Walka z wieloma Wrogami
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Walka z wieloma Wrogami
Padło i na mnie, że i ja się spytam o interpretację zasad... Zawsze, jeszcze od starej edycji grałem, że jak walczysz w kilkoma Wrogami naraz i przegrasz, to tracisz 1 WT za każdego, walczysz więc z trzema Wrogami (np na Ukrytej Dolinie), to tracisz 3 punkty Wytrzymałości. Jak wy się na to zapatrujecie?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 39
Niby dlaczego? Skoro sumujesz ich Siłe, to walczysz tak jakby z jednym, a nie z każdym osobno i za każdego tracisz pkt Wyt.Nemomon pisze:Ale mimo iż ich Siła się sumuje, to wciąż przegrałeś z kilkoma Wrogami, więc za każdego chyba winneś stracić Wytrzymałość?
Ja też gram tak jak SeSim napisał.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- sandman071
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Oczywiście, gdyby napadło mnie 3 dresów, to mieliby sporą szansę pozbawić mnie życia; jeden też ma jakąś, ale na pewno nie tak sporą jak 3. Licząc me uszkodzenia ciała mógłbym uznać, że straciłem te trzy WT, mimo iż zdarzenie de facto było tylko jednosandman071 pisze:Nemomon:
czy jak na ulicy napadnie na Ciebie 3 dresów i Cię skopie, będziesz mówił, że dostałeś wpi............ 3 razy??? :twisted:
Także bez różnicy czy przegra się z jednym smokiem, czy ze smokiem i lwem na ten przykład. Jest to jedna porazka, więc tracimy jeden punkt życia.
oi! oi! oi!
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 39
Jeżeli jedna osobo Cię pokona to ma dokładnie taką samą szansę pozbawić Cię życia jak i 30 - bo leżysz i kwiczysz. Natomiast ilość wpływa tylko na to ,że łatwiej mogą Cię pokonać. Skończmy może takie żałosne rozważania, bo jak widzę to wyszukiwanie problemów na siłę to zaczyna mi się niedobrze robić... Nemomon jeżeli chcesz bawić się w takie realne podejścia to graj na jedno życie ,bo przecież jak pokona Cię smok to nie mówi: "runda dla mnie ,wpadnij kiedyś po jeszcze" tylko jak Cię pokona to żywego raczej nie zostawi.
Ps trochę mnie poniosło - podejrzewam ,że odreagowuje zakończoną sesję
Ps trochę mnie poniosło - podejrzewam ,że odreagowuje zakończoną sesję
Ostatnio zmieniony piątek 06 lut 2009, 11:12 przez 7Tristan, łącznie zmieniany 1 raz.
- sandman071
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Nemomon:
Ale, jeśli napadnie Cię 3 malutkich dresików (biceps powiedzmy 20 cm :mrgreen: ) to uszkodzenia ciała mogą być porównywalne z jednym wielkim drechem o łapie np. 45 cm. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Analogicznie w grze: jeden smok o sile 7 i powiedzmy lew siła 3 + niedźwiedź siła 3 + dzik o sile 1 walczący wspólnie teoretycznie zadadzą porównywalne obrażenia, także jeden punkt życia.
Co nie zmienia faktu, że Twój sposób gry na pewno może być ciekawym utrudnieniem.
Ale, jeśli napadnie Cię 3 malutkich dresików (biceps powiedzmy 20 cm :mrgreen: ) to uszkodzenia ciała mogą być porównywalne z jednym wielkim drechem o łapie np. 45 cm. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Analogicznie w grze: jeden smok o sile 7 i powiedzmy lew siła 3 + niedźwiedź siła 3 + dzik o sile 1 walczący wspólnie teoretycznie zadadzą porównywalne obrażenia, także jeden punkt życia.
Co nie zmienia faktu, że Twój sposób gry na pewno może być ciekawym utrudnieniem.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Well, Smok mnie tylko wymasuje ogonem (to nie ta wersja, która zieje ogniem), a Lew drapnie pazurami, podczas gdy Niedźwiedź będzie mnie trzymał w łapach i ściskał, a dzik próbował tratować
. Oczywiście to już są jedynie rozważania teoretyczne, bez związku z grą oraz życiem
.
