Od dawna lubię obserwować rozmaite kampanie crowdfundingowe, zarówno w kraju, jak i za granicą. Moją uwagę przykuł tytuł Penny Dreadfun, będący przepiękną przygodową planszówką, w mocnym wiktoriańskim klimacie. Kampania rozpoczęła się dzisiaj i potrwa jeszcze 30 dni.
Pod kątem mechaniki, wnioskując po opisie, gra przypomina nieco Talismana. Również mamy 3 "krainy" - Londyn, Podziemia i Kręgi Piekielne, z których musimy uratować Królową Wiktorię. Gdy się to zrobi, trzeba Królową zaprowadzić na nasz obszar startowy, a samą Wiktorię mogą próbować odbić nam inni gracze. Motyw powrotu kojarzy mi się z Wiekiem Złodziei, aczkolwiek nie grałam w żadną z tych dwóch gier, więc bazuję tylko na opisach i mogę się mylić
Sama gierka ocieka klimatem, pojawiają się tam rozmaite postacie historyczne i popkulturowe, a całość jest przepełniona nietuzinkowym humorem. Piszę wam o tym, bo być może kogoś z was to zaciekawi i może wesprzecie rodaków w kolejnym interesującym projekcie
Link do kampanii znajdziecie tutaj
Od dawna lubię obserwować rozmaite kampanie crowdfundingowe, zarówno w kraju, jak i za granicą. Moją uwagę przykuł tytuł Penny Dreadfun, będący przepiękną przygodową planszówką, w mocnym wiktoriańskim klimacie. Kampania rozpoczęła się dzisiaj i potrwa jeszcze 30 dni. Pod kątem mechaniki, wnioskując po opisie, gra przypomina nieco Talismana. Również mamy 3 "krainy" - Londyn, Podziemia i Kręgi Piekielne, z których musimy uratować Królową Wiktorię. Gdy się to zrobi, trzeba Królową zaprowadzić na nasz obszar startowy, a samą Wiktorię mogą próbować odbić nam inni gracze. Motyw powrotu kojarzy mi się z Wiekiem Złodziei, aczkolwiek nie grałam w żadną z tych dwóch gier, więc bazuję tylko na opisach i mogę się mylić :P Sama gierka ocieka klimatem, pojawiają się tam rozmaite postacie historyczne i popkulturowe, a całość jest przepełniona nietuzinkowym humorem. Piszę wam o tym, bo być może kogoś z was to zaciekawi i może wesprzecie rodaków w kolejnym interesującym projekcie :D Link do kampanii znajdziecie [url=https://wspieram.to/PennyDreadfun]tutaj[/url]
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
vincent pisze: ↑poniedziałek 12 mar 2018, 19:53
Obejrzałem wszystkie odcinki serialu..Całkiem udany
Vincent, a nie chodzi Ci przypadkiem o serial Penny Dreadful?
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
[quote=vincent post_id=150600 time=1520880824 user_id=11201] Obejrzałem wszystkie odcinki serialu..Całkiem udany [/quote] Vincent, a nie chodzi Ci przypadkiem o serial Penny Dreadful? :D
Fenrisek pisze: ↑wtorek 13 mar 2018, 13:43
Ja poczekam na finalną wersję dostępną w sklepach.
O ile będzie dostępna. Sama mam taką nadzieję, bo niestety nie mam jak wesprzeć.
Jakoś to przeżyję.
[quote=Visenna post_id=150655 time=1520950110 user_id=11539] [quote=Fenrisek post_id=150644 time=1520945005 user_id=12017] Ja poczekam na finalną wersję dostępną w sklepach. [/quote]
O ile będzie dostępna. Sama mam taką nadzieję, bo niestety nie mam jak wesprzeć. [/quote] Jakoś to przeżyję. ;)
Pomysł ekstra, najbardziej przypadły mi do gustu postacie i ich towarzysze, ale jakoś nie pasuje mi oprawa graficzna, coś w stylu Darkest Dungeon bardziej by mi się tu widziało. Za lekkie i sympatyczne te ilustracje.
