Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

tmim, proszę Ty z kolei przeczytaj ten temat. :)

A co do teleportacji, to ponieważ Zaklęcie jest to rzucane zamiast ruchu to tak - badasz obszar, na którym się znalazłeś. W innym przypadku to Zaklęcie nie miałoby sensu.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
tmim
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
Lokalizacja: W-wa
Płeć:

Post autor: tmim »

Ok, sory.
Jednakże nie chodzi mi o czas teleportacja, tylko o inny wariant, np.
1. Gdy wylosuje miejsce Kaplica i wyrzucę 6 ( Możesz teleportować się na dowolny obszar w tej Krainie)
2. Gdy przejdę przez Magiczne Wrota (...rzuć kością, aby przekonać się, gdzie zostaniesz teleportowany- 1 skały, 2 wioska, 3 miasto itd.)\
3.Losując kartę potępieniec lub wróżka ( w zależności od charakteru) - Ten obszar nawiedza potępieniec. Potępieniec spełni jedno życzenie pierwszego złego Poszukiwacza, który do niego trafi, dając mu: 1 pkt siły, 1 pkt mocy ... lub teleportację na dowolny obszar w tej Krainie
4. Gdy wyciągnę zdarzenie Diablik - Spotkałeś psotnego Diablika. Rzuć kostką i sprawdź gdzie Cię teleportuje: 1 skały, 2 las, 3 gospoda ... itd.
Chodzi mi o to, czy teleportując się na wybrane miejsce konczę tym samym ruch, czy korzystam jeszcze z tego miejsca (lub karty, jeżeli jakaś tam leży)?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Owszem, we wszystkich tych przypadkach po przeniesieniu się na inny obszar musisz go zbadać :). Pamiętaj, że teleportacja wynikła z wymienionych przez Ciebie kart nie jest fazą ruchu, a fazą badania obszaru. A wiec po teleportacji kontynuujesz badanie obszaru, tym razem innego. Faza ruchu się kończy zaraz po pierwszym postawieniu figurki na inny obszar. Wszelkie późniejsze przeniesienia figurki, to faza badania obszaru. :).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
tmim
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
Lokalizacja: W-wa
Płeć:

Post autor: tmim »

Dzięki wielkie. Mam jeszcze tylko jedno pytanie.
Gdy z kart wylosuje jakieś miejsce ( np. Labirynt, Targowisko, Bagno, Fontanna Mądrości itd.)
to korzystam z niego w tym momencie?? Czy może jednak kładę tę kartę na planszy i dotyczyć ona będzie dopiero następnego gracza, który tam trafi??


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Astropata »

tmim pisze:Dzięki wielkie. Mam jeszcze tylko jedno pytanie.
Gdy z kart wylosuje jakieś miejsce ( np. Labirynt, Targowisko, Bagno, Fontanna Mądrości itd.)
to korzystam z niego w tym momencie?? Czy może jednak kładę tę kartę na planszy i dotyczyć ona będzie dopiero następnego gracza, który tam trafi??
Od razu możesz korzystać z takich kart (w przypadku Bagna oczywiście musisz, ale to w miarę oczywiste ;-) )


konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

Teraz moje pytanie. Grałem czarownikiem, miałem już 4 przedmioty i stając na obszarze wylosowałem poszukiwacza złota (przedmiot, który przy kartach typu mieszek złota dodaje 2 dodatkowe SZ) oraz dwa mieszki złota. Miałem również kartę zadania czarownika, żeby dać 2 sztuki złota. Jako czarownik po wykonaniu zadania mogę sobie wziąć jedną kartę z talii ekwipunku. Czy w efekcie (nie mając złota) mogłem wziąć przedmiot, zgarnąć dzięki niemu 4 SZ i jednocześnie 2 wykorzystać do wykonania zadania za które mam muła dzięki któremu mogę go zabrać? Czyli zakończyć z 2 sztukami złota, 5 przedmiotami i mułem.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6452
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

Moim zdaniem nie. Biorąc Poszukiwacza Złota, musisz odrzucić inny przedmiot na tym samym obszarze, a dopiero później teleportujesz się po nagrodę.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Tak, jak Rogo pisze - nie. Najpierw bierzesz Poszukiwacza Złota i odrzucasz 1 Przedmiot. Następnie bierzesz kartę 2 Mieszków Złota i pobierasz 4 sztuki złota. Następnie się teleportujesz do Jaskini Czarownika i otrzymać Muła.

