Kwestia Zasad
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Kwestia Zasad
Pierwsza rozgrywka i od razu pierwsze pytania pojawiły się... dosyć sporo ich było jednak nie wszystkie spamiętałem...
Q: Kwestia walki. Przegrywam walkę z potworem, jestem przytomny. Czy następna runda walki toczy się w tej samej turze czy czekam do następnej?
Q2: Jeżeli na ulicy znajduje się kilku Wrogów to stoczyć walkę muszę w tej samej turze ze wszystkimi po kolei/uciec im i czy ma to nastąpić w tej same turze?
Q3: Czy poruszając się po planszy muszę wykorzystać wszystkie punkty szybkości w danej turze?
Q4: Opuszczając Inne Światy, przenoszę się na dowolną otwartą bramę czy jakąś konkretną?
Q5: Przebywając lądując w innym świecie, badam obszar na którym się znalazłem, w następnej turze poruszam się na sąsiedni w prawo, badam i (jeżeli nic nie przeszkadza) mogę opuścić inny świat czy muszę "zaliczyć" wszystkie inne światy?
Z góry dziękuję za pomoc.
Q: Kwestia walki. Przegrywam walkę z potworem, jestem przytomny. Czy następna runda walki toczy się w tej samej turze czy czekam do następnej?
Q2: Jeżeli na ulicy znajduje się kilku Wrogów to stoczyć walkę muszę w tej samej turze ze wszystkimi po kolei/uciec im i czy ma to nastąpić w tej same turze?
Q3: Czy poruszając się po planszy muszę wykorzystać wszystkie punkty szybkości w danej turze?
Q4: Opuszczając Inne Światy, przenoszę się na dowolną otwartą bramę czy jakąś konkretną?
Q5: Przebywając lądując w innym świecie, badam obszar na którym się znalazłem, w następnej turze poruszam się na sąsiedni w prawo, badam i (jeżeli nic nie przeszkadza) mogę opuścić inny świat czy muszę "zaliczyć" wszystkie inne światy?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
1. Z potworem się bijesz, aż któryś z Was polegnie (wyjątkami są potwory ze zdolnościami specjalnymi, które przenoszą Cie na inne pole). Więc jeśli nie udał Ci się test walki, potwór zadaje Ci obrażenia i od razu wykonujesz kolejny Combat Check, albo Evade Check, do wyboru.
2. Problem kiedy bić się z potworami najlepiej jest rozwiązać w ten sposób, że bijemy się z potworem/próbujemy mu się wymknąć w momencie jak chcemy opuścić pole na którym jest ten potwór, albo kończymy ruch na polu z potworem (wtedy rozgrywamy walki w Movement Phase). Dodatkowo bijemy się z potworem, gdy wyciągniemy kartę, w wyniku której takowy się pojawia.
3. Nie musisz.
4. Wychodzisz którąkolwiek bramą prowadzącą do świata, w którym byleś. Jeśli takowej nie ma zostajesz zagubiony w czasie i przestrzeni.
5. Opuszczasz inny świat, jeśli jesteś na prawym obszarze jednego z innych światów w Movement Phase (no i oczywiście nie jesteś opóźniony/nie tracisz tury).
2. Problem kiedy bić się z potworami najlepiej jest rozwiązać w ten sposób, że bijemy się z potworem/próbujemy mu się wymknąć w momencie jak chcemy opuścić pole na którym jest ten potwór, albo kończymy ruch na polu z potworem (wtedy rozgrywamy walki w Movement Phase). Dodatkowo bijemy się z potworem, gdy wyciągniemy kartę, w wyniku której takowy się pojawia.
3. Nie musisz.
4. Wychodzisz którąkolwiek bramą prowadzącą do świata, w którym byleś. Jeśli takowej nie ma zostajesz zagubiony w czasie i przestrzeni.
5. Opuszczasz inny świat, jeśli jesteś na prawym obszarze jednego z innych światów w Movement Phase (no i oczywiście nie jesteś opóźniony/nie tracisz tury).
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Mam rozumieć że ostatnim na prawo? Czyli jeżeli rozpocznę wędrówkę po innym świecie na pierwszym obszarze po lewej stronie, muszę przejść przez wszystkie obszary innych światów aż znajdę się na ostatnim po prawej i dopiero z niego przenoszę się z powrotem do Arkham?Terk pisze:prawym obszarze jednego z innych światów
Ale co z sytuacją, kiedy na danym obszarze jest ich kilku? W jednej turze ze wszystkimi po kolei? Czy tura po turze?Terk pisze:Problem kiedy bić się z potworami najlepiej jest rozwiązać w ten sposób, że bijemy się z potworem/próbujemy mu się wymknąć w momencie jak chcemy opuścić pole na którym jest ten potwór, albo kończymy ruch na polu z potworem (wtedy rozgrywamy walki w Movement Phase). Dodatkowo bijemy się z potworem, gdy wyciągniemy kartę, w wyniku której takowy się pojawia
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
Każdy inny świat składa się z dwóch części i tylko te dwa pola musisz przejść by wrócić do Arkham by spróbować zamykać bramę, zwykle na penetrację IŚ potrzebne są tylko dwie tury. Każdy Inny Świat musisz zwiedzać osobno.