Wodzu, wyspa jest twoja
Pomysł ekstra, najbardziej przypadły mi do gustu postacie i ich towarzysze, ale jakoś nie pasuje mi oprawa graficzna, coś w stylu Darkest Dungeon bardziej by mi się tu widziało. Za lekkie i sympatyczne te ilustracje.
Wodzu, jak chcesz gierkę z oprawą graficzną w stylu Darkest Dungeon, to ta powinna ci przypaść do gustu: https://www.kickstarter.com/projects/brutality/brutality :D
Wow, to jest to! Normalnie bym wsparł gdybym ogarniał paypala i takie tam Ciekawe jakie są szanse na to, że będzie u nas, na wersję polską nie liczę ale żeby w ogóle dało się kupić
Wodzu, wyspa jest twoja
Wow, to jest to! Normalnie bym wsparł gdybym ogarniał paypala i takie tam :) Ciekawe jakie są szanse na to, że będzie u nas, na wersję polską nie liczę ale żeby w ogóle dało się kupić
Cześć! Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania!
Ogólnie mówiąc, Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy to narracyjna gra osadzona w wiktoriańskim Londynie, pełna okultyzmu, groteski i absurdalnego, brytyjskiego humoru. Jako że zawiera w sobie około 300 kart - a cele dodatkowe kampanii odblokowały już prawie 30 kolejnych! - narracji i opowiadanych historii jest sporo W trakcie rozgrywki gracze wcielają się w jedną z dziewięciu historycznych postaci - jak Kuba Rozpruwacz, Oscar Wilde, Maria Skłodowska-Curie - i wyruszają w stronę Piekła odnaleźć królową Wiktorię, którą należy następnie przyprowadzić z powrotem do Pałacu Buckingham.
Penny Dreadfun to nasza pierwsza w pełni autorska gra planszowa, stąd też postanowiliśmy ufundować ją poprzez crowdfunding - i ufundowaliśmy się w 100% w 33h! a teraz walczymy o cele dodatkowe, które oferują mnóstwo nowych kart, kolejną postać grywalną, aplikację, etc.!
► Pokaż Spoiler
(w spoilerach znajdują się ilustracje etc., żeby nie robić tutaj aż tak gigantycznego posta )
Penny Dreadfun jest pełne nawiązań popkulturowych oraz literackich i historycznych postaci z XIX wieku i okolic. To, połączone z montypythonowskim humorem oraz wiktoriańskim klimatem, tworzy coś wyjątkowego i niespotykanego. Z kolei sama absurdalność kart i tego, co się wydarza, sprawia, że każda rozgrywka jest inna i każda tworzy nową historię - a tą historią może być np opowieść, jak to Maria Skłodowska-Curie pobiła Arthura Conana Doyle'a, ale potem przegrała walkę z demoniczną szafą, która zamknęła ją w środku samej siebie... Generalnie chcieliśmy stworzyć zabawną, wciągającą grę, przy której mniejsze i większe grupki przyjaciół mogą się super bawić (limit graczy to 2-6) i która ma niewysoki próg wejścia, a jednocześnie oferuje na tyle dużo, że i ktoś, kto w planszówki nie gra, i ktoś, kto gra sporo, będą się dobrze bawić w piątkowy wieczór
► Pokaż Spoiler
Jeśli chodzi o powiązania z Talismanem, był on jedną z naszych głównych inspiracji. Stąd np podział na trzy regiony (będące londyńskim kręgiem, podziemiami pełnymi labiryntów i małych uliczek oraz piekielnymi kręgami) oraz core samego gameplayu. Zależało nam jednak na kilku rzeczach: przyspieszeniu rozgrywki, wprowadzeniu znacznie większej ilości możliwych interakcji między graczami (jak np zmienianie płci! ), zmniejszeniu losowości i zwiększeniu swobody (zachowując po trochu losowości rzutu kostką oraz losowania jednej z kilkuset kart, na których nigdy nie wiadomo, co się znajdzie) oraz dużym zróżnicowaniu - ale i balansie - grywalnych postaci. Tym samym gra jest dynamiczniejsza, skupiająca się bardziej na interakcjach między graczami oraz oferuje znacznie więcej swobody, możliwych strategii, taktyk i generalnie grania "po swojemu".
