BMiM - wersja RPG
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
BMiM - wersja RPG
Dlaczego powstał ten projekt:
- bo lubię tworzyć nowe rzeczy
- bo mam parę pomysłów, których nie da się zaimplementować do Talizmana ze względu na jego mechanikę
- bo poszukuję gry, która będzie gdzieś pomiędzy Runebound (można strategicznie rozgrywać grę, ale jest za prosta), a Talizmanem cudowna losowość, a przez to i grywalność)
- bo tworząc własną grę mam dokładnie to co chcę
- bo Open Source matters (docelowo szablony będą udostępnione zainteresowanym )
Źródła, z których korzystam podczas tworzenia projektu:
Plansze - edytor do HoMM III
Karty - stworzone w całości przeze mnie szablony
Grafiki - Internet (głównie Deviantart)
A teraz kilka zasad i informacji, które już ustaliłem:
Ogólny opis gry: https://docs.google.com/document/pub?id ... 31huHZIc_A
Wiem, że wolelibyście na forum bezpośrednio, ale edycja w googledocs jest o wiele prostsza i zajmuje mniej czasu.
Słowniczek Pojęć używanych w grze: http://cid-3d085460089dfda9.office.live ... %C4%87.xls
Postęp prac nad grą można śledzić tutaj: http://cid-3d085460089dfda9.office.live ... 0prac.xlsx
Polecam obejrzeć krótki pokaz gry (najlepiej Fullscreen): Obejrzyj Teaser
Linki do albumów z gotowymi kartami:
Bohaterowie Moduły Planszy Zieloni Wrogowie Niebiescy Wrogowie
Przykładowe Przedmioty
Piszcie co byście chcieli wiedzieć i co jest niejasne. Jestem również otwarty na sugestie
- bo lubię tworzyć nowe rzeczy
- bo mam parę pomysłów, których nie da się zaimplementować do Talizmana ze względu na jego mechanikę
- bo poszukuję gry, która będzie gdzieś pomiędzy Runebound (można strategicznie rozgrywać grę, ale jest za prosta), a Talizmanem cudowna losowość, a przez to i grywalność)
- bo tworząc własną grę mam dokładnie to co chcę
- bo Open Source matters (docelowo szablony będą udostępnione zainteresowanym )
Źródła, z których korzystam podczas tworzenia projektu:
Plansze - edytor do HoMM III
Karty - stworzone w całości przeze mnie szablony
Grafiki - Internet (głównie Deviantart)
A teraz kilka zasad i informacji, które już ustaliłem:
Ogólny opis gry: https://docs.google.com/document/pub?id ... 31huHZIc_A
Wiem, że wolelibyście na forum bezpośrednio, ale edycja w googledocs jest o wiele prostsza i zajmuje mniej czasu.
Słowniczek Pojęć używanych w grze: http://cid-3d085460089dfda9.office.live ... %C4%87.xls
Postęp prac nad grą można śledzić tutaj: http://cid-3d085460089dfda9.office.live ... 0prac.xlsx
Polecam obejrzeć krótki pokaz gry (najlepiej Fullscreen): Obejrzyj Teaser
Linki do albumów z gotowymi kartami:
Bohaterowie Moduły Planszy Zieloni Wrogowie Niebiescy Wrogowie
Przykładowe Przedmioty
Piszcie co byście chcieli wiedzieć i co jest niejasne. Jestem również otwarty na sugestie
Ostatnio zmieniony niedziela 01 lip 2012, 15:20 przez Erestor, łącznie zmieniany 39 razy.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Kwestia udźwigu mi się nie do końca podoba. Na początku bohaterowie będą mogli nosić za mało rzeczy, a później za dużo Pomijając fakt, że ten magik, którego wcześniej wrzuciłeś na początku nie uniesie nawet miecza, a krasnal zaczyna z toporem i nic więcej nie uniesie Inna sprawa to liczenie tego wszystkiego - wyrzucisz coś, znajdziesz, zapomnisz ile tego wcześniej miałeś i 10 przedmiotów o różnym ciężarze trzeba liczyć od nowa Jakiś licznik by się przydał
Poza tym brak konsekwencji w niektórych zapisach:
- krasnal ma napisane, że może nieść o jeden przedmiot więcej niż wynika to z jego siły, ale przecież tu nie jest ustalony limit ze względu na przedmioty, tylko ze względu na ich łączną wagę;
- skoro karty wrogów nie zostają na planszy, to po co wrogowie z większą ilością życia niż 1? Tak czy owak w ogólnym opisie masz napisane, że po wygranej z wrgiem gracz zachowuje jego kartę - tu w ogóle nie uwzględniłeś tych punktów życia.
