Magiczny miecz na PC ze wszystkimi dodatkami autorskimi?
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Magiczny miecz na PC ze wszystkimi dodatkami autorskimi?
Projekt wersji Magicznego Miecza, do którego można by w jak najłatwiejszy sposób dodawać nowe plansze/karty. Jak na razie sama podstawka, bez zaawansowanych opcji, wszystko wygląda dość skąpo, ponieważ chciałem jak najszybciej usłyszeć opinie użytkowników.
Kilka informacji: wyciąganie dodatkowych kart poprzez kliknięcie w odpowiedni stos (wyjątek losowanie postaci 2-klik). Usunięcie karty, klik prawym. Usuwane karty zaklęć są od razu wtasowywane w stos kart, aby temu zapobiec trzeba zużyte składać gdzieś obok planszy i usuwać dopiero jak skończy się stos. Usuwane wyposażenie także jest po usunięciu dodawane do nieużywanych kart wyposażeń, więc np. jeśli są 2 tarcze, to nie możemy mieć na raz 3 kart tarczy z wyposażeń na stole, ale po usunięciu jednej z nich możemy ją z powrotem wyciągnąć z kart wyposażenia. Kart zdarzeń usuniętych z planszy nie da się ponownie wyciągnąć ze stosu, dopóki ten się nie skończy i nie zostanie utworzony nowy stos z kartami zdarzeń. Kart z grupy Inne możemy tworzyć dowolną ilość. Domyślnie po najechaniu kursorem na kartę widzimy jej powiększenie, chyba że jest to zaklęcie. Po dwukrotnym kliknięciu na karcie przestajemy widzieć jej powiększenia po najechaniu na nią kursorem aż znów na nią 2x klikniemy. Planszę przesuwamy strzałkami na klawiaturze, albo przybliżając myszkę do krawędzi ekranu, przytrzymanie Shift'a przesuwa nas do końca planszy. Zoom obsługujemy rolką, kliknięcie nią powoduje ustawienie domyślnego rozmiaru mapy. Kostką rzucamy po przytrzymaniu lewego przycisku myszy na niej. Hmm... chyba tyle z krótkiej instrukcji.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, propozycje, lepsze grafiki niż te, które są aktualnie, które mógłbym wykorzystać, to będę niezmiernie wdzięczny.
Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek znajdujących się w folderze fonts.
http://www.microsoft.com/downloads/en/c ... layLang=en konkretnie te pliki z DXa
MMv02.rar
i update, który należy wypakować do pliku z grą:
MMup02to022.rar
Update: 13.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawiony błąd z przesuwaniem niektórych postaci,
-przesuwanie mapy poprzez zbliżenie myszy do krawędzi ekranu,
-dodano opcję przybliżania/oddalania mapy (rolką myszki, kliknięcie rolką ustawia domyślną wartość powiększenia),
-dodane opcje (regulacja szybkości przesuwu mapy i szybkości przybliżania/oddalania, a także wybór opcji uruchamiania gry w trybie pełnoekranowym i nie),
-kilka poprawek kosmetycznych.
Update 17.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawione zapisywanie i wczytywanie gry,
-dodane mapy i karty Grodu, Jaskini, Labiryntu Magów i Krypty Upiorów (poza postaciami),
-kilka poprawek w wyświetlaniu,
-rozszerzenie zakresu ustawienia szybkości przewijania i powiększania mapy w opcjach.
Update 18.01.10
-dodano obsługę większej ilości rozdzielczości ekranu,
-kliknięcie rolką powiększa mapę i centruje w miejscu kliknięcia,
-dodano powiększenie kart wyświetla się obok kursora, nie jak dotąd w rogu ekranu,
-poprawiono błędy w powiększaniu mapy,
-zmianie uległ sposób wybierania kart wyposażenia i kart z grupy "inne",
-poprawki przy zmianie koszulek kart,
-poprawki z zapisywaniem gry,
-naprawiono błąd z tasowaniem kart zdarzeń,
-dodano moduł umożliwiający dodawanie do gry własnych dodatków.
Update 20.01.10
Narzędzie do dodawania kart.
Przed dodawaniem kart radzę zrobić wersję zapasową gry, ponieważ narzędzie nie zostało dogłębnie przetestowane i może powodować błędy. Brakuje w nim jeszcze opcji dodawania kart postaci.
Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),
Projekt zawieszam, z powodu decyzji, iż narzędzia których używałem do pisania gry są niewystarczające, jeśli ktoś ma ochotę, to poniżej materiały potrzebne do dalszego rozwijania gry. A więc, aby zawstydzić wszystkich, którzy co nieco znają się na programowaniu, tutaj dowód jak daleko da się doprowadzić projekt korzystając z prymitywnych narzędzi. Enjoy!
http://www.scirra.com/construct/
http://wyslijto.pl/plik/uxn0xazh8g
Jeśli ktoś będzie chciał rozwijać tą wersję gry, to w miarę możliwości służę pomocą.
Kilka informacji: wyciąganie dodatkowych kart poprzez kliknięcie w odpowiedni stos (wyjątek losowanie postaci 2-klik). Usunięcie karty, klik prawym. Usuwane karty zaklęć są od razu wtasowywane w stos kart, aby temu zapobiec trzeba zużyte składać gdzieś obok planszy i usuwać dopiero jak skończy się stos. Usuwane wyposażenie także jest po usunięciu dodawane do nieużywanych kart wyposażeń, więc np. jeśli są 2 tarcze, to nie możemy mieć na raz 3 kart tarczy z wyposażeń na stole, ale po usunięciu jednej z nich możemy ją z powrotem wyciągnąć z kart wyposażenia. Kart zdarzeń usuniętych z planszy nie da się ponownie wyciągnąć ze stosu, dopóki ten się nie skończy i nie zostanie utworzony nowy stos z kartami zdarzeń. Kart z grupy Inne możemy tworzyć dowolną ilość. Domyślnie po najechaniu kursorem na kartę widzimy jej powiększenie, chyba że jest to zaklęcie. Po dwukrotnym kliknięciu na karcie przestajemy widzieć jej powiększenia po najechaniu na nią kursorem aż znów na nią 2x klikniemy. Planszę przesuwamy strzałkami na klawiaturze, albo przybliżając myszkę do krawędzi ekranu, przytrzymanie Shift'a przesuwa nas do końca planszy. Zoom obsługujemy rolką, kliknięcie nią powoduje ustawienie domyślnego rozmiaru mapy. Kostką rzucamy po przytrzymaniu lewego przycisku myszy na niej. Hmm... chyba tyle z krótkiej instrukcji.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, propozycje, lepsze grafiki niż te, które są aktualnie, które mógłbym wykorzystać, to będę niezmiernie wdzięczny.
Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek znajdujących się w folderze fonts.
http://www.microsoft.com/downloads/en/c ... layLang=en konkretnie te pliki z DXa
MMv02.rar
i update, który należy wypakować do pliku z grą:
MMup02to022.rar
Update: 13.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawiony błąd z przesuwaniem niektórych postaci,
-przesuwanie mapy poprzez zbliżenie myszy do krawędzi ekranu,
-dodano opcję przybliżania/oddalania mapy (rolką myszki, kliknięcie rolką ustawia domyślną wartość powiększenia),
-dodane opcje (regulacja szybkości przesuwu mapy i szybkości przybliżania/oddalania, a także wybór opcji uruchamiania gry w trybie pełnoekranowym i nie),
-kilka poprawek kosmetycznych.
Update 17.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawione zapisywanie i wczytywanie gry,
-dodane mapy i karty Grodu, Jaskini, Labiryntu Magów i Krypty Upiorów (poza postaciami),
-kilka poprawek w wyświetlaniu,
-rozszerzenie zakresu ustawienia szybkości przewijania i powiększania mapy w opcjach.
Update 18.01.10
-dodano obsługę większej ilości rozdzielczości ekranu,
-kliknięcie rolką powiększa mapę i centruje w miejscu kliknięcia,
-dodano powiększenie kart wyświetla się obok kursora, nie jak dotąd w rogu ekranu,
-poprawiono błędy w powiększaniu mapy,
-zmianie uległ sposób wybierania kart wyposażenia i kart z grupy "inne",
-poprawki przy zmianie koszulek kart,
-poprawki z zapisywaniem gry,
-naprawiono błąd z tasowaniem kart zdarzeń,
-dodano moduł umożliwiający dodawanie do gry własnych dodatków.