► Pokaż Spoiler
Co jeszcze by warto dodać? Pewnie sporo, ale to już poczekamy na Wasze pytania! Chętnie opowiemy dokładnie o gameplayu, settingu, researchu wykonanym do gry, możliwych interakcjach, zróżnicowaniu między postaciami i o wszystkim innym, co chcielibyście wiedzieć Mogę na zakończenie wspomnieć, że mamy dwustronne karty towarzyszy! Po spełnieniu wymogu, zostaje on przewrócony na drugą stronę, oferując nowe statystyki - oraz prezentując nowy portret! A wszystko w grze jest ręcznie malowane akwarelami przez naszą mega utalentowaną ilustratorkę!
► Pokaż Spoiler
To wszystko tak słowem wstępu Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania! Polecam też nasz FANPAGE po wszelkie nowinki (i np informacje o planowanych wydarzeniach) oraz samą kampanię na WSPIERAM.TO, gdzie kampania będzie trwała jeszcze 3 tygodnie - ale cena będzie z czasem wzrastać ostrzegam! Gra jest już ufundowana w 100%, ale walczymy o cele dodatkowe - najbliższy to konkurs na zaprojektowanie karty, potem nowa grywalna postać (w dodatku podwójna! ), kolejni towarzysze i powiązane z nimi karty - no ogólnie dzieje się
A jeśli ktoś chciałby poczytać o Penny Dreadfun coś bardziej obiektywnego, polecam bazujące na prototypach recenzję na nietylkogry.pl oraz wrażenia z rozgrywki na planszowkiwedwoje.pl
Tymczasem poniżej pozwolę sobie odpowiedzieć też na kilka wypowiedzi i opinii, które padły już w tym wątku (znów ukryte pod spojlerem, gdyby kogoś nie interesowało )
► Pokaż Spoiler
Little Nemo pisze: ↑poniedziałek 12 mar 2018, 17:14
Podoba mi się rozmiar kart Przygód.
Cieszymy się! Bardzo zależało nam na tym, by grała miała duże karty, pełne tekstu i ręcznie malowanych ilustracji
vincent pisze: ↑poniedziałek 12 mar 2018, 22:42
No tak...a nie jest to "funny" nawzązanie??
Nie! Penny Dreadfun nie ma nic wspólnego z serialem. Penny dreadfuls jako takie to wiktoriańskie gazetki z opowiastkami grozy i to do nich nawiązujemy, z nich - oraz z klasycznej literatury oraz samej historii - zapożyczamy postacie etc. Jeśli mielibyśmy do czegoś porównać Penny Dreadfun, to trochę bardziej "Liga niezwykłych gentlemanów"
Fenrisek pisze: ↑wtorek 13 mar 2018, 13:43
Ja poczekam na finalną wersję dostępną w sklepach.
Nie planujemy sprzedaży Penny Dreadfun w sklepach Grę można zakupić poprzez naszą kampanię crowdfundingową i potem może naszymi własnymi kanałami przez internet.
Cześć! :D Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania! :)
Ogólnie mówiąc, Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy to [b]narracyjna gra osadzona w wiktoriańskim Londynie, pełna okultyzmu, groteski i absurdalnego, brytyjskiego humoru[/b]. Jako że zawiera w sobie około 300 kart - a cele dodatkowe kampanii odblokowały już prawie 30 kolejnych! - narracji i opowiadanych historii jest sporo :) W trakcie rozgrywki gracze wcielają się w jedną z dziewięciu historycznych postaci - jak [b]Kuba Rozpruwacz, Oscar Wilde, Maria Skłodowska-Curie[/b] - i wyruszają w stronę Piekła odnaleźć królową Wiktorię, którą należy następnie przyprowadzić z powrotem do Pałacu Buckingham. Penny Dreadfun to nasza pierwsza [b]w pełni autorska gra planszowa[/b], stąd też postanowiliśmy ufundować ją poprzez crowdfunding - i [b]ufundowaliśmy się w 100% w 33h[/b]! :D a teraz walczymy o cele dodatkowe, które oferują mnóstwo nowych kart, kolejną postać grywalną, aplikację, etc.!