Co do samej zasady, to jak mówiłem, grałem z nią od samego początku grania w MiM, pewnie więc dalej będę tak grał (bo nie chce mi się zmieniać przyzwyczajeń), bo wydawało mi się jeszcze wtedy za normalną rzecz: jeden Wróg - 1 WT, każdy następny Wróg - każde następne WT. Jako, że w zasadach to nigdy nie było wytłumaczone dosłownie, to to wydawało mi się za poprawną interpretację. Zresztą zaczniecie grać z nią, to nawet nie zauważycie różnicy, zwłaszcza w TMiMie, gdzie są tylko dwa obszary, na których coś takiego może się stać (no, z Czarami to minimalnie więcej możliwości). Gracze zawsze mieli świadomość, że Ukryta Dolina, mimo iż jest super obszarem, to równie dobrze może być ich cmentarzem (zwłaszcza, że nasza kupka kart potrafiła nawet mieć koło 20 kart Smoków w sobie, więc wyciągnięcie jednego czy dwu nie było wielkim problemem).
@Tris: np
.
Co do samej zasady, to jak mówiłem, grałem z nią od samego początku grania w MiM, pewnie więc dalej będę tak grał (bo nie chce mi się zmieniać przyzwyczajeń), bo wydawało mi się jeszcze wtedy za normalną rzecz: jeden Wróg - 1 WT, każdy następny Wróg - każde następne WT. Jako, że w zasadach to nigdy nie było wytłumaczone dosłownie, to to wydawało mi się za poprawną interpretację. Zresztą zaczniecie grać z nią, to nawet nie zauważycie różnicy, zwłaszcza w TMiMie, gdzie są tylko dwa obszary, na których coś takiego może się stać (no, z Czarami to minimalnie więcej możliwości). Gracze zawsze mieli świadomość, że Ukryta Dolina, mimo iż jest super obszarem, to równie dobrze może być ich cmentarzem (zwłaszcza, że nasza kupka kart potrafiła nawet mieć koło 20 kart Smoków w sobie, więc wyciągnięcie jednego czy dwu nie było wielkim problemem).
@Tris: np
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Dla przykładu Nemomon w normalnym MiM mało jest Wrogów którzy odbierają coś więcej niż 1 punkt Wytrzymałości, po drugie Obszarów gdzie ciągniesz więcej Kart też nie jest DUŻO - jak dla mnie, jesli Karty ustawia się dość pechowo w takiej Ukrytej Dolinie to jednym słowem masz przesrane a teraz jeszcze jeśli dodasz swój pomysł to już dziękulski nikt nie będzie chciał tam iść. W teorii w swoim Projekcie mogę sobie na to pozwolić ale też wydaje mi się, ze by był to Armagedon dla grających.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Dobra, abstrahując od kwestii zasad, bo to już sobie wyjaśniliśmy - nieważne z iloma Wrogami naraz walczysz, zawsze tracisz tylko 1 WT - spójrzmy na tą kwestię choćby z Twego punktu widzenia, Stave, z punktu widzenia Twojego Projektu.
W Twoim Projekcie, Kraina Zewnętrzna oraz Kraina Środkowa są jakby niebem, a piekłem. O ile kraina Zewnętrzna jest racjonalnie łatwa, można w niej zginąć, aczkolwiek najsilniejsi przeciwnicy mają po Sile oraz Mocy 7 (pomijam rodzynka Dzikiego Trolla or S oraz M =8) i jest ich niewiele (innych także), to Kraina Środkowa jest pełna Wrogów, którzy oscylują z parametrami koło 14.
Faktycznie więc, w Twoim Projekcie Ukryta Dolina mogłaby być przesrana - walczyć z przeciwnikiem o Sile około 40+, który zabiera 3 WT nie jest przyjemnie. Ale spójrz na to z innej strony, Ukryta Dolina wtedy nabiera innego sensu - można na niej dużo się wzmocnić, ale można też sporo stracić. Oczywiście ryzyko straty jest większe, bo z natury rzeczy takie musi być. Poza tem, skoro Kraina Środkowa ma być trudna z założenia, to czemu nie utrudnić jej jeszcze bardziej? Jak ktoś będzie chciał na nią wejść, to i tak wejdzie, nawet gdyby ona zabierała wszystkie prócz jednego punkty WT.