Update 20.01.10
Narzędzie do dodawania kart.
Przed dodawaniem kart radzę zrobić wersję zapasową gry, ponieważ narzędzie nie zostało dogłębnie przetestowane i może powodować błędy. Brakuje w nim jeszcze opcji dodawania kart postaci.
Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),
Projekt zawieszam, z powodu decyzji, iż narzędzia których używałem do pisania gry są niewystarczające, jeśli ktoś ma ochotę, to poniżej materiały potrzebne do dalszego rozwijania gry. A więc, aby zawstydzić wszystkich, którzy co nieco znają się na programowaniu, tutaj dowód jak daleko da się doprowadzić projekt korzystając z prymitywnych narzędzi. Enjoy!
http://www.scirra.com/construct/
http://wyslijto.pl/plik/uxn0xazh8g
Jeśli ktoś będzie chciał rozwijać tą wersję gry, to w miarę możliwości służę pomocą.
Ostatnio zmieniony czwartek 11 mar 2010, 09:36 przez Terk, łącznie zmieniany 12 razy.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Czyli wszystko manulane? Ogólnie fajny pomysł i wykonanie - gratulacje. Szybkość przewijania stołu powinna być regulowana - może jakiś zoom in i zoom out - ale to na pewno wiesz.
Najważniejsza moja uwaga to by menu ze stosami kart było rozwijane - wyobraź sobie, że masz 15 różnych stosów
A kosmos by był, by ta plansza działała online.
Bardzo dobry pomysł w manualnych działaniach zamiast skryptów. Łatwo rozszerzać grę.
Zajęło mi dłuższą chwilę nim odkryłem co kliknąć by postać wylosować
BUG: Jeśli karta postaci jest pod różą wiatrów gdy na nią klikasz - postać jedzie z myszką
Najważniejsza moja uwaga to by menu ze stosami kart było rozwijane - wyobraź sobie, że masz 15 różnych stosów
A kosmos by był, by ta plansza działała online.
Bardzo dobry pomysł w manualnych działaniach zamiast skryptów. Łatwo rozszerzać grę.
Zajęło mi dłuższą chwilę nim odkryłem co kliknąć by postać wylosować
BUG: Jeśli karta postaci jest pod różą wiatrów gdy na nią klikasz - postać jedzie z myszką
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 39
Terk, czy na nowszym DirectX też będzie działać tzn DirectX 10 z Se7ven i na tym Windowsie czy tylko na XP?
I czy na XP może być nowsza wersja DirectX np 9c z 2009_aug (sierpnia)?
Nie wiem na którym systemie próbować odpalić grę, a nie chce mi się robić doświadczeń na "posprzątanych" systemach wiec pytam co i jak?
I czy na XP może być nowsza wersja DirectX np 9c z 2009_aug (sierpnia)?
Nie wiem na którym systemie próbować odpalić grę, a nie chce mi się robić doświadczeń na "posprzątanych" systemach wiec pytam co i jak?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Zagrałem, grafika wyświetla się płynnie, a było to bolączką poprzednich prób. Wreszcie ktoś pomyślał, że to planszówka i nie robi skryptów
Róża wiatrów jest niepotrzebna, najlepiej gdyby ekran przesuwał się po zetknięciu kursora z krawędzią ekranu, także bez użycia przycisku.
Musisz pomyśleć nad swobodnym obracaniem i oddalaniem mapy, bez tego będzie nieporęcznie. Także implementacja multiplayera, gdy go zrobisz to dasz swojej grze życie. Większość "akcji" i tak mogłaby dziać się przez Skype jak w normalnych rozmowach przy grze.
Losując Postacie dotarłem do Karła, był może piąty wylosowany i nie dało się go poruszyć myszką. Grafika podczas przejścia z okna do pełnego ekranu nie odświeża się prawidłowo i zostają poucinane napisy.
Róża wiatrów jest niepotrzebna, najlepiej gdyby ekran przesuwał się po zetknięciu kursora z krawędzią ekranu, także bez użycia przycisku.
Musisz pomyśleć nad swobodnym obracaniem i oddalaniem mapy, bez tego będzie nieporęcznie. Także implementacja multiplayera, gdy go zrobisz to dasz swojej grze życie. Większość "akcji" i tak mogłaby dziać się przez Skype jak w normalnych rozmowach przy grze.
Losując Postacie dotarłem do Karła, był może piąty wylosowany i nie dało się go poruszyć myszką. Grafika podczas przejścia z okna do pełnego ekranu nie odświeża się prawidłowo i zostają poucinane napisy.
Ostatnio zmieniony wtorek 12 sty 2010, 13:53 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Ogólnie sprawdzałem na kilku komputerach, jeśli był problem z DXem, to pomagało doinstalowanie tych bibliotek, które podałem w 1szym poście, ogólnie jeśli jest nowy DX, to powinno chodzić, ale te biblioteki są mało popularne i po prostu można ich nie mieć. Pod Vistą, 7 i XP była gra sprawdzana. Jeśli chodzi o stosy, to mam zamiar zrobić tak, że przy zmianie mapy będzie zmieniany stos kart zdarzeń na inny odpowiadający (np. przy wyświetlonej mapie Grodu będzie wyświetlany stos kart Gród), mam już to napisane, ale w aktualnej wersji, aby można bez problemu dodawać swoje plansze istnieje mały bug, przy zmianie mapy zmieniają się koszulki i nie można po nich rozpoznać czy dana karta jest kartą Zdarzeń, Grodu, Labiryntu itp. uważacie, że przeszkadzałoby to w jakikolwiek sposób? Myślałem nad tym, aby zamiast dodawać obracanie mapy po prostu poodwracać wszystkie napisy, tak aby można je było normalnie czytać, a nie do góry nogami. Mapę można przesuwać także strzałkami na klawiaturze.
Jak będę robił kolejny upload, to będzie naprawiony bug z tą kartą, o której napisał misiek.
Możliwość gry online zostanie dodana, jeśli gra będzie w pełni funkcjonalna offline.
Jak będę robił kolejny upload, to będzie naprawiony bug z tą kartą, o której napisał misiek.
Możliwość gry online zostanie dodana, jeśli gra będzie w pełni funkcjonalna offline.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Dorobiłem sobie tak na próbę 28 Postać czy program ją czyta. Widać jednak, że masz ustaloną w kodzie ich liczbę. Powinno być tak, że program czyta nazwy plików z określonego katalogu i wg tego wrzuca je do gry. Wtedy będzie można dorzucać Karty autorskie najłatwiej jak to możliwe. poprostu wrzucając obrazki do katalogu.
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Miśku, w pliku setup.ini musisz tylko zmienić odpowiednią linijkę, w grupie [cards] to jest linijka char= i tam wpisać liczbę kart postaci, podobnie dla zaklęć i kart zdarzeń. Jak kolejne plansze będą chodziły w 100% sprawnie, to dodam mały program, którym będzie można dodawać karty wybierając jedynie odpowiedni plik/pliki z dysku i zaznaczając jaki to typ karty.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Czy napewno masz przydzielaną pamięć do każdego z rysunków? Gdy klikam na ilość różne karty to wyrzuca grę, tak jakby brakowało pamięci.
Żetony "1" gdy kliknie się je na górze to wybierają się poprawnie, a jak nisko to wybierają się trójki. Pewnie źle są współrzędne dla buttonów przydzielone.
Jak pogram z update to jeszcze coś dopiszę.
Żetony "1" gdy kliknie się je na górze to wybierają się poprawnie, a jak nisko to wybierają się trójki. Pewnie źle są współrzędne dla buttonów przydzielone.
Jak pogram z update to jeszcze coś dopiszę.
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 44
Pograłem na razie tylko parę minut ale mi chodzi OK. Obługa manualna w dobie komputeryzacji może być bardzo upierdliwa ale akurat w tym przypadku jest akurat krokiem w dobrą stronę. Dobrze też, że zrobiłeś zoom (mi tam akurat wystarczy). Ale jak już ktoś pisał, obrót planszy by się przydał.
Zakładam, że ilość wszystkich kart można zwiększyć edytując ten wpis, o którym pisałeś Miśkowi? W ten sposób gra jest dobrym poligonem doświadczalnym do testów nowych kart i postaci.
Gdyby dodać nową planszę, załóżmy Grodu, pojawi się ona obok tej podstawowej, czy też będzie stanowić oddzielny ekran?
Na razie tyle, jak pogram dłużej, to coś pewnie jeszcze mi się nawinie.
Zakładam, że ilość wszystkich kart można zwiększyć edytując ten wpis, o którym pisałeś Miśkowi? W ten sposób gra jest dobrym poligonem doświadczalnym do testów nowych kart i postaci.
Gdyby dodać nową planszę, załóżmy Grodu, pojawi się ona obok tej podstawowej, czy też będzie stanowić oddzielny ekran?
Jakie zaawansowane opcje masz na myśli? Chodzi tu o samo upiększanie, czy też jakieś wpływające na rozgrywkę?Terk pisze:Jak na razie sama podstawka, bez zaawansowanych opcji
Na razie tyle, jak pogram dłużej, to coś pewnie jeszcze mi się nawinie.
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Zaawansowane opcje, to właśnie np. dodatkowe mapy, program do dodawania nowych kart, gra online.
Misiek, z tego co piszesz, to wychodzi na to, że po odpaleniu programy system zmieniał Ci jego rozdzielczość i dlatego miałeś problemy z tekstem i np. żetonami, po updacie powinno być ok. Co do wyrzucania programu, to na razie nie mam pomysłu dlaczego może się tak dziać, ale wszystkie karty są generowane przy starcie gry i ich pojawianie się na planszy nie zmienia w żaden sposób zużycia pamięci.
Do pierwszego postu co jakiś czas będę dodawał pytania, będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi na nie.
Misiek, z tego co piszesz, to wychodzi na to, że po odpaleniu programy system zmieniał Ci jego rozdzielczość i dlatego miałeś problemy z tekstem i np. żetonami, po updacie powinno być ok. Co do wyrzucania programu, to na razie nie mam pomysłu dlaczego może się tak dziać, ale wszystkie karty są generowane przy starcie gry i ich pojawianie się na planszy nie zmienia w żaden sposób zużycia pamięci.
Do pierwszego postu co jakiś czas będę dodawał pytania, będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi na nie.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Co do update:
Zoom znacznie poprawia grywalność i jest dobry na 10tce za to scrolling wciąż jest zbyt wolny, rozszerz zakres zmiany ustawień szybkości. Zoom także powinien kierować się do miejsca w którym jest kursor, a nie co centrum ekranu. Teraz przybliżając i tak muszę przesunąć w bok planszę jeśli chcę obejrzeć z bliska Górny Krąg. Naprawdę wrzuciłbym na twoim miejscu obrót mapy względem położenia kursora podczas kliknięcia, a wykonywany ruchem myszy.
Po opcji load zrobiło nie można było przesuwać mapy, zniknął dolny pasek, tylko karty można było przesuwać.
Gdy loadujesz bez wyłączania programu to wszystko działa, ale load po ponownym uruchomieniu gry daje efekt niebieskich kwadratów zamiast postaci i jej pionka, a próba wylosowania nowej wtedy daje efekt crasha.
Postacie autorskie się wyświetlają
jednak te z szablonu MM są gigantyczne względem tych z gry. Trzeba będzie przerabiać.
Wciąż ucina mi napisy w menu.
Ta wersja nie wywala już mi się do windy jak poprzednia (najdłużej grałem ok 30min i było ok)
Przemyślenia:
Dla mnie lepiej to będzie wyglądać, gdy powiększenie będzie przy kursorze.
Tak przyszłościowo myśląc, to fajna będzie implemantacja modów. Tak żeby w jakimś katalogu mieć różne warianty gry, a z menu głównego wybierać w który chcemy grać. Faktycznie edycja ini jest banalna i może zaowocować różnymi dodatkami. Tak naprawdę to chodzi o inne wersje kart w odpowiednich katalogach i zmienny rozmiar pulpitu gry na który można wkleić obrazek png z odpowiednio skomponowanymi planszami.
W tej postaci jaka jest teraz, to np każdy może zrobić z tej gry Magię i Miecz, poprzez podmianę grafiki i edycję ini, a to kolejne grupy graczy.
Czy możesz zrobić aby karty na planszy leżały odkryte?
Menu rozwijane Wyposażenia powinno być najktótsze jak to możliwe. Jest dużo autorskich Kart Wyposażenia i dokładając je kiedyś braknie ekranu.
