Jaskinia
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
Jakbym już zmieniał instrukcję komnat to jedyną opcją pozytywną byłoby znalezienie Magicznego Kryształu. Żadnej doatkowej mechaniki jego namierzania i żadnych prób. 1-5 w Komnacie to same przesrane rzeczy, a 6 to Kryształ.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
Jak się gra z PP to Kryształ nie jest gówniany. Właściwie pozwala zignorować całe PP.Z tym, że Kryształ jest na tyle gówniany, że lepiej sobie darować wyprawę po niego
My gramy tak, że daje 50% szans na zignorowanie instrukcji obszaru (czyli wyciągania kart PP) i kart na nim leżących w Wewnętrznej Krainie (jak rzucisz 4,5 lub 6 na kostce) i jest to i tak cholernie mocna rzecz.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 43
My gramy właśnie w ten sposób: posiadając Magiczny Kryształ Poszukiwacz ignoruje instrukcję obszarów (po prostu ich nie bada) Wewnętrznej Krainy. Gramy z nakładką WK, która każe ciągnąć na tych obszarach karty Przedpoli Piekieł. W ten sposób, można ominąć bodajże 4 obszary i nie ciągnąć tam kart.Gieferg pisze:Jak się gra z PP to Kryształ nie jest gówniany. Właściwie pozwala zignorować całe PP.
Stąd pomysł, aby próba zdobycia Kryształu wymagała wyciągnięcia 2 kart Przedpoli Piekieł.
Czyli 2 karty zamiast standardowych 4.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
U mnie to jest 5 obszarów.W ten sposób, można ominąć bodajże 4 obszary
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Podoba mi się ten pomysł. Interesujące rozwiązanie.Gieferg pisze:1-5 w Komnacie to same przesrane rzeczy, a 6 to Kryształ.
Pójdzie w najbliższym czasie pod test
To podwójne rzucanie w tym wypadku to raczej lipna opcja, niech już mogą po prostu zignorować tę Komnatę.kymil pisze:PIEKIELNA PIECZARA (1)
Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Podręcznik do Warhammera
, Wydawnictwo MAG, Warszawa 1994, s.10.
Czasami należy rzucić dwoma kostkami i zsumować wyniki. Jest to zwykle określone jako 2K6, 2K8 itd., gdzie pierwsza liczba oznacza iloma kostkami należy rzucić.
Taka "erpegowa" gramatyka. Z tym, że do MiMa jakoś to nie przystoi. Masz rację Artowniku, bardziej stosowną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować.
Czasami należy rzucić dwoma kostkami i zsumować wyniki. Jest to zwykle określone jako 2K6, 2K8 itd., gdzie pierwsza liczba oznacza iloma kostkami należy rzucić.
Taka "erpegowa" gramatyka. Z tym, że do MiMa jakoś to nie przystoi. Masz rację Artowniku, bardziej stosowną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować.
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 43
W sumie rzeczywiście, może niech ignorują tę Komnatę.Artownik pisze:kymil napisał/a:
PIEKIELNA PIECZARA (1)
Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.
To podwójne rzucanie w tym wypadku to raczej lipna opcja, niech już mogą po prostu zignorować tę Komnatę.
Nie wiem czy do MiMa to nie przystoi, kwestia gustu. Odnośnie samej reguły w WFRP, zacytowano definicję rzutu 2k6 i wtedy chodzi o sumę rzutu.Wiktor pisze:Podręcznik do Warhammera, Wydawnictwo MAG, Warszawa 1994, s.10.
Czasami należy rzucić dwoma kostkami i zsumować wyniki. Jest to zwykle określone jako 2K6, 2K8 itd., gdzie pierwsza liczba oznacza iloma kostkami należy rzucić.
Taka "erpegowa" gramatyka. Z tym, że do MiMa jakoś to nie przystoi. Masz rację Artowniku, bardziej stosowną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować.
