Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.
Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d Ale to w dalekiej przyszłości.
Ostatnio zmieniony piątek 21 lis 2008, 09:06 przez Dungal, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich.
Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.
Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d :D Ale to w dalekiej przyszłości.
A moim zdaniem nie ma sensu zakładac takiego tematu dopóki się nie ma co zaprezentować. Zwłaszcza że to ponoć "daleka przyszłość" a jeśli tak, to temat też można założyć w dalekiej przyszłości.
A moim zdaniem nie ma sensu zakładac takiego tematu dopóki się nie ma co zaprezentować. Zwłaszcza że to ponoć "daleka przyszłość" a jeśli tak, to temat też można założyć w dalekiej przyszłości.
Najpierw skupie się na mechanice gry:
START -> inicjalizacja gry:
1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll)
2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe
3. Tworzenie planszy
4. Ustawienie gracza na pozycji startowej
5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód.
6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów.
RUNDY (w pętli)
1. Rzut kostka
2. pourszanie sie w <-lewo prawo->
3. Sprawdzenie leżacych kart przygód.
4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje
5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci
6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką
7. Przejscie do punktu nr 1.
Najpierw skupie się na mechanice gry: START -> inicjalizacja gry: 1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll) 2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe 3. Tworzenie planszy 4. Ustawienie gracza na pozycji startowej 5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód. 6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów. RUNDY (w pętli) 1. Rzut kostka 2. pourszanie sie w <-lewo prawo-> 3. Sprawdzenie leżacych kart przygód. 4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje 5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci 6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką 7. Przejscie do punktu nr 1.
Ale czego oczekiwaliście? Napisał wyraźnie, że na razie grafiki jako takiej nie będzie. Myślę, że w tej chwili to czysto hobbystycznie, i brawa za zapał.
Ale czego oczekiwaliście? Napisał wyraźnie, że na razie grafiki jako takiej nie będzie. Myślę, że w tej chwili to czysto hobbystycznie, i brawa za zapał.
Cytat:
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:
Programuje obiektowo wiec przerobienie tego pozniej do interfejsu graficznego nie bedzie duzym problemem (jezeli chodzi o grafike 2d) Najwiekszym zadaniej jest to zaprogramowac bez bledu ze wszystkimi warunkami jakie wystempuja w MiM. Jak przegladalem projekty gier na PC to one zatrzymywaly sie zazwyczaj na tym ze postac sobie lazi po planszy i cos tam robi nie koniecznie zgodnie z zasadami. Zreszta sami wiecie jak MiM jest skomlikowany i dlatego kazda rozgrywka wyglada inaczej
Wiec w tej chwili jestem glownie zainteresowanie zainteresowany MECHANIKA gry a nie jej wygladem. Ma sie w nia grac na zasadach tak jak na planszy a pozniej ta plansze sie zrobi graficzna.
[quote]Cytat: Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral: [/quote]
Programuje obiektowo wiec przerobienie tego pozniej do interfejsu graficznego nie bedzie duzym problemem (jezeli chodzi o grafike 2d) Najwiekszym zadaniej jest to zaprogramowac bez bledu ze wszystkimi warunkami jakie wystempuja w MiM. Jak przegladalem projekty gier na PC to one zatrzymywaly sie zazwyczaj na tym ze postac sobie lazi po planszy i cos tam robi nie koniecznie zgodnie z zasadami. Zreszta sami wiecie jak MiM jest skomlikowany i dlatego kazda rozgrywka wyglada inaczej :) Wiec w tej chwili jestem glownie zainteresowanie zainteresowany MECHANIKA gry a nie jej wygladem. Ma sie w nia grac na zasadach tak jak na planszy a pozniej ta plansze sie zrobi graficzna.
SeSim masz dobry wech Wychowalem sie na mudach i nawet jeden wspoltworze Wiec zalatuje z niego ze huhu ale to nie ten mechanizm choc tez rownie skomplikowany.
SeSim masz dobry wech :) Wychowalem sie na mudach i nawet jeden wspoltworze :) Wiec zalatuje z niego ze huhu :) ale to nie ten mechanizm choc tez rownie skomplikowany.
Ja w żadnym z tych projektów nie skupiałbym się na wprowadzaniu calej mechaniki. Polecałbym zrobić coś takiego jak gry na www.ccgworkshop.com tylko bez żadnych automatycznych funkcji, lub z niewielką ich ilością. Podstawowy problem, to stworzyć jakiś interfesj, na który można patrzeć i zaznaczać wszystko co się dzieje. Czyli - gra nie ma pojęcia o zasadach, a jedynie zapamiętuje ułożonie kart/kolejność w stosach/karty i żetony przy poszukiwaczach na wirtualnym stole widocznym dla każdego z grających. Zasady natomiast pozostawiamy do interpretacji grającym - sam program służy tylko zapamiętywaniu ułożenia kart.
Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja w żadnym z tych projektów nie skupiałbym się na wprowadzaniu calej mechaniki. Polecałbym zrobić coś takiego jak gry na www.ccgworkshop.com tylko bez żadnych automatycznych funkcji, lub z niewielką ich ilością. Podstawowy problem, to stworzyć jakiś interfesj, na który można patrzeć i zaznaczać wszystko co się dzieje. Czyli - gra nie ma pojęcia o zasadach, a jedynie zapamiętuje ułożonie kart/kolejność w stosach/karty i żetony przy poszukiwaczach na wirtualnym stole widocznym dla każdego z grających. Zasady natomiast pozostawiamy do interpretacji grającym - sam program służy tylko zapamiętywaniu ułożenia kart.
Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem :)
Podobnie dziala MWS (Magic Work Station) - program do gry on-line w Magic: the Gahering. Poza tasowaniem i kilkoma prostymi opcjami gra sie jak na normalnym stole, tzn. samemu zrzuca karty do grave, samemu wyklada z reki, tapuje itp. itd. mysle ze to znacznie latwiejsze do zrobienia i daje znacznie wieksze pole do manewru i ewentualnego rozszerzenia gry (nie wiem nie znam sie na programowaniu wogole), np. sciaga sie tylko gotowe biblioteki z nowymi kartami i moza grac.
Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".
Moze cos w ta strone?
Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.
Podobnie dziala MWS (Magic Work Station) - program do gry on-line w Magic: the Gahering. Poza tasowaniem i kilkoma prostymi opcjami gra sie jak na normalnym stole, tzn. samemu zrzuca karty do grave, samemu wyklada z reki, tapuje itp. itd. mysle ze to znacznie latwiejsze do zrobienia i daje znacznie wieksze pole do manewru i ewentualnego rozszerzenia gry (nie wiem nie znam sie na programowaniu wogole), np. sciaga sie tylko gotowe biblioteki z nowymi kartami i moza grac.
Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".
Moze cos w ta strone?
Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać Moim zdaniem powinny powstawać takie i takie projekty. Aczkolwiek niewątpliwie łatwiej byłoby zrobić coś takiego bez mechanikii to w 3D
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
[quote]No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku. [/quote]
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać ;) Moim zdaniem powinny powstawać takie i takie projekty. Aczkolwiek niewątpliwie łatwiej byłoby zrobić coś takiego bez mechanikii to w 3D ;)
:???: widziałeś wersje online??, bo narazie w takim stanie surowym to się nie podoba.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za piękną pracę, oraz gratuluje wytrzymałości .
[quote="Dungal"] Podoba sie ?[/quote]
:???: widziałeś wersje online??, bo narazie w takim stanie surowym to się nie podoba. Pozdrawiam i trzymam kciuki za piękną pracę, oraz gratuluje wytrzymałości :).
Nie pamiętam czy na planszy tak jest ale u ciebie występuje dwa razy las... między gospoda a wioska jest las i między miasto i kaplica.
jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...
Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Nie cierpię lizustwa
Nie pamiętam czy na planszy tak jest ale u ciebie występuje dwa razy las... między gospoda a wioska jest las i między miasto i kaplica. jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać
Jak już grasz na komputerze i możesz zagrać online, to pewnie choc jeden przeciwnik się znajdzie. Jak dla mnie granie vs CPU nie ma sensu.
1. Nie po to wymyślono MiM
2. Nikt na tym forum nie będzie w stanie zaprojektować jakiegokolwiek sensownego zachowania przeciwnika - mogę się założyć o cokolwiek, że żadna sztuczna inteligencja w projektach z tego forum, nie bedzie w stanie wymyślić planu na okres dłuższy niż 1-2 tury, a co za tym idzie gra z kimś takim będzie bzdurna.
[quote]Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać [/quote] Jak już grasz na komputerze i możesz zagrać online, to pewnie choc jeden przeciwnik się znajdzie. Jak dla mnie granie vs CPU nie ma sensu. 1. Nie po to wymyślono MiM 2. Nikt na tym forum nie będzie w stanie zaprojektować jakiegokolwiek sensownego zachowania przeciwnika - mogę się założyć o cokolwiek, że żadna sztuczna inteligencja w projektach z tego forum, nie bedzie w stanie wymyślić planu na okres dłuższy niż 1-2 tury, a co za tym idzie gra z kimś takim będzie bzdurna.
Może odświeżę temat - od poczatkowego posta minął ponad rok a od ostatniego pół a tu znowu zimmaaa. Czyżby kolejny projekt niestety upadł. Jeśli kto to jeszcze przeczyta to zgadzam poniekąd z opinią pretorianstalker - że gra w opcji gracz vs komp nie jest dobrym projektem. Lepiej się skupić nad wersja online między graczami ale z ogólnymi tymi samymi zasadami a nie interpretowanymi trochę swobodnie przez graczy. Wiem że to jest trudniejsze gdyż komplikuje znacznie mechanikę ale przez to gra staje sie uniwersalna.
Pozdro D>CH>
P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest
Może odświeżę temat - od poczatkowego posta minął ponad rok a od ostatniego pół a tu znowu zimmaaa. Czyżby kolejny projekt niestety upadł. Jeśli kto to jeszcze przeczyta to zgadzam poniekąd z opinią pretorianstalker - że gra w opcji gracz vs komp nie jest dobrym projektem. Lepiej się skupić nad wersja online między graczami ale z ogólnymi tymi samymi zasadami a nie interpretowanymi trochę swobodnie przez graczy. Wiem że to jest trudniejsze gdyż komplikuje znacznie mechanikę ale przez to gra staje sie uniwersalna. Pozdro D>CH>
P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest