Nowe reguł opisanie
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Widzę, że na razie nie da się tego wszystkiego zebrać do kupy więc może dyskutujmy dalej a dopiero kiedy postanowimy, że to jest to o co nam chodziło to jakoś zapiszemy?
Co do losowania czy też wybierania tego bym nie ruszał z prostej przyczyny, którą już podawaliście. I tak gracze to oleją i zrobią po swojemu więc po co się nad tym akurat zastanawiać?
Ja mam nadal problem z przedmiotami. Powiem wam co z waszych rozważań wyniosłem i jakbym ja to zrobił. Potem czekam na komentarze.
Przedmiotów aktywnych (czyli w użytku) jest 4 jak podaliście. jednak do tego limitu nie wliczamy:
- jednej broni podstawowej lub dwuręcznej
- jednej tarczy lub broni drugiej (jeżeli bonią podstawową nie jest dwuręczna)
- jednego hełmu (czapki czy też innego g... co na łbie się nosi)
- jednej zbroi (i innych wdzianek)
- wierzchowca (zwierzaka, którego dosiadamy a nie ciągniemy za sobą)
Reszta przedmiotów jest albo wśród tych 4 aktywnych (oprócz wymienionych wyżej gdyż one już są aktywne). Poza tym można taszczyć to co na koniach, mułach, wozach czy tragarzach według normalnych reguł. Dla mnie zwierzątka powinny zostać tym czym są czyli Wyposażeniem lub Przedmiotem. Dodatkowo by mogły one cokolwiek taszczyć muszą być aktywne i tu już mamy ich ograniczenie. przy okazji pojawiła się wątpliwość czy jeżeli mam 4 przedmioty i wyciągamy konia to czy musimy coś upuścić czy też ładujemy na konia? Oczywiście nie trzeba według mnie niczego upuszczać gdyż koń stoi przed nami (w domyśle) i grzecznie poczeka zanim go obładujemy więc nie ma tak, że właśnie zdobyliśmy konika a on na widok naszego przerośniętego... plecaka ucieka w siną dal.
Powinno to pierwsze trochę rozładować niejasną atmosferę a po drugie nie wybiega znacznie poza realizm i prostotę rozgrywki.
Co do losowania czy też wybierania tego bym nie ruszał z prostej przyczyny, którą już podawaliście. I tak gracze to oleją i zrobią po swojemu więc po co się nad tym akurat zastanawiać?
Ja mam nadal problem z przedmiotami. Powiem wam co z waszych rozważań wyniosłem i jakbym ja to zrobił. Potem czekam na komentarze.
Przedmiotów aktywnych (czyli w użytku) jest 4 jak podaliście. jednak do tego limitu nie wliczamy:
- jednej broni podstawowej lub dwuręcznej
- jednej tarczy lub broni drugiej (jeżeli bonią podstawową nie jest dwuręczna)
- jednego hełmu (czapki czy też innego g... co na łbie się nosi)
- jednej zbroi (i innych wdzianek)
- wierzchowca (zwierzaka, którego dosiadamy a nie ciągniemy za sobą)
Reszta przedmiotów jest albo wśród tych 4 aktywnych (oprócz wymienionych wyżej gdyż one już są aktywne). Poza tym można taszczyć to co na koniach, mułach, wozach czy tragarzach według normalnych reguł. Dla mnie zwierzątka powinny zostać tym czym są czyli Wyposażeniem lub Przedmiotem. Dodatkowo by mogły one cokolwiek taszczyć muszą być aktywne i tu już mamy ich ograniczenie. przy okazji pojawiła się wątpliwość czy jeżeli mam 4 przedmioty i wyciągamy konia to czy musimy coś upuścić czy też ładujemy na konia? Oczywiście nie trzeba według mnie niczego upuszczać gdyż koń stoi przed nami (w domyśle) i grzecznie poczeka zanim go obładujemy więc nie ma tak, że właśnie zdobyliśmy konika a on na widok naszego przerośniętego... plecaka ucieka w siną dal.
Powinno to pierwsze trochę rozładować niejasną atmosferę a po drugie nie wybiega znacznie poza realizm i prostotę rozgrywki.
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
To zbliżony projekt do "Plecaka" Isztwana. Według mnie za bardzo zamotany i faworyzujący postacie o charakterze fizycznym (te z dużym mieczem i małą magią). Choć poczekam na wypowiedzi reszty i wtedy coś szerzej skrobnę..bo faktem jest że musimy jakoś dojść do konkluzji^^
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
RasdSaris, w miejsce broni można dać jakąś różdżkę czy laskę, w miejsce hełmu czapkę a w miejsce zbroi szatę i z wojownika masz maga.