Zwróć uwagę, że tutaj dramatycznie istotną rzeczą jest kolejność wylosowanych przez Ciebie kart. Gdybyś wylosował w odwrotnej kolejności (najpierw kartę 2 Mieszków Złota, a potem Poszukiwacza Złota), to najpierw otrzymujesz 2 sztuki złota, przenosisz się na obszar Jaskini Czarownika i otrzymujesz muła. Karta Poszukiwacza Złota pozostaje na obszarze, na którym go wylosowałeś.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

A jeśli korzystaliśmy z alternatywnego zakończenia "zadania czarownika" i dopiero przy 4 misji dochodzi do teleportacji do jaskini czarownika (przy wcześniejszych zadaniach nie), a to jest właśnie jedno z wcześniejszych.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Wtedy za wykonanie takiego zadania nie otrzymujesz żadnej nagrody, a więc nie otrzymujesz muła.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6316
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Jeśli rzucę barierę to czy żniwiarz może przez nią przejść? Innymi słowy, czy żniwiarza traktuje się jako poszukiwacza?

Jeśli na planszy leży złoto i inne karty (np wróg 2 i miejsce 6), to w której kolejności złoto jest rozpatrywane?


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:Jeśli rzucę barierę to czy żniwiarz może przez nią przejść? Innymi słowy, czy żniwiarza traktuje się jako poszukiwacza?
Tak, może przejść.
Bludgeon pisze:Jeśli na planszy leży złoto i inne karty (np wróg 2 i miejsce 6), to w której kolejności złoto jest rozpatrywane?
Przed badaniem karty Miejsca.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

witam mam pytanie : )- np. jedna ze zdolności złodzieja brzmi, że mogę odebrać poszukiwaczowi na którego obszar trafię 1 przedmiot lub 1 sztukę złota. Ta zdolność wykorzystuję i mogę jeszcze badać obszar stosując się do jego polecenia czy spotykam poszukiwacza wykorzystuje na nim swoje zdolności i moja tura się kończy? i jeszcze pytanie czy po odebraniu przedmiotu mogę takiego poszukiwacza zaatakować?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Twoja tura się kończy :). I nie możesz zaatakować Poszukiwacza.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
BENY
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 16 lis 2011, 19:29
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć:

Post autor: BENY »

1.Jak gracie - jesli wylosujemy jakąś karte, która ma w tekscie "...pierwszemu poszukiwaczowi, ktory tu trafi" itp (otrzymanie czaru, zycia itp) to poszukiwacz, ktory losował tą karte - otrzymuje od razu dany punkt, czy tylko stawia karte z punktami dla pozostałych?

2. Co sie dzieje z przedmiotami oraz zlotem posiadanym przez ropuche w momencie zamiany spowrotem na poszukiwacza? W instrukcji pisze, ze ropucha moze otzymywac punkty mocy/sily ale przy przemianie one przepadna. Ale nic nie pisze o zlocie i przedmiotach. Bo np. czy mozna po przemianie w ropuche pojsc raz w lewo, w nastepnej turze raz w prawo i podniesc oprzucone rzeczy przez poszukiwacza i po kolejnej turze bedziemy je nadal posiadali po przemianie? Lub jesli ropucha otrzyma jakis przedmiot z kart.


konri
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: niedziela 01 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Mielno koszlińskie
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: konri »

Ja sądzę, że nie może nic zbierać - zwróć uwagę że na karcie nie ma "miejsca" na przedmioty, przyjaciół, ani złoto.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6452
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Rogo »

BENY pisze:1.Jak gracie - jesli wylosujemy jakąś karte, która ma w tekscie "...pierwszemu poszukiwaczowi, ktory tu trafi" itp (otrzymanie czaru, zycia itp) to poszukiwacz, ktory losował tą karte - otrzymuje od razu dany punkt, czy tylko stawia karte z punktami dla pozostałych?
Jeśli spełnia wymogi, to może brać punkt od razu. Jak nie spełnia, to karta czeka tak długo, aż przyjdzie ktoś kompetentny ^^ lub, aż będzie odrzucona (np. za sprawą zaklęcia Zniszczenie)
BENY pisze:2. Co sie dzieje z przedmiotami oraz zlotem posiadanym przez ropuche w momencie zamiany spowrotem na poszukiwacza? W instrukcji pisze, ze ropucha moze otzymywac punkty mocy/sily ale przy przemianie one przepadna. Ale nic nie pisze o zlocie i przedmiotach. Bo np. czy mozna po przemianie w ropuche pojsc raz w lewo, w nastepnej turze raz w prawo i podniesc oprzucone rzeczy przez poszukiwacza i po kolejnej turze bedziemy je nadal posiadali po przemianie? Lub jesli ropucha otrzyma jakis przedmiot z kart.
Tak jak napisał konri, choć fakt, że mogliby to jednoznacznie napisać w instrukcji ^^


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
BENY
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 16 lis 2011, 19:29
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć:

Post autor: BENY »