[spoil][img]https://staticwspieram.pl/ckfinder/userfiles/147032/3266fdf5c9a34e600d0b0c198eba8958.jpg[/img][/spoil] (w spoilerach znajdują się ilustracje etc., żeby nie robić tutaj aż tak gigantycznego posta :))
Penny Dreadfun jest[b] pełne nawiązań popkulturowych oraz literackich i historycznych postaci z XIX wieku i okolic[/b]. To, połączone z montypythonowskim humorem oraz wiktoriańskim klimatem, tworzy coś wyjątkowego i niespotykanego. Z kolei sama absurdalność kart i tego, co się wydarza, sprawia, że każda rozgrywka jest inna i każda tworzy nową historię - a tą historią może być np opowieść, jak to Maria Skłodowska-Curie pobiła Arthura Conana Doyle'a, ale potem przegrała walkę z demoniczną szafą, która zamknęła ją w środku samej siebie... :D Generalnie chcieliśmy stworzyć zabawną, wciągającą grę, przy której mniejsze i większe grupki przyjaciół mogą się super bawić (limit graczy to 2-6) i która ma niewysoki próg wejścia, a jednocześnie oferuje na tyle dużo, że i ktoś, kto w planszówki nie gra, i ktoś, kto gra sporo, będą się dobrze bawić w piątkowy wieczór :)
Jeśli chodzi o powiązania z Talismanem, był on jedną z naszych głównych inspiracji. Stąd np podział na trzy regiony (będące londyńskim kręgiem, podziemiami pełnymi labiryntów i małych uliczek oraz piekielnymi kręgami) oraz core samego gameplayu. Zależało nam jednak na kilku rzeczach: [b]przyspieszeniu rozgrywk[/b]i, wprowadzeniu[b] znacznie większej ilości możliwych interakcji między graczami[/b] (jak np zmienianie płci! :D), [b]zmniejszeniu losowości i zwiększeniu swobody[/b] (zachowując po trochu losowości rzutu kostką oraz losowania jednej z kilkuset kart, na których nigdy nie wiadomo, co się znajdzie) oraz [b]dużym zróżnicowaniu - ale i balansie - grywalnych postaci[/b]. Tym samym gra jest dynamiczniejsza, skupiająca się bardziej na interakcjach między graczami oraz oferuje [b]znacznie więcej swobody, możliwych strategii, taktyk i generalnie grania "po swojemu"[/b].
Co jeszcze by warto dodać? Pewnie sporo, ale to już poczekamy na Wasze pytania! :D Chętnie opowiemy dokładnie o gameplayu, settingu, researchu wykonanym do gry, możliwych interakcjach, zróżnicowaniu między postaciami i o wszystkim innym, co chcielibyście wiedzieć :) Mogę na zakończenie wspomnieć, że mamy dwustronne karty towarzyszy! Po spełnieniu wymogu, zostaje on przewrócony na drugą stronę, oferując nowe statystyki - oraz prezentując nowy portret! A [b]wszystko w grze jest ręcznie malowane akwarelami[/b] przez naszą mega utalentowaną ilustratorkę! :)
To wszystko tak słowem wstępu :) Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania! Polecam też nasz [url=https://www.facebook.com/PennyDreadfun/]FANPAGE[/url] po wszelkie nowinki (i np informacje o planowanych wydarzeniach) oraz samą kampanię na [url=https://wspieram.to/PennyDreadfun]WSPIERAM.TO[/url], gdzie kampania będzie trwała jeszcze 3 tygodnie - ale cena będzie z czasem wzrastać ostrzegam! :D Gra jest już ufundowana w 100%, ale walczymy o cele dodatkowe - najbliższy to konkurs na zaprojektowanie karty, potem nowa grywalna postać (w dodatku podwójna! :D), kolejni towarzysze i powiązane z nimi karty - no ogólnie dzieje się ;] A jeśli ktoś chciałby poczytać o Penny Dreadfun coś bardziej obiektywnego, polecam [u]bazujące na prototypach[/u] recenzję na [url=https://nietylkogry.pl/post/recenzja-gry-penny-dreadfun-duchy-demony-dickensy/]nietylkogry.pl[/url] oraz wrażenia z rozgrywki na [url=http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03/penny-dreadfun-duchy-demony-dickensy.html]planszowkiwedwoje.pl[/url]
Tymczasem poniżej pozwolę sobie odpowiedzieć też na kilka wypowiedzi i opinii, które padły już w tym wątku (znów ukryte pod spojlerem, gdyby kogoś nie interesowało :))
[spoil][quote="Little Nemo" post_id=150593 time=1520871294 user_id=704] Podoba mi się rozmiar kart Przygód. [/quote]
Cieszymy się! :D Bardzo zależało nam na tym, by grała miała duże karty, pełne tekstu i ręcznie malowanych ilustracji :)
[quote=vincent post_id=150610 time=1520890973 user_id=11201] No tak...a nie jest to "funny" nawzązanie?? [/quote]
Nie! :D Penny Dreadfun nie ma nic wspólnego z serialem. [i]Penny dreadfuls[/i] jako takie to wiktoriańskie gazetki z opowiastkami grozy i to do nich nawiązujemy, z nich - oraz z klasycznej literatury oraz samej historii - zapożyczamy postacie etc. Jeśli mielibyśmy do czegoś porównać Penny Dreadfun, to trochę bardziej "Liga niezwykłych gentlemanów" ;)
[quote=Fenrisek post_id=150644 time=1520945005 user_id=12017] Ja poczekam na finalną wersję dostępną w sklepach. [/quote]
Nie planujemy sprzedaży Penny Dreadfun w sklepach :( Grę można zakupić poprzez naszą kampanię crowdfundingową i potem może naszymi własnymi kanałami przez internet.[/spoil]
Penny Dreadfun pisze: ↑środa 21 mar 2018, 11:13
Cześć! Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania!
Jako że cały ten tekst powyżej wygląda na przygotowany do wklejania na fora, teraz będzie trochę trudniej
Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego?
PS Witamy na forum!
What a view.
[quote="Penny Dreadfun" post_id=151092 time=1521627199 user_id=12335] Cześć! :D Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania! :) [/quote] Jako że cały ten tekst powyżej wygląda na przygotowany do wklejania na fora, teraz będzie trochę trudniej ;) Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego?
Bludgeon pisze: ↑środa 21 mar 2018, 14:43
Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego?
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
[quote=Bludgeon post_id=151111 time=1521639829 user_id=6511] Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego? [/quote]
Pozwól, że ja odpowiem: http://redigames.com/pennydreadfun/instrukcja_prototyp.pdf (punkt 5.1. Ruch)
Penny Dreadfun pisze: ↑środa 21 mar 2018, 11:13
Cześć! Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania!
Jako że cały ten tekst powyżej wygląda na przygotowany do wklejania na fora, teraz będzie trochę trudniej
Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego?
PS Witamy na forum!
