Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?
Do tej pory zaprezentowanych zostało już dosyć wiele nowych mechanik, które oferuje Relic. Które z nich się wam najbardziej podobają, które chcielibyście przenieść do Talismana?
Mnie najbardziej póki co podoba się nowe zastosowanie dla Zaklęć. Można je wykorzystać na dwojaki sposób - albo jako efekt, który posiadają, albo jako ich liczba zamiast rzucania kością.
A wam?
Mnie najbardziej póki co podoba się nowe zastosowanie dla Zaklęć. Można je wykorzystać na dwojaki sposób - albo jako efekt, który posiadają, albo jako ich liczba zamiast rzucania kością.
A wam?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nemo, poczekaj aż gra się ukaże Ja tam plotek nie czytam, nie wzniecam się, bo co będzie w grze i jak to będzie działało na_prawdę, dowiemy się dopiero po premierze gry i pierwszych partiach
Ostatnio zmieniony wtorek 28 sie 2012, 21:02 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 3 razy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Cóż... coś już o grze na pewno wiemy, niby to tylko był prototyp (jak powiadają), ale na pewno FFG go przetestowało zanim na Gen Cona rzuciło. Wiec to, co tam usłyszeliśmy, myślę, że w wielu % jest prawdą . Zresztą jak widzisz tutaj: http://www.talismanisland.com/tour_relic.htm Karty już się pojawiły więc nawet na podstawie ich można dyskutować. Przykładowo czym jest ta ikonka krzyża na Blue Threat decku.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6237
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
czytamy ale to tak jak rozmawianie o osiągach nowo zaprezentowanych aut, o których wiemy, że producent oświadcza, że będzie palić 5 litrów na 100 km, osiągać prędkość pińcet na godzinę, a dopiero dokładne testy weryfikują wszystko.
Te mechaniki, dopiero w praniu okażą się grywalne tudzież nie. Weź co drugi dodatek do MiMa/TMiMa, posiadają świetne albo przynajmniej interesujące mechaniki na papierze, a w realu jakoś to tak średnio hula. Będzie premiera, będzie gra na rynku i wszystko zobaczymy :mrgreen:
Te mechaniki, dopiero w praniu okażą się grywalne tudzież nie. Weź co drugi dodatek do MiMa/TMiMa, posiadają świetne albo przynajmniej interesujące mechaniki na papierze, a w realu jakoś to tak średnio hula. Będzie premiera, będzie gra na rynku i wszystko zobaczymy :mrgreen:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Po pierwszej partii Relica mogę się jakoś sensownie wypowiedzieć
Generalnie uważam, że wszystkie nowe reguły (bądź ich zmiany) są na plus. Nie wszystko jednak dałoby się wprowadzić do Talismana bez zbyt dużego ingerowania w całą grę. Na pewno fajną i prostą do zrobienia rzeczą jest dodanie wybuchających kości i ładunków. Pierwsza rzecz sprawia, że jeśli wypadnie nam sześć podczas rzutu za atak, rzucamy kolejną kością i sumujemy wynik. Przeciwnik robi to samo co wprowadzi więcej emocji do walki, bo przy dużym szczęściu (i w połączeniu z punktami losu) nawet słaba postać może wygrać z mocarzem, a jednocześnie koksiarz może przegrać ze słabiakiem. Druga rzecz to zużywalność (?) ekwipunku. Chcąc wykorzystać broń czy pancerz musimy odrzucić jeden ładunek. Odrzucimy wszystkie i karta leci na śmietnik. W Relicu różne przedmioty miały różną wartość ładunków, którą jeszcze modyfikowały niektóre zdolności, ale zasadniczo większość miała po dwa więc można by przyjąć taką wartość. Ograniczenia użyć sprawią, że warto będzie nosić po kilka sztuk broni czy pancerzy, a nawet najpotężniejsze przedmioty nie będą w nieskończoność ratować skóry graczowi.
