Pytania o zasady?
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek 13 mar 2012, 18:27
- Lokalizacja: Ozorków
- Płeć:
- Wiek: 47
Pytania o zasady?
Czy transport Hegemonii działa też na moduły i sztaby?
Czy moduł zwiększający siłę ciosu działa na sztab, co pozwoli mu atakować wrogie jednostki z siłą 2 w 0 inicjatywie?
Czy moduł zwiększający siłę strzału, pozwoli strzelić sztabowi z siłą 2, jeżeli sztab jest połączony z kwatermistrzem?
Bo gdzieś znalazłem że medyk działa na sztab, to czy inne moduły też?
Czy moduł zwiększający siłę ciosu działa na sztab, co pozwoli mu atakować wrogie jednostki z siłą 2 w 0 inicjatywie?
Czy moduł zwiększający siłę strzału, pozwoli strzelić sztabowi z siłą 2, jeżeli sztab jest połączony z kwatermistrzem?
Bo gdzieś znalazłem że medyk działa na sztab, to czy inne moduły też?
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek 13 mar 2012, 18:27
- Lokalizacja: Ozorków
- Płeć:
- Wiek: 47
W zasadach jest napisane że jeżeli na żeton podpięty do kwatermistrza działają moduły dające do walki i do strzału, to do strzału działa ich suma. Pewnie analogicznie jest jeżeli żeton walczy wręcz.
I jak rozumiem sztaby sojusznicze, też dodają sobie własne bonusy sztabowe?
Bardziej chodziło mi o to, że skoro medyk działa na sztab, to inne moduły też chyba powinny?
A czy to oznacza, że można podpiąć moduł z inicjatywą do sztabu i moduł z dodatkowym atakiem i wtedy sztab może zaatakować dwa razy?
I jak rozumiem sztaby sojusznicze, też dodają sobie własne bonusy sztabowe?
Bardziej chodziło mi o to, że skoro medyk działa na sztab, to inne moduły też chyba powinny?
A czy to oznacza, że można podpiąć moduł z inicjatywą do sztabu i moduł z dodatkowym atakiem i wtedy sztab może zaatakować dwa razy?
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek 13 mar 2012, 18:27
- Lokalizacja: Ozorków
- Płeć:
- Wiek: 47
Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Vegas. Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy? Nie przejmujemy moodułów?
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
Vegas. Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy? Nie przejmujemy moodułów?
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
takGottfryd pisze:Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały?
takGottfryd pisze:Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu?
takGottfryd pisze: Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa?
nieGottfryd pisze:Jad się nie sumuje?
takGottfryd pisze:Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
nie robi jej ranyGottfryd pisze:Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy?
nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przejmujemyGottfryd pisze:Nie przejmujemy moodułów?
takGottfryd pisze: Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować,
nie bardzoGottfryd pisze:może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim?
tak jestGottfryd pisze:Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
żaden sztab nie rani sojuszniczych jednostek, bonusy dają natomiast jak własnymGottfryd pisze:W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Sarna
-
- Posty: 24
- Rejestracja: środa 16 sty 2008, 12:16
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Mnie wydaje się podobniewydaje mi się, że działa. Przejmuje wrogie moduły, podobnie jak kilka jednostek np. NY. Jeżeli taką jednostkę NY podepniemy np. pod sztab Posterunku, to uderzy/strzeli ona 2 razy, dlatego uważam, że skoper działa.
Ostatnio rozegrałem meczyk Vegas vs Dancer i w głowie zrodziło mi się kolejne pytanie. Jak ustalić zwycięzcę jeśli żaden ze sztabów nie został wyzerowany? Przykładowo mamy sytuację w której dwa obiekty mają więcej puntów wytrzymałości niż sztab Vegas, a trzeci obiekt ma mniej. Vegas w tym wypadku wygrywa?
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Skoper nie działa na sztaby, bo on całkowicie przejmuje moduł, a trochę dziwnie byłoby zawłaszczyć komuś bazę
Właściwości sztabu można kraść szpiegiem, który występuje w Nowym Jorku (on kradnie zdolność sztabu/modułu, ale właściciel wciąż z niego korzysta).