Haha akurat ten opis był napisany na nowo, ale w pewnym momencie człowiek wpada w konkretną manierę
Co do ruchu - ruch w Penny Dreadfun opiera się klasycznie na rzucie kostką i zdecydowaniu, w którym kierunku gracz się porusza. Kierunek można naturalnie zmieniać co turę, jeśli gracz sobie życzy. Co więcej, jeśli tylko gracz ma coś do załatwienia na danym polu - może tam zakończyć ruch (może to być quest, odnalezienie skarbu, przemiana towarzysza, zaatakowanie innego gracza, inna interakcja z graczem etc.). Generalnie chcieliśmy, żeby rzut kością wyznaczał zasięg naszego ruchu - żeby zachować element losowości tego, gdzie można dotrzeć - ale i żeby gracze mieli dużo swobody i nie czuli się ograniczeni; sytuacje, w których gracz musi wyrzucić kostką konkretny wynik, żeby móc zrobić coś, co chce, uznaliśmy za absurdalne i psujące fun z rozgrywki.
Do tego dodaliśmy też coś takiego jak skróty (w Londynie) oraz wiele różnych przejść tworzących niejako plątaninę korytarzy (w Podziemiach) - dzięki temu gracz może np. przy wyrzuceniu 6 i tak nieraz znaleźć się na polu będącym o 1 od niego - wystarczy, że przyjrzy się mapie i rozsądnie wybierze trasę
Last, ale definitywnie nie least, dodaliśmy mnóstwo przedmiotów, zdarzeń i umiejętności, które wpływają na ruch i albo dodają +X lub -X do ruchu (o ile gracz chce), albo pozwalają przenosić się na konkretne pola - lub np do innych graczy. Np pewien przeklęty przedmiot pozwala przenosić się do innych graczy, ale trzeba ich atakować, a Arthur Conan Doyle może odblokować umiejętność, która pozwala przenosić się do graczy, którzy posiadają przedmioty powiązane z questami etc.
Podsumowując: core ruchu jest klasyczny, ale przerobiony tak, by gracze mieli mnóstwo swobody, by tworzyć własną historię (no bo absurdalnym by było, gdyby Alicja z Krainy Czarów próbowała odwiedzić Dr Jekylla w British Museum, by zakończyć quest, ale ciągle mijała ten budynek i mijała i nie mogła tam trafić ), a dodatkowo gra oferuje wiele rzeczy (przedmioty, umiejętności, zdarzenia, nieraz i przeciwnicy!) pozwalających przenieść się na nawet odległe pola
Czekam na następne pytania!
PS Dziękuję!
EDIT: Zostałem uprzedzony! Acz link do instrukcji to słuszna myśl, więc dziękuję za to! Zaznaczę tylko, że na podstawie playtestów i uwag recenzentów instrukcję trochę przerabiamy, żeby była bardziej zrozumiała - w przypadku wątpliwości chętnie je rozwieję!
[quote=Bludgeon post_id=151111 time=1521639829 user_id=6511] [quote="Penny Dreadfun" post_id=151092 time=1521627199 user_id=12335] Cześć! :D Jako twórcy Penny Dreadfun pomyśleliśmy, że tu wpadniemy i opowiemy troszkę o grze - i odpowiemy na wszelkie pytania! :) [/quote] Jako że cały ten tekst powyżej wygląda na przygotowany do wklejania na fora, teraz będzie trochę trudniej ;) Mam pytanie: jaki ruch zastosowaliście w grze? Talismanowy jest antyczny i więcej szkodzi grze niż do niej wnosi. Zmieniliście coś i jeśli tak lub nie to dlaczego?