Generalnie uważam, że wszystkie nowe reguły (bądź ich zmiany) są na plus. Nie wszystko jednak dałoby się wprowadzić do Talismana bez zbyt dużego ingerowania w całą grę. Na pewno fajną i prostą do zrobienia rzeczą jest dodanie wybuchających kości i ładunków. Pierwsza rzecz sprawia, że jeśli wypadnie nam sześć podczas rzutu za atak, rzucamy kolejną kością i sumujemy wynik. Przeciwnik robi to samo co wprowadzi więcej emocji do walki, bo przy dużym szczęściu (i w połączeniu z punktami losu) nawet słaba postać może wygrać z mocarzem, a jednocześnie koksiarz może przegrać ze słabiakiem. Druga rzecz to zużywalność (?) ekwipunku. Chcąc wykorzystać broń czy pancerz musimy odrzucić jeden ładunek. Odrzucimy wszystkie i karta leci na śmietnik. W Relicu różne przedmioty miały różną wartość ładunków, którą jeszcze modyfikowały niektóre zdolności, ale zasadniczo większość miała po dwa więc można by przyjąć taką wartość. Ograniczenia użyć sprawią, że warto będzie nosić po kilka sztuk broni czy pancerzy, a nawet najpotężniejsze przedmioty nie będą w nieskończoność ratować skóry graczowi.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Chyba wszystko Takie np. relikty. W Relicu aby dostać się do centrum musimy zdobyć relikt, który działa trochę jak skrzyżowanie talizmanu z nagrodą za zadania tj. umożliwia ukończenie gry, ale daje też różne (często bardzo potężne) bonusy. Wiem, że w jakimś fanowskim dodatku do Talismana pojawiły się alternatywne karty talizmanów, które dawały właśnie jakieś bonusy, ale to by wymuszało konieczność przygotowania nowych kart, ew. do doliny ognia potrzebne byłyby nie talizmany tylko właśnie nagrody. Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.A co innego, co wymagałoby ingerencji większej w MiMa, chciałbyś przenieść z Relic?
Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk, na których określone zasoby, a na których odblokowują określone zdolności.
Podobnie z kartami zaklęć tak żeby dało się je zastosować zamiast rzutu kością. Trzeba by przedrukować wszystkie karty dodając im odpowiednie wartości punktowe.
W skrócie, dałoby się to zrobić, ale wymagałoby po prostu przerobienie gry od podstaw. Dwie pierwsze opcje, które podałem (wybuchające kości i ładunki) + ew. motyw z misjami i nagrodami zamiast talizmanów dałoby się zastosować przez przerabiania gry.
Dla zmyłki będę się więcej udzielał w SB :-"BTW, czy to oznacza, iż na forum będziesz aktywny również poza Karczmą? ;>
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Można rozważyć wariant w którym za trzy misje dostaje się Artefakt, i w dodatku do wypisanych na nim efektów działałby on jak Talizman. I ewentualnie wykopać wtedy inne sposoby zdobywania Artefaktów/Talizmanu. Taka łatwa do wypróbowania wariacja.HunteR pisze:Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.
Kusi mnie ta kwestia od jakiegoś czasu, ale w MiM raczej nie chciałoby mi się przerabiać całości od początku. Za to rozważam wprowadzenie po kilka kart rozwoju dla każdego poszukiwacza, z różnymi efektami. Expa z trofeów można by wtedy wymieniać na taką kartę, a nie tylko na punkty.HunteR pisze:Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk,
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
W postaciach mi się podoba jak wiele jest czynników - indywidualna ścieżka rozwoju, ustalone osobno limity na ilość czarów i kart, które postać może posiadać.
Przebudowanie gry to masa roboty. Ale nawet gdyby ktoś chciał się tego podjąć, to wpierw warto przeanalizować wady gry, które wyjdą na jaw po kilku rozgrywkach.