Walczyć możesz z tyloma na ile masz ochoty i wystarczy Wytrzymałości i Poczytalności.
Co do unikania, przyjęliśmy zasadę jednego testu Skradania się dla wszystkich bestyjek.
Walczyć możesz z tyloma na ile masz ochoty i wystarczy Wytrzymałości i Poczytalności.
Co do unikania, przyjęliśmy zasadę jednego testu Skradania się dla wszystkich bestyjek.
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Jak się przenosisz do innych światów, to stajesz na lewym polu danego innego świata. W najbliższej fazie spotkań w innych światach, ciągniesz katrę, potem w fazie ruchu przenosisz się na pole obok, w kolejnej fazie spotkań w innych światach ciągniesz kartę, w kolejnej fazie ruchu wracasz na planszę arkham, na bramę do tego innego świata, w którym byłeś.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Kolejna porcja pytań, która nasunęła się podczas studiowania instrukcji i nie tylko:
Q1: Kiedy potworzy z Przestworzy opadają na ulicę? W momencie gdy dowolny gracz wkroczy na dowolną ulicę od razu zostaje zaatakowany przez potwora będącego w przestworzach?
Q2: Jeżeli zamknę bramę niepieczętując jej, a wylosowana karta Mitu nakazuje otwarcie bramy w tym miejscu, brama ponownie otwiera się?
Q3: Znacznik AKTYWNOŚCI? Co to i po co? Jeszcze nie spotkałem się z zapisem by był potrzebny
Q4: Czy muszę poruszać swojego badacza w każdej turze czy (poza przypadkami wymienionymi w instrukcji jak zamykanie/pieczętowanie bram) może pozostać na obszarze na którym dotychczas się znajdował?
Q5: Czy na jednym obszarze może znajdować się więcej niż jedna Wskazówka? Tzn. na obszarze znajduje się wskazówka, Mit nakazuje dołożenie na tym obszarze wskazówki, mam ją dołożyć i wtedy ich liczba będzie równa 2?
Q6: Kiedy mogę wziąć wskazówkę? Na obszar na który wkraczam znajduje się wskazówka oraz potwór. Wskazówkę biorę od razu czy najpierw muszę pokonać potwora?
Q7: jak wyżej, z tym że na obszarze zamiast potwora znajduje się brama? Mam zabrać wskazówkę od razu, zanim zostanę wciągnięty do innego świata czy dopiero jak brama zostanie zamknięta?
Q1: Kiedy potworzy z Przestworzy opadają na ulicę? W momencie gdy dowolny gracz wkroczy na dowolną ulicę od razu zostaje zaatakowany przez potwora będącego w przestworzach?
Q2: Jeżeli zamknę bramę niepieczętując jej, a wylosowana karta Mitu nakazuje otwarcie bramy w tym miejscu, brama ponownie otwiera się?
Q3: Znacznik AKTYWNOŚCI? Co to i po co? Jeszcze nie spotkałem się z zapisem by był potrzebny
Q4: Czy muszę poruszać swojego badacza w każdej turze czy (poza przypadkami wymienionymi w instrukcji jak zamykanie/pieczętowanie bram) może pozostać na obszarze na którym dotychczas się znajdował?
Q5: Czy na jednym obszarze może znajdować się więcej niż jedna Wskazówka? Tzn. na obszarze znajduje się wskazówka, Mit nakazuje dołożenie na tym obszarze wskazówki, mam ją dołożyć i wtedy ich liczba będzie równa 2?
Q6: Kiedy mogę wziąć wskazówkę? Na obszar na który wkraczam znajduje się wskazówka oraz potwór. Wskazówkę biorę od razu czy najpierw muszę pokonać potwora?
Q7: jak wyżej, z tym że na obszarze zamiast potwora znajduje się brama? Mam zabrać wskazówkę od razu, zanim zostanę wciągnięty do innego świata czy dopiero jak brama zostanie zamknięta?
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
1: Kiedy potwór z Przestworzy ma się ruszyć, ponieważ nakazuje to karta mitu i jakis gracz jest na ulicy, to kładziemy na tym polu potwora.
2: Tak. Jeśli na polu nie ma bramy, ani znaku starszych, to otwieramy bramę, nie ważne co było wcześniej.
3: Jak masz jakąś kartę mitu, przez którą dzieje się coś na np. jakiejś ulicy, gdy gracz zakończy tam ruch, to możesz sobie to zaznaczyć tym znacznikiem.