Rogo pisze:Jeśli spełnia wymogi, to może brać punkt od razu. Jak nie spełnia, to karta czeka tak długo, aż przyjdzie ktoś kompetentny ^^ lub, aż będzie odrzucona (np. za sprawą zaklęcia Zniszczenie)
(pisze z pamieci)
Sa karty na ktorych pisze, ze "... kazdy poszukiwacz, ktory tu trafi, moze ..." lub "... pierwszy poszukiwacz ktory tu trafi...". nie wiem, czy nie powinno byc tak, ze jak kazdy - to bierze jak spelnia warunki. A jak pierwszy, ktory tu trafi - to jakby sugerowalo, ze kolejny poszukiwacz. Ale my gramy ze rozpatrujacy karte moze zabrac.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

We wszystkich przypadkach, bez względu jak poetycko karty są opisane, chodzi o Poszukiwacza, który wylosował kartę. Chyba, że konkretnie na karcie jest napisane, iż "następny Poszukiwacz po wylosowaniu tej karty", ale jak mnie skleroza nie myli, to póki co takie karty w oficjalnym TMiMie nie istnieją.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Aquerius
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2010, 22:02
Lokalizacja: Godziszewo
Płeć:

Post autor: Aquerius »

Czy karta Przygody "Mieszkańcy mroku" działa tylko na Poszukiwacza, który ją wylosował, czy na wszystkich poszukiwaczy?

Kod: Zaznacz cały

Mieszkańcy mroku
Zdarzenie
Przez 2 rundy (licząc od następnej tury) za każdym razem, kiedy Poszukiwacz będzie musiał wylosować kartę Przygód, powinien zamiast niej wylosować kartę Podziemi. Potem mieszkańcy mroku wycofają się na stos kart odrzuconych.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Wszystkich.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Aquerius
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2010, 22:02
Lokalizacja: Godziszewo
Płeć:

Post autor: Aquerius »

Nemomon, dzięki.

I jeszcze jedno: Jeśli zostało wylosowane alternatywne zakończenie "Zadania Czarownika" losujemy 4 zadania - to wiem. Pytanie rodzi się po porażce z Poszukiwaczem chwały. Tracimy wtedy te zadania i musimy wtedy chodzić pojedynczo po każde następne zadanie, żeby wygrać? I czy jeśli mamy te 4 zadania Czarownika, po zwycięstwie z owym wrogiem da się podjąć piątego zadania?

Kod: Zaznacz cały

Poszukiwacz chwały
Wróg - Potwór
Siła:3
Poszukiwacz chwały pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli przegrasz z nim walkę, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również wszystkie posiadane zadania Czarownika. Jeśli go pokonasz, możesz podjąć się jednego zadania.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Aquerius pisze:Pytanie rodzi się po porażce z Poszukiwaczem chwały. Tracimy wtedy te zadania i musimy wtedy chodzić pojedynczo po każde następne zadanie, żeby wygrać?
Tutaj sytuacja jest trudniejsza. Na pewno zachowuje się te zadania, które się wykonało. One już nie są traktowane jako zadania Czarownika, tylko jako swego rodzaju reminder. Co do pozostałych zadań, to należy je odrzucić i wykonywać pojedynczo. Znaczy, zasady nie pozwalają Poszukiwaczowi na podjęcie dodatkowego zadania Czarownika, gdy już jakieś posiada. Jako, że na karcie Alternatywnego Zakończenia ta zasada nie została anulowana, należy przypuszczać, że wciąż wywiera swój efekt. Co więcej należałoby uznać, iż grając z Endingiem "Zadania Czarownika" nie można otrzymywać z Jaskini Czarownika nowych zadań, dopóki nie wykona się wszystkich posiadanych.
Aquerius pisze: I czy jeśli mamy te 4 zadania Czarownika, po zwycięstwie z owym wrogiem da się podjąć piątego zadania?
Mamy tutaj do czynienia z interpretacją złotych zasad. Z jednej strony złote zasady mówią, iż treść kart zawsze ma pierwszeństwo nad instrukcją, z drugiej zakazy mają pierwszeństwo nad kartami. Osobiście w tej sytuacji pozwoliłbym graczowi podjąć piąte zadanie. Aczkolwiek to bardziej jest moja prywatna interpretacja, nie poparta instrukcją.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

witam mam pytanko: Wiadome jest, że jeśli zostajemy teleportowani na inny obszar to od razu go badamy a co się dzieje gdy to na nasz obszar zostaje zesłana (przesunięta) karta? rozpatrujemy ją? mam na myśli wrogów jak i te dobre karty : ). Czy jest to też może zależne czyja aktualnie jest tura?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24378
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Post autor: Mały Nemo »

Jeżeli zostanie przesunięta na obszar Poszukiwacza, który aktualnie odbywa turę, to bada on ją. W innym przypadku nie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