Pancerze
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 39
Co się przejmujesz? Przynajmniej przypomniałeś, a i Twoja wersja wydaje mi się ciut lepsza od Lukasowej.7Tristan pisze:Jeżeli tak faktycznie było to wybaczcie - nie myślałem, że plagiatuje
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Przyznam, że nie grałem w ten sposób ale pamiętam troche dyskusje na ten temat. To juz było jakiś czas temu.7Tristan pisze:po przegranej walce, jeżeli posiadam jakiś pancerz rzucam kostką:
1,2 - ostateczny cios poszedł na ramię - mogę się obronić tarczą
3,4,5 - ostateczny cios poszedł na korpus - mogę się obronić zbroją
6 - cios poszedł na głowę - mogę się obronić hełmem.
Może gra i się tak dobrze ale to jest troszkę bez sensu bo:
- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.
A problem zbroi płytowej w MiM wynika nie ze złych zasad tylko z tego, że podobnie jak koń bojowy, to po prostu zbyt potężny przedmiot.
I będę tak długo bronił tego swojego stanowiska, dopóki ktoś nie poda mi powodu dla którego wojownik mający zbroję nie jest gorzej chroniony niż wojownik posiadający zbroję, hełm oraz tarczę.
Ostatnio zmieniony sobota 25 kwie 2009, 16:26 przez Isztwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
No to trzeba by było całkiem od nowa wszystkie pancerze i zasady obrony zrobić
1-2: cios w głowę (obrona przy pomocy Hełmu, który również broni na 4-6)
3-6: cios w tułów (obrona przy pomocy Zbroi, która broni na 4-6)
Tarczą można chronić się zawsze (dodatkowo) ze skutecznością przy rzucie 5-6 (tj. bez zmian)
No i oczywiście piszę o zwykłej Zbroi, Hełmie i Tarczy, innym zwiększyć skuteczność
Uwzględniając to wszystko (zwłaszcza, że się z tym zgadzam) powinno być mniej więcej tak:Isztwan pisze:- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.
1-2: cios w głowę (obrona przy pomocy Hełmu, który również broni na 4-6)
3-6: cios w tułów (obrona przy pomocy Zbroi, która broni na 4-6)
Tarczą można chronić się zawsze (dodatkowo) ze skutecznością przy rzucie 5-6 (tj. bez zmian)
No i oczywiście piszę o zwykłej Zbroi, Hełmie i Tarczy, innym zwiększyć skuteczność
Ja nawet nie mam Talismana.
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 39
Rogo a przy obecnych zasadach, gdzie masz rzucać tylko za jeden pancerz jest użyteczny?
Małe prawdopodobieństwo trafienia, gdyż uważam, że trudno jest w nią trafić(mała w porównaniu do reszty ciała i zwykle najbardziej się na nią uważa). Rogo pomyśl jaka faktycznie była użyteczność hełmu: jak ktoś wziął zamach toporem lub mieczem i już trafił w głowę to naprawdę hełm był taki cudowny? Bo mi się wydaje ,że mimo hełmu 9/10 to był trup lub warzywo. No chyba że walczy się z anemikiem...
W korpus dużo łatwiej trafić i tam też idzie zdecydowana większość ciosów, stąd też zróżnicowanie. W moim systemie nie chodzi o to ,żeby czy to hełm, czy zbroja dawały taki sam bonus, a proporcjonalnie do faktycznej użyteczności.
Małe prawdopodobieństwo trafienia, gdyż uważam, że trudno jest w nią trafić(mała w porównaniu do reszty ciała i zwykle najbardziej się na nią uważa). Rogo pomyśl jaka faktycznie była użyteczność hełmu: jak ktoś wziął zamach toporem lub mieczem i już trafił w głowę to naprawdę hełm był taki cudowny? Bo mi się wydaje ,że mimo hełmu 9/10 to był trup lub warzywo. No chyba że walczy się z anemikiem...