PS Witamy na forum! [/quote]
Haha :D akurat ten opis był napisany na nowo, ale w pewnym momencie człowiek wpada w konkretną manierę ;)
Co do ruchu - ruch w Penny Dreadfun opiera się klasycznie na rzucie kostką i zdecydowaniu, w którym kierunku gracz się porusza. Kierunek można naturalnie zmieniać co turę, jeśli gracz sobie życzy. Co więcej, jeśli tylko gracz ma coś do załatwienia na danym polu - może tam zakończyć ruch (może to być quest, odnalezienie skarbu, przemiana towarzysza, zaatakowanie innego gracza, inna interakcja z graczem etc.). Generalnie chcieliśmy, żeby rzut kością wyznaczał zasięg naszego ruchu - żeby zachować element losowości tego, gdzie można dotrzeć - ale i żeby gracze mieli dużo swobody i nie czuli się ograniczeni; sytuacje, w których gracz musi wyrzucić kostką konkretny wynik, żeby móc zrobić coś, co chce, uznaliśmy za absurdalne i psujące fun z rozgrywki. Do tego dodaliśmy też coś takiego jak skróty (w Londynie) oraz wiele różnych przejść tworzących niejako plątaninę korytarzy (w Podziemiach) - dzięki temu gracz może np. przy wyrzuceniu 6 i tak nieraz znaleźć się na polu będącym o 1 od niego - wystarczy, że przyjrzy się mapie i rozsądnie wybierze trasę :) Last, ale definitywnie nie least, dodaliśmy mnóstwo przedmiotów, zdarzeń i umiejętności, które wpływają na ruch i albo dodają +X lub -X do ruchu (o ile gracz chce), albo pozwalają przenosić się na konkretne pola - lub np do innych graczy. Np pewien przeklęty przedmiot pozwala przenosić się do innych graczy, ale trzeba ich atakować, a Arthur Conan Doyle może odblokować umiejętność, która pozwala przenosić się do graczy, którzy posiadają przedmioty powiązane z questami etc.
Podsumowując: core ruchu jest klasyczny, ale przerobiony tak, by gracze mieli mnóstwo swobody, by tworzyć własną historię (no bo absurdalnym by było, gdyby Alicja z Krainy Czarów próbowała odwiedzić Dr Jekylla w British Museum, by zakończyć quest, ale ciągle mijała ten budynek i mijała i nie mogła tam trafić :D), a dodatkowo gra oferuje wiele rzeczy (przedmioty, umiejętności, zdarzenia, nieraz i przeciwnicy!) pozwalających przenieść się na nawet odległe pola :)
Czekam na następne pytania! :D
PS Dziękuję! :D
EDIT: Zostałem uprzedzony! :D Acz link do instrukcji to słuszna myśl, więc dziękuję za to! Zaznaczę tylko, że na podstawie playtestów i uwag recenzentów instrukcję trochę przerabiamy, żeby była bardziej zrozumiała - w przypadku wątpliwości chętnie je rozwieję! :)
Na pewno testowaliście też warianty ruchu bez rzucania. Co sprawiło że jednak losowa mechanika wygrała?
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki
What a view.
Na pewno testowaliście też warianty ruchu bez rzucania. Co sprawiło że jednak losowa mechanika wygrała?
[size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 51 sekundach:[/color][/size] Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki :(
Bludgeon pisze: ↑środa 21 mar 2018, 15:21Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki
Tak potwierdzam ostatnio ktoś nie chciał Krainy Umarłych i Cmentarza do MiM autorski dodatek bo:
ps. głupie pytanie na zaś : czy w dodatku Kraina Umarłych i Cmentarz, na jednej stronie planszy są widoczne "cycki" ? ;d (...) Tak jak pisałem to jest dla chrześniaka i kwestia rodziców
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
[quote=Bludgeon post_id=151115 time=1521642074 user_id=6511] [size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 51 sekundach:[/color][/size] Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki :( [/quote]
Tak potwierdzam ostatnio ktoś nie chciał Krainy Umarłych i Cmentarza do MiM autorski dodatek bo: [quote]ps. głupie pytanie na zaś : czy w dodatku Kraina Umarłych i Cmentarz, na jednej stronie planszy są widoczne "cycki" ? ;d (...) Tak jak pisałem to jest dla chrześniaka i kwestia rodziców[/quote]
Bludgeon pisze: ↑środa 21 mar 2018, 15:21
Na pewno testowaliście też warianty ruchu bez rzucania. Co sprawiło że jednak losowa mechanika wygrała?
