Czarny Rycerz - co z nim zrobić?
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Czarny Rycerz - co z nim zrobić?
Pole Czarnego Rycerza w krainie środkowej, jak wiadomo należy do jednych z najgłupszych na całej planszy podstawowej. Wg. oficjalnych zasad nie ciągnie się tam nawet karty przygody.
W moich rozgrywkach szukaliśmy różnych sposobów na uatrakcyjnienie tego pola i przywrócenia go niejako do rozgrywki. Pierwsza osoba która tam trafiła musiała walczyć z Rycerzem i po jego pokonaniu ciągnęliśmy karty przygody. Średnio się to sprawdzało w grze.
Następnie całkowicie go ignorowaliśmy i od razu ciągnięto karty na tym polu. Efekt też średni bo było nie było, na polu stoi kozacki rycerz a my to sobie ledwo po karcie pociągnęliśmy.
Jakie w Waszych rozgrywkach rozwiązujecie problem z tym polem? Ciągniecie po prostu karty ignorując go, gracie zgodnie z zasadami, za każdym razem walczycie z nim, czy może wypracowaliście zupełnie inne metody? Proszę o wszelkie uwagi związane z tym polem.
Z jedynym sensownym jak narazie spotkałem się w Projekcie Stavea, gdzie jest on strażnikiem Wieży Maga, ale to trochę za mało by przekonać mnie do druku tego dodatku.
W moich rozgrywkach szukaliśmy różnych sposobów na uatrakcyjnienie tego pola i przywrócenia go niejako do rozgrywki. Pierwsza osoba która tam trafiła musiała walczyć z Rycerzem i po jego pokonaniu ciągnęliśmy karty przygody. Średnio się to sprawdzało w grze.
Następnie całkowicie go ignorowaliśmy i od razu ciągnięto karty na tym polu. Efekt też średni bo było nie było, na polu stoi kozacki rycerz a my to sobie ledwo po karcie pociągnęliśmy.
Jakie w Waszych rozgrywkach rozwiązujecie problem z tym polem? Ciągniecie po prostu karty ignorując go, gracie zgodnie z zasadami, za każdym razem walczycie z nim, czy może wypracowaliście zupełnie inne metody? Proszę o wszelkie uwagi związane z tym polem.
Z jedynym sensownym jak narazie spotkałem się w Projekcie Stavea, gdzie jest on strażnikiem Wieży Maga, ale to trochę za mało by przekonać mnie do druku tego dodatku.
Ostatnio zmieniony środa 20 maja 2009, 14:36 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 1 raz.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Wiesz Wieżę maga można jeszcze usprawnić dodając np. Maskę z Katakumb (Pustyni), i Wieża także zwiększy swoją atrakcyjność. do Katakumb mimo braku Maski cosik się wymyśli także jest po co iść. Chociażby sam pomysl z odradzaniem i szybkim biegiem na główną planszę.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Korczyk
-
- Posty: 430
- Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 40
Dla mnie to pole jest w porządku. Jak w całej krainie środkowej, przeszkadza nam jako Obszar, ograniczając tym razem nasze pole do manewru. Cechą tej krainy są jak wiadomo trudniejsze obszary i na jednych lepiej się „czują” wrogowie lub nie działa nam magia, na drugich potykamy się o kłody leżące na drodze, typu Czarny Rycerz czy też Przepaść. I niektórym może się to zdawać dziwne, że ich Poszukiwacz pokonujący smoki wobec Czarnego Rycerza staje się napadniętym, bezbronnym pantoflarzem. Ale te popiersia paru postaci - Strażnika, Cz. Rycerza, Śmierci, są na tej planszy bardziej, trochę jak w tych kiczowatych automatach do gier, w jakich się kieruję metalową kulką :mrgreen: i ów Cz. Rycerz jest w tym swoistym labiryncie obszarów, jak namalowany na szybie owego automatu, mówiąc już z taką lekką ekspresją. Mówiąc zaś bardziej planszowo - zabiera nam on w tej krainie nieco swobody w ruchu na znamiennej planszówkom zasadzie - możesz albo pójść na pewną śmierć i wybrać obszar, gdzie jest „czarna dziura”, albo możesz pójść na obszar, gdzie czyha na ciebie np. Wiedźma. Już nie ma tak lekko, jak w zewnętrznej; że jak po lewej było źle, to po prawej było na ogół dobrze; że jak był jej strażnik, to miał określoną siłę do przebicia. Tutaj musi być trochę trudniej. I tak też jest.

EDIT: Edytowałem tylko literówkę, wpływającą aczkolwiek na czytelność tekstu.
To chyba nie mówisz o MiMie, bo tam albo płacisz albo tracisz wytrzymałość, nie walczysz. Może masz na myśli TMiMa?Kaktus+ pisze:Jakie w Waszych rozgrywkach rozwiązujecie problem z tym polem? (...), gracie zgodnie z zasadami, za każdym razem walcząc z nim
EDIT: Edytowałem tylko literówkę, wpływającą aczkolwiek na czytelność tekstu.
Ostatnio zmieniony środa 20 maja 2009, 16:37 przez Korczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Korczyk zgadza się, należy zapłacić mieszek złota lub pkt. wytrzymałości ale to kiepski zapis, dlatego walczyliśmy z rycerzem siła 6,7, na samym końcu 8. Siła wzrastała co rozgrywkę. Rycerz który pobiera od Ciebie myto za przejście, to idiotyczny pomysł, strażnik przy rogatce, banda zbójów to jeszcze można zrozumieć, ale CZARNY RYCERZ... ](*,)
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Bo jest niedorozwinięty i nie wie, że potrzebuje Talizman, żeby przejść przez Dolinę OgniaHellhound pisze:A może to był taki koleś jak zwykły poszukiwacz. Dopakował się, ale uznał że chrzani jakąś tam Koronę Władzy i woli zarabiać kasę. Ma pewnie z 50 siły to i walczyć z nim nie ma jak
No i kolejna sprawa wspólnymi siłami rozwiązana
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
mam to rozumieć jako wyciągnięcie na tym polu karty PP?
w sumie to pomysł lepszy niż wszelkie dotychczasowe rozwiązania, chociaż zastanawiam się nad stworzeniem karty, którą umieszczałoby się na tym polu i był by to portal do różnych lokacji. Rzut 2k6 przenosiłby nas w konkretne miejsce w różnych dodatkach autorskich, które wykorzystuję w grze ale ten pomysł na razie jest w powijakach i skuszę się jeżeli nikt nie zaproponuje niczego lepszego
w sumie to pomysł lepszy niż wszelkie dotychczasowe rozwiązania, chociaż zastanawiam się nad stworzeniem karty, którą umieszczałoby się na tym polu i był by to portal do różnych lokacji. Rzut 2k6 przenosiłby nas w konkretne miejsce w różnych dodatkach autorskich, które wykorzystuję w grze ale ten pomysł na razie jest w powijakach i skuszę się jeżeli nikt nie zaproponuje niczego lepszego
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Rogo pisze:Bo jest niedorozwinięty i nie wie, że potrzebuje Talizman, żeby przejść przez Dolinę OgniaHellhound pisze:A może to był taki koleś jak zwykły poszukiwacz. Dopakował się, ale uznał że chrzani jakąś tam Koronę Władzy i woli zarabiać kasę. Ma pewnie z 50 siły to i walczyć z nim nie ma jak
Hahahah ale macie wyobraźnie
Co do pola, tak jak pisał ktoś wyżej, dla mnie jest potrzebne

- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Podzielam pogląd Korczyka, Środkowa kraina jest mała i may tu takie przeszkadzajki jak przepaść, Pustynia, Runy, które zwiększają Wrogów o +2/+3, Zamek, czyli miejsce odpoczynku, Przeklęta Polana, co może nas czasem wykolegować &c. Nie widzę powodu, coby zmieniać aktualnej instrukcji tego obszaru.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
zgadzam się, jednak ilość obszarów na których możemy ciągnąć karty przygody jest znikoma, dlatego moi gracze środkową krainę sobie odpuszczają, a będą tam, możliwie jak najszybciej kierują się w stronę Wrót. Efekt jest taki, że środkowa kraina jest martwa 
Stąd moje starania o jej usprawnienie, a polec Rycerza wydaje mi się takim, które można wykorzystać w inny sposób niż tylko tracić wytrzymałość lub złoto.
Sytuacja i tak się poprawiła, odkąd dołożyłem karty Pustyni, jednak frekwencja nadal nie jest zachwycająca.
Stąd moje starania o jej usprawnienie, a polec Rycerza wydaje mi się takim, które można wykorzystać w inny sposób niż tylko tracić wytrzymałość lub złoto.
Sytuacja i tak się poprawiła, odkąd dołożyłem karty Pustyni, jednak frekwencja nadal nie jest zachwycająca.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
No nie wiem, czy taka martwa, ponieważ znajduje się w niej Ukryta Dolina, co do której są pielgrzymki, dopóki ktoś jej nie zablokuje, czy też Świątynia, na której od 6-12 tylko zyskujemy. Pomijam już Oazę, czyli "Ruiny MKII". Rycerz jest słabszą wersją Pustyni, można by rzec, iż jest to "Pustynia MKI", którą potem ulepszono i produkowano masowo (czego efektem są jej dwa obszary
).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Leviathan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• 500 Kart Przygód
• Pieczara Kanibali
• Wyspy Przeznaczenia - Posty: 615
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 44
Bardzo ciekawa argumentacja, to faktNemomon pisze:No nie wiem, czy taka martwa, ponieważ znajduje się w niej Ukryta Dolina, co do której są pielgrzymki, dopóki ktoś jej nie zablokuje, czy też Świątynia, na której od 6-12 tylko zyskujemy. Pomijam już Oazę, czyli "Ruiny MKII". Rycerz jest słabszą wersją Pustyni, można by rzec, iż jest to "Pustynia MKI", którą potem ulepszono i produkowano masowo (czego efektem są jej dwa obszary).
Ja także gram zgodnie z instrukcją, traktując obszar rycerza jako utrudnienie w poruszaniu. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że faktycznie to pole kuleje.
Mam gdzieś w notatkach szkic dodatku, ożywiającego to pole, ale musiałbym go poszukać bo gdzieś mi go wcięło. Tak czy inaczej na razie i tak mam sporo innych projektów i ten pomysł będzie musiał poczekać w kolejce.
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Leviathan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• 500 Kart Przygód
• Pieczara Kanibali
• Wyspy Przeznaczenia - Posty: 615
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 44
On też czeka w kolejce.Kaktus+ pisze:szczególnie jestem za Dodatkiem Goblińskim
"Plan wydawniczy" jest obecnie następujący:
Kubinek - na ukończeniu
PSG - dodatek gotowy w 50%
Pułapki - muszę je przenieść do PS
Biblioteka - nie zakończyłem jeszcze tworzyć wersji tekstowej, ale jest gotowa w 90%.
W dalszej kolejce są właśnie Gobliny, Magellan i Czarny Rycerz.
W międzyczasie będę też pewnie dłubał przy Cyrku i przy Poszukiwaczach.
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
wiesz, wydaje mi się, że Leviathan uczyni to jak tylko takowy dodatek powstanie i trzymam za niego kciuki.
Co do Czarnego Rycerza to dzisiaj nad ranem wpadł mi do głowy pomysł by włączyć do gry dodatek Czeskiego Odległa Kraina i powoli kombinuję, czy Czarny Rycerz nie spełniłby funkcji strażnika do wejścia do tego dodatku...ale to na razie pomysł w powijakach.
Co do Czarnego Rycerza to dzisiaj nad ranem wpadł mi do głowy pomysł by włączyć do gry dodatek Czeskiego Odległa Kraina i powoli kombinuję, czy Czarny Rycerz nie spełniłby funkcji strażnika do wejścia do tego dodatku...ale to na razie pomysł w powijakach.
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć: