Właśnie czytam instrukcję i widzę następujące ciekawostki (będę uzupełniał na bierząco):
- Postacie są losowane, reguły nie dopuszczają wybierania poszukiwaczy
- Jako pierwszy zaczyna właściciel gry
- Walka na siłę to Battle a na moc Psychic Combat
- Żetony Losu. Można wydać 1 żeton żeby powtórzyć rzut za ruch, walkę, lub rzut wymuszony przez kartę lub planszę. Raz powtórzonego rzutu nie można powtórzyć ponownie. Jeśli rzucasz na raz kilkoma kostkami to możesz powtórzyć tylko jedną z nich. W przeciwieństwie do żetonów życia, nic złego nie dzieje się jeśli poszukiwacz straci wszystkie żetony losu. Nie można użyć żetonów losu żeby wpływać na rzuty innych graczy albo wrogów.
Odzyskiwanie i
zyskiwanie żetonów losu działa tak samo jak życia czyli musisz napotkać odpowiednią kartę lub obszar.
- Tracenie tur. W momencie zajścia efektu mówiącego że tracisz turę dzieje się jedna z dwóch rzeczy: Jeśli miałeś jeszcze jakieś karty do zbadania, tracisz resztę tej tury. Jeśli nie było żadnych więcej kart, tracisz zamiast tego swoją następną turę.
- Wrogowie mają swoje podtypy czy jak kto woli słowa-klucze. Np niedźwiedź to [Wróg - Zwierzę]. Wrogowie używający siły dzielą się na zwierzęta, smoki i potwory. Wrogowie używający mocy to duchy.
- Duchy można wymieniać na punkty mocy tak jak zwierzęta, smoki i potwory na siłę.
- Zabici wrogowie których przechowujemy z zamiarem wymiany na siłę/moc to
trofea.
- Po skończeniu swojego ruchu na jakimś obszarze poszukiwacz może pozostawić tam dowolną ilość przedmiotów i/lub przyjaciół.
- Jeśli chcesz rzucić czar w walce to możesz to zrobić tylko przed rzutami kośćmi.
- Żetony losu a pojedynek między graczami: Najpierw atakujący gracz decyduje czy wydaje żeton i powtarza rzut za atak, następnie broniący się gracz robi to samo.
- Przedmioty mogą mieć jeden z 2 keywordów: broń lub pancerz. W walce można użyć tylko 1 broni i tylko 1 pancerza.
- Czary nie działają na wrogów napotkanych w wewnętrznej krainie. Wrogów w wewnętrznej krainie nie można też unikać (evade).
- Maksymalna ilość czarów które poszukiwacz może rzucić w ciągu 1 tury jest równa ilości czarów z którymi tą turę zaczął. Poszukiwacz może rzucić maksymalnie 1 czar w ciągu tury innego poszukiwacza.
- Wymieniać trofea na punkty siły/mocy można tylko na końcu swojej tury.
- Czary leżące na planszy są rozpatrywane przed zdarzeniami (1).
Właśnie czytam instrukcję i widzę następujące ciekawostki (będę uzupełniał na bierząco):
- Postacie są losowane, reguły nie dopuszczają wybierania poszukiwaczy
- Jako pierwszy zaczyna właściciel gry :)
- Walka na siłę to Battle a na moc Psychic Combat
- Żetony Losu. Można wydać 1 żeton żeby powtórzyć rzut za ruch, walkę, lub rzut wymuszony przez kartę lub planszę. Raz powtórzonego rzutu nie można powtórzyć ponownie. Jeśli rzucasz na raz kilkoma kostkami to możesz powtórzyć tylko jedną z nich. W przeciwieństwie do żetonów życia, nic złego nie dzieje się jeśli poszukiwacz straci wszystkie żetony losu. Nie można użyć żetonów losu żeby wpływać na rzuty innych graczy albo wrogów. [i]Odzyskiwanie [/i]i [i]zyskiwanie [/i]żetonów losu działa tak samo jak życia czyli musisz napotkać odpowiednią kartę lub obszar.
- Tracenie tur. W momencie zajścia efektu mówiącego że tracisz turę dzieje się jedna z dwóch rzeczy: Jeśli miałeś jeszcze jakieś karty do zbadania, tracisz resztę tej tury. Jeśli nie było żadnych więcej kart, tracisz zamiast tego swoją następną turę.
- Wrogowie mają swoje podtypy czy jak kto woli słowa-klucze. Np niedźwiedź to [Wróg - Zwierzę]. Wrogowie używający siły dzielą się na zwierzęta, smoki i potwory. Wrogowie używający mocy to duchy.
- Duchy można wymieniać na punkty mocy tak jak zwierzęta, smoki i potwory na siłę.
- Zabici wrogowie których przechowujemy z zamiarem wymiany na siłę/moc to [i]trofea[/i].
- Po skończeniu swojego ruchu na jakimś obszarze poszukiwacz może pozostawić tam dowolną ilość przedmiotów i/lub przyjaciół.
- Jeśli chcesz rzucić czar w walce to możesz to zrobić tylko przed rzutami kośćmi.
- Żetony losu a pojedynek między graczami: Najpierw atakujący gracz decyduje czy wydaje żeton i powtarza rzut za atak, następnie broniący się gracz robi to samo.
- Przedmioty mogą mieć jeden z 2 keywordów: broń lub pancerz. W walce można użyć tylko 1 broni i tylko 1 pancerza.
- Czary nie działają na wrogów napotkanych w wewnętrznej krainie. Wrogów w wewnętrznej krainie nie można też unikać (evade).
- Maksymalna ilość czarów które poszukiwacz może rzucić w ciągu 1 tury jest równa ilości czarów z którymi tą turę zaczął. Poszukiwacz może rzucić maksymalnie 1 czar w ciągu tury innego poszukiwacza.
- Wymieniać trofea na punkty siły/mocy można tylko na końcu swojej tury.
- Czary leżące na planszy są rozpatrywane przed zdarzeniami (1).