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki
Wybraliśmy ten wariant ze względu na jego prostotę i znajomość, żeby próg wejścia był niewielki, a gameplay od razu zrozumiały No i zdanie się częściowo na los jest dla wielu osób zwyczajnie przyjemne - trochę jak w życiu, nigdy nie wiadomo na pewno co się wydarzy Ale rozważamy też dodanie przedmiotów/postaci, u której nie funkcjonowałby rzut kostką, a inny sposób poruszania, dla graczy, którzy by to preferowali.
Co do Burdelu etc. - od początku wiedzieliśmy, że celujemy w wiek 13+, czyli grę nie dla dzieci Jasne, że ogranicza to potencjalną klientelę, ale daje dużo fajnych możliwości, jeśli chodzi o narrację, interakcje między graczami oraz żarty
[quote=Bludgeon post_id=151115 time=1521642074 user_id=6511] Na pewno testowaliście też warianty ruchu bez rzucania. Co sprawiło że jednak losowa mechanika wygrała?
[size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 51 sekundach:[/color][/size] Muszę was zmartwić ale przez dodanie do gry takich rzeczy jak burdel mocno sobie ograniczacie potencjalną klientelę a więc zarobki :( [/quote]
Wybraliśmy ten wariant ze względu na jego prostotę i znajomość, żeby próg wejścia był niewielki, a gameplay od razu zrozumiały :) No i zdanie się częściowo na los jest dla wielu osób zwyczajnie przyjemne - trochę jak w życiu, nigdy nie wiadomo na pewno co się wydarzy :D Ale rozważamy też dodanie przedmiotów/postaci, u której nie funkcjonowałby rzut kostką, a inny sposób poruszania, dla graczy, którzy by to preferowali.
Co do Burdelu etc. - od początku wiedzieliśmy, że celujemy w wiek 13+, czyli grę nie dla dzieci :) Jasne, że ogranicza to potencjalną klientelę, ale daje dużo fajnych możliwości, jeśli chodzi o narrację, interakcje między graczami oraz żarty :)
Szkoda, że nie będzie waszej gry w sklepach, ale i tak fajnie, że zamierzacie ją sprzedawać chociażby na własnej stronie. Obserwuję od jakiegoś czasu wasz fanpage i całą kampanię. Karty, które udostępniacie, to rewelacja Te wszystkie żarty typu Sherlock Homes/ Sherlock Homie, albo koncepcja konia na białym rycerzu/ konia na białym rycerzu nadal, są bardzo udane i powodują uśmiech na twarzy odbiorcy. Oprawa graficzna jest również świetna. Cieszę się, że ostatecznie grę udało się ufundować i mam nadzieję, że wspierający będą usatysfakcjonowani
A co do wieku i burdeli, nie dziwi mnie to. Nawet po usunięciu tego elementu, gra jest o wiele bardziej atrakcyjna dla starszych graczy. Nie sądzę, aby dzieciaki poniżej 13 roku życia, zrozumiały te wszystkie smaczki, którymi nafaszerowana jest ta gra i które robią klimat.
Szkoda, że nie będzie waszej gry w sklepach, ale i tak fajnie, że zamierzacie ją sprzedawać chociażby na własnej stronie. Obserwuję od jakiegoś czasu wasz fanpage i całą kampanię. Karty, które udostępniacie, to rewelacja :D Te wszystkie żarty typu Sherlock Homes/ Sherlock Homie, albo koncepcja konia na białym rycerzu/ konia na białym rycerzu nadal, są bardzo udane i powodują uśmiech na twarzy odbiorcy. Oprawa graficzna jest również świetna. Cieszę się, że ostatecznie grę udało się ufundować i mam nadzieję, że wspierający będą usatysfakcjonowani ;) A co do wieku i burdeli, nie dziwi mnie to. Nawet po usunięciu tego elementu, gra jest o wiele bardziej atrakcyjna dla starszych graczy. Nie sądzę, aby dzieciaki poniżej 13 roku życia, zrozumiały te wszystkie smaczki, którymi nafaszerowana jest ta gra i które robią klimat.