Walka z wieloma Wrogami
- speedy
-
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 09:31
- Lokalizacja: Krakow
- Płeć:
- Wiek: 40
co wy wygadujecie? jesli sa dwie karty, jeden wrog na sile i jeden na moc, to trzeba walczyc z kazdym po kolei, a nie tylko z tym ktory ma numer nizszy a drugiego sobie darowac.
z drugiej strony, jest to ciekawe ze przykladowo dwoch wrogow na sile atakuje jednoczesnie i tracimy 1 punkt, natomiast gdy jest jeden na sile i drugi na moc, to ten drugi sobie spokojnie czeka, a w efekcie tracimy tym razem juz 2 punkty (jesli przegramy obie walki).
z drugiej strony, jest to ciekawe ze przykladowo dwoch wrogow na sile atakuje jednoczesnie i tracimy 1 punkt, natomiast gdy jest jeden na sile i drugi na moc, to ten drugi sobie spokojnie czeka, a w efekcie tracimy tym razem juz 2 punkty (jesli przegramy obie walki).
Fanatyk MM (za jego mroczny klimat) od polowy lat 90-tych. Kolekcja:
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Moim zdaniem:
- jeżeli wyciągniemy Wroga na siłę (II) i moc (III), przegramy z tym pierwszym to drugiej karty już nie rozpatrujemy
- jeżeli walczymy z dwoma wrogami o tym samym parametrze naraz to w razie przegranej walki tracimy tylko JEDEN punt wytrzymałości. To jest jedna walka i nie może być tak że wrogowie mają ułatwienie bo atakują nas razem, a w razie przegranej się traktuje jeszcze jak by walczyli osobno. Bez przesady, to by było zbytnie utrudnienie. W takim wypadku na pewno bym omijał "Ukrytą dolinę" szerokim łukiem, szczególnie grając z dodatkiem "Smoki"
- walcząc naraz z kilkoma wrogami, z których jeden zabiera więcej niż 1 pkt. Wytrzymałości tracimy tyle ile zabrałby nam ten ostatni
- grając tak jak niektórzy to wejście na "Ukrytą dolinę" w towarzystwie Slayera (z Reapera), poszukiwaczem z 4 pkt. Wytrzymałości może oznaczać jego zgon :P
- jeżeli wyciągniemy Wroga na siłę (II) i moc (III), przegramy z tym pierwszym to drugiej karty już nie rozpatrujemy
- jeżeli walczymy z dwoma wrogami o tym samym parametrze naraz to w razie przegranej walki tracimy tylko JEDEN punt wytrzymałości. To jest jedna walka i nie może być tak że wrogowie mają ułatwienie bo atakują nas razem, a w razie przegranej się traktuje jeszcze jak by walczyli osobno. Bez przesady, to by było zbytnie utrudnienie. W takim wypadku na pewno bym omijał "Ukrytą dolinę" szerokim łukiem, szczególnie grając z dodatkiem "Smoki"
- walcząc naraz z kilkoma wrogami, z których jeden zabiera więcej niż 1 pkt. Wytrzymałości tracimy tyle ile zabrałby nam ten ostatni
- grając tak jak niektórzy to wejście na "Ukrytą dolinę" w towarzystwie Slayera (z Reapera), poszukiwaczem z 4 pkt. Wytrzymałości może oznaczać jego zgon :P
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Ale Wrogowie na Siłę mają numerek 2, a na Moc numerek 3 - a jeśli inaczej, to to jest po prostu błąd
No chyba, że taki Wróg co wybiera rodzaj walki - ale tu wystarczy przyjąć normalnie, że Wrogowie na Siłę walczą razem i później na Moc razem 
speedy, ale instrukcja mówi, że jeśli przegrasz walkę, to tracisz resztę tury i nie rozpatrujesz kart o wyższych numerach. Jak przegrasz walkę na Siłę (numerek 2) to nie rozpatrujesz już kart o wyższych numerach (w tym Wrogów na Moc). Podobnie jak w wyniku Zdarzeń (nr 1) stracisz Turę, to olewasz pozostałe karty (w tym Wrogów). Oczywiście możesz te zasady ulogiczniać, ale wtedy albo napiszesz erratę grubości encyklopedii PWN, bo wiele kart należałoby osobno rozpatrywać, albo ustalać je podczas gry. Niestety to może spowodować sprzeczki podczas gry, bo lepiej się wygrywa niż przegrywa i każdy by naciągał zasady na swoją korzyść
speedy, ale instrukcja mówi, że jeśli przegrasz walkę, to tracisz resztę tury i nie rozpatrujesz kart o wyższych numerach. Jak przegrasz walkę na Siłę (numerek 2) to nie rozpatrujesz już kart o wyższych numerach (w tym Wrogów na Moc). Podobnie jak w wyniku Zdarzeń (nr 1) stracisz Turę, to olewasz pozostałe karty (w tym Wrogów). Oczywiście możesz te zasady ulogiczniać, ale wtedy albo napiszesz erratę grubości encyklopedii PWN, bo wiele kart należałoby osobno rozpatrywać, albo ustalać je podczas gry. Niestety to może spowodować sprzeczki podczas gry, bo lepiej się wygrywa niż przegrywa i każdy by naciągał zasady na swoją korzyść
Ja nawet nie mam Talismana.
