Zarówno Bohaterów jak i Przedmiotów. Ciekawią mnie jednak grafiki przedmiotów, gdyż są na prawdę eleganckie.
BMiM - wersja RPG
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
Erestor a ja kto jest z tym zmęczeniem ?? Bo mnie to intryguje - ono się jakoś odnawia czy cuś ?? Bo w opisie jest, że po wygraniu i po przegraniu walki dostajesz punkt zmęczenia. Czyli co zmęczenie ciągle rośnie ??
Żeby to nie wyglądało tak jak w tym dowcipie...
"Mam już jednego plusa - jeszcze dwa i wp....ol ..."
Żeby to nie wyglądało tak jak w tym dowcipie...
"Mam już jednego plusa - jeszcze dwa i wp....ol ..."
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Erestor pisze:Punkty Zmęczenia
Jeśli Bohater otrzyma maksymalną liczbę punktów Zmęczenia, należy je natychmiast odrzucić wraz z 1 punktem Życia.
Można odrzucić dowolna liczbę punktów Zmęczenia podczas ruchu, jeżeli gracz zdecyduje się poruszyć o liczbę obszarów mniejszą niż nakazywałby rzut kością. Zmęczenie oznaczone jest symbolem Płomienia.
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 2:39 pm ]
Udostępniam plik, na którym można śledzić postęp prac nad grą
http://cid-3d085460089dfda9.office.live ... 0prac.xlsx
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 4:18 pm ]
Mały pokaz Bohaterów
Linki Bohaterów wygasły - działający link w pierwszym poście
Ostatnio zmieniony poniedziałek 20 cze 2011, 23:57 przez Erestor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
Postacie smakowe naprawdę.
Musisz poprawić przenoszenia bo w kartach Varaf Mściwy oraz Księżniczka Ycera
nachodzą na ramkę i nie da rady prawie przeczytać co tam napisane.
No i przydało by się coś dopisać tej Uwodzicielskiej Ny'Ano bo narazie trochę bidna jest :}
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 4:37 pm ]
Nie mogę tu zrobić edit nie wiem czemu.
Jak potrzebujesz pomysłów na postacie to może któryś z tych się nada :}
http://www.toya.net.pl/~nikon/arkusz1.jpg
http://www.toya.net.pl/~nikon/arkusz2.jpg
Grafiki to widze ze dajesz rade znaleźć jak coś to mozgę też poszukać czegoś fajnego :}
Musisz poprawić przenoszenia bo w kartach Varaf Mściwy oraz Księżniczka Ycera
nachodzą na ramkę i nie da rady prawie przeczytać co tam napisane.
No i przydało by się coś dopisać tej Uwodzicielskiej Ny'Ano bo narazie trochę bidna jest :}
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 4:37 pm ]
Nie mogę tu zrobić edit nie wiem czemu.
Jak potrzebujesz pomysłów na postacie to może któryś z tych się nada :}
http://www.toya.net.pl/~nikon/arkusz1.jpg
http://www.toya.net.pl/~nikon/arkusz2.jpg
Grafiki to widze ze dajesz rade znaleźć jak coś to mozgę też poszukać czegoś fajnego :}
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Oto seria 12 Bohaterów, którzy będą załączeni do podstawowej wersji gry. Starałem się stworzyć interesujące postacie, którymi ciekawie się będzie grało. Wszelkie wartości i umiejętności mogą oczywiście jeszcze ulec zmianie w wyniku testów.
Linki Bohaterów wygasły - działające linki w pierwszym poście.
Linki Bohaterów wygasły - działające linki w pierwszym poście.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 20 cze 2011, 23:58 przez Erestor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Zmieniłem trochę sposób działania Pancerzy. Uzależniłem Zdolność obrony nie od testów, ale od rzutu ataku przeciwnika. Zaoszczędzi to trochę czasu (jeden rzut mniej).
Tutaj rozpisane jest wstępnie działanie Pancerzy i kiedy chronią przed utratą punktu Życia. Pancerze oczywiście nie spełniają swej funkcji obronnej w Walce Magicznej (chyba, że karta Pancerze mówi inaczej)
https://docs.google.com/document/pub?id ... WxPGU5r5EA
Tutaj rozpisane jest wstępnie działanie Pancerzy i kiedy chronią przed utratą punktu Życia. Pancerze oczywiście nie spełniają swej funkcji obronnej w Walce Magicznej (chyba, że karta Pancerze mówi inaczej)
https://docs.google.com/document/pub?id ... WxPGU5r5EA
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Jakkolwiek sam patent wygląda bardzo ciekawie, krztynę skomplikowany się na pierwszy rzut oka ten schemat rzutów za pancerz wydaje. Dla intuicyjności proponowałbym lekką jego modyfikację, tak by numery lokacji trafienia układały się rosnąco od stóp do głów, od 1 i 2 na nogach po 8 na czerepie (jak jest obecnie).
Ciekaw jestem zresztą, czy się tak rozbudowana klasyfikacja pancerzy (jaką w mało którym cRPG'u znajdziemy, a co dopiero w planszówce) w ogóle w mechanice sprawdzi.
Co się zaś tyczy postaci, zerknę na nie innym razem. Podobnie z pozostałymi kartami i ewentualnymi niewyłapanymi jeszcze błędami na nich
Natomiast sam projekt - zapowiada się bardzo obiecująco!
(Chociaż mam cichą nadzieję, że wrócisz jeszcze kiedyś do tego poprzedniego
)
Ciekaw jestem zresztą, czy się tak rozbudowana klasyfikacja pancerzy (jaką w mało którym cRPG'u znajdziemy, a co dopiero w planszówce) w ogóle w mechanice sprawdzi.
Co się zaś tyczy postaci, zerknę na nie innym razem. Podobnie z pozostałymi kartami i ewentualnymi niewyłapanymi jeszcze błędami na nich
Natomiast sam projekt - zapowiada się bardzo obiecująco!
(Chociaż mam cichą nadzieję, że wrócisz jeszcze kiedyś do tego poprzedniego
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Na razie mówię: Nie... nie chcę utrudniać sobie gry przy testach. Zasadę tę zawsze można wprowadzić jako alternatywnąpoooq pisze:Co powiesz na krytyki: po wyrzuceniu 8 na k8 mamy dorzut który sumuje liczbę obrażeń i wskazuję lokacje trafienia?
Co do Pancerzy: schamatu nie trzeba znać na pamięć. Na każdym typie Pancerze będzie napisane przy jakim rzucie ataku chroni przed utratą punktu Życia. Dałem schemat, żeby mi się łatwiej dobierało wyniki do konkretnych rodzajów Pancerzy
Wprowadziłem Ciężar, który powinien skutecznie uniemożliwić noszenie wszystkich Pancerzy, więc raczej nie powinno być problemu z potencjalną "Nieśmiertelnością". Dodatkowo, ten system pozwala na wprowadzenie ulepszonych Pancerzy, jak na przykład Pełna Zbroja Płytowa, które będą lepsze od podstawowych, ale jednocześnie nie przegięte... a przynajmniej mam taka nadzieję, że tak to będzie działaćDraugnimir pisze:Ciekaw jestem zresztą, czy się tak rozbudowana klasyfikacja pancerzy (jaką w mało którym cRPG'u znajdziemy, a co dopiero w planszówce) w ogóle w mechanice sprawdzi.
