Z tego co rozumiem jak na razie nie wiadomo do czego mają służyć 2 strony punktów losu. A przynajmniej nic takiego nie znalazłem na forum - poprawcie mnie jeśli strzelam właśnie gafę.
Czy są jakieś ustabilizowane teorie na temat ich przeznaczenia? Ja mam 2 propozycje i z pewnością nie będą nowe
- jedna strona - poprawiasz swój rzut, druga strona - psujesz rzut przeciwnika (albo ponawiasz rzut wroga z którym walczy inny poszukiwacz)
Moim zdaniem nie byłoby to ciekawe, gdyż wprowadzałoby znaczny chaos, nie wiadomo by było kto w jakiej kolejności ma używać punktów losu itp. W dodatku złe postacie zostałyby wzmocnione, gdyż odnawianie losu jest dla nich łatwiejsze a zyskałby on dodatkowe znaczenie.
- Kiedy zdobywasz punkty losu będąc dobrym kładziesz je na jasnej stronie, a zły analogicznie kładzie na ciemnej. (neutralny obojętnie) Możesz używać tylko tych punktów które są zgodne z twoim charakterem. (neutralny może dowolnie) Czyli jeśli zaczniesz grę z 5 dobrymi punktami losu i zmienisz charakter na zły to pozbawiasz się możliwości ich używania dopóki nie zdobędziesz losu mając swój zły charakter.
Uważam to co eleganckie i przydatne rozwiązanie. Kilka argumentów:
najnowszy dodatek będzie stawiał na walkę dobra ze złem, a to rozwiązanie utrudniałoby życie tym, którzy charakter zmieniają (kara za zdradę swojej "strony" w konflikcie dobro-zło). Dodatkowo gra zostałaby utrudniona, gdyż trudniej byłoby wykorzystywać los. No i wpisywałoby się to w klimat sacred pool. Wreszcie, w łatwy sposób twórcy gry poradziliby sobie z neutralnym charakterem gdyż zyskałby on możliwość łatwej obsługi losu. Zgaduję że w sacred pool będzie wiele fajnych kart dla złych/dobrych. Jeśli wrzucić do tego karty tylko dla neutralnych postaci to trochę duże zrobiłoby się rozdrobnienie. A tak twórcy gry mogliby nie bawić się w takie karty i skoncentrować się na podziale dobro-zło.
co o tym sądzicie?
edit: trochę o tym myślałem i doszedłem do wniosku, że lepiej sprawdzałoby się następujące rozwiązanie: "dobry" poszukiwacz mógłby używać "złego" losu, ale w stosunku 2 żetony za 1 ponowienie rzutu (i vice versa)
dwie strony medalu
Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
- guciomir [Autor tematu]
- Kuglarz
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
dwie strony medalu
Z tego co rozumiem jak na razie nie wiadomo do czego mają służyć 2 strony punktów losu. A przynajmniej nic takiego nie znalazłem na forum - poprawcie mnie jeśli strzelam właśnie gafę.
Czy są jakieś ustabilizowane teorie na temat ich przeznaczenia? Ja mam 2 propozycje i z pewnością nie będą nowe
- jedna strona - poprawiasz swój rzut, druga strona - psujesz rzut przeciwnika (albo ponawiasz rzut wroga z którym walczy inny poszukiwacz)
Moim zdaniem nie byłoby to ciekawe, gdyż wprowadzałoby znaczny chaos, nie wiadomo by było kto w jakiej kolejności ma używać punktów losu itp. W dodatku złe postacie zostałyby wzmocnione, gdyż odnawianie losu jest dla nich łatwiejsze a zyskałby on dodatkowe znaczenie.
- Kiedy zdobywasz punkty losu będąc dobrym kładziesz je na jasnej stronie, a zły analogicznie kładzie na ciemnej. (neutralny obojętnie) Możesz używać tylko tych punktów które są zgodne z twoim charakterem. (neutralny może dowolnie) Czyli jeśli zaczniesz grę z 5 dobrymi punktami losu i zmienisz charakter na zły to pozbawiasz się możliwości ich używania dopóki nie zdobędziesz losu mając swój zły charakter.
Uważam to co eleganckie i przydatne rozwiązanie. Kilka argumentów:
najnowszy dodatek będzie stawiał na walkę dobra ze złem, a to rozwiązanie utrudniałoby życie tym, którzy charakter zmieniają (kara za zdradę swojej "strony" w konflikcie dobro-zło). Dodatkowo gra zostałaby utrudniona, gdyż trudniej byłoby wykorzystywać los. No i wpisywałoby się to w klimat sacred pool. Wreszcie, w łatwy sposób twórcy gry poradziliby sobie z neutralnym charakterem gdyż zyskałby on możliwość łatwej obsługi losu. Zgaduję że w sacred pool będzie wiele fajnych kart dla złych/dobrych. Jeśli wrzucić do tego karty tylko dla neutralnych postaci to trochę duże zrobiłoby się rozdrobnienie. A tak twórcy gry mogliby nie bawić się w takie karty i skoncentrować się na podziale dobro-zło.
co o tym sądzicie?
edit: trochę o tym myślałem i doszedłem do wniosku, że lepiej sprawdzałoby się następujące rozwiązanie: "dobry" poszukiwacz mógłby używać "złego" losu, ale w stosunku 2 żetony za 1 ponowienie rzutu (i vice versa)
Czy są jakieś ustabilizowane teorie na temat ich przeznaczenia? Ja mam 2 propozycje i z pewnością nie będą nowe
- jedna strona - poprawiasz swój rzut, druga strona - psujesz rzut przeciwnika (albo ponawiasz rzut wroga z którym walczy inny poszukiwacz)
Moim zdaniem nie byłoby to ciekawe, gdyż wprowadzałoby znaczny chaos, nie wiadomo by było kto w jakiej kolejności ma używać punktów losu itp. W dodatku złe postacie zostałyby wzmocnione, gdyż odnawianie losu jest dla nich łatwiejsze a zyskałby on dodatkowe znaczenie.
- Kiedy zdobywasz punkty losu będąc dobrym kładziesz je na jasnej stronie, a zły analogicznie kładzie na ciemnej. (neutralny obojętnie) Możesz używać tylko tych punktów które są zgodne z twoim charakterem. (neutralny może dowolnie) Czyli jeśli zaczniesz grę z 5 dobrymi punktami losu i zmienisz charakter na zły to pozbawiasz się możliwości ich używania dopóki nie zdobędziesz losu mając swój zły charakter.
Uważam to co eleganckie i przydatne rozwiązanie. Kilka argumentów:
najnowszy dodatek będzie stawiał na walkę dobra ze złem, a to rozwiązanie utrudniałoby życie tym, którzy charakter zmieniają (kara za zdradę swojej "strony" w konflikcie dobro-zło). Dodatkowo gra zostałaby utrudniona, gdyż trudniej byłoby wykorzystywać los. No i wpisywałoby się to w klimat sacred pool. Wreszcie, w łatwy sposób twórcy gry poradziliby sobie z neutralnym charakterem gdyż zyskałby on możliwość łatwej obsługi losu. Zgaduję że w sacred pool będzie wiele fajnych kart dla złych/dobrych. Jeśli wrzucić do tego karty tylko dla neutralnych postaci to trochę duże zrobiłoby się rozdrobnienie. A tak twórcy gry mogliby nie bawić się w takie karty i skoncentrować się na podziale dobro-zło.
co o tym sądzicie?
edit: trochę o tym myślałem i doszedłem do wniosku, że lepiej sprawdzałoby się następujące rozwiązanie: "dobry" poszukiwacz mógłby używać "złego" losu, ale w stosunku 2 żetony za 1 ponowienie rzutu (i vice versa)
Przejdź do
- Talisman 5. Edycja [T5]
- ↳ [T5] Dział Ogólny
- ↳ [T5] Kwestia Zasad
- Talisman - Magia i Miecz [TMiM]
- ↳ [TMiM] Dział Ogólny
- ↳ [TMiM] Kwestia Zasad
- Magia i Miecz [MiM]
- ↳ [MiM] Dział Ogólny
- ↳ [MiM] Kwestia Zasad
- Magiczny Miecz [MM]
- ↳ [MM] Dział Ogólny
- ↳ [MM] Kwestia Zasad
- Neuroshima Hex [NH]
- ↳ [NH] Dział Ogólny
- ↳ NeuroshimaHex.pl
- Różne
- ↳ Regulamin, Ogłoszenia, Konkursy, Turnieje i Zjazdy
- ↳ Inne Gry
- ↳ Relic
- ↳ Ratusz Arkham
- ↳ Schron Zero
- ↳ Runebound
- ↳ Terraformacja Marsa
- ↳ Gry cyfrowe