- speedy
-
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 09:31
- Lokalizacja: Krakow
- Płeć:
- Wiek: 40
skoro tak instrukcja mowi (w tej chwili nie mam pod reka). na starych zasadach tez tak bylo? bo u kogo nie gralem kiedys to zawsze trzeba bylo walczyc z drugim wrogiem na moc, nawet jesli dostalo sie po glowie od wroga fizycznego.speedy, ale instrukcja mówi, że jeśli przegrasz walkę, to tracisz resztę tury i nie rozpatrujesz kart o wyższych numerach.
w takim razie na logike wyjasnie sobie to tak: dostales manto i straciles przytomnosc.
Fanatyk MM (za jego mroczny klimat) od polowy lat 90-tych. Kolekcja:
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Mylisz się, i to bardzo. Ja gram na kilka podstawek do MiMa, wsadziłem do talii prawie wszystkie Smoki jakie miałem (z tego, co pamiętam, około 17 sztuk), a na Dolinę pcham się za każdym razem, gdy jest to możliwe. To jest jakieś utrudnienie, dlatego gram tak, a nie inaczej, ale fałszywym jest, iż tworzy to grę o koszmarnym poziomie trudności.Hellhound pisze:- jeżeli walczymy z dwoma wrogami o tym samym parametrze naraz to w razie przegranej walki tracimy tylko JEDEN punt wytrzymałości. To jest jedna walka i nie może być tak że wrogowie mają ułatwienie bo atakują nas razem, a w razie przegranej się traktuje jeszcze jak by walczyli osobno. Bez przesady, to by było zbytnie utrudnienie. W takim wypadku na pewno bym omijał "Ukrytą dolinę" szerokim łukiem, szczególnie grając z dodatkiem "Smoki"
Poza tem, czemu miało by nie być, iż atakują wspólnie, a zabierają oddzielnie? Jak zaatakuje nas banda punków, to też walczą razem (sumują swą Siłę), a gdy nas pokonają, to każdy punk z osobna nas okrada / zadaje rany (czyli każdy zabiera jeden WT).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
I owszem, instrukcja jaka jest, taka jest..Hellhound pisze:No, w świetle zawiłości zasad MiM takie stwierdzenie jest bardzo odważneNemomon pisze:Mylisz się, i to bardzo.Wydaje mi się po prostu, że instrukcja nic nie mówi o tym, że każdy zabiera nam oddzielnie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 09 lis 2009, 08:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 35
Witam
Jestem nowy - nie wiem czy gdzieś się witacie ale mam pytanie:)
W instrukcji jest wpis dot. kolejności zdarzeń - czyli wyciągamy 3 karty i w prawym dolnym rogu rozpatrujemy jaką kolejność mamy zastosować. Czy w przypadku dwóch przeciwników jeden 2 drugi 5 walczymy po kolei (i dopiero następny walczy z dwoma jeśli ich nie pokonamy) czy walczymy z dwoma naraz.
Proszę o wasze interpretacje bo ostatnio było sporo krzyku o to
W instrukcji jest wpis dot. kolejności zdarzeń - czyli wyciągamy 3 karty i w prawym dolnym rogu rozpatrujemy jaką kolejność mamy zastosować. Czy w przypadku dwóch przeciwników jeden 2 drugi 5 walczymy po kolei (i dopiero następny walczy z dwoma jeśli ich nie pokonamy) czy walczymy z dwoma naraz.
Proszę o wasze interpretacje bo ostatnio było sporo krzyku o to
Od Ciszy... Piękniejszy jest tylko Trance...
