Do kart "jaskinia":
Rozdzka Teleportacji (Magiczny Przedmiot)
W przypadku wyrzucenia podczas ruchu w krainach zewnetrznej i srodkowej szesciu oczek umozliwia poszukiwaczowi teleportacje do dowolnego obszaru w krainie, w ktorej sie obecnie znajduje.
Mag zywiolu ziemii
W dowolnym momencie mozesz zaplacic magowi 3MZ, lub dac mu dowolny magiczny przedmiot, ktory posiadasz. Wowczas to mag przywola zywiol ziemii, ktory wciagnie dowolnego poszukiwacza nie znajdujacego sie w kosmicznej otchlani na wybrany przez ciebie obszar Jaskini lub Podziemii (ofiara nie bada tego obszaru) i zaatakuje go z moca rowna 5. Po przyzwaniu zywiolu ziemii mag odchodzi w swoja strone, a jego karte nalezy odlozyc.
krasnoludzki platnerz (nieznajomy)
Mozesz zakupic u krasnoludzkiego platnerza ekwipunek po cenach jak u kowala w wiosce lub naprawic zniszczone przedmioty. Ponadto za cene 2MZ mozesz "umagicznic" swoja bron lub rynsztunek. Jezeli nie posiadasz odpowiedniego klejnotu, mozesz go tutaj kupic za dodatkowe 2 MZ. Kazdy krasnolud korzystajacy z uslug platnerza moze rzucic po zaplacie kostka. Wynik 1-2 oznacza, ze uzyskal on jednorazowy rabat i placi o 1MZ mniej.
uwiezienie (zdarzenie 1 pulapka)
Podczas badania korytarza zauwarzyles ukryte przejscie i postanowiles przez nie przejsc. Niestety jest to pulapka, fragment korytarza za toba zawalil sie blokujac wyjscie. Aby sie wydostac, musisz kolejne tury rzucac 2 razy kostka ponizej twojej calkowitej sily (jezeli posiadasz lopate lub laser gorniczy, mozesz odjac 2 od wyniku). Sukces oznacza, ze odkopales zawalony fragment korytarza i mozesz w nastepnej turze kontynuowac wedrowke, w przeciwnym przypadku wycienczony tracisz punkt wytrzymalosci oraz punkt sily, a w nastepnej turze kopiesz dalej, az sie wydostaniesz lub umrzesz. W przypadku smierci twojego poszukiwacza odloz wszystkie twoje przedmioty, przyjaciol oraz mieszki zlota na odpowiednie stosy. Nie zakloci miejsca twojego spoczynku
Do kart przygod:
Rozpadlina (zdarzenie)
Rzuc kostka ponizej twojej Mocy. Jesli ci sie to nie uda, oznacza to, ze sie posliznales i wpadles w rozpadline. Tracisz 1 punkt wytrzymalosci i przenosisz sie na obszar podziemne zrodlo w Jaskini.
Krwawy Ksiezyc (zdarzenie)
Nadejscie miesiaca Krwawego Ksiezyca wzbudza szal i rzadze krwi wsrod wszystkich wrogow, a ich Sila podwaja sie, ale poszukiwacze w przypadku zwyciestwa z wrogami do wymiany na sile wykorzystuja jedynie liczbe punktow wydrukowanych na ich kartach. Po uplynieciu szesciu tur miesiac krwawego ksiezyca mija, a Sila wrogow wraca do normalnego poziomu. Odloz te karte