Pomysły na urozmaicenie gry

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HunteR [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36

Pomysły na urozmaicenie gry

Post autor: HunteR »

Nowe armie to jedno, a czy macie jakieś inne pomysły na rozbudowanie i urozmaicenie gry? Dodatek Babel 13 wprowadza elementy terenu wpływające na rozgrywkę wraz z instrukcjami jak z ich pomocą tworzyć kampanie, dodatek Duel z kolei oferuje całkiem nową planszę z systemem terminali które dają różne bonusy/opcje kontrolującemu je graczowi. Co jeszcze można dodać? Raczej bez problemu dałoby się stworzyć nowe elementy terenu (np. głęboki śnieg, bagna czy inne takie), ba myślałem nawet nad stworzeniem pakietu kilkudziesięciu różnorodnych elementów (o wymiarach jednego hexa każdy) z których budowałoby się planszę o ustalonych wcześniej wymiarach. Mam jeszcze jeden pomysł a mianowicie karty zdarzeń. W określonych sytuacjach ciągnęłoby się taką i wprowadzało do gry stosowne zmiany, np. burza piaskowa ograniczająca widoczność na jedną turę (w tym czasie jednostki strzelające nie strzelają) albo najemnik który przyłącza się do danego gracza (można by używać do tego najemników z Alabamy lub stworzyć nowych) itp. Karty zdarzeń mogłyby być powiązane z konkretnymi terenami żeby efekty pokrywały się z tym gdzie bohaterowie się znajdują (tj. burza piaskowa działałaby na obszarze pustyni a np. lasu).

Jak się na to zapatrujecie? Póki co żadnych próbek nie daję bo dopiero ogarniam się w szablonach i gimpie :P Jeśli jednak pomysł wydaje się komuś dobry i miałby ochotę nad czymś takim popracować to nie widzę problemu :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Kiedyś grałem na "ściany" czyli zbudowane z klocków LEGO pojedyncze przeszkody ustawione między dwoma lub trzema heksami (dwie-trzy ściany na partię). Ekranowały one w 100% strzały, uderzenia itd, po prostu rozgraniczały pole. Tak samo chroniły przed bombą (jeśli jej epicentrum było obok).
Nie polecam tego systemu przy rozgrywce na więcej niż 2 graczy, ale w duelach bywa całkiem ciekawie.


Obrazek
MichallusTG
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Autor Dodatków
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 31 maja 2010, 19:16
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: MichallusTG »

HunteR, całkiem niezła idea. Być może nawet wkrótce się zabiorę za myślenie nad tym i testowanie tego w praktyce.


ODPOWIEDZ