Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'
Szybkie pytanie. Czy postać, która dostaje 'zawód' jak Mistrza Cz. czy Rycerza Tolimana traci wszystkie swoje stare umiejętności z karty postaci? Czy jeśli postać ma umiejętność - Twoja natura nie może być Dobra, a dostaje 'zawód' z dobrą naturą, czy staje się dobry?
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Temat już wałkowany. Zdaje się, że nie jest to jednoznacznie określone i każdy gra inaczej. Logika mówi, że zachowujesz, ale mi się tak nie wydaje. Po pierwsze dlatego, że po prostu grasz teraz innym bohaterem i masz jedną kartę postaci, a nie dwie naraz. Po drugie karty mistrzów są na tyle mocne, że posiadanie jeszcze starych umiejętności zaburza równowagę w grze.Misiek pisze:Zachowujesz stare umiejętności.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
No, według instrukcji to raczej nie, grasz tylko nowym, choć chyba nie taki był zamysł. Ogólnie, jak wspomniano wyżej, było to dyskutowane, i w miarę zgodnie wyszło, że zachowujemy jednak i te stare - najlepsze rozwiązanie: Profesje Isztwana.Misiek napisał/a:
Zachowujesz stare umiejętności.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
Szczerze powiedziawszy to strasznie ciężka kwestia do rozkminy :-k . Ja ostatnio grałem że niby nie, bo to zupełnie inna postać. Ale może trzeba podejść do tego logicznie? Jeśli chodzi o zamianę w grodzie, jest to bardziej fach lub "tytuł", niż faktyczna zamiana postaci dlatego umiejętności powinny zostać. Wydaje mi się, że w krypcie raczej sprowadzasz Rycerza Bóstw do tego świata, przejmuje on twoje ciało (które zmienia się według mnie także fizycznie) i jest to już zupełnie inna postać mająca niewiele wspólnego z poprzednikiem.
Ale z drugiej strony Rycerza Bóstw jest zdobyć trudniej niż np. zostać Namiestnikiem w Grodzie.
Ale z drugiej strony Rycerza Bóstw jest zdobyć trudniej niż np. zostać Namiestnikiem w Grodzie.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
... to skończy się używanie Zbroi, której nie mamy na sobie, tylko wrzuconej gdzieś na Muła.Hellhound pisze:Jeśli zaczniemy podchodzić logicznie do czegokolwiek w MM, MiM czy TMiM
... gracze się zgodzą i będzie gra bardziej logicznaHellhound pisze:to w najlepszym wypadku
Oczywiście wszystkiemu nie zaradzimy, bez drastycznego utrudniania mechaniki gry, jednak gdy coś może być logiczne, to po co na siłę robić nielogiczne, tłumacząc, że cała gra jest nielogiczna?
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Bo jest nielogiczna i jeśli ma być logiczna to trzeba od nowa instrukcje napisać. Moim skromnym zdaniem rozwiązania nielogiczne, ale zgodne z instrukcją są lepszym rozwiązaniem. Jednak nie mam nic przeciwko, żeby zmienić te zasady przed rozgrywką. Niestety zazwyczaj wychodzą one w trakcie gry i wtedy już jest ciężko (jak wtedy z tym czy ropucha może posiadać przedmioty :).
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Prawdę mówiąc nie wiem już o czym jest mowa.
Co do nielogiczności gry, to nie jest ona przecież wyjątkiem i bym znowu nie przesadzał. Narzucane z góry zasady gry zawsze ograniczają logiczność i nie da się zrobić czegoś idealnie logicznego.
Profesje były już wałkowane i sprawa jest dość prosta, zresztą gra jest dużo przyjemniejsza bez profesji, jeszcze Rycerzy Bóstw uważam za całkiem fajny pomysł, ale Miastowe / Grodowe to porażka.
Natomiast Ropucha przecież nie może posiadać Przedmiotów, co jest chyba logiczne i zgodne z instrukcją.
Co do nielogiczności gry, to nie jest ona przecież wyjątkiem i bym znowu nie przesadzał. Narzucane z góry zasady gry zawsze ograniczają logiczność i nie da się zrobić czegoś idealnie logicznego.
Profesje były już wałkowane i sprawa jest dość prosta, zresztą gra jest dużo przyjemniejsza bez profesji, jeszcze Rycerzy Bóstw uważam za całkiem fajny pomysł, ale Miastowe / Grodowe to porażka.
Natomiast Ropucha przecież nie może posiadać Przedmiotów, co jest chyba logiczne i zgodne z instrukcją.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Jeśli więc nie korzysta się z umiejętności Postaci Specjalnych, to po co trzymać poprzednią Kartę Postaci, a jeśli ją odrzucać, to jak zgodnie z zasadami wrócić do Postaci Podstawowej? (zakładając że mamy sklerozę i nie wiemy kim graliśmy)
Brak zasad w także tej kwesti skutecznie mnie przekonuje, że twórcy zdali się tu na rozum graczy.
