Czar Uzdrowienie
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Czar Uzdrowienie
NIe wiem czy był już taki temat czy też nie ale nie znalazłem nigdzie.
Co z zaklęciem Udrowienie ?
Często zdarza się sytuacja gdy np. Czarnoksieżnik, wróżka, leśny duszek itp (czyli postacie ktore zawsze musza posiadac 1 czar) sa blokowanie tym czarem. Wszyscy inni gracze i my sami mamy wiecej zycia niż 4 i ten czar staje się bez użyteczny. Jakieś propozycje co wtedy?
Taki ich los, czy może macie jakąś alternatywe ?
Co z zaklęciem Udrowienie ?
Często zdarza się sytuacja gdy np. Czarnoksieżnik, wróżka, leśny duszek itp (czyli postacie ktore zawsze musza posiadac 1 czar) sa blokowanie tym czarem. Wszyscy inni gracze i my sami mamy wiecej zycia niż 4 i ten czar staje się bez użyteczny. Jakieś propozycje co wtedy?
Taki ich los, czy może macie jakąś alternatywe ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Po mojemu musisz się z nim męczyć. Zresztą co prawda blokuje on Ciebie z rzucaniem innych czarów, ale gdy już ktoś dojdzie na Koronę, to może się on przydać. Przecież nie musisz na siebie go rzucać, możesz na innego gracza, co ma 3 p. Wytrzymałości. W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Korczyk
-
- Posty: 430
- Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 39
Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6220
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
A nie sądzisz, że takie podejście jest ciekawsze i daje trochę niepewności przeciwnikom? ;>Kufir pisze:Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Wiesz my tak zawsze graliśmy tzn ja i grono moich znajomych, bo instrukcja takiego postępowania nie neguje - jednym słowem było ciekawie.Korczyk pisze:No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ano nie, możesz. Jeżeli instrukcja nakazuje Ci wziąć Czar, to to robisz. Następnie stosujesz instrukcję, że masz więcej Czarów niźli Moc Ci pozwala, wiec odrzucasz nadmiar. Nigdzie nie ma instrukcji, że nie możesz wziąć nowego Czaru, jeżeli masz już komplet.Kufir pisze:Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 5:07 pm ]
Przeczytałem sobie ten Czar (czy tam Zaklęcie - używam starej terminologii), więc co następuje:
Odzyskiwanie jako keyword nie pozwala na powiększanie stanu Życia poza startową wartość. Więc teoretycznie można by go jeszcze rzucić, gdyby nie inna zasada: Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Można to interpretować także na inne sytuacje, gracz nie może wykonać jakiejś akcji, jeżeli nie przyniesie ona jakiegokolwiek efektu, w tym przypadku nie przywróci Życia do startowej Wartości.Uzdrowienie pisze:(...) Poszukiwacz, na któego zostało rzucone to Zaklęcie, odzyskuje początkową wartość Życia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
P>S temat faktycznie miał być w 4,5 Jutro przenoszę. Sorry.
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
P>S temat faktycznie miał być w 4,5 Jutro przenoszę. Sorry.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zauważ, że na Xiędze dokładnie jest napisane,Kufir pisze:Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
P>S temat faktycznie miał być w 4,5 Jutro przenoszę. Sorry.
(...) na ile pozwala ci twoja Moc.,
co jest równoznaczne, że skoro masz max, to Kniga Ci nie pomoże. Ale np. na takiej Kaplicy:
4) Otrzymujesz 1 Zaklęcie
nie ma znaczenia, czy masz max Zaklęć czy nie, po prostu otrzymujesz Zaklęcie, następnie stosujesz zasadę posiadania większej ilości Zaklęć niźli Moc pozwala.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 33
Problemem jest tu dla mnie nie nazwa a słowo "odzyskujesz", które zgodnie z definicją słownikową oznacza tyle co - "zyskać ponownie", "zyskać to co utracone", a więc aby odzyskać, trzeba najpierw stracić. Jak ktoś ma 7 WT i mu spada do 4 to nie jest to "odzyskanie"Korczyk pisze:Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.
- Rogo
-
- Posty: 6220
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Astropata, no ale na karcie Uzdrowienia jest "Przywraca" a nie "Odzyskuje"
Nemomon, na Księdze jest "na ile" czy "o ile"? Jeśli "na ile" to jest dokładnie tak jak napisał Kufir:
Moc 6 pozwala na posiadanie 3 czarów, a księga pozwala na wzięcie tyle na ile pozwala Moc, czyli też 3, a nie na uzupełnienie do 3.
Nemomon, na Księdze jest "na ile" czy "o ile"? Jeśli "na ile" to jest dokładnie tak jak napisał Kufir:
Moc 6 pozwala na posiadanie 3 czarów, a księga pozwala na wzięcie tyle na ile pozwala Moc, czyli też 3, a nie na uzupełnienie do 3.
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 24 gru 2008, 06:54
- Lokalizacja: Chicago
- Płeć:
No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
Póki my żyjemy, żyje Ona...!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nie, ponieważ na jego karcie pisze:arkoski84 pisze:No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
Kiedy znajdziesz się na obszarze puszczy, możesz dobrać tyle zaklec na ile pozwala Ci na to moc.