Ale wracając jeszcze na chwilę do starego/nowego MiMa/TMiMa. Powiem Ci szczerze, że jakoś nigdy nie miałem oporów by przejść się czy to na Ruiny, czy to na Ukrytą Dolinę. Ani ja, ani moi gracze. Mimo, iż zawsze graliśmy i nawet teraz gramy w TMiMa ze zwiększonym deckiem o potężniejszych Wrogów. Wielkie oburzenie wynikło tylko z tego powodu, że nie znacie tej zasady z praktyki, zaprawdę ona nie jest taka straszna jak się na początku może wydawać
. Oraz z powodu Rycerza, ale to inna bajka... 
I kończąc powoli moją wypowiedź, weźmy na tapetę TMiMa, dokładniej Reapera, który wprowadza dwie karty - Prophesy - Zdarzenie oraz Fiend Slayer - Przyjaciel, które powodują, że na każdym obszarze ciągniemy o jedną kartę więcej niźli musimy. Dzięki tym dwóm kartom oraz moim pomysłem gra staje się o niebo trudniejsza, a przecież wielu myślało nad jej utrudnieniem. Któryś nawet proponował, by WoGóle nie zwiększać WT, tylko startowa = maxymalna. Nie będzie ona zbyt często stosowana, ale swoje potrafi zrobić... Może sam Ty Stave, pomyślisz by takiego Fiend Slayera do swego Projektu dodać?
A teraz kończąc na szybko, przypomnę to, co powiedziałem na samym początku, ale pewnie większość z Was już zapomniała, to powtórzę - moja wypowiedź teraz tyczy się teoretycznych sytuacji oraz pomysłu samego w sobie, bez jakichkolwiek odniesień do oficjalnych zasad gry.
W Twoim Projekcie, Kraina Zewnętrzna oraz Kraina Środkowa są jakby niebem, a piekłem. O ile kraina Zewnętrzna jest racjonalnie łatwa, można w niej zginąć, aczkolwiek najsilniejsi przeciwnicy mają po Sile oraz Mocy 7 (pomijam rodzynka Dzikiego Trolla or S oraz M =8) i jest ich niewiele (innych także), to Kraina Środkowa jest pełna Wrogów, którzy oscylują z parametrami koło 14.
Faktycznie więc, w Twoim Projekcie Ukryta Dolina mogłaby być przesrana - walczyć z przeciwnikiem o Sile około 40+, który zabiera 3 WT nie jest przyjemnie. Ale spójrz na to z innej strony, Ukryta Dolina wtedy nabiera innego sensu - można na niej dużo się wzmocnić, ale można też sporo stracić. Oczywiście ryzyko straty jest większe, bo z natury rzeczy takie musi być. Poza tem, skoro Kraina Środkowa ma być trudna z założenia, to czemu nie utrudnić jej jeszcze bardziej? Jak ktoś będzie chciał na nią wejść, to i tak wejdzie, nawet gdyby ona zabierała wszystkie prócz jednego punkty WT.
Ale wracając jeszcze na chwilę do starego/nowego MiMa/TMiMa. Powiem Ci szczerze, że jakoś nigdy nie miałem oporów by przejść się czy to na Ruiny, czy to na Ukrytą Dolinę. Ani ja, ani moi gracze. Mimo, iż zawsze graliśmy i nawet teraz gramy w TMiMa ze zwiększonym deckiem o potężniejszych Wrogów. Wielkie oburzenie wynikło tylko z tego powodu, że nie znacie tej zasady z praktyki, zaprawdę ona nie jest taka straszna jak się na początku może wydawać

I kończąc powoli moją wypowiedź, weźmy na tapetę TMiMa, dokładniej Reapera, który wprowadza dwie karty - Prophesy - Zdarzenie oraz Fiend Slayer - Przyjaciel, które powodują, że na każdym obszarze ciągniemy o jedną kartę więcej niźli musimy. Dzięki tym dwóm kartom oraz moim pomysłem gra staje się o niebo trudniejsza, a przecież wielu myślało nad jej utrudnieniem. Któryś nawet proponował, by WoGóle nie zwiększać WT, tylko startowa = maxymalna. Nie będzie ona zbyt często stosowana, ale swoje potrafi zrobić... Może sam Ty Stave, pomyślisz by takiego Fiend Slayera do swego Projektu dodać?
A teraz kończąc na szybko, przypomnę to, co powiedziałem na samym początku, ale pewnie większość z Was już zapomniała, to powtórzę - moja wypowiedź teraz tyczy się teoretycznych sytuacji oraz pomysłu samego w sobie, bez jakichkolwiek odniesień do oficjalnych zasad gry.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Wiesz Nemomon coś podobnego jest już w Kosmicznej Otchłani tj. Gwiezdna LunetaNemomon pisze:I kończąc powoli moją wypowiedź, weźmy na tapetę TMiMa, dokładniej Reapera, który wprowadza dwie karty - Prophesy - Zdarzenie oraz Fiend Slayer - Przyjaciel, które powodują, że na każdym obszarze ciągniemy o jedną kartę więcej niźli musimy.
"Ta Luneta pozwala swemu właścicielowi podczas ciągnięcia Kart dla każdej Krainy z każdego stosu (nie dotyczy Czarów) wyciągniecie 1 Karty więcej niż przewiduje to instrukcja Obszaru, opis Karty Zdarzenia itp. Właściciel Lunety musi rozpatrzyć wszystkie wyciągnięte Karty zgodnie z zasadami gry. "
Jak będę pisał instrukcję to i tak będę przerabiał (czytaj przetwarzał) wszelkie zasady i różne nowości aby zasady były całkowicie klarowne i przyswajalne dla gracza, aby nie było jakiś absurdów.
Ostatnio zmieniony piątek 06 lut 2009, 16:04 przez stave, łącznie zmieniany 1 raz.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- speedy
-
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 09:31
- Lokalizacja: Krakow
- Płeć:
- Wiek: 40
jestem za tym ze niezaleznie od ilosci wrogow, traci sie 1 punkt wytrzymalosci. ale co jesli...

jesli na karcie jednego z tych wrogow jest napisane ze odbiera 2 punkty? rozumiem ze odbierane sa wtedy te 2 punkty, a nie 1, czy 2+1stave pisze:Dla przykładu Nemomon w normalnym MiM mało jest Wrogów którzy odbierają coś więcej niż 1 punkt Wytrzymałości.
Fanatyk MM (za jego mroczny klimat) od polowy lat 90-tych. Kolekcja:
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Grając na oryginalną zasadę, mimo iż nie gram, to bym wybierał maxymalną liczbę, jaką za jednym zamachem można stracić. W Twoim przypadku bym postanowił stracić 2 punkty Wytrzymałości (ponieważ ze wszystkich Wrogów z jakimi walczymy, ten jeden zabiera więcej niźli jedno oczko).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
A swoją drogą tu mam pytanie. O ile się nie mylę w instrukcji jest napisane, że dopiero po pokonaniu wrogów możemy rozpatrywać dalsze karty. Jeśli przegram z wrogiem na siłę (nr na karcie 2) to może nie muszę już walczyć z demonem (3)?Możemy stracić dwa punkty jeśli walczymy na siłę a potem zaraz na moc
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Isztwan pisze:A swoją drogą tu mam pytanie. O ile się nie mylę w instrukcji jest napisane, że dopiero po pokonaniu wrogów możemy rozpatrywać dalsze karty. Jeśli przegram z wrogiem na siłę (nr na karcie 2) to może nie muszę już walczyć z demonem (3)?Możemy stracić dwa punkty jeśli walczymy na siłę a potem zaraz na moc
Jeśli numerki są takie jak napisałeś to się zgadza. Jeśli przypadkiem są wrogowie o takich samych numerach, jest tak jak ja napisałem

- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Poczytaj instrukcję, bo troszkę się myliszszutek pisze:Tu się nie zgodzę, jeżeli są wrogowie o takich samych numerach to zgodnie z instrukcją walczymy z tym, którego kartę jako pierwszą pociągnęliśmy. Jeśli przegramy to nasza tura dobiega końca.
[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 10:51 am ]
Dodam, że w starym MiM był to punkt 16:5 w instrukcji
[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 10:56 am ]
A w nowym T:MiM strona 11 na górze