Co do Vegas i Dancera, liczy się wszystkie Obiekty czyli razem mają 30 punktów, 10 więcej niż normalne sztaby
Co do Vegas i Dancera, liczy się wszystkie Obiekty czyli razem mają 30 punktów, 10 więcej niż normalne sztaby
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Sarna
-
- Posty: 24
- Rejestracja: środa 16 sty 2008, 12:16
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Rzeczywiście skoper nie działa na Sztaby, ale dlatego, że w instrukcji podają, że działa na moduły, nie dlatego, że przejmuje żeton modułu, bo przejmuje tylko jego właściwości. Tak przynajmniej twierdzi twórca gry.Skoper nie działa na sztaby, bo on całkowicie przejmuje moduł, a trochę dziwnie byłoby zawłaszczyć komuś bazęWłaściwości sztabu można kraść szpiegiem, który występuje w Nowym Jorku (on kradnie zdolność sztabu/modułu, ale właściciel wciąż z niego korzysta).
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Ha, teraz ja mam pytanko 
Ostatnio podczas gry wynikła jedna kwestia sporna dotycząca inicjatywy. Otóż, czy jednostka może mieć inicjatywę poniżej 0? Sztaby oraz np. Monstrum Neodżungli mają bazowo inicjatywę 0, czy jeśli postawię obok nich żeton zmniejszający inicjatywę to zaatakują w inicjatywie -1, w 0 mimo wszystko czy w ogóle? Inny przykład, CKM Posterunku atakuje w inicjatywach 2 i 1, jeśli postawię go koło sztabu to strzeli jeszcze raz w 0. Jeśli ktoś postawi obok obniżenie inicjatywy (np. Neodżungla) to znaczy że strzeli w 1, 0 i -1 czy też tylko w 1 i 0, czy może w 1 i dwa razy w 0?
Mnie się wydaje, że jeśli dochodzi do rzadkich sytuacji, w których jednostka atakowałaby w inicjatywie poniżej 0 to powinna wtedy atakować (np. sztab z obniżoną inicjatywą zaatakuje po pozostałych sztabach, a nie równo z nimi), ale znajomi się kłócili, że nie można atakować poniżej i jeśli tak by miało być to wtedy atak przepada.
Ostatnio podczas gry wynikła jedna kwestia sporna dotycząca inicjatywy. Otóż, czy jednostka może mieć inicjatywę poniżej 0? Sztaby oraz np. Monstrum Neodżungli mają bazowo inicjatywę 0, czy jeśli postawię obok nich żeton zmniejszający inicjatywę to zaatakują w inicjatywie -1, w 0 mimo wszystko czy w ogóle? Inny przykład, CKM Posterunku atakuje w inicjatywach 2 i 1, jeśli postawię go koło sztabu to strzeli jeszcze raz w 0. Jeśli ktoś postawi obok obniżenie inicjatywy (np. Neodżungla) to znaczy że strzeli w 1, 0 i -1 czy też tylko w 1 i 0, czy może w 1 i dwa razy w 0?
Mnie się wydaje, że jeśli dochodzi do rzadkich sytuacji, w których jednostka atakowałaby w inicjatywie poniżej 0 to powinna wtedy atakować (np. sztab z obniżoną inicjatywą zaatakuje po pozostałych sztabach, a nie równo z nimi), ale znajomi się kłócili, że nie można atakować poniżej i jeśli tak by miało być to wtedy atak przepada.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Twoi znajomi mieli rację. Inicjatywa nie może spaść poniżej 0 (instrukcja: sytuacje szczególne). Ponadto jeśli jednostka atakuje normalnie w inicjatywie 0, a dodatkowy atak miałby nastąpić w inicjatywie mniejszej o 1, czyli w -1, to ten atak w ogóle nie nastąpi (opis armii Moloch - żeton Matka). Ale jeśli jednostka ma normalny atak w inicjatywie 0 i w jakiś sposób ten normalny atak zostanie zmniejszony do -1, to atakuje normalnie w inicjatywie 0.