W korpus dużo łatwiej trafić i tam też idzie zdecydowana większość ciosów, stąd też zróżnicowanie. W moim systemie nie chodzi o to ,żeby czy to hełm, czy zbroja dawały taki sam bonus, a proporcjonalnie do faktycznej użyteczności.
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Heloł, to przecież gra :mrgreen:
Jak chcesz urealniać, to po każdej przegranej walce powinno się umierać (no chyba, że ktoś okaże łaskę xD), a wygrany też jeśli zwyciężył małą przewagą to znaczy, że odniósł rany i powinien mieć zmniejszoną skuteczność
Dalej idąc Twoim rozumowaniem - a jaka jest użyteczność Zbroi? Ktoś weźmie zamach toporem to się przebije
A nawet jeśli nie, to wgniecie mu tą zbroję łamiąc żebra i powodując trudności w oddychaniu 
Po prostu Hełm to taki przedmiot typu 'na co to komu?'
Jak chcesz urealniać, to po każdej przegranej walce powinno się umierać (no chyba, że ktoś okaże łaskę xD), a wygrany też jeśli zwyciężył małą przewagą to znaczy, że odniósł rany i powinien mieć zmniejszoną skuteczność
Dalej idąc Twoim rozumowaniem - a jaka jest użyteczność Zbroi? Ktoś weźmie zamach toporem to się przebije
Po prostu Hełm to taki przedmiot typu 'na co to komu?'
Ja nawet nie mam Talismana.
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 39
No właśnie heloł to przecież gra więc co mi wyskakujesz z argumentem ,że hełm osłania przecież całą głowę ? 
Nie każdy przedmiot musi być zajebiście użyteczny. Poza tym ja to rozwiązanie testowałem i znajdują się tacy, że wolą na wszelki wypadek mieć komplet. Jak i tacy, którzy chodzą w samej zbroi, ale nikt nie płacze na skuteczność hełmu. Poza tym jak ktoś chce bawić się matematyką to polecam gry logiczne ,a nie MiM gdzie poziom losowości jest ogromny. Żeby było na przekór Twojemu rachunkowi prawdopodobieństwa dosyć często się zdarza ,że ten nieużyteczny hełm ratuje komuś życie
Nie każdy przedmiot musi być zajebiście użyteczny. Poza tym ja to rozwiązanie testowałem i znajdują się tacy, że wolą na wszelki wypadek mieć komplet. Jak i tacy, którzy chodzą w samej zbroi, ale nikt nie płacze na skuteczność hełmu. Poza tym jak ktoś chce bawić się matematyką to polecam gry logiczne ,a nie MiM gdzie poziom losowości jest ogromny. Żeby było na przekór Twojemu rachunkowi prawdopodobieństwa dosyć często się zdarza ,że ten nieużyteczny hełm ratuje komuś życie
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 40
Hej a co sądzicie o tym pomyśle:
Masz jeden pancerz (zbroje, hełm lub tarcza) - chroni Cię przy 6
Masz dwa pancerze (np zbroje i hełm) - chroni Cię przy 5,6
Masz trzy pancerze (zbroje, hełm oraz tarcze) - chroni Cię przy 4,5,6
Moim zdaniem to wprowadza dobry balans ponieważ:
- aby miec wszystkie trzy pancerze to trzeba poswiecic trochę miejsca w ekwipunku
- trzeba zebrać wszystkie trzy pancerze aby mieć 4,5,6. Wcześniej było tak ze jak miałes zbroje to reszta była niepotrzebna.
- rzuca się 1 raz kością a nie dwa razy (nie trzeba wybierać w którą część ciała trafić)
Masz jeden pancerz (zbroje, hełm lub tarcza) - chroni Cię przy 6
Masz dwa pancerze (np zbroje i hełm) - chroni Cię przy 5,6
Masz trzy pancerze (zbroje, hełm oraz tarcze) - chroni Cię przy 4,5,6
Moim zdaniem to wprowadza dobry balans ponieważ:
- aby miec wszystkie trzy pancerze to trzeba poswiecic trochę miejsca w ekwipunku
- trzeba zebrać wszystkie trzy pancerze aby mieć 4,5,6. Wcześniej było tak ze jak miałes zbroje to reszta była niepotrzebna.
- rzuca się 1 raz kością a nie dwa razy (nie trzeba wybierać w którą część ciała trafić)
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
W MiM zbroja kosztuje 4 razy tyle co hełm a robiłaby to samo.
Nie wiem jak tam w nowym Talizmanie jest ze sklepami i czy gdzieś można kupić zbroję ale biorąc pod uwagę to, że w tej grze rzuca się tylko raz za ochronę to w sumie niegłupi pomysł. Ja bym tylko trochę zróżnicował te przedmioty.
Powiedzmy:
hełm - obrona przy rzucie 1
tarcza - obrona przy rzucie 1,2
zbroja - obrona przy 1,2,3
plus za każdy następny rodzaj pancerza możemy dodać 1, np.
zbroja + hełm - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza + hełm - rzut 1,2,3,4,5
tarcza + hełm - rzut 1,2,3
itd.
Nie wiem jak tam w nowym Talizmanie jest ze sklepami i czy gdzieś można kupić zbroję ale biorąc pod uwagę to, że w tej grze rzuca się tylko raz za ochronę to w sumie niegłupi pomysł. Ja bym tylko trochę zróżnicował te przedmioty.
Powiedzmy:
hełm - obrona przy rzucie 1
tarcza - obrona przy rzucie 1,2
zbroja - obrona przy 1,2,3
plus za każdy następny rodzaj pancerza możemy dodać 1, np.
zbroja + hełm - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza + hełm - rzut 1,2,3,4,5
tarcza + hełm - rzut 1,2,3
itd.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
A ja mam taką propozycję:
Zbroja, tarcza i hełm kumulują się.
Sam hełm: chroni 6
Sama tarcza: chroni 5-6
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 4-6
Zbroja+hełm: chroni 3-6
Zbroja+tarcza: chroni 2-6
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze.
--ALE--
Jeśli podczas walki przeciwnik wyrzucił 6 na atak lub ty wyrzuciłeś 1, nie możesz użyć pancerza do ochrony straty życia.
Czy przy takich regułach procentowe szanse będą zadawalające? Widziałem tu kilku matematyków z powołania
Wychodzi mi że szansa obrony przed stratą Życia wynosi kolejno:
Sam hełm: chroni 11,57%
Sama tarcza: chroni 23,15%
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 34,72%
Zbroja+hełm: chroni 46,29%
Zbroja+tarcza: chroni 57,87%
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze 69,44%
Dodatkową zaletą takiego systemu jest fakt, że można wprowadzić do gry ciężkie zbroje, pełne hełmy itp, a one i tak nie uczynią postaci zbyt odporną bo górna granica jaką można osiągnąć kumulując pancerz to siłą rzeczy 1-6 czyli 69,44%.
Zbroja, tarcza i hełm kumulują się.
Sam hełm: chroni 6
Sama tarcza: chroni 5-6
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 4-6
Zbroja+hełm: chroni 3-6
Zbroja+tarcza: chroni 2-6
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze.
--ALE--
Jeśli podczas walki przeciwnik wyrzucił 6 na atak lub ty wyrzuciłeś 1, nie możesz użyć pancerza do ochrony straty życia.
Czy przy takich regułach procentowe szanse będą zadawalające? Widziałem tu kilku matematyków z powołania
Wychodzi mi że szansa obrony przed stratą Życia wynosi kolejno:
Sam hełm: chroni 11,57%
Sama tarcza: chroni 23,15%
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 34,72%
Zbroja+hełm: chroni 46,29%
Zbroja+tarcza: chroni 57,87%
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze 69,44%
Dodatkową zaletą takiego systemu jest fakt, że można wprowadzić do gry ciężkie zbroje, pełne hełmy itp, a one i tak nie uczynią postaci zbyt odporną bo górna granica jaką można osiągnąć kumulując pancerz to siłą rzeczy 1-6 czyli 69,44%.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Można też wybrać rozwiązanie pośrednie czyli pancerz nie chroni tylko gdy wróg wyrzuci 6. Dodaje to 11,57% do każdej opcji, czyli mamy od 23,14% za hełm do 81,01% za pełny zestaw.Rogo pisze:Ten system z kolei trochę zmusza do posiadania całego zestawu, bo inaczej wszystko jest osłabione, no ale to chyba lepiej niż ponad 90% szans na obronę
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Przetestowałem i powiem że fajnie się sprawdza, dla pewności muszę poznać opinie wszystkich moich graczy ale być może przejdę na ten system na dobre.