Byłbym niezmiernie wdzięcznyDraugnimir pisze:Co się zaś tyczy postaci, zerknę na nie innym razem. Podobnie z pozostałymi kartami i ewentualnymi niewyłapanymi jeszcze błędami na nich
DziękujęDraugnimir pisze:Natomiast sam projekt - zapowiada się bardzo obiecująco!
Też mam taką nadzieję... w mojej głowie tli się nawet pomysł na integrację RPG z RTS, tak żeby za pomocą niewielu modyfikacji można było grać w obie wersje tymi samymi kartami... ale na razie koncentruję się na wersji RPGDraugnimir pisze:(Chociaż mam cichą nadzieję, że wrócisz jeszcze kiedyś do tego poprzedniego)
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 10:46 pm ]
Zamieszczam 10 Zielonych Zdarzeń do przejrzenia

- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Mam problem z mechaniką wyboru rodzaju walki. Myślę o wprowadzeniu Inicjatywy - będzie ona używana do określenia, kto wybiera rodzaj walki - wybiera oczywiście ten, kogo inicjatywa jest większa, w przypadku remisu - wybiera zawsze Wróg.
Założenia jakie mam względem Inicjatywy - powinna być łatwa do określenia (bez skomplikowanych obliczeń), powinno się ją liczyć szybko (najlepiej w jakiś automatyczny sposób bez rzutu kością, chociaż dopuszczam też opcję z rzutem), najlepiej jakby była zmienna podczas gry.
Propozycje określania Inicjatywy:
- rzut kością k8/k6/k3
- rzut kością k8/k6/k3 + wartość Inteligencji
- rzut kością k8/k6/k3 + suma Cech bazowych
- wartość Inteligencji
- suma Cech bazowych
W sumie żaden z tych pomysłów nie odpowiada mi w 100%, ale nic nowego nie mogę wymyślić. Powiedzcie, która opcja waszym zdaniem jest najlepsza lub napiszcie jakiś inny pomysł.
Założenia jakie mam względem Inicjatywy - powinna być łatwa do określenia (bez skomplikowanych obliczeń), powinno się ją liczyć szybko (najlepiej w jakiś automatyczny sposób bez rzutu kością, chociaż dopuszczam też opcję z rzutem), najlepiej jakby była zmienna podczas gry.
Propozycje określania Inicjatywy:
- rzut kością k8/k6/k3
- rzut kością k8/k6/k3 + wartość Inteligencji
- rzut kością k8/k6/k3 + suma Cech bazowych
- wartość Inteligencji
- suma Cech bazowych
W sumie żaden z tych pomysłów nie odpowiada mi w 100%, ale nic nowego nie mogę wymyślić. Powiedzcie, która opcja waszym zdaniem jest najlepsza lub napiszcie jakiś inny pomysł.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Osobiście opowiedziałbym się za opcją ostatnią - sumą wartości bazowych Cech. Rozwiązanie dość szybkie i nieskomplikowane (o ile słusznie mniemam, że wartość bazowa to suma wartości początkowej i żetonów). Ewentualnie - dla jeszcze większego uproszczenia - ograniczyłbym do sumowania wartości bazowych tylko Zręczności i Inteligencji.
A co do wczorajszych Wrogów - ciekawe, ładne i całkiem klimatyczne karty. Zastanawia mnie tylko fakt, że jeden Gobliński Nożownik jest potężniejszy niż cała Banda Orków
A co do wczorajszych Wrogów - ciekawe, ładne i całkiem klimatyczne karty. Zastanawia mnie tylko fakt, że jeden Gobliński Nożownik jest potężniejszy niż cała Banda Orków
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
A może uzależnić kolejność od terenu na którym toczy się walka? Przewodnik zaczyna zawsze w terenie wiejskim, złodziej w mieście, martwiak na cmentarzu, dzik w lesie itd. Jeśli okaże się że zarówno gracz, jak i wróg ma pierwszeństwo, wtedy należy one do wroga (chyba że zasady mówią inaczej). Mógłbyś dodać wtedy karty z umiejętnościami/przedmiotami pozwalającymi na zdobywanie pierwszeństwa w określonym terenie oraz wprowadzić jakieś zasady blokowania inicjatywy wrogów (np. pochodnia w podziemiach blokuje pierwszeństwo tryglodytów).
Jeśli Inicjatywa to tylko wskazanie strony decydującej o wyborze rodzaju walki, nie ma sensu komplikować obliczeniami, wystarczy wskazać kto ma pierwszeństwo lub kto go nie ma.
Jeśli Inicjatywa to tylko wskazanie strony decydującej o wyborze rodzaju walki, nie ma sensu komplikować obliczeniami, wystarczy wskazać kto ma pierwszeństwo lub kto go nie ma.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Erestor a może wartość bezwzględna z odejmowania siły (czy czego tam używasz na klepanie wręcz) i inteligencji? Im ktoś bliżej zera tym lepsza inicjatywa. Dlaczego tak? A dlaczego nie? 
Btw, kiedy przewidujesz koniec? Wartość estetyczna tego co robisz jest naprawdę przyjemna dla oka.
Btw, kiedy przewidujesz koniec? Wartość estetyczna tego co robisz jest naprawdę przyjemna dla oka.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
W sumie to miałem na myśli początkowe, ale sam zagmatwałem tym słowem "bazowe"Draugnimir pisze:Osobiście opowiedziałbym się za opcją ostatnią - sumą wartości bazowych Cech. Rozwiązanie dość szybkie i nieskomplikowane (o ile słusznie mniemam, że wartość bazowa to suma wartości początkowej i żetonów). Ewentualnie - dla jeszcze większego uproszczenia - ograniczyłbym do sumowania wartości bazowych tylko Zręczności i Inteligencji.
Ale, żeby pokonać Bandę Orków trzeba walczyć 3 razy (mają 3 punkty Życia), więc przy rzutach k8 prawdopodobieństwo przegranej jest większeDraugnimir pisze:Zastanawia mnie tylko fakt, że jeden Gobliński Nożownik jest potężniejszy niż cała Banda Orków
Nie bardzo rozumiem ten system... możesz wyklarować na przykładzie?poooq pisze:A może uzależnić kolejność od terenu na którym toczy się walka?
Dokładnie taki jest cel wprowadzenia Inicjatywy... dodatkowo pojawią się Przedmioty, Przyjaciele i Zaklęcia zwiększające lub zmniejszające Inicjatywępoooq pisze:Jeśli Inicjatywa to tylko wskazanie strony decydującej o wyborze rodzaju walki, nie ma sensu komplikować obliczeniami, wystarczy wskazać kto ma pierwszeństwo lub kto go nie ma.
Proste, ale nie rozumiem dlaczego tak... jakieś uzasadnienie?SeSim pisze:Erestor a może wartość bezwzględna z odejmowania siły (czy czego tam używasz na klepanie wręcz) i inteligencji? Im ktoś bliżej zera tym lepsza inicjatywa.
Już dawno przestałem "przewidywać koniec" swoich projektów... to jest po prostu niemożliwe, z powodu masy rzeczy, które mogę zająć mi czas. Chciałbym aby minimalna wersja gotowa do testowania była skończona przed wakacjami.SeSim pisze:Btw, kiedy przewidujesz koniec? Wartość estetyczna tego co robisz jest naprawdę przyjemna dla oka.
Dzięki za komentarze... czekam na więcej
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Dobra, jako że obiecałem (i jako że wypada mi się odwdzięczyć za komentarz do Umiejętności
), czas wreszcie na sprawdzenie pisowni w Twoim projekcie 
Sprawdzeniu ulega wszystko, co znajduje się w pierwszym poście. Schemat wygląda następująco:
- nazwa karty/obszaru/etc. -> fragment tekstu w poprawnej formie (z zaznaczeniem tego, co zostało zmienione) lub z zaznaczeniem błędu -> opis błędu lub zmian albo [#. ogólna zasada, w myśl której zostały wprowadzone zmiany (coby łatwiej Ci było uniknąć podobnych błędów w przyszłości)]
>> PRZYKŁADOWE MODUŁY PLANSZY:
> Moduł 1 ("plansza2.jpg"):
- Obóz Złodziei -> Wykonaj istrukcję obszaru -> [1. ponieważ w instrukcjach obszarów we wszystkich pozostałych modułach oraz w instrukcji gry słowo "obszar" pisane jest zawsze małą literą, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj]
- Obóz Złodziei -> Jeśli się nie powiedzie, tracisz 1 wybrany Przedmiot -> [2. w zdaniach podrzędnych okolicznikowych warunku (spójniki jeśli, jeżeli, o ile itd.) zawsze stawiamy przecinek]
- Ołtarz Ognia -> Wykonaj instrukcję obszaru -> [por. 1.]
Ołtarz Ognia -> Jeśli test się powiedzie, twoja Inteligencja wzrasta o 1 punkt -> [por. 2.]
> Moduł 2 ("plansza1.jpg"):
- Zamek Upiora -> Wylosuj_1 zieloną kartę (...) -> brakuje spacji
- Zamek Upiora -> Jeśli się powiedzie, możesz wylosować 1 kartę Upiorów -> [por. 2.]
- Zamek Upiora -> (...) przesuwasz się na wybrany sąsiedni obszar -> [por. 1.]
- Smoczy Zamek -> Jeśli się nie powiedzie, tracisz 1 punkt Życia. -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość (...) -> literówka
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć (...) -> [3. ponieważ w instrukcji gry używane jest nie słowo "Czar", lecz "Zaklęcie" właśnie, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj]
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć[/b],[/b] płacąc za za każde 2 zm -> [4. w imiesłowowych równoważnikach zdań (z imiesłowami przysłówkowymi, czyli formami czasownika kończącymi się na -ąc, -łszy lub -wszy) zawsze stawiamy przecinek]
- Wiejska Osada -> Gospodę - możesz grać w karty (wykonaj test Szczęścia (13)), stawiając dowolną ilość sztuk złota -> [por. 4.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) Jeśli wygrasz, otrzymasz dwa razy więcej złotych monet (...) -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) jeśli przegrasz, stracisz (...) -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) jeśli przegrasz, stracisz to, co postawiłeś -> [5. jeżeli słowem co, kto, ile itp. wprowadzamy część zdania podrzędną wobec poprzedniej, musimy poprzedzić je przecinkiem]
> Moduł 3 ("Modu-BagnaLawa.jpg"):
- Bagienna Puszcza -> Wylosuj 1_zieloną kartę -> brakuje spacji
- Bagienna Puszcza -> Wylosuj 1 zieloną kartę, a następnie wykonaj instrukcję obszaru -> w module nie ma instrukcji dla tego obszaru
- Legowisko Czarnego Smoka -> Jeśli uda ci się wygrać, będziesz mógł wylosować 1 kartę z talii Artefaktów -> [por. 2.]
- Kopalnie Złota -> Po każdej straconej tutaj turze_możesz rzucić kością k3 i (...) -> zbędny przecinek [6. fragmentów zdania, które nie są względem siebie nadrzędne/podrzędne (czyli które wypowiadamy, nie robiąc pauzy, przerwy na oddech etc.), nie oddzielamy przecinkami]
- Kopalnie Złota -> (...) rzucić kością k3 i otrzymać tyle złotych monet, ile wyniesie wynik -> dla estetyki należałoby to dodać
- Bagienna Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć, płacąc za każdy 2 zm -> analogicznie do opisu Mistyka w Wiejskiej Osadzie w module 2
- Bagienna Osada -> Wiedźmę (...) Jeżeli wygrasz (...) Jeśli przegrasz (...) -> dobrze by było w instrukcji obszaru określić dokładnie, na czym wygrana i przegrana w grze w kości z Wiedźmą polega (np. Jeśli uzyskasz wyższy wynik niż Wiedźma (...))
[ciąg dalszy niebawem]
Sprawdzeniu ulega wszystko, co znajduje się w pierwszym poście. Schemat wygląda następująco:
- nazwa karty/obszaru/etc. -> fragment tekstu w poprawnej formie (z zaznaczeniem tego, co zostało zmienione) lub z zaznaczeniem błędu -> opis błędu lub zmian albo [#. ogólna zasada, w myśl której zostały wprowadzone zmiany (coby łatwiej Ci było uniknąć podobnych błędów w przyszłości)]
>> PRZYKŁADOWE MODUŁY PLANSZY:
> Moduł 1 ("plansza2.jpg"):
- Obóz Złodziei -> Wykonaj istrukcję obszaru -> [1. ponieważ w instrukcjach obszarów we wszystkich pozostałych modułach oraz w instrukcji gry słowo "obszar" pisane jest zawsze małą literą, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj]
- Obóz Złodziei -> Jeśli się nie powiedzie, tracisz 1 wybrany Przedmiot -> [2. w zdaniach podrzędnych okolicznikowych warunku (spójniki jeśli, jeżeli, o ile itd.) zawsze stawiamy przecinek]
- Ołtarz Ognia -> Wykonaj instrukcję obszaru -> [por. 1.]
Ołtarz Ognia -> Jeśli test się powiedzie, twoja Inteligencja wzrasta o 1 punkt -> [por. 2.]
> Moduł 2 ("plansza1.jpg"):
- Zamek Upiora -> Wylosuj_1 zieloną kartę (...) -> brakuje spacji
- Zamek Upiora -> Jeśli się powiedzie, możesz wylosować 1 kartę Upiorów -> [por. 2.]
- Zamek Upiora -> (...) przesuwasz się na wybrany sąsiedni obszar -> [por. 1.]
- Smoczy Zamek -> Jeśli się nie powiedzie, tracisz 1 punkt Życia. -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość (...) -> literówka
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć (...) -> [3. ponieważ w instrukcji gry używane jest nie słowo "Czar", lecz "Zaklęcie" właśnie, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj]
- Wiejska Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć[/b],[/b] płacąc za za każde 2 zm -> [4. w imiesłowowych równoważnikach zdań (z imiesłowami przysłówkowymi, czyli formami czasownika kończącymi się na -ąc, -łszy lub -wszy) zawsze stawiamy przecinek]
- Wiejska Osada -> Gospodę - możesz grać w karty (wykonaj test Szczęścia (13)), stawiając dowolną ilość sztuk złota -> [por. 4.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) Jeśli wygrasz, otrzymasz dwa razy więcej złotych monet (...) -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) jeśli przegrasz, stracisz (...) -> [por. 2.]
- Wiejska Osada -> Gospodę (...) jeśli przegrasz, stracisz to, co postawiłeś -> [5. jeżeli słowem co, kto, ile itp. wprowadzamy część zdania podrzędną wobec poprzedniej, musimy poprzedzić je przecinkiem]
> Moduł 3 ("Modu-BagnaLawa.jpg"):
- Bagienna Puszcza -> Wylosuj 1_zieloną kartę -> brakuje spacji
- Bagienna Puszcza -> Wylosuj 1 zieloną kartę, a następnie wykonaj instrukcję obszaru -> w module nie ma instrukcji dla tego obszaru
- Legowisko Czarnego Smoka -> Jeśli uda ci się wygrać, będziesz mógł wylosować 1 kartę z talii Artefaktów -> [por. 2.]
- Kopalnie Złota -> Po każdej straconej tutaj turze_możesz rzucić kością k3 i (...) -> zbędny przecinek [6. fragmentów zdania, które nie są względem siebie nadrzędne/podrzędne (czyli które wypowiadamy, nie robiąc pauzy, przerwy na oddech etc.), nie oddzielamy przecinkami]
- Kopalnie Złota -> (...) rzucić kością k3 i otrzymać tyle złotych monet, ile wyniesie wynik -> dla estetyki należałoby to dodać
- Bagienna Osada -> Mistyka - zakup dowolną ilość Zaklęć, płacąc za każdy 2 zm -> analogicznie do opisu Mistyka w Wiejskiej Osadzie w module 2
- Bagienna Osada -> Wiedźmę (...) Jeżeli wygrasz (...) Jeśli przegrasz (...) -> dobrze by było w instrukcji obszaru określić dokładnie, na czym wygrana i przegrana w grze w kości z Wiedźmą polega (np. Jeśli uzyskasz wyższy wynik niż Wiedźma (...))
[ciąg dalszy niebawem]
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
> Moduł 4 ("KrlewksieMiasto.jpg"):
- Magiczne Pola -> Na tym obszarze nie można korzystać z Czarów_ani Magicznych Przedmiotów - [7. przed spójnikiem "ani" nie stawiamy przecinka, chyba że zostaje on powtórzony po raz drugi lub kolejny w danej części zdania]
>> PRZYKŁADOWI BOHATEROWIE:
> Arkusz 1 ("Bohaterowie1.jpg"):
- Ashgae Potężna -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Ashgae Potężna -> (...) za każdym razem, gdy nie posiadasz Zaklęć, losujesz nowe) -> proponowałbym użyć tutaj formułki z TMiM'a: za każdym razem, kiedy tracisz swoje ostatnie Zaklęcie, losujesz nowe
- Ashgae Potężna -> Jeśli zdecydujesz się na Walkę Dystansową, możesz przed jej rozpoczęciem rzucić we wroga kulę ognia -> sądzę, że tak brzmi lepiej
- Itran Skrytobójca -> Rozpoczynasz grę, posiadając 1 Zaklęcie i Sztylet -> [por. 4.]
- Glenda Ropusza Dusza -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Glenda Ropusza Dusza -> <zdolność nr 2> -> dobrze by było, gdyby uściślić, czy ropuchy walczą zamiast Glendy, czy też jedynie jej pomagają, zapewniając do jej Skuteczności premię w wysokości ich rzutu ataku
- Glenda Ropusza Dusza -> (...) możesz przemieścić się o 1 dodatkowy obszar, niż wynika z rzutu za ruch -> a nie lepiej brzmiałoby po prostu: możesz dodać 1 do wyniku rzutu za ruch?
- Glenda Ropusza Dusza -> Jesteś odporny na klątwy -> wydaje mi się, że ponieważ jest to żeński Bohater, lepiej by tu brzmiała żeńska forma przymiotnika ("odporna")
- Kherh Piwolubny -> Rozpoczynasz grę, posiadając Topór -> [por. 4.]
- Kherh Piwolubny -> Zyskujesz +1 (...) -> ponieważ samo słowo "zyskujesz" zakłada wartości dodatnie, plus przed jedynką jest tutaj zbędny (analogicznie do np. "cofać się w tył"); można ewentualnie napisać: Otrzymujesz premię +1
- Kherh Piwolubny -> Pokonanemu Poszukiwaczowi (...) -> czy nie powinno być aby Bohaterowi?
> Arkusz 2 ("Bohaterowie2.jpg"):
- Krung Miażdżyciel -> Rozpoczynasz grę, posiadając Miecz i Pas -> [por. 4.]
- Krung Miażdżyciel -> <zdolność nr 2> -> ponieważ z aktualnego zapisu mogłoby wynikać, że Krunga nie atakują tylko ci Zielonoskórzy, którzy czują z nim pokrewieństwo (wiem, że to niedorzeczne, ale tak to jednak brzmi
), proponuję zapisać to zdanie np. tak: Jako że czują z tobą silne pokrewieństwo, Zielonoskórzy nie atakują cię, choć ty możesz ich atakować
- Krung Miażdżyciel -> W przypadku niepowodzenia_twoja tura natychmiast się kończy -> [por. 6.]
- Lord Sarloth -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Lord Sarloth -> Z każdego napotkanego Humanoida możesz wyssać siły życiowe, wykonując test Magii (12) -> [por. 4.]
- Lord Sarloth -> W przypadku niepowodzenia testu_odbywasz normalne spotkanie -> [por. 6.]
- Lord Sarloth -> <zdolność nr 3> -> analogicznie do bliźniaczej zdolności Krunga Miażdżyciela
- Lord Sarloth -> Za każdym razem, kiedy jesteś w Zamku Upiora (...) -> ponieważ na ogół nie popełniasz w takim przypadku błędu, nie będę już układał do tego reguły
- Lord Sarloth -> (...) (jeśli pozwala ci na to twoja Inteligencja) -> ponieważ na ogół tego rodzaju zaimki piszesz małą literą, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj
- Księżniczka Ycera -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Magmowe Sługi_(oznacz to, kładąc 2 znaczniki na tej karcie). -> [w obu przypadkach por. 4.] ; ponadto kropka sprzed nawiasu powinna zostać przeniesiona na koniec całego zdania (za nawias)
- Księżniczka Ycera -> <zdolność nr 3> -> dla estetyki dobrze by było z ostatniej części zapisu (odłóż jego znacznik) zrobić odrębne zdanie
- Księżniczka Ycera -> Za każdym razem, gdy odwiedzisz Pole Lawy (...) -> analogicznie do podobnego zapisu u Lorda Sarlotha
- Raylor Myśliwy -> Rozpoczynasz grę, posiadając Łuk -> [por. 4.]