A oto moja odpowiedź na wsze punkciki.
ad. 1. Zgadzam się
ad. 2. Uważam to co napisałem wcześniej. Więc się tylko częściowo zgadzam.
ad. 3. Zgadzam się z jednym. Jednak nie rozumiem do końca ostatniej części zdania.
ad. 4. Nie zgadzam się. Veto. Uważam, że powinno być twarde minimum wynoszące początkową charakterystykę. I tak to jest niewiele ale do zera czy 1 to już przesada.
ad. 5. jestem za C ale nie na podany powód a raczej na to, że jest spora grupa kart oddziałujących właśnie na takie leżące. Poza tym nie wiem czy to po prostu moje niedopatrzenie ale nie ma tu nic o Sztukach Złota. Jak w końcu je traktujemy? bo w instrukcji raz są przedmiotami a raz kategorycznie nie.
ad. 6. W końcu zgadzam się ale rozumiem, że tylko gdy jest to nasza tura?
ad. 7. Nie zgadzam się. Nie powinno być limitu.
ad. 8. Mogę się zgodzić ale to jest pisanie niepotrzebnych i dość skomplikowanych regułek co zawsze kończy się zakładaniem sobie stryczka na szyję.
ad. 9. Jak rozumiem to z LE. Nie mam nic przeciwko.
ad. 10. Musze sprawdzić jak jest w oryginale bo nie pamiętam. Na razie się wstrzymuje.
ad. 11. Nie zgadzam się. Powiem wam, że rzadko miałem tą kartę ale nawet z nią nie było łatwo. Zawsze znalazł się ktoś kto chciał mi go odebrać więc szanse były wyrównane.
ad. 12. Nie zgadzam się na rzut z podobnych powodów jak wyżej choć zgadam się by nie pozostawiać zabitych nią wrogów.
ad. 13. Zgadam się. I tak, tak grałem.
ad. 14. Zgadam się choć nie bez oporów.
ad. 15. Tu sam nie wiem ale skłaniam się jednak do B. Ewentualnie jako że nie istnieje dodatek pt. Osada możemy przyjąć, że odwiedzenie każdej z osób zajmuje jedną turę i jest traktowane jako badanie obszaru jednak Postać się nie porusza. Oczywiście można w ten sposób odwiedzić tylko raz każdą z osób w czasie jednego ruchu.
ad. 16. Ja jestem jednak za starym systemem gdzie za 7 punktów Miecza pokonanych Wrogów zyskiwało się samemu jeden punkt. Magię w ten sposób może zyskiwać tylko Rycerz Ciemności. Opcjonalnie można zrobić że wspomniany rycerz zyskuje Magię co 7 punktów a reszta postaci co 10. Oczywiście można wymieniać hurtem.
ad. 17. W sumie jestem za bo też mnie to dręczyło ale przy małej ilości Zdarzeń co jakiś czas trzeba było je przetasować i po to były one tam zostawiane.
ad. 18. Zgadzam się. Można je tylko pozostawić na polu (Przedmioty, nie Zaklęcia)
ad. 19. Strata tury to koniec bieżącej tury a dopiero strata dwóch i więcej tur to strata bieżącej i następnych. Mi też to nie pasowało do końca ale jednak jest to jak najbardziej poprawne.
ad. 20. W sumie z niczym się tu nie zgadzam ale pomysł z wprowadzeniem Natury dla Przyjaciół jest chyba najmniej problematyczny.
ad. 21. Zgadzam się, ale rozumiem, że nie są odrzucani tylko kładzeni na polu?
ad. 22. Musze się temu bliżej przyjrzeć więc na razie nie mam zdania.
ad. 23. Zgadzam się.
ad. 24. Napisałem wcześniej, że nie ma co się nad tym rozwodzić.
ad. 25. Porzucony Przyjaciel zawsze wędruje na stos kart odrzuconych, chyba że instrukcja jakiejś karty mówi inaczej.
ad. 26. Podobne do mojego pomysłu ale myślę że to tylko dla fanów (fanatyków).
ad. 27. Lokacje trafienia??? Stanowczo NIE. Zauważcie, że Hełm najsłabiej chroni tarcz średnio a zbroja najlepiej więc ma się to nijak do lokacji trafień. Ja bym rzucał po kolei za każdy przedmiot chroniący gdyż wiadomo, że pełna płytówka będzie lepiej chronić niż jakaś tam skórznia.