Jeszcze jako mod poproszę aby nowe pytania były także w nowych postach a nie tylko w pierwszym. Tak będzie łatwiej.
Zoom znacznie poprawia grywalność i jest dobry na 10tce za to scrolling wciąż jest zbyt wolny, rozszerz zakres zmiany ustawień szybkości. Zoom także powinien kierować się do miejsca w którym jest kursor, a nie co centrum ekranu. Teraz przybliżając i tak muszę przesunąć w bok planszę jeśli chcę obejrzeć z bliska Górny Krąg. Naprawdę wrzuciłbym na twoim miejscu obrót mapy względem położenia kursora podczas kliknięcia, a wykonywany ruchem myszy.
Po opcji load zrobiło nie można było przesuwać mapy, zniknął dolny pasek, tylko karty można było przesuwać.
Gdy loadujesz bez wyłączania programu to wszystko działa, ale load po ponownym uruchomieniu gry daje efekt niebieskich kwadratów zamiast postaci i jej pionka, a próba wylosowania nowej wtedy daje efekt crasha.
Postacie autorskie się wyświetlają
Wciąż ucina mi napisy w menu.
Ta wersja nie wywala już mi się do windy jak poprzednia (najdłużej grałem ok 30min i było ok)
Przemyślenia:
Dla mnie lepiej to będzie wyglądać, gdy powiększenie będzie przy kursorze.
Tak przyszłościowo myśląc, to fajna będzie implemantacja modów. Tak żeby w jakimś katalogu mieć różne warianty gry, a z menu głównego wybierać w który chcemy grać. Faktycznie edycja ini jest banalna i może zaowocować różnymi dodatkami. Tak naprawdę to chodzi o inne wersje kart w odpowiednich katalogach i zmienny rozmiar pulpitu gry na który można wkleić obrazek png z odpowiednio skomponowanymi planszami.
W tej postaci jaka jest teraz, to np każdy może zrobić z tej gry Magię i Miecz, poprzez podmianę grafiki i edycję ini, a to kolejne grupy graczy.
Czy możesz zrobić aby karty na planszy leżały odkryte?
Menu rozwijane Wyposażenia powinno być najktótsze jak to możliwe. Jest dużo autorskich Kart Wyposażenia i dokładając je kiedyś braknie ekranu.
Jeszcze jako mod poproszę aby nowe pytania były także w nowych postach a nie tylko w pierwszym. Tak będzie łatwiej.
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 44
No dobra, wczoraj udało mi się zagrać trochę dłużej.
1. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale przy wchodzeniu w opcje po uruchomieniu programu, wywala na pulpit z błędem. Natomiast przy wchodzeniu z foldera jest wszystko OK.
2. Szybkość scrollingu mi w zasadzie nie przeszkadza, ale
3. Jestem też za odkrytymi kartami, a przynajmniej tymi, leżącymi przy wizerunku postaci.
4. Wyposażenie można podzielić na główne grupy, np Broń, Pancerze, Inne, a w ich ramach wrzucać już poszczególne rodzaje, ewentualnie bardziej szczegółowo: Miecze, Topory Tarcze, ..., Inne i jak wyżej.
5. Myślę, że w ostatecznej wersji dobrze byłoby wrzucić instrukcję. To czy będzie tylko w .pdf, czy też już w samym programie, to już kwestia do ustalenia.
6. Inne rozdzielczości. Przydałoby się wrzucić też rozdzielczości "laptopowe". Mi np. za bardzo rozszerza karty i postacie (wiem, że to kwestia ustawienia w opcjacj, ale mimo wszystko). Niestety piszę posta w pracy i nie pamiętam jaką rozdzielczość mam ustawioną w domu.
7. Zbliżenie karty zdecydowane przy kursorze.
8. No i nie odpowiedziałeś na kilka pytań, które rzuciłem we wcześniejszym poście.
1. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale przy wchodzeniu w opcje po uruchomieniu programu, wywala na pulpit z błędem. Natomiast przy wchodzeniu z foldera jest wszystko OK.
2. Szybkość scrollingu mi w zasadzie nie przeszkadza, ale
Misiek prawdę gada, dać mu wódki.Misiek pisze:Zoom także powinien kierować się do miejsca w którym jest kursor, a nie co centrum ekranu. Teraz przybliżając i tak muszę przesunąć w bok planszę jeśli chcę obejrzeć z bliska Górny Krąg.