Brak zasad w także tej kwesti skutecznie mnie przekonuje, że twórcy zdali się tu na rozum graczy.
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Odpowiedzią na to jest budowa karty "Fachowca". Po prostu kartę tę kładziemy NA karcie naszej postaci tak, że widoczne jedyne są początkowe punkty magii i punkty miecza. Zaraz obok widać plusy z karty Fachu. Wszystko inne (umiejętności i natura) zostaje zamienione gdyż nie jest widoczneMisiek pisze:Jeśli więc nie korzysta się z umiejętności Postaci Specjalnych, to po co trzymać poprzednią Kartę Postaci, a jeśli ją odrzucać, to jak zgodnie z zasadami wrócić do Postaci Podstawowej? (zakładając że mamy sklerozę i nie wiemy kim graliśmy)
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Nie do końca. Cytując:
"Zachowujesz wartość wszystkich parametrów i stan posiadania postaci."
Czyli zostało dokładnie wyszczególnione, co postać zachowuje:
1. Parametry czyli Parametr Miecza, Magii i Życia.
2. Stan posiadania czyli złoto, przedmioty i przyjaciele.
Umiejętności specjalne nie należą do żadnej z tych kategorii.
Ale rozumiem, że już wiele razy mieliliście ten temat
"Zachowujesz wartość wszystkich parametrów i stan posiadania postaci."
Czyli zostało dokładnie wyszczególnione, co postać zachowuje:
1. Parametry czyli Parametr Miecza, Magii i Życia.
2. Stan posiadania czyli złoto, przedmioty i przyjaciele.
Umiejętności specjalne nie należą do żadnej z tych kategorii.
Ale rozumiem, że już wiele razy mieliliście ten temat
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Ale układając Karty tak jak mówisz nie będziesz miał wglądu w naturę, a ta może się nie zmienić wraz z przejściem w Postać Specjalną.
Przy RBMŚ jest zapis aby zostawić Kartę tylko na wypadek powrotu do dawnej Postaci, a w Grodzie tego nie widziałem.
Dodatkowo jeśli nie korzystamy z Postaci Podstawowej i ją odłożymy to ktoś może w międzyczasie zginąć i wylosować "naszą" Postać... i co wtedy? Czyli w Krypcie jest zapis by zachować i dlaczego, a w Grodzie nic nie pisze więc nie dzieje się tak jak w Krypcie.
Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
Są tu w jednym zdaniu rozgraniczone trzy wartości... gracz, postać, tytuł i to Postać uzyskuje tytuł, a nie gracz.
EDIT
To z oryginalnego FAQ Talismana, odpowiedź z GW (było to wałkowane w temacie o MiMowych profesjach)
If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes
To w sumie powinno wystarczyć sceptykom \:D/
Przy RBMŚ jest zapis aby zostawić Kartę tylko na wypadek powrotu do dawnej Postaci, a w Grodzie tego nie widziałem.
Dodatkowo jeśli nie korzystamy z Postaci Podstawowej i ją odłożymy to ktoś może w międzyczasie zginąć i wylosować "naszą" Postać... i co wtedy? Czyli w Krypcie jest zapis by zachować i dlaczego, a w Grodzie nic nie pisze więc nie dzieje się tak jak w Krypcie.
Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
Są tu w jednym zdaniu rozgraniczone trzy wartości... gracz, postać, tytuł i to Postać uzyskuje tytuł, a nie gracz.
EDIT
To z oryginalnego FAQ Talismana, odpowiedź z GW (było to wałkowane w temacie o MiMowych profesjach)
If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes
To w sumie powinno wystarczyć sceptykom \:D/
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
W MiMie temat był wałkowany, w końcu Valdi zacytował instrukcję ostatniego "dodatku" w której jasno było napisane, że Profesje stanowią uzupełnienie oryginalnych Poszukiwaczy.
Oczywiście są tacy co szukają dziury w całym. Potwierdza to fakt, że co jakiś czas temat profesji wraca. W pewnym sensie się nie dziwię, bo żadne rozwiązanie nie jest tak naprawdę satysfakcjonujące.
Trzeba się pogodzić, że Profesji w sposób prosty nie da się zrównoważyć, przynajmniej takie jest moje zdanie.
W MM jest o tyle dobrze, że Isztwan sprawę pociągnął przerabiając Profesje na nowy format.

EDIT:
Odnośnie Edita Miśka - i tak znajdą się uważający inaczej.
Oczywiście są tacy co szukają dziury w całym. Potwierdza to fakt, że co jakiś czas temat profesji wraca. W pewnym sensie się nie dziwię, bo żadne rozwiązanie nie jest tak naprawdę satysfakcjonujące.
Trzeba się pogodzić, że Profesji w sposób prosty nie da się zrównoważyć, przynajmniej takie jest moje zdanie.
W MM jest o tyle dobrze, że Isztwan sprawę pociągnął przerabiając Profesje na nowy format.
Świetny argument, zapis jest dość jasny. Z drugiej strony, znając życie, to nie dla wszystkichJeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
EDIT:
Odnośnie Edita Miśka - i tak znajdą się uważający inaczej.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Powtórzę jeden ze standardowych przykładów. Troll zostaje mianowany szeryfem (znajdźcie sobie sami odpowiedniki dla MM xD) - czy przestaje być trollem i traci odporność na śpiew syreny?
Każdy gra jak lubi, jak się przyzwyczaił, jak ustalił ze znajomymi. Ta kwestia została przez twórców skopana, nie uściślili tego, nie napisali co w przypadku gdy jakieś zdolności są sprzeczne, a jeśli ich zamiarem było, żeby obowiązywały zdolności tylko nowej postaci, to też mogli to napisać. No ale nie napisali rzeczy dla nich oczywistej, a my, gracze, mamy dylemat
Każdy gra jak lubi, jak się przyzwyczaił, jak ustalił ze znajomymi. Ta kwestia została przez twórców skopana, nie uściślili tego, nie napisali co w przypadku gdy jakieś zdolności są sprzeczne, a jeśli ich zamiarem było, żeby obowiązywały zdolności tylko nowej postaci, to też mogli to napisać. No ale nie napisali rzeczy dla nich oczywistej, a my, gracze, mamy dylemat
Ja nawet nie mam Talismana.
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
Ja się zgadzam z Comodo
. Kładłem kartę profesji na tej pierwotnej i już. A potem postać znowu wracała do "prozy życia"
. Jako decydujący przyjmowałem zapis, że "zachowujesz wartość parametrów i stan posiadania postaci". I nic więcej.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce 
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 23:44
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Witam wszystkich.
Niedawno odkurzylem MM i przywertowaniu zasad naszla mnie watpliwosc:
co w przypadku jezeli mamy jakas profesje z grodu a potem zostajemy rycerzem bostw?
rozumiem ze zasady profesji grodowej znikaja ale czy zostaja jej bonusy do magii i miecza?
Na logike powinny bo jezeli juz raz dostalismy bonus do miecza za bycie namiestnikiem to bycie rycerzem nemed daje nam kolejne bonusy
Z drugiej strony profesje mozna stracic i wraz z nia przepadaja bonusy wiec chyba po przemianie w rycerza poprostu odkladamy karte grodowa.
Co w takim razie z mistrzem czarnoksieskim, ktorego karty stracic nie mozna?
Niedawno odkurzylem MM i przywertowaniu zasad naszla mnie watpliwosc:
co w przypadku jezeli mamy jakas profesje z grodu a potem zostajemy rycerzem bostw?
rozumiem ze zasady profesji grodowej znikaja ale czy zostaja jej bonusy do magii i miecza?
Na logike powinny bo jezeli juz raz dostalismy bonus do miecza za bycie namiestnikiem to bycie rycerzem nemed daje nam kolejne bonusy
Z drugiej strony profesje mozna stracic i wraz z nia przepadaja bonusy wiec chyba po przemianie w rycerza poprostu odkladamy karte grodowa.
Co w takim razie z mistrzem czarnoksieskim, ktorego karty stracic nie mozna?
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Witaj,
Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Jeśli chodzi o umiejętności to nie jest to jednoznacznie określone. Jedni grają tak, że traci się poprzednie umiejętności, inni zostawiają starą kartę i łączą nowe zdolności ze starymi. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest jasna, w przypadku drugiej (mniej popularnej opcji) można teoretycznie zostać i kimś z grodu i rycerzem bóstw naraz. Jeśli grasz na opcję pierwszą to zostając mistrzem czarnoksięskim nie można już zdobywać nowych profesji.
Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Jeśli chodzi o umiejętności to nie jest to jednoznacznie określone. Jedni grają tak, że traci się poprzednie umiejętności, inni zostawiają starą kartę i łączą nowe zdolności ze starymi. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest jasna, w przypadku drugiej (mniej popularnej opcji) można teoretycznie zostać i kimś z grodu i rycerzem bóstw naraz. Jeśli grasz na opcję pierwszą to zostając mistrzem czarnoksięskim nie można już zdobywać nowych profesji.
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 40
Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.Hellhound pisze:Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).