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Witamy Ciebie na forum 
W przypadku walki z Wrogami, to tylko Wrogowie o tym samym numerze spotkania walczą razem. Jeżeli np. przychodzi Ci walczyć na Siłę z dwoma wrogami, z których jeden z nich ma numer spotkania 1, a drugi 2, to każdą walkę musisz rozstrzygnąć oddzielnie. Ale jeżeli wyciągniesz dwóch przeciwników i obaj będą mieli numer spotkania 2, to walczą wspólnie, a więc walczysz z ich sumaryczną Siłą.
Przy okazji, nie ma w TMiMie Wroga o numerze spotkania 5. Numery spotkania, jakie mogą się z nimi pojawić, to 1, 2 oraz 3.
Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to pytaj. Możliwe, że źle Ciebie zrozumiałem.
W przypadku walki z Wrogami, to tylko Wrogowie o tym samym numerze spotkania walczą razem. Jeżeli np. przychodzi Ci walczyć na Siłę z dwoma wrogami, z których jeden z nich ma numer spotkania 1, a drugi 2, to każdą walkę musisz rozstrzygnąć oddzielnie. Ale jeżeli wyciągniesz dwóch przeciwników i obaj będą mieli numer spotkania 2, to walczą wspólnie, a więc walczysz z ich sumaryczną Siłą.
Przy okazji, nie ma w TMiMie Wroga o numerze spotkania 5. Numery spotkania, jakie mogą się z nimi pojawić, to 1, 2 oraz 3.
Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to pytaj. Możliwe, że źle Ciebie zrozumiałem.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 09 lis 2009, 08:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 35
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Karty Wrogów z numerem spotkania 1 nigdy nie pozostają na planszy. Po ich rozpatrzeniu należy ich odrzucić na stos kart odrzuconych. Na planszy jedynie mogą pozostawać Wrogowie z numerem spotkania 2 (którzy walczą na Siłę) lub 3 (którzy walczą na Moc). Z Wrogami walczy się jednocześnie jedynie wtedy, gdy mają ten sam numer spotkania oraz walczą używając tego samego parametru. Jeżeli się zdarzy, że masz walczyć z Wrogami, którzy mają ten sam numer spotkania, ale walczą dwoma różnymi parametrami, to zgodnie z instrukcją:
musi badać pierwszą, którą wyciągnął. Jeżeli wygra taką walkę, musi badać następnego Wroga. Jeżeli przegra lub zremisuje taką walkę, jego tura się kończy i nie bada już innych kart, w tym tego kolejnego Wroga.Instrukcja strona 7 pisze:Jeśli dwie lub więcej
kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej
kolejności, w jakiej zostały wylosowane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 09 lis 2009, 08:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 35
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie ma sprawy, jak będziesz miał jakieś inne pytania, to zapraszam. Może również zostaniesz z nami na jakiś czas tutaj
- otrzymywać będziesz najświeższe wiadomości na temat Magii i Miecza i jego nowych dodatków, czy też może zainteresujesz się jakimiś, stworzonymi przez naszych użytkowników
.
Zapraszam.
Zapraszam.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 09 lis 2009, 08:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 35
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Trochę off topowo, ale zamierzam w najbliższym czasie utworzyć temat dotyczący FAQa do najnowszego Talisman: Magia i Miecz, więc jak będziesz miał jakieś pytania, to zapisz je sobie gdzieś i niedługo zostaną udzielone odpowiedzi na nie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: wtorek 10 lis 2020, 19:48
Re: Walka z wieloma Wrogami
Była mowa o sumowaniu punktów i siły w przypadku walk z wieloma wrogami, a co z umiejętnościami wrogów? Czy umiejętności każdego wroga przy walce z wieloma wrogami są brane pod uwagę?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Walka z wieloma Wrogami
Tak, aczkolwiek czasami trza się nagłówkować, jak je zgrabnie ze sobą połączyć.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Walka z wieloma Wrogami
Tak, nawet jeśli prowadzi to do absurdów. Jeśli walczysz z Jaskiniowym trollem i czymkolwiek jeszcze i po walce wyrzucisz 1 lub 2 to walka kończy się remisem, czyli nie zabierasz żadnego wroga jako trofeum. Niby można podczas gry ustalić inaczej, ale jeśli jakiś gracz postanowi grać stricte według zasad, to one są jasne (choć nielogiczne).
Ja nawet nie mam Talismana.