Kilka pytań odnośnie zasad i innych
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: niedziela 26 gru 2010, 13:03
- Lokalizacja: Ulanów
- Płeć:
- Wiek: 30
Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Witam, jestem tu nowy, wczoraj dostałem na gwiazdkę TMiM 4.5 wersję podstawową i mam 2 pytania:
1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?
3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?
1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands
Taka? Bo chcę wszystkie po kolei kupić, no i pytanie czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.
1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?
3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?
1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands
Taka? Bo chcę wszystkie po kolei kupić, no i pytanie czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Witaj na forum! Życzymy miłej gry!
1. Talisman: Magia i Miecz
2. Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz
3. Talisman: Magia i Miecz Podziemia
4. Talisman: Magia i Miecz Królowa Lodu
5. Talisman: Magia i Miecz Góry
6. Talisman: Magia i Miecz Pani Jeziora (niewydany po polsku jeszcze).
Na Najemniku nie jest sprecyzowane, kiedy mu płacisz, możesz więc mu zapłacić nawet po wykonaniu rzutu kością.Mortress pisze:1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
To nie ma znaczenia, kto pierwszy rzuca, ale (u mnie przynajmniej) zwyczajowo Wróg oraz atakujący Poszukiwacz rzucają pierwsi.Mortress pisze:2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?
Ano,Mortress pisze:3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?
1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands
1. Talisman: Magia i Miecz
2. Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz
3. Talisman: Magia i Miecz Podziemia
4. Talisman: Magia i Miecz Królowa Lodu
5. Talisman: Magia i Miecz Góry
6. Talisman: Magia i Miecz Pani Jeziora (niewydany po polsku jeszcze).
Zależy od dodatku, "małe dodatki" takie jak Żniwiarz, Królowa Lodu czy Pani Jeziora, dodają nowe karty Przygód, Poszukiwaczy, Zaklęć oraz nowe możliwości (przykładowo Pani Jeziora dokłada karty Nagród za zadania oraz karty Stajni), "duże dodatki", jak Podziemia czy Góry, dodają nowe plansze. W Podziemiach możesz dostać się nawet na Koronę Władzy inną drogą (oraz otrzymać kartę Skarbu), w Górach teleportację do dowolnego obszaru bez względu na Krainę (prócz Wewnętrznej) oraz kartę Reliktu.Mortress pisze:czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Głowy nie dam, ale uważam, że wykonanie rzutów za atak i zsumowanie skuteczności jest równoznaczne rozstrzygnięciu starcia, więc:
1. Najemnikowi płacisz przed rozpoczęciem walki, czyli przed wykonaniem rzutu ataku.
2. Nie ma to większego znaczenia, niemniej oba rzuty powinny raczej zostać wykonane jednocześnie.
3. Kolejność prawidłowa (z tym że ostatni dodatek nazywa się nie Sacred Lands, a Sacred Pool). Co do wydłużenia gry, to sam tego nie zaobserwowałem, ale wiele opinii na forum dowodzi, że dzięki dodatkom rzeczywiście ma ono miejsce - zapewne za sprawą większej ilości kart, które nie nudzą tak szybko, jak podstawowy zestawik 104 Przygód. Droga do wygranej pozostaje natomiast zwykle, ogólnie rzecz ujmując, ta sama - tylko Podziemia oferują nam alternatywną ścieżkę ku zwycięstwu. A w kwestii tradycyjnego przechodzenia gry, to nie jestem pewien, co masz na myśli, ale jeśli chodzi o tradycyjne przedzieranie się w ostatniej fazie gry przez Krainę Wewnętrzną, to tak, bez względu na to, jakich dodatków użyjesz, ten element zawsze pozostanie. Z tym że trzy ostatnie rozszerzenia (od Królowej Lodu począwszy) oferują karty Alternatywnych Zakończeń, które mogą zmienić wygląd samego wielkiego finału.
[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:35 pm ]
Heh, ubiegłeś mnie, Nemo
[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:36 pm ]
A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?
1. Najemnikowi płacisz przed rozpoczęciem walki, czyli przed wykonaniem rzutu ataku.
2. Nie ma to większego znaczenia, niemniej oba rzuty powinny raczej zostać wykonane jednocześnie.
3. Kolejność prawidłowa (z tym że ostatni dodatek nazywa się nie Sacred Lands, a Sacred Pool). Co do wydłużenia gry, to sam tego nie zaobserwowałem, ale wiele opinii na forum dowodzi, że dzięki dodatkom rzeczywiście ma ono miejsce - zapewne za sprawą większej ilości kart, które nie nudzą tak szybko, jak podstawowy zestawik 104 Przygód. Droga do wygranej pozostaje natomiast zwykle, ogólnie rzecz ujmując, ta sama - tylko Podziemia oferują nam alternatywną ścieżkę ku zwycięstwu. A w kwestii tradycyjnego przechodzenia gry, to nie jestem pewien, co masz na myśli, ale jeśli chodzi o tradycyjne przedzieranie się w ostatniej fazie gry przez Krainę Wewnętrzną, to tak, bez względu na to, jakich dodatków użyjesz, ten element zawsze pozostanie. Z tym że trzy ostatnie rozszerzenia (od Królowej Lodu począwszy) oferują karty Alternatywnych Zakończeń, które mogą zmienić wygląd samego wielkiego finału.
[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:35 pm ]
Heh, ubiegłeś mnie, Nemo
[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:36 pm ]
A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?
-
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
A ja mam jeszcze pytanie dotyczące zakończenia "Zadania Czarownika", jak to jest z tym jak najszybszym wykonywaniu zadań? Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości? Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki? I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany? Bo niektórych zadań po prostu nie da się wykonać od razu.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie jest ona jeszcze finalna, ale póki co bardzo prawdopodobna. Takiej też nazwy użyłem w przypadku tłumaczenia polskiego plug-inu do Strange Eons.Draugnimir pisze:A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?
[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:46 pm ]
Nie, Poświęć punkt Mocy oznacza, że musisz odrzucić żeton Mocy. Nie możesz mieć Mocy mniejszej niźli wartość, z którą rozpoczynałeś grę.sekol pisze: Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości?
Też nie, jak już zdecydujesz się go zaatakować, to go atakujesz. Nie musisz go atakować aż do własnej śmierci.sekol pisze:Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki?
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.sekol pisze:I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
Ja gram inaczej. Moim zdaniem możesz wykonać zadanie kiedy chcesz, więc nawet jeśli masz przyjaciela nie musisz go oddawać. Dopiero kiedy zdobędziesz przyjaciela, którego chcesz poświęcić idziesz i zamieniasz go na talizman.Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: niedziela 26 gru 2010, 13:03
- Lokalizacja: Ulanów
- Płeć:
- Wiek: 30
Dzięki za odpowiedzi.
Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
A propo w ile osób gra się najlepiej?
Wiadomo, że im więcej to rozgrywka ciekawsza, ale strasznie długa, zawsze grałem we 2 to schodziło nawet 2h czasem, a jak zagrałem w 4 osoby to 3h i nie skończyliśmy
Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
A propo w ile osób gra się najlepiej?
Wiadomo, że im więcej to rozgrywka ciekawsza, ale strasznie długa, zawsze grałem we 2 to schodziło nawet 2h czasem, a jak zagrałem w 4 osoby to 3h i nie skończyliśmy
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 44
Słabo Panowie, my czasem w 2 osoby gramy i po 5 godzin :mrgreen: No ale tak bywa jak sie modyfikuje zasady by gre utrudnić. Zreszta nam odpowiada długa rozgrywka własnie.
Najlepiej gra sie w 3-4 osoby, wiecej to juz tłok sie robi i czekanie na swoja kolejke sie dłuzy.
Miłego grania
Najlepiej gra sie w 3-4 osoby, wiecej to juz tłok sie robi i czekanie na swoja kolejke sie dłuzy.
Polecam kupować dodatki w takiej kolejności w jakiej były wydawane, czyli zacząć od Żniwiarza,wtedy to ma najwiekszy sens. Ewentualnie najpierw kupić wszystkie małe dodatki, potem Góry a na końcu Podziemia gdyż jak narazie to najsłabszy dodatek. Najlepiej zajrzyj tu http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3535 bo rozmowa na ten temat juz sie toczyła na forum.Mortress pisze:Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
Miłego grania
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
Jak mówi instrukcja, wszystkie modyfikacje dotyczące siły i mocy, trzeba zastosować przed walką, więc musisz mu zapłacić przed.1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 44
Jeśli na karcie pisze, ze zostajesz zabity to znaczy, ze giniesz, czyli tracisz wszystkie punkty zycia. I tak własnie jest przy dublecie w walce z Bazyliszkiem. Tracisz postać, Bazyliszek to niebezpieczna karta, potrafi ubic nawet najpotęzniejszego Poszukiwacza :mrgreen:
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 35
- rokitadevil
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Kolorowa Magia i Miecz
• Nowe Rewersy - Posty: 63
- Rejestracja: czwartek 04 wrz 2008, 15:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
Moim zdaniem jest to lekka głupota. Ale fakt, wedle instrukcji tak by trzeba do tego podejść. Logika to już co innego. Ja tam jednak gram wedle logiki, i w takim przypadku, o ile przedmiotu się użyje od razu po jego "znalezieniu/otrzymaniu" i odkłada się go to nie przejmuję się tym, że nie miałbym na niego miejsca normalnie.
Metal Up Your Ass!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Problem jest jednak taki, że niekoniecznie chcesz go użyć od razu. Przykładowo, mogę chcieć otworzyć Szkatułkę, ale mogę też chcieć ją zabrać ze sobą i zamienić na 1 sztukę złota lub odrzucić podczas wykonywania zadania Czarownika. Wtedy wychodzi, że niektóre Przedmioty są równe i równiejsze.rokitadevil pisze:Moim zdaniem jest to lekka głupota. Ale fakt, wedle instrukcji tak by trzeba do tego podejść. Logika to już co innego. Ja tam jednak gram wedle logiki, i w takim przypadku, o ile przedmiotu się użyje od razu po jego "znalezieniu/otrzymaniu" i odkłada się go to nie przejmuję się tym, że nie miałbym na niego miejsca normalnie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 73
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie- Czy tez tak jak ja macie problem z kartami ktore blokuja obszary na ktorych losuje sie karty? mam na mysli porzucone przedmioty przez graczy. Moim zdaniem czesto zdarza sie tak ze nie sa one brane i psuja rozgrywke gdyz do konca gry pozostaja na tym obszarze. Macie jakis pomysl na taka sytuacje?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18