3. Jestem też za odkrytymi kartami, a przynajmniej tymi, leżącymi przy wizerunku postaci.
4. Wyposażenie można podzielić na główne grupy, np Broń, Pancerze, Inne, a w ich ramach wrzucać już poszczególne rodzaje, ewentualnie bardziej szczegółowo: Miecze, Topory Tarcze, ..., Inne i jak wyżej.
5. Myślę, że w ostatecznej wersji dobrze byłoby wrzucić instrukcję. To czy będzie tylko w .pdf, czy też już w samym programie, to już kwestia do ustalenia.
6. Inne rozdzielczości. Przydałoby się wrzucić też rozdzielczości "laptopowe". Mi np. za bardzo rozszerza karty i postacie (wiem, że to kwestia ustawienia w opcjacj, ale mimo wszystko). Niestety piszę posta w pracy i nie pamiętam jaką rozdzielczość mam ustawioną w domu.
7. Zbliżenie karty zdecydowane przy kursorze.
8. No i nie odpowiedziałeś na kilka pytań, które rzuciłem we wcześniejszym poście.
- Terk
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
- Lokalizacja: Krosno // Kraków
- Płeć:
- Wiek: 34
Aktualnie zmiana mapy wygląda tak, że znika nam jedna mapa ze wszystkimi kartami na niej i pojawia się inna na jej miejsce, nietknięte pozostają karty, które leżą poniżej planszy, pozwala to na dodanie dużej ilości nowych plansz, bez powiększania w nieskończoność stołu.
Opcja zapisu/ładowania gry aktualnie nie działa, ponieważ dodawanie nowej mapy wprowadziło sporo zmian do gry, a część z tych zmian byłą już w patchu.
Odkryte karty na planszy spowodują problem przy dodawaniu własnych dodatków, obciąży procesor i w ogóle każda próba powodowała masę błędów.
Srolling do myszy jak na razie powodował błędy z kartami na planszy, ale cały czas nad nim pracuję.
Instrukcje w PDFie do każdego dodatku będą dołączone jak uznam, że gra po prostu działa.
Od początku myślałem właśnie o tym, aby było to narzędzie do testowania dodatków autorskich, więc jeśli będę miał wybierać obracanie planszy, albo łatwe dodawanie kolejnych kart/plansz itp., to wybiorę to drugie.
Jeśli będziecie mieć jakieś problemy z wyświetlaniem czegokolwiek, to róbcie screeny i wrzucajcie na forum, podobnie z wszelkimi errorami.
Na weekend planuję zrobić duży update, w którym będą już nowe plansze, aczkolwiek pewnie nie ze wszystkimi kartami, ponieważ wbrew pozorom wycinanie ich i ustawianie odpowiedniej rozdzielczości trochę mi zajmuje, a nigdy jakoś nie bawiłem się zanadto edycją grafik.
Aby dodane karty były dobrze wyświetlane muszą mieć taka samą rozdzielczość, jak te już użyte i być w formacie png.
Jak nie odpowiadam na jakieś pytanie, to powielajcie je w kolejnym poście.
Opcja zapisu/ładowania gry aktualnie nie działa, ponieważ dodawanie nowej mapy wprowadziło sporo zmian do gry, a część z tych zmian byłą już w patchu.
Odkryte karty na planszy spowodują problem przy dodawaniu własnych dodatków, obciąży procesor i w ogóle każda próba powodowała masę błędów.
Srolling do myszy jak na razie powodował błędy z kartami na planszy, ale cały czas nad nim pracuję.
Instrukcje w PDFie do każdego dodatku będą dołączone jak uznam, że gra po prostu działa.
Od początku myślałem właśnie o tym, aby było to narzędzie do testowania dodatków autorskich, więc jeśli będę miał wybierać obracanie planszy, albo łatwe dodawanie kolejnych kart/plansz itp., to wybiorę to drugie.
Jeśli będziecie mieć jakieś problemy z wyświetlaniem czegokolwiek, to róbcie screeny i wrzucajcie na forum, podobnie z wszelkimi errorami.
