A co do teleportacji, to ponieważ Zaklęcie jest to rzucane zamiast ruchu to tak - badasz obszar, na którym się znalazłeś. W innym przypadku to Zaklęcie nie miałoby sensu.
Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
- Lokalizacja: W-wa
- Płeć:
Ok, sory.
Jednakże nie chodzi mi o czas teleportacja, tylko o inny wariant, np.
1. Gdy wylosuje miejsce Kaplica i wyrzucę 6 ( Możesz teleportować się na dowolny obszar w tej Krainie)
2. Gdy przejdę przez Magiczne Wrota (...rzuć kością, aby przekonać się, gdzie zostaniesz teleportowany- 1 skały, 2 wioska, 3 miasto itd.)\
3.Losując kartę potępieniec lub wróżka ( w zależności od charakteru) - Ten obszar nawiedza potępieniec. Potępieniec spełni jedno życzenie pierwszego złego Poszukiwacza, który do niego trafi, dając mu: 1 pkt siły, 1 pkt mocy ... lub teleportację na dowolny obszar w tej Krainie
4. Gdy wyciągnę zdarzenie Diablik - Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kostką i sprawdź gdzie Cię teleportuje: 1 skały, 2 las, 3 gospoda ... itd.
Chodzi mi o to, czy teleportując się na wybrane miejsce konczę tym samym ruch, czy korzystam jeszcze z tego miejsca (lub karty, jeżeli jakaś tam leży)?
Jednakże nie chodzi mi o czas teleportacja, tylko o inny wariant, np.
1. Gdy wylosuje miejsce Kaplica i wyrzucę 6 ( Możesz teleportować się na dowolny obszar w tej Krainie)
2. Gdy przejdę przez Magiczne Wrota (...rzuć kością, aby przekonać się, gdzie zostaniesz teleportowany- 1 skały, 2 wioska, 3 miasto itd.)\
3.Losując kartę potępieniec lub wróżka ( w zależności od charakteru) - Ten obszar nawiedza potępieniec. Potępieniec spełni jedno życzenie pierwszego złego Poszukiwacza, który do niego trafi, dając mu: 1 pkt siły, 1 pkt mocy ... lub teleportację na dowolny obszar w tej Krainie
4. Gdy wyciągnę zdarzenie Diablik - Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kostką i sprawdź gdzie Cię teleportuje: 1 skały, 2 las, 3 gospoda ... itd.
Chodzi mi o to, czy teleportując się na wybrane miejsce konczę tym samym ruch, czy korzystam jeszcze z tego miejsca (lub karty, jeżeli jakaś tam leży)?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Owszem, we wszystkich tych przypadkach po przeniesieniu się na inny obszar musisz go zbadać
. Pamiętaj, że teleportacja wynikła z wymienionych przez Ciebie kart nie jest fazą ruchu, a fazą badania obszaru. A wiec po teleportacji kontynuujesz badanie obszaru, tym razem innego. Faza ruchu się kończy zaraz po pierwszym postawieniu figurki na inny obszar. Wszelkie późniejsze przeniesienia figurki, to faza badania obszaru.
.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
- Lokalizacja: W-wa
- Płeć:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 34
Od razu możesz korzystać z takich kart (w przypadku Bagna oczywiście musisz, ale to w miarę oczywistetmim pisze:Dzięki wielkie. Mam jeszcze tylko jedno pytanie.
Gdy z kart wylosuje jakieś miejsce ( np. Labirynt, Targowisko, Bagno, Fontanna Mądrości itd.)
to korzystam z niego w tym momencie?? Czy może jednak kładę tę kartę na planszy i dotyczyć ona będzie dopiero następnego gracza, który tam trafi??
-
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
- Lokalizacja: Mielno koszlińskie
- Płeć:
- Wiek: 30
Teraz moje pytanie. Grałem czarownikiem, miałem już 4 przedmioty i stając na obszarze wylosowałem poszukiwacza złota (przedmiot, który przy kartach typu mieszek złota dodaje 2 dodatkowe SZ) oraz dwa mieszki złota. Miałem również kartę zadania czarownika, żeby dać 2 sztuki złota. Jako czarownik po wykonaniu zadania mogę sobie wziąć jedną kartę z talii ekwipunku. Czy w efekcie (nie mając złota) mogłem wziąć przedmiot, zgarnąć dzięki niemu 4 SZ i jednocześnie 2 wykorzystać do wykonania zadania za które mam muła dzięki któremu mogę go zabrać? Czyli zakończyć z 2 sztukami złota, 5 przedmiotami i mułem.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tak, jak Rogo pisze - nie. Najpierw bierzesz Poszukiwacza Złota i odrzucasz 1 Przedmiot. Następnie bierzesz kartę 2 Mieszków Złota i pobierasz 4 sztuki złota. Następnie się teleportujesz do Jaskini Czarownika i otrzymać Muła.
