Przede wszystkim witam wszystkich Jako gówniarz zagrywałem się w MiM, niedawno wpadł mi w ręcę TMiM w najnowszej edycji i mam parę pytań, których jak to zwykle bywa instrukcja nie wyjaśnia
Oto one :
1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Przede wszystkim witam wszystkich :) Jako gówniarz zagrywałem się w MiM, niedawno wpadł mi w ręcę TMiM w najnowszej edycji i mam parę pytań, których jak to zwykle bywa :P instrukcja nie wyjaśnia :/
Oto one :
1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży? 2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób? 3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Koowall pisze:1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
Zależy, badasz karty w zależności od ich numeru spotkania. Jeżeli obszar nakazuje Ci wylosować 2 karty, a póki co znajduje się na nim jedynie Portal (czy jakoś tak), to musisz wylosować drugą kartę, następnie badać zgodnie z kolejnością numerów spotkania. Jeżeli jednak obszar jest "jednokartowy", to owszem nie losujesz następnej karty.
Koowall pisze:2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Karty lub obszary sprzedają. Przykładowo karta Targowisko lub obszar Wioska.
Koowall pisze:3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Na karcie dokładnie jest napisane:
Zjawa pojawia się na
obszarze (rzuć 1 kością):
1) Miasta 4) Kapliczki
2) Wioski 5) Zamku
3) Cmentarza 6) Świątyni
Będzie nawiedzała ten obszar,
dopóki ktoś jej nie pokona.
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="Koowall"]1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży? [/quote]
Zależy, badasz karty w zależności od ich numeru spotkania. Jeżeli obszar nakazuje Ci wylosować 2 karty, a póki co znajduje się na nim jedynie Portal (czy jakoś tak), to musisz wylosować drugą kartę, następnie badać zgodnie z kolejnością numerów spotkania. Jeżeli jednak obszar jest "jednokartowy", to owszem nie losujesz następnej karty.
[quote="Koowall"]2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób? [/quote]
Karty lub obszary sprzedają. Przykładowo karta Targowisko lub obszar Wioska.
[quote="Koowall"]3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?[/quote]
Na karcie dokładnie jest napisane:
Zjawa [b]pojawia się na obszarze (rzuć 1 kością):[/b] 1) Miasta 4) Kapliczki 2) Wioski 5) Zamku 3) Cmentarza 6) Świątyni Będzie nawiedzała ten obszar, dopóki ktoś jej nie pokona.
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
1. Tak, ta karta obniża limit ciągniętych kart na tym obszarze do zera. Zatem póki ten Portal (i jakakolwiek inna karta) tam leży, to juz nie ciągnie się kart.
2. W Wiosce na przykład...
3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze.
1. Tak, ta karta obniża limit ciągniętych kart na tym obszarze do zera. Zatem póki ten Portal (i jakakolwiek inna karta) tam leży, to juz nie ciągnie się kart. 2. W Wiosce na przykład... 3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze. :)
SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="SPIDIvonMARDER"]Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.[/quote]
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
Dzięki za tak szybkie odpowiedzi
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać
Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
Dzięki za tak szybkie odpowiedzi :D Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać :) Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
Koowall pisze:Dzięki za tak szybkie odpowiedzi
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać
Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
Tratwę z tego co pamiętam można kupić na targowisku (karta przygody pozostajaca w grze do jej końca)
[quote="Koowall"]Dzięki za tak szybkie odpowiedzi :D Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać :) Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??[/quote]
Tratwę z tego co pamiętam można kupić na [b]targowisku[/b] (karta przygody pozostajaca w grze do jej końca)
Tristan dobrze mówi, tratwę można kupić na Targowisku za 3 SZ oraz od Wędrownego handlarza za 1 SZ. Możesz sobie ją również wystrugać w Lesie lub Puszczy, jeżeli masz topór. Tratwą przesuwasz się przeciwległy obszar, nie możesz więc wybrać, gdzie się poruszysz.
Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Tristan dobrze mówi, tratwę można kupić na Targowisku za 3 SZ oraz od Wędrownego handlarza za 1 SZ. Możesz sobie ją również wystrugać w Lesie lub Puszczy, jeżeli masz topór. Tratwą przesuwasz się przeciwległy obszar, nie możesz więc wybrać, gdzie się poruszysz.
Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.
Koowall pisze:Ok chyba tak zrobię
Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?
Poniekąd. Jeżeli ją budujesz lub kupujesz lub znajdujesz - tak, bierzesz ją do swojego ekwipunku, więc jeżeli masz 4 Przedmioty, musisz jakiś odrzucić na obszar, żeby użyć tratwy. Następnie musisz ją odrzucić na końcu swojego ruchu, w którym skorzystałeś z niej, albo na końcu swojej tury, jeżeli nie skorzystałeś.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="Koowall"]Ok chyba tak zrobię :) Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?[/quote]
Poniekąd. Jeżeli ją budujesz lub kupujesz lub znajdujesz - tak, bierzesz ją do swojego ekwipunku, więc jeżeli masz 4 Przedmioty, musisz jakiś odrzucić na obszar, żeby użyć tratwy. Następnie musisz ją odrzucić na końcu swojego ruchu, w którym skorzystałeś z niej, albo na końcu swojej tury, jeżeli nie skorzystałeś.
SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
Zgadzam się, też od razu mi się to rzuciło w oczy.
[quote="Nemomon"][quote="SPIDIvonMARDER"]Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.[/quote] To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.[/quote] Zgadzam się, też od razu mi się to rzuciło w oczy.
Nemomon pisze:
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
Ciekawa rzecz, pierwsze słyszę. Mógłbyś wskazać, Nemo, który ustęp instrukcji coś takiego mówi?
[quote="Nemomon"] Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3. [/quote] Ciekawa rzecz, pierwsze słyszę. Mógłbyś wskazać, Nemo, który ustęp instrukcji coś takiego mówi?
Co robimy podczas gdy wyciągamy przedmiot z talii kart, a mamy już 4? Można go w tym momencie dowolnie podmieniać, czy muszę ten przedmiot pozostawić na danym obszarze?
Co robimy podczas gdy wyciągamy przedmiot z talii kart, a mamy już 4? Można go w tym momencie dowolnie podmieniać, czy muszę ten przedmiot pozostawić na danym obszarze?
Możesz podmieniać, jednak ich liczba nie może być większa niż 4. Te które Ci nie pasują, musisz zostawić na obszarze na którym aktualnie się znadjujesz.
Możesz podmieniać, jednak ich liczba nie może być większa niż 4. Te które Ci nie pasują, musisz zostawić na obszarze na którym aktualnie się znadjujesz.
No jak chce to niech przetapia, byleby nie łaził z tą tratwą na plecach po mapie Takie małe nagięcia zasad potrafią całkiem atrakcyjnie urozmaicić rozgrywkę
No jak chce to niech przetapia, byleby nie łaził z tą tratwą na plecach po mapie :) Takie małe nagięcia zasad potrafią całkiem atrakcyjnie urozmaicić rozgrywkę :)
Dwa pytanka mi się nasunęły :
1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
Dwa pytanka mi się nasunęły : 1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika? 2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
Koowall pisze:1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
W obu przypadkach musisz wyrzucić przynajmniej o 1 oczko więcej niźli liczba obszarów, które Ciebie dzielą przed Strażnikiem/Wrotami. Innymi słowy, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, aby po przejściu trudności (pokonanie Strażnika/otwarcie wrót) móc znaleźć się w nowej Krainie.
Koowall pisze:2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
W tej samej.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="Koowall"]1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?[/quote]
W obu przypadkach [b]musisz[/b] wyrzucić przynajmniej o 1 oczko więcej niźli liczba obszarów, które Ciebie dzielą przed Strażnikiem/Wrotami. Innymi słowy, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, aby po przejściu trudności (pokonanie Strażnika/otwarcie wrót) móc znaleźć się w nowej Krainie.
[quote="Koowall"]2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?[/quote]
Ad.1) Możesz więcej i przy udanej próbie otwarcia Wrót zatrzymujesz się na Równinie Grozy, w przeciwnym wypadku Twoja tura się kończy na Tajemnych Wrotach.
Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu
Ja nawet nie mam Talismana.
Ad.1) Możesz więcej i przy udanej próbie otwarcia Wrót zatrzymujesz się na Równinie Grozy, w przeciwnym wypadku Twoja tura się kończy na Tajemnych Wrotach. Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu ;)
2 pytania o karty :
Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
dzięki
2 pytania o karty : Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie? Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
Koowall pisze:Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Jeśli w walce z danym wrogiem uzywałeś Runicznego miecza to po pokonaniu go mozesz wziąć 1 zeton zycia. I tak po kazdym pokonaniu wroga.
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
Gdy ciągniesz jedna karte tez mozesz ja wymienic na nastepna. Nie wazne ile kart ciągniesz na danym obszarze, gdy masz kule jasnowidzenia zawsze mozesz wymienic jedna z kart, której nie chcesz napotkać i wylosowac w jej miejsce kolejna, która juz musisz rozpatrzyc
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
[quote="Koowall"]Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie? [/quote]
Jeśli w walce z danym wrogiem uzywałeś Runicznego miecza to po pokonaniu go mozesz wziąć 1 zeton zycia. I tak po kazdym pokonaniu wroga.
[quote]Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??[/quote]
Gdy ciągniesz jedna karte tez mozesz ja wymienic na nastepna. Nie wazne ile kart ciągniesz na danym obszarze, gdy masz kule jasnowidzenia zawsze mozesz wymienic jedna z kart, której nie chcesz napotkać i wylosowac w jej miejsce kolejna, która juz musisz rozpatrzyc