Na weekend planuję zrobić duży update, w którym będą już nowe plansze, aczkolwiek pewnie nie ze wszystkimi kartami, ponieważ wbrew pozorom wycinanie ich i ustawianie odpowiedniej rozdzielczości trochę mi zajmuje, a nigdy jakoś nie bawiłem się zanadto edycją grafik.
Aby dodane karty były dobrze wyświetlane muszą mieć taka samą rozdzielczość, jak te już użyte i być w formacie png.
Jak nie odpowiadam na jakieś pytanie, to powielajcie je w kolejnym poście.
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 44
Szkoda, ale może kiedyś.Terk pisze:Odkryte karty na planszy spowodują problem przy dodawaniu własnych dodatków, obciąży procesor i w ogóle każda próba powodowała masę błędów.
Wierz mi, to zawsze zajmuje trochę czasu. W PSie można zaprogramować pewne polecenia, ale jeszcze nie doszedłem co i jak :oops:Terk pisze:wbrew pozorom wycinanie ich i ustawianie odpowiedniej rozdzielczości trochę mi zajmuje
Apropo rozdzielczości, to u mnie na lapku mam 1280 na 800 i, jak już pisałem, trochę mi za bardzo rozszerza grafiki.
No to poniżej screen z błędem, o którym pisałem. Mam Vistę 32-bit i dodatek do DX, o którym pisałeś w 1-wszym poście. Ciekawe, czy inni mają taki problem.Terk pisze:Jeśli będziecie mieć jakieś problemy z wyświetlaniem czegokolwiek, to róbcie screeny i wrzucajcie na forum, podobnie z wszelkimi errorami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
-
-
- Posty: 13
- Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 02:36
- Lokalizacja: Tychy
- Płeć:
- Wiek: 40
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
-
-
- Posty: 13
- Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 02:36
- Lokalizacja: Tychy
- Płeć:
- Wiek: 40
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
U mnie było. Wpisałem w uruchom "eventvwr", bez rozszerzenia. Potem aplikacje i wyszukujesz dany błąd.
Typ zdarzenia: Błąd
Źródło zdarzenia: Application Error
Kategoria zdarzenia: Brak
Identyfikator zdarzenia: 1000
Data: 2010-01-14
Godzina: 22:53:36
Użytkownik: -
Komputer: -
Opis:
Aplikacja powodująca błąd mm.exe, wersja 0.0.0.0, moduł powodujący błąd ntdll.dll, wersja 5.1.2600.5755, adres błędu 0x00010a19.
Aby znaleźć więcej informacji, zobacz http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi technicznej.
Dane:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 6d 6d 2e ure mm.
0018: 65 78 65 20 30 2e 30 2e exe 0.0.
0020: 30 2e 30 20 69 6e 20 6e 0.0 in n
0028: 74 64 6c 6c 2e 64 6c 6c tdll.dll
0030: 20 35 2e 31 2e 32 36 30 5.1.260
0038: 30 2e 35 37 35 35 20 61 0.5755 a
0040: 74 20 6f 66 66 73 65 74 t offset
0048: 20 30 30 30 31 30 61 31 00010a1
0050: 39 0d 0a 9..
Typ zdarzenia: Błąd
Źródło zdarzenia: Application Error
Kategoria zdarzenia: Brak
Identyfikator zdarzenia: 1000
Data: 2010-01-14
Godzina: 22:53:36
Użytkownik: -
Komputer: -
Opis:
Aplikacja powodująca błąd mm.exe, wersja 0.0.0.0, moduł powodujący błąd ntdll.dll, wersja 5.1.2600.5755, adres błędu 0x00010a19.
Aby znaleźć więcej informacji, zobacz http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi technicznej.
Dane:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 6d 6d 2e ure mm.
0018: 65 78 65 20 30 2e 30 2e exe 0.0.
0020: 30 2e 30 20 69 6e 20 6e 0.0 in n
0028: 74 64 6c 6c 2e 64 6c 6c tdll.dll
0030: 20 35 2e 31 2e 32 36 30 5.1.260
0038: 30 2e 35 37 35 35 20 61 0.5755 a
0040: 74 20 6f 66 66 73 65 74 t offset
0048: 20 30 30 30 31 30 61 31 00010a1
0050: 39 0d 0a 9..