Przebudowanie gry to masa roboty. Ale nawet gdyby ktoś chciał się tego podjąć, to wpierw warto przeanalizować wady gry, które wyjdą na jaw po kilku rozgrywkach.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Wiele jest misji oraz kart zagrożeń, które kładzione są na konkretnych polach obszaru.Bludgeon pisze:A co to zmienia w praktyce?Nemomon pisze:A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.
.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Jeśli dobrze się domyślam to o ile w MiM mamy Krainy które dzielą się na Obszary, o tyle w Relicu są "Krainy" które dzielą się na Obszary, które dzielą się na jakieś pola/podobszary.
Zamiast trzypoziomowej hierarchii "plansza->krainy->obszary" mamy hierarchię czteropoziomową "plansza->"krainy"->obszary->pola".
Zgaduję że o coś takiego chodzi, jeśli nie to też jestem ciekaw.
Zamiast trzypoziomowej hierarchii "plansza->krainy->obszary" mamy hierarchię czteropoziomową "plansza->"krainy"->obszary->pola".
Zgaduję że o coś takiego chodzi, jeśli nie to też jestem ciekaw.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.
System jest ok, ale na pewno nie jest wśród tych najfajniejszych nowinek Relica. No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.
System jest ok, ale na pewno nie jest wśród tych najfajniejszych nowinek Relica. No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Niby ciekawe ale nie widzę różnicy między zapisaniem w mimie typu "połóż tą kartę w dowolnej puszczy" itp. Jedyna różnica to to że są obok siebie?HunteR pisze:Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.
Akurat mimowej planszy przydałoby się trochę przeróbek.HunteR pisze:No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.
Ostatnio zmieniony piątek 26 lip 2013, 15:42 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Różnica jest właśnie dlatego, że obszary są obok siebie. Można wybrać ten na którym się znajdujemy i dostać jakiś bonus, albo podrzucić innemu graczowi jeśli to coś nieprzyjemnego (o ile oczywiście znajdujemy się w odpowiednim sektorze) Niewykluczone, że są też karty, które oddziałują na cały sektor, ale nie na cały krąg/krainę (np. jakieś skażenie albo coś), ale po jednej partii jeszcze nie przerobiliśmy wszystkich kart.
Niemniej tak jak pisałem, w Relicu są znacznie fajniejsze patenty niż to.
Co do przeróbek planszy, może i tak, ale ostatecznie doprowadzi to do zrobienia gry od podstaw, ale czy naprawdę to jest celem tego tematu? Moim zdaniem fajnie, że Relic okazał się w dużej mierze nową grą, a nie Talismanem z nowymi grafikami. Czy na pewno chcecie teraz przerobić Talismana na Relica z nowymi grafikami czy raczej wypróbować te elementy, które da się przenieść do Talismana od ręki, bez przerabiania i drukowania od nowa wszystkich plansz, kart, postaci itd? Było już kilka pomysłów zrobienia nowej gry na motywach Talismana i jak do tej pory żaden chyba nie wyszedł poza fazę burzliwej dyskusji na forum
Niemniej tak jak pisałem, w Relicu są znacznie fajniejsze patenty niż to.
Co do przeróbek planszy, może i tak, ale ostatecznie doprowadzi to do zrobienia gry od podstaw, ale czy naprawdę to jest celem tego tematu? Moim zdaniem fajnie, że Relic okazał się w dużej mierze nową grą, a nie Talismanem z nowymi grafikami. Czy na pewno chcecie teraz przerobić Talismana na Relica z nowymi grafikami czy raczej wypróbować te elementy, które da się przenieść do Talismana od ręki, bez przerabiania i drukowania od nowa wszystkich plansz, kart, postaci itd? Było już kilka pomysłów zrobienia nowej gry na motywach Talismana i jak do tej pory żaden chyba nie wyszedł poza fazę burzliwej dyskusji na forum
Ostatnio zmieniony piątek 26 lip 2013, 15:51 przez HunteR, łącznie zmieniany 1 raz.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]