- Sarna
-
- Posty: 24
- Rejestracja: środa 16 sty 2008, 12:16
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
W takim razie kiedy na Sędziego Stalowej Policji działa dwóch Dywersantów, jego inicjatywa wynosi -1 i - 2 i tak, czy siak wykonuje on te ataki tylko na samym końcu (no chyba, że inna jednostka ma jeszcze niższąAle jeśli jednostka ma normalny atak w inicjatywie 0 i w jakiś sposób ten normalny atak zostanie zmniejszony do -1, to atakuje normalnie w inicjatywie 0.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Ataki -1 i -2 powinniśmy sprowadzić do ataków w 0, ale jednostka nie może wykonać dwóch ataków w jednym segmencie inicjatywy, więc moim zdaniem zaatakuje tylko raz.Sarna pisze:
W takim razie kiedy na Sędziego Stalowej Policji działa dwóch Dywersantów, jego inicjatywa wynosi -1 i - 2 i tak, czy siak wykonuje on te ataki tylko na samym końcu (no chyba, że inna jednostka ma jeszcze niższą)?
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 14 wrz 2013, 12:50
- Lokalizacja: Neodzungla
- Płeć:
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
1. Tak, ale Stalowa Policja też nadal może korzystać z tej zdolności.
2. Skoper nie daje zdolności jednostce w żadnym przypadku, ponieważ ta jednostka musiałaby być podłączona do żółtego modułu (-> w kierunku jednostki), choć w obydwu przypadkach moduł jest przejęty.
3. Wyjaśnione w sytuacjach szczególnych nowo wydanego army packu - Nowego Jorku. Szpieg sąsiadujący ze sztabem Neodżungli nie staje się częścią macierzy. W związku z tym atakuje z inicjatywą 2.
2. Skoper nie daje zdolności jednostce w żadnym przypadku, ponieważ ta jednostka musiałaby być podłączona do żółtego modułu (-> w kierunku jednostki), choć w obydwu przypadkach moduł jest przejęty.
3. Wyjaśnione w sytuacjach szczególnych nowo wydanego army packu - Nowego Jorku. Szpieg sąsiadujący ze sztabem Neodżungli nie staje się częścią macierzy. W związku z tym atakuje z inicjatywą 2.
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 16 sty 2014, 16:46
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Płeć:
Pytanie o zasady.
Miałem taką sytuację, gdzie żetony ułożyły się w tak niefortunny sposób, że po bitwie wywołanej zapełnieniem planszy żaden nie zszedł z niej - sztab wroga był zasieciowany podobnie jak wszystkie jego jednostki, a mój otoczony własnymi wojskami, natomiast nie mogłem nikogo usiec. Co teraz? Druga bitwa? Czy kolej przeciwnika?
Dla ciekawych: Smart vs. Neo
Miałem taką sytuację, gdzie żetony ułożyły się w tak niefortunny sposób, że po bitwie wywołanej zapełnieniem planszy żaden nie zszedł z niej - sztab wroga był zasieciowany podobnie jak wszystkie jego jednostki, a mój otoczony własnymi wojskami, natomiast nie mogłem nikogo usiec. Co teraz? Druga bitwa? Czy kolej przeciwnika?
Dla ciekawych: Smart vs. Neo
Ubierz się w sztukę, bo sztuką jest się dobrze ubrać
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Myślę, iż raczej remis. Druga bitwa także nic nie zmieni. Chyba że byście dobierali i odrzucali żetony dotąd, aż trafi się jakiś żeton natychmiastowy (np. Smarta Snajper), który lekko zmieni sytuację na stole. Ale wtedy musielibyście zignorować zasadę według której bitwa jest rozgrywana dotąd, aż puste pole się na planszy nie pojawi.korporejszyn pisze:Pytanie o zasady.
Miałem taką sytuację, gdzie żetony ułożyły się w tak niefortunny sposób, że po bitwie wywołanej zapełnieniem planszy żaden nie zszedł z niej - sztab wroga był zasieciowany podobnie jak wszystkie jego jednostki, a mój otoczony własnymi wojskami, natomiast nie mogłem nikogo usiec. Co teraz? Druga bitwa? Czy kolej przeciwnika?
Dla ciekawych: Smart vs. Neo
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć: