Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.
Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz...
Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki: 1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg" 2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza 3) wróg musi zostać pokonany Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg. Jeśli się mylę poprawcie mnie.
Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz... :)
Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.
Inny problem.
Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
asd
Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.
Inny problem.
Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="nick"]Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?[/quote]
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.
Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.
Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.
1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.
Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).
Przykład:
"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6
Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.
Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.
Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.
1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.
Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).
Przykład:
"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3 "rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6
Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.
Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol. Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol, ale ktorym spotkanie z Przyjacielem robi o tyle dobrze, ze dostaja Punkt Zycia, Magii lub Miecza. Pytanie: czy w przypadku uzyskania tego punktu, Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada? Na moje powinno sie go odlozyc. Tlumacze to sobie tak, ze zyskanie Punktu nastapilo w wyniku odebrania zycia lub innych sil Przyjacielowi. W sytuacji gdy spotkanie Przyjaciela nie wiaze sie z zadnymi bonusami dla Postaci - taka karte powinno sie pozostawic na planszy. Chyba ze w instrukcji Postaci napisane jest, ze Przyjaciel zostaje zjedzony czy w inny sposob ponosi smierc w wyniku spotkania. Co myslicie?
asd
Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol. Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol, ale ktorym spotkanie z Przyjacielem robi o tyle dobrze, ze dostaja Punkt Zycia, Magii lub Miecza. Pytanie: czy w przypadku uzyskania tego punktu, Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada? Na moje powinno sie go odlozyc. Tlumacze to sobie tak, ze zyskanie Punktu nastapilo w wyniku odebrania zycia lub innych sil Przyjacielowi. W sytuacji gdy spotkanie Przyjaciela nie wiaze sie z zadnymi bonusami dla Postaci - taka karte powinno sie pozostawic na planszy. Chyba ze w instrukcji Postaci napisane jest, ze Przyjaciel zostaje zjedzony czy w inny sposob ponosi smierc w wyniku spotkania. Co myslicie?
nick pisze: Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada?
Gdyby ich nie odkładać, to zostaliby darmowymi pakowalniami dla tych Postaci. Przecież mógłbym 10x ich odwiedzić i nie zabrać. Jednakże żaden opis tego nie sugeruje niestety i podpada to pod błąd.
Nemomon pisze:Na których konkretnie?
Stary błąd. W MiMie były Pola i było ich sporo w Zewnętrznej Krainie. Plansza MMa jest inna i zrodziło to takiego potworka. Gram tak jak napisałeś, choć i tak odpowiednik z MiMa będzie miał lepiej.
[quote="nick"] Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada?[/quote]
Gdyby ich nie odkładać, to zostaliby darmowymi pakowalniami dla tych Postaci. Przecież mógłbym 10x ich odwiedzić i nie zabrać. Jednakże żaden opis tego nie sugeruje niestety i podpada to pod błąd.
[quote="Nemomon"]Na których konkretnie?[/quote]
Stary błąd. W MiMie były Pola i było ich sporo w Zewnętrznej Krainie. Plansza MMa jest inna i zrodziło to takiego potworka. Gram tak jak napisałeś, choć i tak odpowiednik z MiMa będzie miał lepiej.
Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
nick, ja też gram tak, że Przyjaciela odkłada się, gdy "zamienia się" go na punkt.
Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
[b]nick[/b], ja też gram tak, że Przyjaciela odkłada się, gdy "zamienia się" go na punkt.
Isztwan pisze:Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
Raczej na pewno może wymykać się wrogom i Postaciom. Można się skusić o ignorowanie wszystkich niechcianych kart. Unikanie zaklęć to jak dla mnie przesada.
[quote="Isztwan"]Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??[/quote] Raczej na pewno może wymykać się wrogom i Postaciom. Można się skusić o ignorowanie wszystkich niechcianych kart. Unikanie zaklęć to jak dla mnie przesada.
A ja mam pytanie odnośnie parametrów magii i miecza podczas walki. Powiedzmy, że napotykam wroga, który ma parametry "Magia 2" ja mam Magii 3, a dodatkowo z kart jeszcze 7. Razem 10. Jeden z graczy rzuca kością za wroga i wyrzuca 6. Ja choćbym wyrzuciła 1 to i tak wygrywam, bo mam więcej mimo wszystko. Czy ja dobrze to rozumiem? Więc nawet nie muszę rzucać kośćmi i od razu wygrałam?