Nie podobają mi się karty - niby ładnie wykonane, ale jakoś mi nie pasują (ale tym się nie przejmuj - subiektywna opinia)
Nie podobają mi się symbole - nie opisałeś co jest co, ale wg moich obserwacji ta ręka to siła, to po prawej to inteligencja, zatem hełm to zręczność?! Bez sensu to jest. Poza tym co to ten symbol ognia na kartach bohaterów?
Nie wiemy NIC na temat punktów zmęczenia, więc o nich nawet nie możemy czegokolwiek napisać.
Ogólnie na razie za mało wiem, żeby napisać jakąś sensowną opinię, niemniej już kilka rzeczy wymaga poprawek
Poza tym brak konsekwencji w niektórych zapisach:
- krasnal ma napisane, że może nieść o jeden przedmiot więcej niż wynika to z jego siły, ale przecież tu nie jest ustalony limit ze względu na przedmioty, tylko ze względu na ich łączną wagę;
- skoro karty wrogów nie zostają na planszy, to po co wrogowie z większą ilością życia niż 1? Tak czy owak w ogólnym opisie masz napisane, że po wygranej z wrgiem gracz zachowuje jego kartę - tu w ogóle nie uwzględniłeś tych punktów życia.
Nie podobają mi się karty - niby ładnie wykonane, ale jakoś mi nie pasują (ale tym się nie przejmuj - subiektywna opinia)
Nie podobają mi się symbole - nie opisałeś co jest co, ale wg moich obserwacji ta ręka to siła, to po prawej to inteligencja, zatem hełm to zręczność?! Bez sensu to jest. Poza tym co to ten symbol ognia na kartach bohaterów?
Nie wiemy NIC na temat punktów zmęczenia, więc o nich nawet nie możemy czegokolwiek napisać.
Ogólnie na razie za mało wiem, żeby napisać jakąś sensowną opinię, niemniej już kilka rzeczy wymaga poprawek
Ja nawet nie mam Talismana.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Rozumiem argument, jeśli chodzi o liczenie, ale limit przedmiotów zawsze mnie wkurza w Talizmanie... jeden może nieść 4 Zbroje, a inny weźmie 4 pierścienie i już nic nie może unieść. Krok w stronę realizmu i raczej z niego nie zrezygnuję. Co do startowych statystyk, Ciężaru poszczególnych Przedmiotów itp, to jest kwestia do testów... trudno tak "na sucho" wszystko poustalać. Na pewno nie chcę pozwolić na przykład Magowi na starcie wyposażyć się w Topór i ZbrojęRogo pisze:Kwestia udźwigu mi się nie do końca podoba.
Racja... zmienię na 5 kilo więcejRogo pisze:- krasnal ma napisane, że może nieść o jeden przedmiot więcej niż wynika to z jego siły, ale przecież tu nie jest ustalony limit ze względu na przedmioty, tylko ze względu na ich łączną wagę;
Większa liczba po to, że trzeba stoczyć więcej niż 1 walkę... jest to krok w stronę realizmu - silniejsi Wrogowie lub grupy Wrogów mają więcej Życia. Jak ich tyko trochę poranimy to sobie pójdą do legowiska i się podleczą. Zapomniałem dopisać, że walka toczy się zawsze do naszej pierwszej przegranej (we wersji hardcore, walki mogą być na śmierć i życie, czyli do utraty wszystkich punktów Życia przez jednego z biorących udział w walce).Rogo pisze:skoro karty wrogów nie zostają na planszy, to po co wrogowie z większą ilością życia niż 1? Tak czy owak w ogólnym opisie masz napisane, że po wygranej z wrgiem gracz zachowuje jego kartę - tu w ogóle nie uwzględniłeś tych punktów życia.
Ja też nie jestem całkowicie zadowolony, ale nie mam na tyle zdolności w PS, aby samemu zrobić coś ładniejszego.Rogo pisze:Nie podobają mi się karty - niby ładnie wykonane, ale jakoś mi nie pasują
Zgadza się, nie opisałem... zaraz dopiszę... ale jak widzisz symbole są łatwo rozpoznawalne, więc jest git . Symbol Ognia to punkty Zmęczenia.Rogo pisze:Nie podobają mi się symbole - nie opisałeś co jest co, ale wg moich obserwacji ta ręka to siła, to po prawej to inteligencja, zatem hełm to zręczność?! Bez sensu to jest. Poza tym co to ten symbol ognia na kartach bohaterów?