- Raylor Myśliwy -> Skuteczność wszystkich testów, które wykonujesz w Lesie, jest większa o 1 punkt -> [8. wszelkie wtrącenia (po spójnikach który, jaki, co, kto, jak, ile, czy etc.) należy oddzielić przecinkami obustronnie]
- Raylor Myśliwy -> "w Lesie" -> dobrze by było uściślić jakoś (np. w instrukcji), czy dotyczy to wyłącznie obszaru o nazwie "Las", czy również Zimowego, Spalonego i Królewskiego Lasu (w tym drugim przypadku należałoby to zrobić na samej karcie Bohatera)
> Arkusz 3 ("Bohaterowie3.jpg"):
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Rozpoczynasz grę, posiadając Sztylet -> [por. 4.]
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Możesz spróbować uwieść każdego napotkanego Humanoida, wykonując test Charyzmy (...) -> jeżeli ma to być jedno zdanie, sądzę, że tak będzie brzmiało lepiej
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Po każdej takiej walce musisz powtórzyć test Charyzmy, aby sprawdzić, czy twój urok nadal działa -> [9. jeżeli spójnik czy wprowadza podrzędną część zdania, należy poprzedzić go przecinkiem]
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Jeśli zauroczony Wróg przegra walkę (...) będziesz musiał sam zmierzyć się z przeciwnikiem -> wydaje mi się, że ponieważ jest to żeński Bohater, lepiej by tu brzmiały żeńskie formy (musiała sama)
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Możesz mieć tylko 1 takiego sprzymierzeńca naraz -> w znaczeniu "jednocześnie, w danym momencie" słowo to pisane jest łącznie
- Uwodzicielska Ny'Ano -> <zdolność nr 2> -> po pierwsze, jakkolwiek można to wywnioskować z treści opisu, dobrze by było moim zdaniem wyjaśnić klarownie, że zauroczony Humanoid walczy zamiast Bohaterki; po drugie, proponowałbym umieścić zdanie, które mówi o konieczności powtórzenia testu Charyzmy po "wykorzystaniu" zauroczonego, w tekście jako przedostatnie (dla estetyczniejszej kompozycji); po trzecie, należałoby dodać do wspomnianego zdania wyjaśnienie, co się dzieje w razie nieudanego testu
- Ydrai Miłosierna -> Rozpoczynasz grę, posiadając Krótki Miecz i Naramienniki -> [por. 4.]
- Ydrai Miłosierna -> Przed rozpoczęciem walki_możesz rzucić na siebie błogosławieństwo (...) -> [por. 6.]
- Ydrai Miłosierna -> (...) możesz rzucić na siebie błogosławieństwo, wykonując test Modlitwy (7) -> jeżeli ma to być jedno zdanie, sądzę, że tak będzie brzmiało lepiej
- Varaf Mściwy -> Rozpoczynasz grę, posiadając Topór i Tarczę -> [por. 4.]
- Varaf Mściwy -> (...) ale po zakończonym pojedynku_otrzymujesz 2 punkty Zmęczenia -> [por. 6.]
- Varaf Mściwy -> (...) możesz wylosować_1 kartę więcej, niż (...) -> zbędny spójnik "o"
- Zaran Podróżnik -> Rozpoczynasz grę, posiadając Miecz -> [por. 4.]
- Zaran Podróżnik -> Przed walką z Bestią_możesz spróbować ją usidlić -> [por. 6.]
- Zaran Podróżnik -> Tak zdobytego Trofeum_nie możesz wymienić na punkty Cech -> [por. 6.]
To tyle, jeśli chodzi o Bohaterów. Ze swojej strony dodam, że postaci są świetne, a na samą grę w miarę postępów prac nad wyłapywaniem błędów mam coraz większą chętkę
[ciąg dalszy nastąpi]
- Magiczne Pola -> Na tym obszarze nie można korzystać z Czarów_ani Magicznych Przedmiotów - [7. przed spójnikiem "ani" nie stawiamy przecinka, chyba że zostaje on powtórzony po raz drugi lub kolejny w danej części zdania]
>> PRZYKŁADOWI BOHATEROWIE:
> Arkusz 1 ("Bohaterowie1.jpg"):
- Ashgae Potężna -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Ashgae Potężna -> (...) za każdym razem, gdy nie posiadasz Zaklęć, losujesz nowe) -> proponowałbym użyć tutaj formułki z TMiM'a: za każdym razem, kiedy tracisz swoje ostatnie Zaklęcie, losujesz nowe
- Ashgae Potężna -> Jeśli zdecydujesz się na Walkę Dystansową, możesz przed jej rozpoczęciem rzucić we wroga kulę ognia -> sądzę, że tak brzmi lepiej
- Itran Skrytobójca -> Rozpoczynasz grę, posiadając 1 Zaklęcie i Sztylet -> [por. 4.]
- Glenda Ropusza Dusza -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Glenda Ropusza Dusza -> <zdolność nr 2> -> dobrze by było, gdyby uściślić, czy ropuchy walczą zamiast Glendy, czy też jedynie jej pomagają, zapewniając do jej Skuteczności premię w wysokości ich rzutu ataku
- Glenda Ropusza Dusza -> (...) możesz przemieścić się o 1 dodatkowy obszar, niż wynika z rzutu za ruch -> a nie lepiej brzmiałoby po prostu: możesz dodać 1 do wyniku rzutu za ruch?
- Glenda Ropusza Dusza -> Jesteś odporny na klątwy -> wydaje mi się, że ponieważ jest to żeński Bohater, lepiej by tu brzmiała żeńska forma przymiotnika ("odporna")
- Kherh Piwolubny -> Rozpoczynasz grę, posiadając Topór -> [por. 4.]
- Kherh Piwolubny -> Zyskujesz +1 (...) -> ponieważ samo słowo "zyskujesz" zakłada wartości dodatnie, plus przed jedynką jest tutaj zbędny (analogicznie do np. "cofać się w tył"); można ewentualnie napisać: Otrzymujesz premię +1
- Kherh Piwolubny -> Pokonanemu Poszukiwaczowi (...) -> czy nie powinno być aby Bohaterowi?
> Arkusz 2 ("Bohaterowie2.jpg"):
- Krung Miażdżyciel -> Rozpoczynasz grę, posiadając Miecz i Pas -> [por. 4.]
- Krung Miażdżyciel -> <zdolność nr 2> -> ponieważ z aktualnego zapisu mogłoby wynikać, że Krunga nie atakują tylko ci Zielonoskórzy, którzy czują z nim pokrewieństwo (wiem, że to niedorzeczne, ale tak to jednak brzmi
- Krung Miażdżyciel -> W przypadku niepowodzenia_twoja tura natychmiast się kończy -> [por. 6.]
- Lord Sarloth -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Zaklęcia -> [por. 4.]
- Lord Sarloth -> Z każdego napotkanego Humanoida możesz wyssać siły życiowe, wykonując test Magii (12) -> [por. 4.]
- Lord Sarloth -> W przypadku niepowodzenia testu_odbywasz normalne spotkanie -> [por. 6.]
- Lord Sarloth -> <zdolność nr 3> -> analogicznie do bliźniaczej zdolności Krunga Miażdżyciela
- Lord Sarloth -> Za każdym razem, kiedy jesteś w Zamku Upiora (...) -> ponieważ na ogół nie popełniasz w takim przypadku błędu, nie będę już układał do tego reguły
- Lord Sarloth -> (...) (jeśli pozwala ci na to twoja Inteligencja) -> ponieważ na ogół tego rodzaju zaimki piszesz małą literą, sądzę, że podobnie powinno być również tutaj
- Księżniczka Ycera -> Rozpoczynasz grę, posiadając 2 Magmowe Sługi_(oznacz to, kładąc 2 znaczniki na tej karcie). -> [w obu przypadkach por. 4.] ; ponadto kropka sprzed nawiasu powinna zostać przeniesiona na koniec całego zdania (za nawias)
- Księżniczka Ycera -> <zdolność nr 3> -> dla estetyki dobrze by było z ostatniej części zapisu (odłóż jego znacznik) zrobić odrębne zdanie
- Księżniczka Ycera -> Za każdym razem, gdy odwiedzisz Pole Lawy (...) -> analogicznie do podobnego zapisu u Lorda Sarlotha
- Raylor Myśliwy -> Rozpoczynasz grę, posiadając Łuk -> [por. 4.]
- Raylor Myśliwy -> Skuteczność wszystkich testów, które wykonujesz w Lesie, jest większa o 1 punkt -> [8. wszelkie wtrącenia (po spójnikach który, jaki, co, kto, jak, ile, czy etc.) należy oddzielić przecinkami obustronnie]
- Raylor Myśliwy -> "w Lesie" -> dobrze by było uściślić jakoś (np. w instrukcji), czy dotyczy to wyłącznie obszaru o nazwie "Las", czy również Zimowego, Spalonego i Królewskiego Lasu (w tym drugim przypadku należałoby to zrobić na samej karcie Bohatera)
> Arkusz 3 ("Bohaterowie3.jpg"):
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Rozpoczynasz grę, posiadając Sztylet -> [por. 4.]
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Możesz spróbować uwieść każdego napotkanego Humanoida, wykonując test Charyzmy (...) -> jeżeli ma to być jedno zdanie, sądzę, że tak będzie brzmiało lepiej
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Po każdej takiej walce musisz powtórzyć test Charyzmy, aby sprawdzić, czy twój urok nadal działa -> [9. jeżeli spójnik czy wprowadza podrzędną część zdania, należy poprzedzić go przecinkiem]
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Jeśli zauroczony Wróg przegra walkę (...) będziesz musiał sam zmierzyć się z przeciwnikiem -> wydaje mi się, że ponieważ jest to żeński Bohater, lepiej by tu brzmiały żeńskie formy (musiała sama)
- Uwodzicielska Ny'Ano -> Możesz mieć tylko 1 takiego sprzymierzeńca naraz -> w znaczeniu "jednocześnie, w danym momencie" słowo to pisane jest łącznie
- Uwodzicielska Ny'Ano -> <zdolność nr 2> -> po pierwsze, jakkolwiek można to wywnioskować z treści opisu, dobrze by było moim zdaniem wyjaśnić klarownie, że zauroczony Humanoid walczy zamiast Bohaterki; po drugie, proponowałbym umieścić zdanie, które mówi o konieczności powtórzenia testu Charyzmy po "wykorzystaniu" zauroczonego, w tekście jako przedostatnie (dla estetyczniejszej kompozycji); po trzecie, należałoby dodać do wspomnianego zdania wyjaśnienie, co się dzieje w razie nieudanego testu
- Ydrai Miłosierna -> Rozpoczynasz grę, posiadając Krótki Miecz i Naramienniki -> [por. 4.]
- Ydrai Miłosierna -> Przed rozpoczęciem walki_możesz rzucić na siebie błogosławieństwo (...) -> [por. 6.]
- Ydrai Miłosierna -> (...) możesz rzucić na siebie błogosławieństwo, wykonując test Modlitwy (7) -> jeżeli ma to być jedno zdanie, sądzę, że tak będzie brzmiało lepiej
- Varaf Mściwy -> Rozpoczynasz grę, posiadając Topór i Tarczę -> [por. 4.]
- Varaf Mściwy -> (...) ale po zakończonym pojedynku_otrzymujesz 2 punkty Zmęczenia -> [por. 6.]
- Varaf Mściwy -> (...) możesz wylosować_1 kartę więcej, niż (...) -> zbędny spójnik "o"
- Zaran Podróżnik -> Rozpoczynasz grę, posiadając Miecz -> [por. 4.]
- Zaran Podróżnik -> Przed walką z Bestią_możesz spróbować ją usidlić -> [por. 6.]
- Zaran Podróżnik -> Tak zdobytego Trofeum_nie możesz wymienić na punkty Cech -> [por. 6.]
To tyle, jeśli chodzi o Bohaterów. Ze swojej strony dodam, że postaci są świetne, a na samą grę w miarę postępów prac nad wyłapywaniem błędów mam coraz większą chętkę
[ciąg dalszy nastąpi]
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
>> PRZYKŁADOWI WROGOWIE:
> Arkusz 1 ("Arkusz 1.jpg"):
- Dziki Pies -> Po walce: Wykonaj test Charyzmy_(7) -> brakuje spacji
- Dziki Pies -> Jeśli ci się powiedzie, zyskasz psa jako Przyjaciela (...) -> [por. 2.]
- Leśny Jaszczur -> Dzięki temu_mimo niewielkiej siły_ma szanse na posiłek -> zbędne przecinki [por. 6.]
- Leśny Niedźwiedź -> Nagroda: Możesz odrzucić tę kartę na końcu swojej tury, aby odzyskać 1 punkt Życia -> [10. ponieważ w większości przypadków zdanie po dwukropku rozpoczynane jest wielką literą, sądzę, że podobnie powinno być również w tym przypadku]
- Młody Smok Trucizny -> Młody Smok Trucizny -> proponuję zmianę nazwy, np. na Młody Jadowity Smok albo Młody Smok Truciciel
- Nocne Banshee -> Nagroda: Jeśli odrzucisz tę kartę na obszarze jakiejkolwiek Osady (...) -> [por. 10.]
- Owadoludzie -> Zdolność: Wartość Inteligencji owadoludzi jest zawsze równa sumie osobników w grupie -> żeby łatwiej było wyłapać, że Inteligencja spada wraz zabijaniem kolejnych owadoludzi (mi zajęło to dłuższą chwilę
), proponuję napisać, że: Wartość Inteligencji owadoludzi jest zawsze równa aktualnej liczbie osobników w grupie
- Samotny Ork -> Przed walką: Wykonaj test Charyzmy_(5) -> brakuje spacji
- Samotny Ork -> <grafika> -> ponieważ tę samą grafikę ma jeden z Bohaterów (Krung Miażdżyciel), sugeruję, żeby ją zmienić
- Wilkołaki -> Wykonaj test Spostrzegawczości (9). Jeśli się powiedzie (...) -> literówka
> Arkusz 2 ("WrogowieZieloni-seria2.jpg")
- Banda Orków -> Chyba nie odejdą, dopóki nie przekonasz ich (...) -> przed "dopóki" zawsze stawiamy przecinek (tak jak w często używanym w TMiM'ie zdaniu "Pozostanie tu, dopóki ktoś go nie pokona")
- Banda Orków -> Chyba nie odejdą, dopóki nie przekonasz ich, że_warto -> o jedno przeczenie za dużo, inaczej ze zdania wynika, że orkowie nie odejdą, jeżeli zostaną przekonani, że warto odejść, a odejdą, jeśli uznają, że powinni zostać
- Gobliński Nożownik -> Nagle zza drzewa wyskoczył na ciebie gobliński nożownik -> "zza" pisze się łącznie
- Gobliński Nożownik -> Sądząc po wyglądzie, to tylko pospolity rabuś -> [por. 4.]
- Gobliński Nożownik -> Przed walką: Możesz uniknąć walki, płacąc rabusiowi 1 złotą monetę -> [por. 4.]
- Japoński Wojownik -> Japoński Wojownik / Ten azjatycki wojownik postanowił (...) -> ponieważ akcja gry toczy się, jak sądzę, w uniwersum fantasy, nie powinno być w nim moim zdaniem tak oczywistych odwołań do realnego świata; sugeruję pozamieniać przytoczone wyrażenia np. na (odpowiednio) Orientalny/Egzotyczny Wojownik oraz Ten wojownik z dalekich stron / dalekiego wschodu
- Przeklęta Nimfa -> Jej spaczony umysł nawołuje podróżników (...) -> literówka
- Przeklęta Nimfa -> (...) zamiast 1_stracisz 2 punkty Życia -> zbędny przecinek [11. przecinek przed słowem zamiast stawiamy tylko w sytuacji, gdy występuje ono w połączeniu z bezokolicznikiem]
- Świnia Zombie -> Kiedy myślałeś, że już żaden makabryczny potwór cię nie zaskoczy, ujrzałeś to... coś... W Kaldarii naprawdę dzieje się coś złego -> ponieważ po drugim wielokropku zaczyna się zupełnie nowe zdanie, powinna być w tym miejscu wielka litera
- Syrena -> Łagodny głos nucący przepiękną pieśń zwabił cię na wybrzeże -> literówka
- Syrena -> (...) aby nie pójść prosto w zastawioną pułapkę -> literówka
- Szkielent -> Podróżując w półmroku twoim oczom ukazała się jakaś groteskowa bestia... -> ze zdania zbudowanego w taki sposób wynikałoby, że bestia ukazała się twoim oczom, kiedy to ona podróżowała w półmroku, dlatego proponuję je przebudować, np. tak: Kiedy podróżowałeś w półmroku, twoim oczom ukazała się jakaś groteskowa bestia...
- Szkielent -> (...) połączenie enta i szkieletu... Lepiej będzie to coś zabić (...) -> ponieważ po drugim wielokropku zaczyna się zupełnie nowe zdanie, powinna być w tym miejscu wielka litera
- Szkielent -> Lepiej będzie to coś zabić, zanim dojdzie do jakiejś osady -> [12. przed spójnikiem zanim stawiamy przecinek]
- Szkielet Wikinga -> Chyba najwyższy czas, by dać mu odpocząć -> [13. w zdaniach podrzędnych okolicznikowych celu (spójniki by, aby, żeby, coby itd.) zawsze stawiamy przecinek]
- Szkielet -> Nagroda: Po wygranej walce_możesz wziąć Tarczę i Miecz z talii Ekwipunku -> [por. 6.]
>> PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY:
> Arkusz 1 ("Arkusz1.jpg"):
- Amulet Krwi -> Jeśli posiadasz ten amulet, twoja maksymalna liczba punktów Życia wzrasta o 1 punkt -> [por. 2.]
- Inkrustowana Zbroja -> Możesz użyć tej zbroi w Walce Wręcz -> ort
- Inkrustowana Zbroja -> Jeżeli przegrasz tę walkę, będziesz mógł wykonać_test Bloku (10) -> wydaje się, że w zaznaczonym miejscu jest podwójna spacja
- Księga Zaklęć -> Możesz wykorzystać księgę zzaklęć na początku swojej tury, aby dobrać dowolną ilość Zaklęć -> ponieważ nazwy Przedmiotów w ich opisach zwykle piszesz małą literą, sądzę, że tak samo powinno być również w tym przypadku (bez względu na fakt, że w nazwie pojawia się słowo występujące w terminologii gry); ponadto wydaje mi się, że Przedmiot jest zdecydowanie zbyt potężny, jeżeli umożliwia co turę dobieranie tylu Zaklęć, ilu się chce (bo cóż stoi na przeszkodzie, by zgarnąć całą talię?) - a jeśli miało to być zupełnie inaczej, to sugeruję przemodelować opis
- Pełny Hełm -> Po przegranej Walce Wręcz możesz wykonać test Bloku (15), aby sprawdzić, czy udało ci się zablokować cios -> [por. 9.]
- Wilcza Maska -> Po walce zamiast 1 punktu Zmęczenia otrzymujesz 3
Uwaga ogólna: określenia typów Przedmiotów napisane czarną czcionką u dołu karty są słabo widoczne na brązowym tle - sugeruję zmienić ich kolor, np. na biały
I to by było na tyle na ten moment. W miarę postępów prac nad grą i pojawiania się kolejnych materiałów, postaram się w miarę możliwości czasowych na bieżąco je sprawdzać
> Arkusz 1 ("Arkusz 1.jpg"):
- Dziki Pies -> Po walce: Wykonaj test Charyzmy_(7) -> brakuje spacji
- Dziki Pies -> Jeśli ci się powiedzie, zyskasz psa jako Przyjaciela (...) -> [por. 2.]
- Leśny Jaszczur -> Dzięki temu_mimo niewielkiej siły_ma szanse na posiłek -> zbędne przecinki [por. 6.]
- Leśny Niedźwiedź -> Nagroda: Możesz odrzucić tę kartę na końcu swojej tury, aby odzyskać 1 punkt Życia -> [10. ponieważ w większości przypadków zdanie po dwukropku rozpoczynane jest wielką literą, sądzę, że podobnie powinno być również w tym przypadku]
- Młody Smok Trucizny -> Młody Smok Trucizny -> proponuję zmianę nazwy, np. na Młody Jadowity Smok albo Młody Smok Truciciel
- Nocne Banshee -> Nagroda: Jeśli odrzucisz tę kartę na obszarze jakiejkolwiek Osady (...) -> [por. 10.]
- Owadoludzie -> Zdolność: Wartość Inteligencji owadoludzi jest zawsze równa sumie osobników w grupie -> żeby łatwiej było wyłapać, że Inteligencja spada wraz zabijaniem kolejnych owadoludzi (mi zajęło to dłuższą chwilę
- Samotny Ork -> Przed walką: Wykonaj test Charyzmy_(5) -> brakuje spacji
- Samotny Ork -> <grafika> -> ponieważ tę samą grafikę ma jeden z Bohaterów (Krung Miażdżyciel), sugeruję, żeby ją zmienić
- Wilkołaki -> Wykonaj test Spostrzegawczości (9). Jeśli się powiedzie (...) -> literówka
> Arkusz 2 ("WrogowieZieloni-seria2.jpg")
- Banda Orków -> Chyba nie odejdą, dopóki nie przekonasz ich (...) -> przed "dopóki" zawsze stawiamy przecinek (tak jak w często używanym w TMiM'ie zdaniu "Pozostanie tu, dopóki ktoś go nie pokona")
- Banda Orków -> Chyba nie odejdą, dopóki nie przekonasz ich, że_warto -> o jedno przeczenie za dużo, inaczej ze zdania wynika, że orkowie nie odejdą, jeżeli zostaną przekonani, że warto odejść, a odejdą, jeśli uznają, że powinni zostać
- Gobliński Nożownik -> Nagle zza drzewa wyskoczył na ciebie gobliński nożownik -> "zza" pisze się łącznie
- Gobliński Nożownik -> Sądząc po wyglądzie, to tylko pospolity rabuś -> [por. 4.]
- Gobliński Nożownik -> Przed walką: Możesz uniknąć walki, płacąc rabusiowi 1 złotą monetę -> [por. 4.]
- Japoński Wojownik -> Japoński Wojownik / Ten azjatycki wojownik postanowił (...) -> ponieważ akcja gry toczy się, jak sądzę, w uniwersum fantasy, nie powinno być w nim moim zdaniem tak oczywistych odwołań do realnego świata; sugeruję pozamieniać przytoczone wyrażenia np. na (odpowiednio) Orientalny/Egzotyczny Wojownik oraz Ten wojownik z dalekich stron / dalekiego wschodu
- Przeklęta Nimfa -> Jej spaczony umysł nawołuje podróżników (...) -> literówka
- Przeklęta Nimfa -> (...) zamiast 1_stracisz 2 punkty Życia -> zbędny przecinek [11. przecinek przed słowem zamiast stawiamy tylko w sytuacji, gdy występuje ono w połączeniu z bezokolicznikiem]
- Świnia Zombie -> Kiedy myślałeś, że już żaden makabryczny potwór cię nie zaskoczy, ujrzałeś to... coś... W Kaldarii naprawdę dzieje się coś złego -> ponieważ po drugim wielokropku zaczyna się zupełnie nowe zdanie, powinna być w tym miejscu wielka litera
- Syrena -> Łagodny głos nucący przepiękną pieśń zwabił cię na wybrzeże -> literówka
- Syrena -> (...) aby nie pójść prosto w zastawioną pułapkę -> literówka
- Szkielent -> Podróżując w półmroku twoim oczom ukazała się jakaś groteskowa bestia... -> ze zdania zbudowanego w taki sposób wynikałoby, że bestia ukazała się twoim oczom, kiedy to ona podróżowała w półmroku, dlatego proponuję je przebudować, np. tak: Kiedy podróżowałeś w półmroku, twoim oczom ukazała się jakaś groteskowa bestia...
- Szkielent -> (...) połączenie enta i szkieletu... Lepiej będzie to coś zabić (...) -> ponieważ po drugim wielokropku zaczyna się zupełnie nowe zdanie, powinna być w tym miejscu wielka litera
- Szkielent -> Lepiej będzie to coś zabić, zanim dojdzie do jakiejś osady -> [12. przed spójnikiem zanim stawiamy przecinek]
- Szkielet Wikinga -> Chyba najwyższy czas, by dać mu odpocząć -> [13. w zdaniach podrzędnych okolicznikowych celu (spójniki by, aby, żeby, coby itd.) zawsze stawiamy przecinek]
- Szkielet -> Nagroda: Po wygranej walce_możesz wziąć Tarczę i Miecz z talii Ekwipunku -> [por. 6.]
>> PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY:
> Arkusz 1 ("Arkusz1.jpg"):
- Amulet Krwi -> Jeśli posiadasz ten amulet, twoja maksymalna liczba punktów Życia wzrasta o 1 punkt -> [por. 2.]
- Inkrustowana Zbroja -> Możesz użyć tej zbroi w Walce Wręcz -> ort
- Inkrustowana Zbroja -> Jeżeli przegrasz tę walkę, będziesz mógł wykonać_test Bloku (10) -> wydaje się, że w zaznaczonym miejscu jest podwójna spacja
- Księga Zaklęć -> Możesz wykorzystać księgę zzaklęć na początku swojej tury, aby dobrać dowolną ilość Zaklęć -> ponieważ nazwy Przedmiotów w ich opisach zwykle piszesz małą literą, sądzę, że tak samo powinno być również w tym przypadku (bez względu na fakt, że w nazwie pojawia się słowo występujące w terminologii gry); ponadto wydaje mi się, że Przedmiot jest zdecydowanie zbyt potężny, jeżeli umożliwia co turę dobieranie tylu Zaklęć, ilu się chce (bo cóż stoi na przeszkodzie, by zgarnąć całą talię?) - a jeśli miało to być zupełnie inaczej, to sugeruję przemodelować opis
- Pełny Hełm -> Po przegranej Walce Wręcz możesz wykonać test Bloku (15), aby sprawdzić, czy udało ci się zablokować cios -> [por. 9.]
- Wilcza Maska -> Po walce zamiast 1 punktu Zmęczenia otrzymujesz 3
Uwaga ogólna: określenia typów Przedmiotów napisane czarną czcionką u dołu karty są słabo widoczne na brązowym tle - sugeruję zmienić ich kolor, np. na biały
I to by było na tyle na ten moment. W miarę postępów prac nad grą i pojawiania się kolejnych materiałów, postaram się w miarę możliwości czasowych na bieżąco je sprawdzać
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Na razie przebrnąłem przez poprawki dla Bohaterów i Planszy. Wszystko wprowadzone i kilka odpowiedzi poniżej. Jutro zajmę się Wrogami.
Wielkie dzięki za poprawki. Masz może jakieś merytoryczne uwagi co do kart?
Wielkie dzięki za poprawki. Masz może jakieś merytoryczne uwagi co do kart?
Po to jest zapis "przed walką" ponieważ ropuchy atakują same, a jeżeli zostaną pokonane to Glenda walczy normalnie.Draugnimir pisze:- Glenda Ropusza Dusza -> <zdolność nr 2> -> dobrze by było, gdyby uściślić, czy ropuchy walczą zamiast Glendy, czy też jedynie jej pomagają, zapewniając do jej Skuteczności premię w wysokości ich rzutu ataku
Chodzi o każdy Las na jakiejkolwiek planszy, dopisałem "w jakimkolwiek Lesie"... wystarczy, czy nadal jest niejasne?Draugnimir pisze:- Raylor Myśliwy -> "w Lesie" -> dobrze by było uściślić jakoś (np. w instrukcji), czy dotyczy to wyłącznie obszaru o nazwie "Las", czy również Zimowego, Spalonego i Królewskiego Lasu (w tym drugim przypadku należałoby to zrobić na samej karcie Bohatera)