Pisze dobrać, a to co innego niż zyskać czy otrzymać. Więc Driud tutaj nie może przekroczyć limit 3 zaklęć i odrzucić te które mu nie pasują.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Czyli mam rozumieć, że wszyscy się zgadzamy co do kwestii dobierania (otrzymywania/zyskiwania) Czarów w przypadku posiadania takiej maxymalnej ilości, na jaką pozwala Moc? Innymi słowy, że można wziąć, a następnie trza odrzucić nadplanowe?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Ja się nie zgadzam - nie podoba mi się ten pomysł ,a przy małej ilości czarów jaką aktualnie prezentuje gra ,uważam to za kompletnie bez sensu - co chwile trzeba będzie przetasowywać karty czarów.
A żeby odnieść mój pogląd do zasad: w instrukcji jest opisany przypadek kiedy postać nosi koronę salomona która zwiększa mu moc o dwa i w tamtym przypadku pozwala mu posiadać jeden czar więcej - po wejściu na teren w którym przedmioty magiczne nie działają musi natychmiast jeden czar odrzucić. Skoro więc nie jest możliwe w żaden sposób posiadanie więcej czarów niż pozwala na to moc, to uważam że wyciąganie np dodatkowych trzech czarów ,gdy posiadasz już trzy na które moc Ci pozwala ,stwarza krótkotrwałą (a jednak) sytuacje gdy posiadasz 6 czarów (ponieważ wybierasz sobie z tych 6 które chcesz zostawić) ,a co jest przez zasady niedopuszczalne. Co innego gdybyś np w momencie kiedy masz instrukcje "otrzymujesz jeden czar" zdecydował się zanim zobaczysz(posiądziesz ten czar) odrzucić jeden ze swoich.
A żeby odnieść mój pogląd do zasad: w instrukcji jest opisany przypadek kiedy postać nosi koronę salomona która zwiększa mu moc o dwa i w tamtym przypadku pozwala mu posiadać jeden czar więcej - po wejściu na teren w którym przedmioty magiczne nie działają musi natychmiast jeden czar odrzucić. Skoro więc nie jest możliwe w żaden sposób posiadanie więcej czarów niż pozwala na to moc, to uważam że wyciąganie np dodatkowych trzech czarów ,gdy posiadasz już trzy na które moc Ci pozwala ,stwarza krótkotrwałą (a jednak) sytuacje gdy posiadasz 6 czarów (ponieważ wybierasz sobie z tych 6 które chcesz zostawić) ,a co jest przez zasady niedopuszczalne. Co innego gdybyś np w momencie kiedy masz instrukcje "otrzymujesz jeden czar" zdecydował się zanim zobaczysz(posiądziesz ten czar) odrzucić jeden ze swoich.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
7Tristan, zgadzam się z Tobą.
Fragment instrukcji Kufira odnosi się do przytoczonej przez Ciebie sytuacji związanej z nadmiarem Zaklęć.
Jedna kwestia: "Gracz nie może odkładać Zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem, żeby się ich pozbyć, to je rzucić!".
Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.
Fragment instrukcji Kufira odnosi się do przytoczonej przez Ciebie sytuacji związanej z nadmiarem Zaklęć.
Jedna kwestia: "Gracz nie może odkładać Zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem, żeby się ich pozbyć, to je rzucić!".
Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:8janek8 pisze: Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Po mojemu instrukcja nie zabrania dobierania nowych Zaklęć, gdy ma się max, tylko zapodaje reguły co robić, gdy już ma się więcej Zaklęć niźli limit. Czyli, możesz brać, a potem musisz odkładać. A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.Kufir pisze: To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:
Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".
Luknij.
Pewnie fu..ing FAQ by nam znowu pomógł :mrgreen:
Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.
Cios często ratował mi d...Nemomon pisze:A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.
Ogólnie - Zaklęcia i tak szybko się przewijają, zwłaszcza jeżeli Poszukiwacz może posiadać więcej niż 1.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23558
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ej tam, jak kocha, to przeczyta8janek8 pisze:Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.
Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".8janek8 pisze:Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.
Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".
Generalnie jednak nie jest on uber potężnym Czarem, by go trzymać. Jest wiele lepszych..Janek pisze:nek"]Cios często ratował mi d...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Tutaj kierowałbym się (rzadko zgodą z MiMem) logiką. Przede wszystkim - nigdy nie dopuszczam sytuacji, żeby ktoś miałby wybór spośród więcej niż 3 Zaklęć. Posiadając więcej niż jedno i tak ma przemiał.Nemomon pisze: Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".
Ponadto, nie porównywałbym Zaklęć do Przedmiotów - a więc i zasad limitu w obu przypadkach. W końcu o umiejętności posługiwaniem się Zaklęciami świadczy mądrość Poszukiwacza, dlatego właśnie nie może poznawać więcej Zaklęć. Podkreślę, że to moja interpretacja i poczekam na rozwój wydarzeń.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć: