatek (jest k3, k6, k8, k10, k20 i k100)

co o tym myslicie ??

pozdrawiam


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Unikamy RPGowości


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: ender »

ale musisz przyznac ze takie rozwiazanie dosc zprawiedliwie odda sile kazdej broni


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Niestety nie. Gra była robiona pod kość k6. A tu nagle broń zamiast max 7 dmg (+1bonus i 6 na kości) zada 10. Nie pasuje mi to.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Hehe, całkowita pomyłka, bo zabiera to "magię" samej gry, jej prostotę i intuicyjność. Nie w tą strone chcielibyśmy iść.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

ender, jeśli cie to interesuje to zajrzyj na:
http://magicznymiecz.republika.pl/index.html
Te rpgowe zasady są już opisane, jak chcesz możemy o tym pogadać w jakimć innym temacie. Najlepiej tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=956
grałem już tak "na BG" ok 3 razy ale to nie temat by o tym opowiadać.


ODPOWIEDZ