Dzięki za komentarz... zaraz podopisuję brakujące rzeczy
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
No właśnie symbole nie są łatwo rozpoznawalne Doszedłem do nich po długiej dedukcji jak Sherlock Holmes, a nie każdy śmiertelnik jest do tego zdolny xD Nie ukrywajmy - słabo są dopasowane
Uzależnienie udźwigu od siły - ok, ale 3xSiła - nie. Jak już pisałem, na początku nie będzie można praktycznie niczego nosić, później z każdym punktem przyrost max udźwigu będzie za duży. To do czego dążysz to wcale nie jest realizm. Poza tym nawet jak już go osiągniesz, to realizm to jedna sprawa, a grywalność - druga.
Walka - a to mi realizm - smok oberwał, może walczyć jeszcze bo ma dużo życia, Ty oberwiesz prze słabe rzuty - to nic, przegrałeś i zemścić się nie możesz. No chyba, że przewidujesz wariant, w którym bohater, jeśli chce, może próbować dalej mimo porażki. Wtedy pomysł jest nawet dobry
Realizm - robisz to źle (mimo dobrych chęci)
Uzależnienie udźwigu od siły - ok, ale 3xSiła - nie. Jak już pisałem, na początku nie będzie można praktycznie niczego nosić, później z każdym punktem przyrost max udźwigu będzie za duży. To do czego dążysz to wcale nie jest realizm. Poza tym nawet jak już go osiągniesz, to realizm to jedna sprawa, a grywalność - druga.
Walka - a to mi realizm - smok oberwał, może walczyć jeszcze bo ma dużo życia, Ty oberwiesz prze słabe rzuty - to nic, przegrałeś i zemścić się nie możesz. No chyba, że przewidujesz wariant, w którym bohater, jeśli chce, może próbować dalej mimo porażki. Wtedy pomysł jest nawet dobry
Czyli 1 punkt ciężaru to 5 kilo? O rety, topór waży 50 kg?! To chyba tylko dla herkulesa :mrgreen: Dobra, wiem, że nie pisałeś z tym 5 kilo serioErestor pisze:Racja... zmienię na 5 kilo więcejRogo pisze:- krasnal ma napisane, że może nieść o jeden przedmiot więcej niż wynika to z jego siły, ale przecież tu nie jest ustalony limit ze względu na przedmioty, tylko ze względu na ich łączną wagę;
Realizm - robisz to źle (mimo dobrych chęci)
Ja nawet nie mam Talismana.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
A czemu nie... też mi się podobaRogo pisze:No chyba, że przewidujesz wariant, w którym bohater, jeśli chce, może próbować dalej mimo porażki. Wtedy pomysł jest nawet dobry
Wystarczy 1 gra i już będziesz pamiętałRogo pisze:No właśnie symbole nie są łatwo rozpoznawalne
Nie niczego tylko Broni i Pancerzy Pierścienie, paski, naszyjniki itp ważą mało (zazwyczaj 1). Poza tym, jeżeli masz bardzo mało Siły na starcie to bardzo łatwo jest ją zwiększyć. Co do dalszej części gry... właśnie pracuję nad kartami Ekwipunku i są tam zbroje płytowe, które mają Ciężar 15, więc tak za dużo to się tego nie ponosi też. Jak założysz krasnoludem Zbroję Płytową, to już Topora dwuręcznego, który ma Ciężar 12 nie podniesiesz dopóki nie osiągniesz Siły przynajmniej 9, a to już tak szybko nie pójdzie. Nie wspominając o innych gratach, które warto będzie nosić. Wszystko okaże się po testach... ja też nie chcę żeby system był zbyt skomplikowany.Rogo pisze:Jak już pisałem, na początku nie będzie można praktycznie niczego nosić
Gra nie ma być realistyczna w dosłownym znaczeniu tego słowa bo to nie możliwe z założenia. Chcę dokonać paru zmian w stosunku to Talizmana, które trochę ją do niego(realizmu znaczy się) zbliżą.Rogo pisze:Realizm - robisz to źle (mimo dobrych chęci)
A poza tym. Rozważam dodanie Bohaterom kategorii Rasy, bo też mi trochę tego brakuj obecnie. Rasy posiadały by pewne uniwersalne cechy, oprócz zdolności konkretnych bohaterów.
