Gra w podstawę a karty z rozszerzeń
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 13:07
- Lokalizacja: Z Krypty Upiorów
- Płeć:
Gra w podstawę a karty z rozszerzeń
Chcemy z kolegami pograć w znaleziony w piwnicy Magiczny Miecz, na pierwszy ogień pójdzie sama podstawa bez dodatków. Karty które mamy są wszystkie wymieszane, a więc postaci/zdarzenia/wyposażenie etc.. mam z podstawy i 4 dodatków. Czy granie kartami z dodatków tylko na podstawe nie będzie wiązało się z jakimiś problemami? czy lepiej może posegregować karty i grać tylko tymi z podstawy?
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Zasadniczo można grać.Jest kilka kart które mogą przenieść na plansze jakiegoś dodatku czy np. pare kart łowców związane z łamaniem prawa w Grodzie.po prostu można je zignorować.Są jeszcze strzaskany: hełm, zbroja tarcza, złamany miecz itp.związane z grodem.też można je ignorować .Ogólnie większość kart spokojnie można dołączyć do kart zdarzeń, wyposażenia i zaklęć
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Można nie segregować, ale czy nie warto? Jeśli odrzucić te karty, które odnoszą się do dodatków, można zachwiać proporcjami poszczególnych rodzajów kart. Zapewne nie będzie to miało większego wpływu na rozgrywkę, ale czy nie warto jednak ułożyć ciekawą talię?Druid pisze:Ekstra, nie będzie trzeba segregować. Dzięki za info!
Zwrócę uwagę, że niedobrze zbilansowana talia zmienia całkowicie charakter rozgrywki, szerzej o tym w poniższej relacji z gry:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3665
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Na 92 dodatkowe karty zdarzeń z oficjalnych dodatków mamy niecałe 20 związanych z daną planszą (4 wejścia do labiryntu,2 strażników krypty,czółno,2 oszczerstwa,2 znaki jastrzębia,książęcy edykt,książęcy łowca, i 3 karty zniszczonych przedmiotów) czyli prawie 80 kart można dołączyć.Czemu z nich rezygnować??Jest tam pare kart negatywnych, pozytywnych, nie ma oszałamiająco mocnych wrogów(na te 70 pare kart 2 najmocniejszych wrogów ma miecz 8) jest kilku przyjaciół,przedmiotów,nie zapomnieli dodać kilku sztuk złota,1 miecz, dodali bronie dystansowe( łuk, proca).Moim zdaniem karty urozmaicają rozgrywkę i są dobrze wyważone czego nie można powiedzieć o niektórych dodatkach autorskich
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
To też zależy, my u siebie gramy, iż Znak Jastrzębia przenosi na obszar Grodu. Nie do planszy Grodu, tylko na obszar. Podobnie możecie grać ze Strażnikiem Grobowca Rodu Altair, który przenosi jedynie na obszar Krypty Upiorów, a nie na planszę. Strzaskane Przedmioty możecie prosto w Grodzie, a nie u Płatnerza, zamieniać na lepsze przedmioty płacąc bodaj 1 sz.z.Alan pisze:Tak sobie przejrzałem te karty i najkrócej pisząc te z grodu(10 kart zdarzeń) i krypty( 2 karty zdarzeń) nie nadają się do gry z samą podstawką.Zdarzenia z Labiryntu(40 kart zdarzeń) i Jaskini(40 kart zdarzeń) spokojnie można dołączyć
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!