>
[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 12:01 am ]
Tak, tak i jeszcze raz tak. Widzę coraz to nowe zalety tego rozwiązania. Brawo dla autora.
>
Jedyny minus to kontrolowanie tych Ciosów Krytycznych (6) i Krytycznych Pudeł (1).
Trzeba na na zwracać uwagę ale to kwestia wprawy.
[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 12:01 am ]
Tak, tak i jeszcze raz tak. Widzę coraz to nowe zalety tego rozwiązania. Brawo dla autora.
Jedyny minus to kontrolowanie tych Ciosów Krytycznych (6) i Krytycznych Pudeł (1).
Trzeba na na zwracać uwagę ale to kwestia wprawy.

-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Witam 
Przeczytałem wasze opinie odnosnie Hełmu, Tarczy i Zbroji
. Ja wpadłem na taki pomysł, ze jakposiadasz jedną daną zbroje (hełm, Tarcza i Zbroja ) to dziął tak jak jest w opisie natomiast gdy posiadzasz zestaw a mianowicie np: Hełm + Tarcza
Wtedy za obrone ciosu rzucamy dwiema kośćmi
Hełm+Tarcza 8-12 obrona przed ciosem.
Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Hełm+Tarcza+Zbroja 5-12
Co wy o tym sądzicie ?? :mrgreen:
Przeczytałem wasze opinie odnosnie Hełmu, Tarczy i Zbroji
Wtedy za obrone ciosu rzucamy dwiema kośćmi
Hełm+Tarcza 8-12 obrona przed ciosem.
Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Hełm+Tarcza+Zbroja 5-12
Co wy o tym sądzicie ?? :mrgreen:
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Czemu tak samo?Kantti pisze:Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Kolejna sprawa, nie zapomnij o wszystkich kombonacjach z:
Hełmami, Pełnymi Hełmami, Smoczymi Hełmami itp. które można znaleźć w kartach
Tarczami, Wielkimi Tarczami itp.
Zbrojami, Zbrojami Płytowymi, Ciężkimi zbrojami itp.
Pelem Siłowym z WKO
Jak rozpiszesz wszystko to przemyślimy czy system jest dobry
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Właściwie co dodatek, to kolejny Pancerz, były magiczne w którymś dodatku, była np. magiczna Aegis wśród Skarbów w Podziemiu itd. Dlatego sensowniej by było taki system rozpisywać względem konkretnych kombinacji wyników, na które chronią dane Przedmioty, nie zaś na same Przedmioty, bo się w nich wszystkich nie idzie połapać 
- RUNner
-
- Posty: 53
- Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
- Lokalizacja: PGN
- Płeć:
Sporo się dyskusja rozwinęła tutaj na temat pancerza i jego właściwości ochronnych
Nie da się ukryć że rozwiązanie zastosowane w grze jest dość toporne. Taka zbroja daje graczowi spory bonus, skoro chroni go przed 50% ataków fizycznych. Żeby nie było tak wesoło to pancerz który zatrzymał cios, powinien być odrzucany lub bezużyteczny do czasu wizyty u kowala.
Nie da się ukryć że rozwiązanie zastosowane w grze jest dość toporne. Taka zbroja daje graczowi spory bonus, skoro chroni go przed 50% ataków fizycznych. Żeby nie było tak wesoło to pancerz który zatrzymał cios, powinien być odrzucany lub bezużyteczny do czasu wizyty u kowala.