Drugie pytanie odnośnie badania obszaru. Jeśli pisze na danym obszarze, że ciągnę 2 karty i niżej pisze też, że rzucam kością, żeby walczyć lub przeprawić się gdzieś- wyciągam karty wypełniam instrukcje w nich zawarte to później dalej powinnam badać obszar czy już nie muszę?
Trzecie pytanie odnoście przechodzenia z jednego kręgu na kolejny. Wiem, że do góry można się przedostać bez większych problemów, ale jak mam zejść z ostatniego kręgu na niższy (środkowy) i ze środkowego na najniższy?
Jeśli pytania były to przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedzi
A ja mam pytanie odnośnie parametrów magii i miecza podczas walki. Powiedzmy, że napotykam wroga, który ma parametry "Magia 2" ja mam Magii 3, a dodatkowo z kart jeszcze 7. Razem 10. Jeden z graczy rzuca kością za wroga i wyrzuca 6. Ja choćbym wyrzuciła 1 to i tak wygrywam, bo mam więcej mimo wszystko. Czy ja dobrze to rozumiem? Więc nawet nie muszę rzucać kośćmi i od razu wygrałam? Drugie pytanie odnośnie badania obszaru. Jeśli pisze na danym obszarze, że ciągnę 2 karty i niżej pisze też, że rzucam kością, żeby walczyć lub przeprawić się gdzieś- wyciągam karty wypełniam instrukcje w nich zawarte to później dalej powinnam badać obszar czy już nie muszę? Trzecie pytanie odnoście przechodzenia z jednego kręgu na kolejny. Wiem, że do góry można się przedostać bez większych problemów, ale jak mam zejść z ostatniego kręgu na niższy (środkowy) i ze środkowego na najniższy? Jeśli pytania były to przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedzi
1. Powinnaś jednak rzucić, choć wynik jest przesądzony. Chyba, że wspólnie zdecydujecie się nie utrudniać sobie wzajemnie.
2. Podaj nazwy obszarów, będzie łatwiej coś powiedzieć.
3. Stając na Przełęczy Czaszek lub w Lesie Błędnych Ogni możesz przenieść się na obszar w niższym kręgu, a tam nie wykonujesz już instrukcji dotyczących przeprawiania się. Test magii i walka z rycerzem działają tylko podczas podróży "w górę".
1. Powinnaś jednak rzucić, choć wynik jest przesądzony. Chyba, że wspólnie zdecydujecie się nie utrudniać sobie wzajemnie. 2. Podaj nazwy obszarów, będzie łatwiej coś powiedzieć. 3. Stając na Przełęczy Czaszek lub w Lesie Błędnych Ogni możesz przenieść się na obszar w niższym kręgu, a tam nie wykonujesz już instrukcji dotyczących przeprawiania się. Test magii i walka z rycerzem działają tylko podczas podróży "w górę".
Padały jeszcze propozycje względem krytycznego pecha - przegranej przy wyrzuconej jedynce, ale to już taka alternatywa.
2) Nie ma precyzyjnych zasad. Żeby jakoś to się trzymało kupy, to: jeśli tekst opisu Obszaru nakazuje dobieranie Kart, najlepiej przyjąć, że ma on numer 0 i powinien być w pierwszej kolejności rozpatrywany. W przypadku Obszarów opisowych, jak np różnego rodzaju świątynie / karczmy, powinien to być numer 6.
3) Zapoznaj się dobrze z planszą. Dwa główne przejścia to Przełęcz Wichrów - Dolina Czaszek oraz Uroczysko i Las Błędnych Ogni.
EDIT:
1) Misiek ma w sumie rację, rzut jest niezbędny, bo istnieją teoretyczne możliwości zwiększania / obniżania statystyk.
1) Tak, nie musisz rzucać.
Padały jeszcze propozycje względem krytycznego pecha - przegranej przy wyrzuconej jedynce, ale to już taka alternatywa.
2) Nie ma precyzyjnych zasad. Żeby jakoś to się trzymało kupy, to: jeśli tekst opisu Obszaru nakazuje dobieranie Kart, najlepiej przyjąć, że ma on numer 0 i powinien być w pierwszej kolejności rozpatrywany. W przypadku Obszarów opisowych, jak np różnego rodzaju świątynie / karczmy, powinien to być numer 6.
3) Zapoznaj się dobrze z planszą. Dwa główne przejścia to Przełęcz Wichrów - Dolina Czaszek oraz Uroczysko i Las Błędnych Ogni.
EDIT:
1) Misiek ma w sumie rację, rzut jest niezbędny, bo istnieją teoretyczne możliwości zwiększania / obniżania statystyk.