Zwróć uwagę, że tutaj dramatycznie istotną rzeczą jest kolejność wylosowanych przez Ciebie kart. Gdybyś wylosował w odwrotnej kolejności (najpierw kartę 2 Mieszków Złota, a potem Poszukiwacza Złota), to najpierw otrzymujesz 2 sztuki złota, przenosisz się na obszar Jaskini Czarownika i otrzymujesz muła. Karta Poszukiwacza Złota pozostaje na obszarze, na którym go wylosowałeś.
Zwróć uwagę, że tutaj dramatycznie istotną rzeczą jest kolejność wylosowanych przez Ciebie kart. Gdybyś wylosował w odwrotnej kolejności (najpierw kartę 2 Mieszków Złota, a potem Poszukiwacza Złota), to najpierw otrzymujesz 2 sztuki złota, przenosisz się na obszar Jaskini Czarownika i otrzymujesz muła. Karta Poszukiwacza Złota pozostaje na obszarze, na którym go wylosowałeś.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
- Lokalizacja: Mielno koszlińskie
- Płeć:
- Wiek: 30
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6316
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tak, może przejść.Bludgeon pisze:Jeśli rzucę barierę to czy żniwiarz może przez nią przejść? Innymi słowy, czy żniwiarza traktuje się jako poszukiwacza?
Przed badaniem karty Miejsca.Bludgeon pisze:Jeśli na planszy leży złoto i inne karty (np wróg 2 i miejsce 6), to w której kolejności złoto jest rozpatrywane?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 73
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
witam mam pytanie : )- np. jedna ze zdolności złodzieja brzmi, że mogę odebrać poszukiwaczowi na którego obszar trafię 1 przedmiot lub 1 sztukę złota. Ta zdolność wykorzystuję i mogę jeszcze badać obszar stosując się do jego polecenia czy spotykam poszukiwacza wykorzystuje na nim swoje zdolności i moja tura się kończy? i jeszcze pytanie czy po odebraniu przedmiotu mogę takiego poszukiwacza zaatakować?
- BENY
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 16 lis 2011, 19:29
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Płeć:
1.Jak gracie - jesli wylosujemy jakąś karte, która ma w tekscie "...pierwszemu poszukiwaczowi, ktory tu trafi" itp (otrzymanie czaru, zycia itp) to poszukiwacz, ktory losował tą karte - otrzymuje od razu dany punkt, czy tylko stawia karte z punktami dla pozostałych?
2. Co sie dzieje z przedmiotami oraz zlotem posiadanym przez ropuche w momencie zamiany spowrotem na poszukiwacza? W instrukcji pisze, ze ropucha moze otzymywac punkty mocy/sily ale przy przemianie one przepadna. Ale nic nie pisze o zlocie i przedmiotach. Bo np. czy mozna po przemianie w ropuche pojsc raz w lewo, w nastepnej turze raz w prawo i podniesc oprzucone rzeczy przez poszukiwacza i po kolejnej turze bedziemy je nadal posiadali po przemianie? Lub jesli ropucha otrzyma jakis przedmiot z kart.
2. Co sie dzieje z przedmiotami oraz zlotem posiadanym przez ropuche w momencie zamiany spowrotem na poszukiwacza? W instrukcji pisze, ze ropucha moze otzymywac punkty mocy/sily ale przy przemianie one przepadna. Ale nic nie pisze o zlocie i przedmiotach. Bo np. czy mozna po przemianie w ropuche pojsc raz w lewo, w nastepnej turze raz w prawo i podniesc oprzucone rzeczy przez poszukiwacza i po kolejnej turze bedziemy je nadal posiadali po przemianie? Lub jesli ropucha otrzyma jakis przedmiot z kart.
- Rogo
-
- Posty: 6452
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Jeśli spełnia wymogi, to może brać punkt od razu. Jak nie spełnia, to karta czeka tak długo, aż przyjdzie ktoś kompetentny ^^ lub, aż będzie odrzucona (np. za sprawą zaklęcia Zniszczenie)BENY pisze:1.Jak gracie - jesli wylosujemy jakąś karte, która ma w tekscie "...pierwszemu poszukiwaczowi, ktory tu trafi" itp (otrzymanie czaru, zycia itp) to poszukiwacz, ktory losował tą karte - otrzymuje od razu dany punkt, czy tylko stawia karte z punktami dla pozostałych?
Tak jak napisał konri, choć fakt, że mogliby to jednoznacznie napisać w instrukcji ^^BENY pisze:2. Co sie dzieje z przedmiotami oraz zlotem posiadanym przez ropuche w momencie zamiany spowrotem na poszukiwacza? W instrukcji pisze, ze ropucha moze otzymywac punkty mocy/sily ale przy przemianie one przepadna. Ale nic nie pisze o zlocie i przedmiotach. Bo np. czy mozna po przemianie w ropuche pojsc raz w lewo, w nastepnej turze raz w prawo i podniesc oprzucone rzeczy przez poszukiwacza i po kolejnej turze bedziemy je nadal posiadali po przemianie? Lub jesli ropucha otrzyma jakis przedmiot z kart.
Ja nawet nie mam Talismana.
- BENY
-
- Posty: 30
- Rejestracja: środa 16 lis 2011, 19:29
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Płeć:
(pisze z pamieci)Rogo pisze:Jeśli spełnia wymogi, to może brać punkt od razu. Jak nie spełnia, to karta czeka tak długo, aż przyjdzie ktoś kompetentny ^^ lub, aż będzie odrzucona (np. za sprawą zaklęcia Zniszczenie)
Sa karty na ktorych pisze, ze "... kazdy poszukiwacz, ktory tu trafi, moze ..." lub "... pierwszy poszukiwacz ktory tu trafi...". nie wiem, czy nie powinno byc tak, ze jak kazdy - to bierze jak spelnia warunki. A jak pierwszy, ktory tu trafi - to jakby sugerowalo, ze kolejny poszukiwacz. Ale my gramy ze rozpatrujacy karte moze zabrac.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
We wszystkich przypadkach, bez względu jak poetycko karty są opisane, chodzi o Poszukiwacza, który wylosował kartę. Chyba, że konkretnie na karcie jest napisane, iż "następny Poszukiwacz po wylosowaniu tej karty", ale jak mnie skleroza nie myli, to póki co takie karty w oficjalnym TMiMie nie istnieją.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Aquerius
-
- Posty: 23
- Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2010, 22:02
- Lokalizacja: Godziszewo
- Płeć:
Czy karta Przygody "Mieszkańcy mroku" działa tylko na Poszukiwacza, który ją wylosował, czy na wszystkich poszukiwaczy?
Kod: Zaznacz cały
Mieszkańcy mroku
Zdarzenie
Przez 2 rundy (licząc od następnej tury) za każdym razem, kiedy Poszukiwacz będzie musiał wylosować kartę Przygód, powinien zamiast niej wylosować kartę Podziemi. Potem mieszkańcy mroku wycofają się na stos kart odrzuconych.
- Aquerius
-
- Posty: 23
- Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2010, 22:02
- Lokalizacja: Godziszewo
- Płeć:
Nemomon, dzięki.
I jeszcze jedno: Jeśli zostało wylosowane alternatywne zakończenie "Zadania Czarownika" losujemy 4 zadania - to wiem. Pytanie rodzi się po porażce z Poszukiwaczem chwały. Tracimy wtedy te zadania i musimy wtedy chodzić pojedynczo po każde następne zadanie, żeby wygrać? I czy jeśli mamy te 4 zadania Czarownika, po zwycięstwie z owym wrogiem da się podjąć piątego zadania?
I jeszcze jedno: Jeśli zostało wylosowane alternatywne zakończenie "Zadania Czarownika" losujemy 4 zadania - to wiem. Pytanie rodzi się po porażce z Poszukiwaczem chwały. Tracimy wtedy te zadania i musimy wtedy chodzić pojedynczo po każde następne zadanie, żeby wygrać? I czy jeśli mamy te 4 zadania Czarownika, po zwycięstwie z owym wrogiem da się podjąć piątego zadania?
Kod: Zaznacz cały
Poszukiwacz chwały
Wróg - Potwór
Siła:3
Poszukiwacz chwały pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli przegrasz z nim walkę, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również wszystkie posiadane zadania Czarownika. Jeśli go pokonasz, możesz podjąć się jednego zadania.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tutaj sytuacja jest trudniejsza. Na pewno zachowuje się te zadania, które się wykonało. One już nie są traktowane jako zadania Czarownika, tylko jako swego rodzaju reminder. Co do pozostałych zadań, to należy je odrzucić i wykonywać pojedynczo. Znaczy, zasady nie pozwalają Poszukiwaczowi na podjęcie dodatkowego zadania Czarownika, gdy już jakieś posiada. Jako, że na karcie Alternatywnego Zakończenia ta zasada nie została anulowana, należy przypuszczać, że wciąż wywiera swój efekt. Co więcej należałoby uznać, iż grając z Endingiem "Zadania Czarownika" nie można otrzymywać z Jaskini Czarownika nowych zadań, dopóki nie wykona się wszystkich posiadanych.Aquerius pisze:Pytanie rodzi się po porażce z Poszukiwaczem chwały. Tracimy wtedy te zadania i musimy wtedy chodzić pojedynczo po każde następne zadanie, żeby wygrać?
Mamy tutaj do czynienia z interpretacją złotych zasad. Z jednej strony złote zasady mówią, iż treść kart zawsze ma pierwszeństwo nad instrukcją, z drugiej zakazy mają pierwszeństwo nad kartami. Osobiście w tej sytuacji pozwoliłbym graczowi podjąć piąte zadanie. Aczkolwiek to bardziej jest moja prywatna interpretacja, nie poparta instrukcją.Aquerius pisze: I czy jeśli mamy te 4 zadania Czarownika, po zwycięstwie z owym wrogiem da się podjąć piątego zadania?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 73
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24378
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18