4: Nie jest nigdzie powiedziane, że musisz się poruszać, więc uważam, że możesz zostać na miejscu, bo dlaczego miałbyś nie móc?
5: Tak.
6: Wskazówkę bierzesz w momencie, jak zakończysz ruch na obszarze ze wskazówką, lub jeśli pojawi Ci się pod nogami. W wypadku z potworem, uważam, że możesz wraz ze współgraczami zdecydować jak będziecie robić, bo chyba nie jest to sprecyzowane przez zasady. Moim zdaniem możesz ją zabrać przed walką, lub po.
7: Jeśli na jakimś polu pojawia się brama, to czyścimy je ze wskazówek, po prostu trop przepadł i gracze nie mogą z nich skorzystać (jak mówi instrukcja). Podobnie nie kładziemy wskazówek na polach z bramami, więc taka sytuacja nigdy nie może zaistnieć.
2: Tak. Jeśli na polu nie ma bramy, ani znaku starszych, to otwieramy bramę, nie ważne co było wcześniej.
3: Jak masz jakąś kartę mitu, przez którą dzieje się coś na np. jakiejś ulicy, gdy gracz zakończy tam ruch, to możesz sobie to zaznaczyć tym znacznikiem.
4: Nie jest nigdzie powiedziane, że musisz się poruszać, więc uważam, że możesz zostać na miejscu, bo dlaczego miałbyś nie móc?
5: Tak.
6: Wskazówkę bierzesz w momencie, jak zakończysz ruch na obszarze ze wskazówką, lub jeśli pojawi Ci się pod nogami. W wypadku z potworem, uważam, że możesz wraz ze współgraczami zdecydować jak będziecie robić, bo chyba nie jest to sprecyzowane przez zasady. Moim zdaniem możesz ją zabrać przed walką, lub po.
7: Jeśli na jakimś polu pojawia się brama, to czyścimy je ze wskazówek, po prostu trop przepadł i gracze nie mogą z nich skorzystać (jak mówi instrukcja). Podobnie nie kładziemy wskazówek na polach z bramami, więc taka sytuacja nigdy nie może zaistnieć.
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
Mam zapewne dość banalne pytanie: Jak wygląda walka z przedwiecznym? Wiem, że jest to zapisane w instrukcji ale chyba zapis do mnie nie trafia jakoś.
Gram na 2 graczy najczęćiej.
Muszę mieć 2 sukcesy by zabrać jeden żeton zagłady tak? A jeśli mam 4? Czy wówczas zabieram 2 żetony?
Proszę o pomoc i krótką klarowną odpowiedź.
Dzięki!
Gram na 2 graczy najczęćiej.
Muszę mieć 2 sukcesy by zabrać jeden żeton zagłady tak? A jeśli mam 4? Czy wówczas zabieram 2 żetony?
Proszę o pomoc i krótką klarowną odpowiedź.
Dzięki!
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
Czyli podsumowując na turę walki można zdjąć tylko 1 żeton, tak?
I jeśli grając na 2 graczy w I turze zdobyliśmy 4 sukcesy to w następnej turze nawet gdybyśmy uzyskali 0 sukcesu to moglibyśmy wykorzystać te 2 nadprogramowe z puli i tak zdjąć kolejny żeton?
Czyli walcząc z Chtulchu trzeba się przygotować na 12 tur bo tyle będzie miał żetonów?
I jeśli grając na 2 graczy w I turze zdobyliśmy 4 sukcesy to w następnej turze nawet gdybyśmy uzyskali 0 sukcesu to moglibyśmy wykorzystać te 2 nadprogramowe z puli i tak zdjąć kolejny żeton?
Czyli walcząc z Chtulchu trzeba się przygotować na 12 tur bo tyle będzie miał żetonów?
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Nie, nie. Z "nadmiarowymi" sukcesami chodziło mi o to że:
Jest was dwóch, uzyskacie 5 sukcesów - zdejmujecie dwa żetony, a jeden sukces wam zostaje na później.
Jest was dwóch, uzyskacie tylko jeden sukces - nie zdejmujecie w tej rundzie żetonów ale sukces zostaje do wykorzystania gdy zbierzecie ich więcej.
Możecie zdjąć tyle żetonów ile wam się uda.
Gdyby można było zdjąć jeden żeton na turę to Cthulhu byłby nie do pokonania, bo on jeden na turę regeneruje.
Jest was dwóch, uzyskacie 5 sukcesów - zdejmujecie dwa żetony, a jeden sukces wam zostaje na później.
Jest was dwóch, uzyskacie tylko jeden sukces - nie zdejmujecie w tej rundzie żetonów ale sukces zostaje do wykorzystania gdy zbierzecie ich więcej.
Możecie zdjąć tyle żetonów ile wam się uda.
Gdyby można było zdjąć jeden żeton na turę to Cthulhu byłby nie do pokonania, bo on jeden na turę regeneruje.