Ale dodałem przecież zapis "i wybierają korzystniejszy dla nich wynik", co sugeruje inne rozumienie rzutu, ale to technikalia :mrgreen:
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Erpegowa gramatyka znana, oj znana. Było się tych początków świadkiem :mrgreen:
(tak na marginesie mówiąc, to dobre to były czasy)
Natomiast względem tego podwójnego rzutu, to bym Ci kymil proponował, aby jednak zastosował możliwość powtórnego rzutu z koniecznością jego zaakceptowania.
Wspominam o tym dlatego, że tak jest po prostu ciekawiej.
Przykładowo patrząc na możliwości z Cudownej Groty:
Natomiast jak gracz rzuci raz i uzyska powiedzmy trójkę, to wie, że 3 mz już ma i zacznie się zastanawiać czy warto jednak rzucać ponownie, w końcu może się trafić jedynka, albo dwójka, a z drugim wynikiem trzeba się już pogodzić.
(tak na marginesie mówiąc, to dobre to były czasy)
Natomiast względem tego podwójnego rzutu, to bym Ci kymil proponował, aby jednak zastosował możliwość powtórnego rzutu z koniecznością jego zaakceptowania.
Wspominam o tym dlatego, że tak jest po prostu ciekawiej.
Przykładowo patrząc na możliwości z Cudownej Groty:
Automatyczny rzut dwoma kośćmi powoduje, że można sobie łatwo wybrać co się chce.kymil pisze:Tracisz 1 turę na przeszukiwaniu Cudownej Groty. Musisz rzucić k6:
1 - zyskujesz 1 mieszek złota,
2 – zyskujesz 2 mieszki złota,
3 - zyskujesz 3 mieszki złota,
4 – zyskujesz 1 miksturę,
5 - zyskujesz 1 czar,
6 – zyskujesz 1 łuskę smoka.
Natomiast jak gracz rzuci raz i uzyska powiedzmy trójkę, to wie, że 3 mz już ma i zacznie się zastanawiać czy warto jednak rzucać ponownie, w końcu może się trafić jedynka, albo dwójka, a z drugim wynikiem trzeba się już pogodzić.
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Warhammera wydano w Polsce niedługo po tym jak M:tG wyszło w stanach... Żyło się tym... Przez kilka lat miałem zaprenumerowanego MiMa.Artownik pisze:Erpegowa gramatyka znana, oj znana. Było się tych początków świadkiem :mrgreen:
(tak na marginesie mówiąc, to dobre to były czasy)
Tak, tak - MiMa dało się kiedyś prenumerować!
Artownik ma rację. Wybieranie rzutu to w praktyce wybieranie jak marudzenie na przyjęciu. Dostać smakołyka - dostaniesz, ale nie marudźArtownik pisze:Natomiast względem tego podwójnego rzutu, to bym Ci kymil proponował, aby jednak zastosował możliwość powtórnego rzutu z koniecznością jego zaakceptowania.
Jeśli chcesz ciekawie kymilu rozwinąć opisy Jaskini, najlepiej jak zrobisz zupełnie nową kartę i nam ją tu zapodasz (komnaty + obszary)
Zapoznaj się ze stroną 16 i 17 tego tematu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... &start=225
Tam gdzie omawiam swój pomysł Jaskini jako "tunelu" pomiędzy kręgami/krainami. Możesz spróbować to przetransponować do MiMa.
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 43
Z tym, że obszarów w ogóle nie chce zmieniać, dla mnie są grywalne. Chodziło mi o zmianę komnat i próbę odszukania Magicznego Kryształu, co wam zapodałem na forum do oceny. A wszystko przez nową planszę jaskini wrewa - polecam.Wiktor pisze:Jeśli chcesz ciekawie kymilu rozwinąć opisy Jaskini, najlepiej jak zrobisz zupełnie nową kartę i nam ją tu zapodasz (komnaty + obszary)