Przykładowe Rasy:
Elf: Skuteczność w Walce Dystansowej +1, Testy Spostrzegawczości +1, Udźwig -3
Człowiek - testy Charyzmy +1
Krasnolud - Udźwig + 5, Możliwość walki 2 Toporami (zakaz użycia tarczy wtedy), testy Charyzmy i Spostrzegawczości - 2, rozpoczyna grę z dodatkowymi 2 zm
itp... na razie to luźne pomysły, żeby tylko pokazać o co mi chodzi.
P.S. Tak, z tymi kilogramami to był tak żart tylko
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Wiesz, wcale nie trzeba dawać poszczególnym rasom konkretnych zdolności - nie każdy elf to łucznik, nie każdy człowiek jest charyzmatyczny, nie każdy krasnolud... No dobra, akurat wszystkie krasnoludy kochają się w toporach xD Wystarczy, że jakieś karty będą się odnosiły do ras.
Ja nawet nie mam Talismana.
- ant
-
- Posty: 496
- Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
- Lokalizacja: Darłowo
- Płeć:
Jeśli koniecznie ma to być uzależnione od jakiejś formuły i jednocześnie nie psuło balansu, to na pewno nie może to być funkcja liniowa typu 3*siła.Rogo pisze:Uzależnienie udźwigu od siły - ok, ale 3xSiła - nie. Jak już pisałem, na początku nie będzie można praktycznie niczego nosić, później z każdym punktem przyrost max udźwigu będzie za duży.
4*pierw(siła) już lepiej załatwia sprawę - na początku postać udźwignie więcej, a ze wzrostem siły udźwig już nie przyrasta tak szybko.
Tylko komu przy grach planszowych by się chciało liczyć takie rzeczy? :>
Wydaje mi się, że w grach planszowych ciężko na dłuższą metę pogodzić realizm i balans wynikający z samych zasad. A już na pewno ciężko to robić za pomocą formuł matematycznych, nawet tak prostych jak 3*siła.
Znaczy ja nie znam dokładnie zasad MiMa, ale jeśli Tobie, Erestorze, nie podoba się, że mały pierścień jest tu traktowany jak wielki topór, to może lepiej zamiast ciężaru przypisać przedmiotom cechę objętości: małe-średnie-duże. Albo nawet tylko małe-duże i określić, że dwa małe mogą wejść w slot jednego dużego (czy jakoś tak).
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
W sumie racja... myślę, a takim razie, że nadam Bohaterom rasy, a później się pomyśli co z nimi zrobić Na pewno coś przydatnego wymyślimy.Rogo pisze:Wiesz, wcale nie trzeba dawać poszczególnym rasom konkretnych zdolności
@ant
Wiem, że nikomu się nie chce liczyć, ale staram się jakoś pogodzić te 2 rzeczy. Pomysł z podziałem na małe średnie i duże ma swoją zaletę w uproszczeniu mechaniki, ale nie bardzo do mnie przemawia, bo ni różnicuje wielkich dwuręcznych mieczy od prostych rapierów itp. Na razie zostanę przy tym Ciężarze do czasu testów... jak się okaże że są problemy to będziemy myśleć.
Jakieś komentarze co do Planszy?
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 2:11 pm ]
Pierwszy arkusz Ekwipunku gotowy. Oczywiście wszelakie wartości mogą jeszcze ulec zmianie
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
DziękiSpace86 pisze:Niezły patent z tym amuletem krwi :}
HoMM III - wiadomoSpace86 pisze:grafika jest całkiem klimatyczna :}
Ostatnio zmieniony środa 20 kwie 2011, 14:40 przez Erestor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Dobry pomysł... sam się zastanawiałem co zrobić z Osłami, Mułami i innymi tego typu kartami a to jest dobre rozwiązanie... ZamienięNa kartach wrogów zamiast klasy zwierzę pasowało by mi Bestia takie troszku bardziej mroczne jest.
Zwierzę bym wrzucił jako osobną klasę w innej kategorii (przedmiot, przedmiot magiczny, przyjaciel, zwierzę
- ant
-
- Posty: 496
- Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
- Lokalizacja: Darłowo
- Płeć:
Wielu przecinków brakuje.
Na karcie "Nocne Banshee" koniecznie postaw przecinek, bo tekst "Nagrody" można zrozumieć na dwa sposoby:
1. Jeśli odrzucisz tę kartę, na obszarze Wiejskiej Osady otrzymasz 3 złote monety.
2. Jeśli odrzucisz tę kartę na obszarze Wiejskiej Osady, otrzymasz 3 złote monety.
Po pogrubionym tekście czasem dajesz wielką, a czasem małą literę. Obie formy będą poprawne, jeśli po dwukropku mamy kontynuacje zdania.
"Przed walką: wykonaj test..." jest OK, ale "Nagroda: jeśli odrzucisz tę kartę..." już nie bardzo.
Chyba dobrze byłoby się trzymać jednego sposobu - bezpiecznej wielkiej litery po dwukropku, bo zawsze masz tam osobne zdanie, a nie serie, które trzeba rozdzielać średnikami.
Przy Okrutnej Czarodziejce popraw orta. "Prawdopodobnie" wielka literą.
"Trafiłeś na 3 owadoludzi...", potem piszesz "Owadoludzi". Obie formy poprawne, bo to ty stworzyłeś tę rasę i od ciebie zależy czy zaliczysz ich do jakiejś grupy zwierzaków pisanych z małej litery, czy może do jakiegoś bardziej liczącego się "narodu", który warto pisać z wielkiej litery. Ale na pewno warto trzymać się jednej wersji.
Ogólnie fajnie się czyta te opisy pisane kursywą. Mroczny Truteń zrobił na mnie szczególne wrażenie :>
Na karcie "Nocne Banshee" koniecznie postaw przecinek, bo tekst "Nagrody" można zrozumieć na dwa sposoby:
1. Jeśli odrzucisz tę kartę, na obszarze Wiejskiej Osady otrzymasz 3 złote monety.
2. Jeśli odrzucisz tę kartę na obszarze Wiejskiej Osady, otrzymasz 3 złote monety.
Po pogrubionym tekście czasem dajesz wielką, a czasem małą literę. Obie formy będą poprawne, jeśli po dwukropku mamy kontynuacje zdania.
"Przed walką: wykonaj test..." jest OK, ale "Nagroda: jeśli odrzucisz tę kartę..." już nie bardzo.
Chyba dobrze byłoby się trzymać jednego sposobu - bezpiecznej wielkiej litery po dwukropku, bo zawsze masz tam osobne zdanie, a nie serie, które trzeba rozdzielać średnikami.
Przy Okrutnej Czarodziejce popraw orta. "Prawdopodobnie" wielka literą.
"Trafiłeś na 3 owadoludzi...", potem piszesz "Owadoludzi". Obie formy poprawne, bo to ty stworzyłeś tę rasę i od ciebie zależy czy zaliczysz ich do jakiejś grupy zwierzaków pisanych z małej litery, czy może do jakiegoś bardziej liczącego się "narodu", który warto pisać z wielkiej litery. Ale na pewno warto trzymać się jednej wersji.
Ogólnie fajnie się czyta te opisy pisane kursywą. Mroczny Truteń zrobił na mnie szczególne wrażenie :>
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Ehh... długa przerwa w tworzeniu kart i się zapomniało o tych rzeczach
A podałeś tylko jeden przykład... z przecinków nie jestem mocny, więc będę wdzięczny za pomoc... zawsze Draugnimir mi je poprawiałant pisze:Wielu przecinków brakuje.
Pozmieniam na wielką... dziękiant pisze:Po pogrubionym tekście czasem dajesz wielką, a czasem małą literę
Cieszę się, że się podobająant pisze:Ogólnie fajnie się czyta te opisy pisane kursywą. Mroczny Truteń zrobił na mnie szczególne wrażenie :>
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- ant
-
- Posty: 496
- Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
- Lokalizacja: Darłowo
- Płeć:
Ano, podałem ten jeden przykład, bo miał znaczenie dla samej rozgrywki. Reszta, to czysto kosmetyczne sprawy.Erestor pisze:A podałeś tylko jeden przykład... z przecinków nie jestem mocny, więc będę wdzięczny za pomoc... zawsze Draugnimir mi je poprawiałant pisze:Wielu przecinków brakuje.
Szacun dla Draugnimira, że mu się chce poprawiać te przecinki. Chodzi o to, że nie można sobie skopiować tych tekstów z kart, tylko trzeba przepisywać fragmentami.
Gryf Polny
Jeśli ci się nie powiedzie, stracisz...
Nocne Banshee
Jeśli go pokonasz, mieszkańcy...
Ognista Mucha
...zwykła mucha, do czasu, aż nie zostałeś poparzony.
W ogóle, tu bym dał: "Wydawało ci się, że to zwykła mucha, do chwili, gdy zostałeś poparzony."
Ogromna Mucha
...podleciała bliżej, dobyłeś broni.
Okrutna Czarodziejka
Jeśli ci się powiedzie, możesz...
Samotny Ork
Jeśli uda ci się go pokonać, to...
Jeśli ci się powiedzie, możesz...
Wilkołaki
Jeśli się powiedzie, możesz...
Ostatnio zmieniony poniedziałek 18 kwie 2011, 19:02 przez ant, łącznie zmieniany 1 raz.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Jak najbardziej... wielokrotnie to podkreślałem i uważam, że odwala kawał dobrej roboty... jakby była opcja donate użytkownika na forum do bym mu nawet coś podesłał za to wszystko co mi pomógłant pisze:Szacun dla Draugnimira,
Ale widzę, że też się zabierasz do roboty
Jak masz jakieś pomysły na karty Wrogów, Bohaterów czy Przedmiotów, ale nie możesz znaleźć grafiki to wrzucaj je tutaj jako pomysły, a ja postaram się grafiki znaleźć Jeżeli masz grafiki i ochotę na tworzenie, to daj znać i podeślę Ci szablonySpace86 pisze:Ja niestety jestem z chudy w grafice żeby się porwać na tak duży projekt, ale służę pomysłem i pomocą jak coś :}
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 6:22 pm ]
poprawiony Arkusz Wrogów w pierwszym poście. Przy okazji poprawiłem też kilka innych niedociągnięć na przykład różne rozmiary czcionki)
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
Kwestia limitów udźwigu, zaklęć itp: zasada powinna być wspólna dla wszystkich cech i kart, łatwiej będzie zapamiętać że można nieść liczbę przedmiotów równą Sile x3 i posiadać zaklęć Mocy x3, ludzie szybciej zapamiętują reguły na zasadzie analogii.
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 8:16 pm ]
A plansze wyglądają ekstra: mam sentyment do HM&M. Bardzo fajny patent.
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 8:16 pm ]
A plansze wyglądają ekstra: mam sentyment do HM&M. Bardzo fajny patent.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
Erestor mogę Ci na maila wrzucić moje karty z MM które sobie tam składam powoli :}
i grafiki w kolorze, jakie tam miałem do nich. Możesz z je potem przerobić jak chcesz
Najwyżej jak byś chciał kiedyś wydać tę grę to o mnie tam wspomnisz w pomysłach
i grafiki w kolorze, jakie tam miałem do nich. Możesz z je potem przerobić jak chcesz
Najwyżej jak byś chciał kiedyś wydać tę grę to o mnie tam wspomnisz w pomysłach
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Tych Zaklęć by wtedy było za dużo... ewentualnie mógłbym tak zrobić, ale i uzależnić możliwość rzucenia Zaklęcia jako Trudność, która była by cechą bliźniaczą do Ciężaru... na razie nie chcę wprowadzać tej dodatkowej komplikacji.... najwyżej spróbuje w trakcie testów.poooq pisze: liczbę przedmiotów równą Sile x3 i posiadać zaklęć Mocy x3
Dzięki za miłe słowopoooq pisze:A plansze wyglądają ekstra: mam sentyment do HM&M. Bardzo fajny patent.
Odpiszę na twoją wiadomość na PW za chwilęSpace86 pisze:Erestor mogę Ci na maila wrzucić moje karty z MM które sobie tam składam powoli :}
To raczej nigdy nie nastąpi ze względu na całą masę copyrightów, które ten projekt łamieSpace86 pisze:jak byś chciał kiedyś wydać tę grę
[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 12:28 am ]
Mam takie pytanie odnośnie Zdarzeń, najpierw krótki opis:
Po wyciągnięciu Zdarzenia, jego efekt obowiązuje do czasu wyciągnięcia kolejnego Zdarzenia.
A teraz pytanie: czy uważacie, że zdarzenia powinny być częścią talii Przygód, czy może lepiej gdyby stanowiły oddzielny stos i ciągnęłoby się je tylko w określonych okolicznościach (np, gdy Bohater przechodzi do innej Krainy).
Zdarzenia w talii Przygód:
+ jeden stos kart mniej na stole
-/+ całkowita losowość pojawiania się Zdarzeń (może być kilka Zdarzeń znoszących się pod rząd, albo Zdarzenia mogą wymieniać się bardzo rzadko)
Zdarzenia w oddzielnej talii:
- dodatkowy stosik na stole
+ możliwość kontrolowania przez graczy występowania Zdarzeń (jak najdłuższe przytrzymywanie dobrych i szybka wymiana złych)
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
No właśnie wszystko ma swoje + i - :} byle te plusy nie były jak ktoś kiedyś powiedział "ujemne i dodatnie".
Imho lepsza opcja to zdarzenia w talii - tak było w MiM, MM i TMiM, i sie sprawdza. jak miałby być oddzielny stos to musiał byś zbalansować jakoś ilość pól (Obszarów), na których ciągnie sie karty X i karty Y żeby było sprawiedliwie.
Imho lepsza opcja to zdarzenia w talii - tak było w MiM, MM i TMiM, i sie sprawdza. jak miałby być oddzielny stos to musiał byś zbalansować jakoś ilość pól (Obszarów), na których ciągnie sie karty X i karty Y żeby było sprawiedliwie.
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
Myślę, że gracze lubią podejmować decyzję: czuja wtedy, że mają w[pływ na rozwój wydarzeń, kontrolują sytuację i wygrywając lub przegrywając wiedzą, że mieli wpływ na wynik rozgrywki. Nie odbieraj im możliwości podejmowania decyzji w zamian za kolejny losowy element.
Popatrz na rozwiązanie tego problemu w Arkham Horror: są osobne stosy dla Spotkań (Przygody), w wersji podstawowej siedem (7!) kupek, oraz stos Mitów (Zdarzenia zwane tam Warunkami): upraszczając -co turę losuje się jedną kartę Przygody dla gracza oraz jedną kartę Mitów która obowiązuje wszystkich graczy. Warunki są podzielone na trzy grupy: Miejskie (np. godzina policyjna, prohibicja, zamieszki), pogodowe (deszcz, grad, mgła) i mistyczne (fala energii, koniunkcja). Warunek działa aż do wejścia kolejnego, niezależnie od jego rodzaju. Są karty pozwalające ignorować warunki z określonej grupy, są postaci które potrafią te warunki zmienić i wrogowie którzy je wykorzystują. Sprawa nie jest zbyt skomplikowana mechanicznie, bo wszystko jest opisane na poszczególnych kartach...
Sugeruję, aby był oddzielny stos na stole (jedna kupka to żaden problem) i żeby karty losować tak, by swoim działaniem mogły objąć wszystkich graczy w ich kolejnych turach (może przechodni mechanizm Pierwszego gracza który pod koniec tury losuje wydarzenia i porusza BNami?)
Czy w twoim projekcie planujesz fazy rozgrywane kolejno (np: Gracz1 ruch, G1 spotkanie, G1 odpoczynek, Gracz2 ruch, G2 spotkanie, G2 odpoczynek) czy jednocześnie (Gracz1 ruch, Gracz2 ruch, G1 spotkanie, G2 spotkanie, G1 odpoczynek, G2 odpoczynek...) Druga opcja jest ciekawsza i nie pozwala na większe przestoje podczas oczekiwania na swoją turę jednocześnie dając bodziec do analizowania zaistniałej sytuacji na stole...
Popatrz na rozwiązanie tego problemu w Arkham Horror: są osobne stosy dla Spotkań (Przygody), w wersji podstawowej siedem (7!) kupek, oraz stos Mitów (Zdarzenia zwane tam Warunkami): upraszczając -co turę losuje się jedną kartę Przygody dla gracza oraz jedną kartę Mitów która obowiązuje wszystkich graczy. Warunki są podzielone na trzy grupy: Miejskie (np. godzina policyjna, prohibicja, zamieszki), pogodowe (deszcz, grad, mgła) i mistyczne (fala energii, koniunkcja). Warunek działa aż do wejścia kolejnego, niezależnie od jego rodzaju. Są karty pozwalające ignorować warunki z określonej grupy, są postaci które potrafią te warunki zmienić i wrogowie którzy je wykorzystują. Sprawa nie jest zbyt skomplikowana mechanicznie, bo wszystko jest opisane na poszczególnych kartach...
Sugeruję, aby był oddzielny stos na stole (jedna kupka to żaden problem) i żeby karty losować tak, by swoim działaniem mogły objąć wszystkich graczy w ich kolejnych turach (może przechodni mechanizm Pierwszego gracza który pod koniec tury losuje wydarzenia i porusza BNami?)
Czy w twoim projekcie planujesz fazy rozgrywane kolejno (np: Gracz1 ruch, G1 spotkanie, G1 odpoczynek, Gracz2 ruch, G2 spotkanie, G2 odpoczynek) czy jednocześnie (Gracz1 ruch, Gracz2 ruch, G1 spotkanie, G2 spotkanie, G1 odpoczynek, G2 odpoczynek...) Druga opcja jest ciekawsza i nie pozwala na większe przestoje podczas oczekiwania na swoją turę jednocześnie dając bodziec do analizowania zaistniałej sytuacji na stole...
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Na razie bardziej skłaniam się do umieszczenia Zdarzeń w ogólnym stosie... tak żeby uprościć grę w fazie testowej.
Co do równoczesnego ruchu to nie wiem, czy nie będzie problemu z ogólną mechaniką gry (na przykład gdy Bohaterowie wylądują na tym samym obszarze), ale to jeszcze się zastanowię i potestuję, bo pomysł sam w sobie jest godny zainteresowania.
Obecnie zastanawiam się nad kolejną rzeczą, mianowicie jaki powinien być mniej więcej stosunek kart do siebie w stosie kart Przygody. Naszkicowałem coś takiego, co o tym myślicie?
Miejsce (1) Zdarzenie (2), Złoto (2), Zrządzenie Losu (2), Nieznajomy (4), Przyjaciel (4), Przedmiot (6), Wróg (10)
Czyli w przykładowym stosie 93 kart znalazłoby się:
3 Miejsca
6 Zdarzeń
6 kart ze złotem
6 Zrządzeń Losu (coś takiego jak Zdarzenia w MiM lub Talizmanie, czyli jednorazówki)
12 Nieznajomych
12 Przyjaciół
18 Przedmiotów
30 Wrogów
Czy taki rozkład jest OK, czy byście coś zmienili?
P.S. Obecnie pracuję nad Zdarzeniami i niedługo powinienem coś wrzucić
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 12:42 am ]
Aha i jeszcze jedno: czy uważacie, że punkty z pokonanych Wrogów powinno się wymieniać na Cechy gdziekolwiek, czy powinni być NPC, którzy taką zamianę umożliwiają?
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 11:57 am ]
Opis gry został rozbudowany o dodatkowe informacje. Można się z nim zapoznać klikając na link w pierwszym poście lub ten poniżej:
https://docs.google.com/document/pub?id ... 31huHZIc_A
Rogo, możesz napisać czy nadal coś jest niejasne
@DOWN
Ja generalnie potrafię tylko zrzynać elementy graficzne bo moje umiejętności w tym zakresie są żadne, nad czym głęboko ubolewam Większość grafik zaprezentowanych przedmiotów pochodzi z dodatku do Talizmana Adventures autorstwa Azoic'a, sa dostępne na talismanisland.com.
Co do równoczesnego ruchu to nie wiem, czy nie będzie problemu z ogólną mechaniką gry (na przykład gdy Bohaterowie wylądują na tym samym obszarze), ale to jeszcze się zastanowię i potestuję, bo pomysł sam w sobie jest godny zainteresowania.
Obecnie zastanawiam się nad kolejną rzeczą, mianowicie jaki powinien być mniej więcej stosunek kart do siebie w stosie kart Przygody. Naszkicowałem coś takiego, co o tym myślicie?
Miejsce (1) Zdarzenie (2), Złoto (2), Zrządzenie Losu (2), Nieznajomy (4), Przyjaciel (4), Przedmiot (6), Wróg (10)
Czyli w przykładowym stosie 93 kart znalazłoby się:
3 Miejsca
6 Zdarzeń
6 kart ze złotem
6 Zrządzeń Losu (coś takiego jak Zdarzenia w MiM lub Talizmanie, czyli jednorazówki)
12 Nieznajomych
12 Przyjaciół
18 Przedmiotów
30 Wrogów
Czy taki rozkład jest OK, czy byście coś zmienili?
P.S. Obecnie pracuję nad Zdarzeniami i niedługo powinienem coś wrzucić
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 12:42 am ]
Aha i jeszcze jedno: czy uważacie, że punkty z pokonanych Wrogów powinno się wymieniać na Cechy gdziekolwiek, czy powinni być NPC, którzy taką zamianę umożliwiają?
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 11:57 am ]
Opis gry został rozbudowany o dodatkowe informacje. Można się z nim zapoznać klikając na link w pierwszym poście lub ten poniżej:
https://docs.google.com/document/pub?id ... 31huHZIc_A
Rogo, możesz napisać czy nadal coś jest niejasne
@DOWN
Ja generalnie potrafię tylko zrzynać elementy graficzne bo moje umiejętności w tym zakresie są żadne, nad czym głęboko ubolewam Większość grafik zaprezentowanych przedmiotów pochodzi z dodatku do Talizmana Adventures autorstwa Azoic'a, sa dostępne na talismanisland.com.
Ostatnio zmieniony środa 20 kwie 2011, 12:25 przez Erestor, łącznie zmieniany 2 razy.