A oto moja odpowiedź na wsze punkciki.
ad. 1. Zgadzam się
ad. 2. Uważam to co napisałem wcześniej. Więc się tylko częściowo zgadzam.
ad. 3. Zgadzam się z jednym. Jednak nie rozumiem do końca ostatniej części zdania.
ad. 4. Nie zgadzam się. Veto. Uważam, że powinno być twarde minimum wynoszące początkową charakterystykę. I tak to jest niewiele ale do zera czy 1 to już przesada.
ad. 5. jestem za C ale nie na podany powód a raczej na to, że jest spora grupa kart oddziałujących właśnie na takie leżące. Poza tym nie wiem czy to po prostu moje niedopatrzenie ale nie ma tu nic o Sztukach Złota. Jak w końcu je traktujemy? bo w instrukcji raz są przedmiotami a raz kategorycznie nie.
ad. 6. W końcu zgadzam się ale rozumiem, że tylko gdy jest to nasza tura?
ad. 7. Nie zgadzam się. Nie powinno być limitu.
ad. 8. Mogę się zgodzić ale to jest pisanie niepotrzebnych i dość skomplikowanych regułek co zawsze kończy się zakładaniem sobie stryczka na szyję.
ad. 9. Jak rozumiem to z LE. Nie mam nic przeciwko.
ad. 10. Musze sprawdzić jak jest w oryginale bo nie pamiętam. Na razie się wstrzymuje.
ad. 11. Nie zgadzam się. Powiem wam, że rzadko miałem tą kartę ale nawet z nią nie było łatwo. Zawsze znalazł się ktoś kto chciał mi go odebrać więc szanse były wyrównane.
ad. 12. Nie zgadzam się na rzut z podobnych powodów jak wyżej choć zgadam się by nie pozostawiać zabitych nią wrogów.
ad. 13. Zgadam się. I tak, tak grałem.
ad. 14. Zgadam się choć nie bez oporów.
ad. 15. Tu sam nie wiem ale skłaniam się jednak do B. Ewentualnie jako że nie istnieje dodatek pt. Osada możemy przyjąć, że odwiedzenie każdej z osób zajmuje jedną turę i jest traktowane jako badanie obszaru jednak Postać się nie porusza. Oczywiście można w ten sposób odwiedzić tylko raz każdą z osób w czasie jednego ruchu.
ad. 16. Ja jestem jednak za starym systemem gdzie za 7 punktów Miecza pokonanych Wrogów zyskiwało się samemu jeden punkt. Magię w ten sposób może zyskiwać tylko Rycerz Ciemności. Opcjonalnie można zrobić że wspomniany rycerz zyskuje Magię co 7 punktów a reszta postaci co 10. Oczywiście można wymieniać hurtem.
ad. 17. W sumie jestem za bo też mnie to dręczyło ale przy małej ilości Zdarzeń co jakiś czas trzeba było je przetasować i po to były one tam zostawiane.
ad. 18. Zgadzam się. Można je tylko pozostawić na polu (Przedmioty, nie Zaklęcia)
ad. 19. Strata tury to koniec bieżącej tury a dopiero strata dwóch i więcej tur to strata bieżącej i następnych. Mi też to nie pasowało do końca ale jednak jest to jak najbardziej poprawne.
ad. 20. W sumie z niczym się tu nie zgadzam ale pomysł z wprowadzeniem Natury dla Przyjaciół jest chyba najmniej problematyczny.
ad. 21. Zgadzam się, ale rozumiem, że nie są odrzucani tylko kładzeni na polu?
ad. 22. Musze się temu bliżej przyjrzeć więc na razie nie mam zdania.
ad. 23. Zgadzam się.
ad. 24. Napisałem wcześniej, że nie ma co się nad tym rozwodzić.
ad. 25. Porzucony Przyjaciel zawsze wędruje na stos kart odrzuconych, chyba że instrukcja jakiejś karty mówi inaczej.
ad. 26. Podobne do mojego pomysłu ale myślę że to tylko dla fanów (fanatyków).
ad. 27. Lokacje trafienia??? Stanowczo NIE. Zauważcie, że Hełm najsłabiej chroni tarcz średnio a zbroja najlepiej więc ma się to nijak do lokacji trafień. Ja bym rzucał po kolei za każdy przedmiot chroniący gdyż wiadomo, że pełna płytówka będzie lepiej chronić niż jakaś tam skórznia.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
dla mnei to jest złe podejście. Równei dobrze mogę powiedzieć, że nei chce mi się żyć bo urodziłem się w Polsce #-oA z losowaniem to było tak, że wylosuję żebraka i już mi się nie chce mi sie grać.
Co innego RPG w którym sam rozkładasz sobie punkty na postać i zasadniczo każdy ma równe szanse (uprzedzam ewentualne pytania > w RPG nie toleruję losowania współczynników) ale co innego tutaj gdzie postacie nie są zrównoważone.
W przypadku wybierania głupio wybrać tych najlepszych (bo wtyjdziesz na lamera jak weźmiesz jasnowidza czy inną wróżkę) i nikt tez nie weźmie tych najgorszych (chyba, że akurat mają fajny obrazek
U nas jest tylko jeden wyjątek - można losowac drugi raz jak się trafi coś czym graliśmy w ciągu kilku ostatnich gier.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z. obecnie można sprzedawać przedmioty tylko u Płatnerza w Grodzie (i nawet nie wszystkie) oraz konie w stajni. Jest jeszcze przecież sklep w Osadzie i w razie czego jarmark w LE. To w pewien sposób rozwiązałoby problem przedmiotów bezcelowo walających sie na planszy. A w Kramie czarnoksięskim można byłoby sprzedawać tylko przedm. magiczne.
- Michael
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze z Talismana
• Zbrojownia Szalonego Gnoma - Posty: 631
- Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
- Lokalizacja: Z nikąd
- Płeć:
W Magicznym Mieczu jest ten problem z postaciami że są one znacznie bardziej niezrównoważone niż w MiMie , zatem rzeczywiście granie niektórymi z ich moze być problematyczne.
Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Halo, jest tu kto? Odpisałem wam na wszystkie punkty a wy nawet pokłócić ze mną się nie chcecie tylko o jakiś dysproporcjach postaci mówicie. W tym temacie nie ma co poruszać bo ta gra nie polega na wyrównywaniu szans. Jeżeli ktoś zawnioskuje by poprawić "słabe postacie" odejdę.
Odnoszę ogólne wrażenie, że nie do końca rozumiecie ideę upraszczania. Nie chodzi o to, że zrobiono coś nielogicznego i nie zgodnego z naszym światem. Przypominam że po pierwsze to jest FANTASY a po drugie jest to GRA PLANSZOWA a nie symulator lotów Microsoftu. Są gry bardziej realistyczne i mniej. Ta gra zalicza się do prostych, łatwych i przyjemnych, oczywiście nie dla dzieci do lat 3
Nie wiem jak Wy ale waśnie te dwa założenia powstrzymują mnie przez kompletnym niszczeniem podstawowych reguł i pisania własnych. Czytałem, że większość z tego co mówicie jest tylko jakby próba logicznego rozwiązania powstałych problemów ale z 28 punktów praktycznie połowa tego tematu się nie trzyma bo są to reguły typowo dodatkowe lub wręcz zastępcze a nie korygujące. Wiec czy nadal zmierzamy w kierunku totalnej destrukcji czy też zachowamy charakter tej gry? Decyzja należy do was.
P.S. Nie pisałem tego by kogoś urazić a tylko podsumowałem co do tej pory uczyniono. Jest to moje zdanie i możecie się z nim nie zgadzać jak i ja z waszym, jednak dobrze by było jakbyśmy postawili sobie jednak jakieś granice.
Jestem za choć powiem szczerze, że realnie patrząc nie w każdym sklepie można coś sprzedać.Isztwan pisze:Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z.
Odnoszę ogólne wrażenie, że nie do końca rozumiecie ideę upraszczania. Nie chodzi o to, że zrobiono coś nielogicznego i nie zgodnego z naszym światem. Przypominam że po pierwsze to jest FANTASY a po drugie jest to GRA PLANSZOWA a nie symulator lotów Microsoftu. Są gry bardziej realistyczne i mniej. Ta gra zalicza się do prostych, łatwych i przyjemnych, oczywiście nie dla dzieci do lat 3
P.S. Nie pisałem tego by kogoś urazić a tylko podsumowałem co do tej pory uczyniono. Jest to moje zdanie i możecie się z nim nie zgadzać jak i ja z waszym, jednak dobrze by było jakbyśmy postawili sobie jednak jakieś granice.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
To Twój pierwszy post. Poza tym spójrz na ankietę. Robimy dokładnie to co tam jest opisane, wprowadzamy raczej niewielkie, kosmetyczne zmiany uatrakcyjniające rozgrywkę, przy czym wcale nie niszcząc prostoty gry (no może poza Kartą Postaci ale nad tym się jeszcze zastanawiamy).Duszodręczyciel pisze:Pomyślałem sobie, że jeżeli wychodzi Talizman v.4 przydałoby się uaktualnić także poczciwy "Magiczny Miecz". Szczerze, to właśnie pod wpływem MM stałem się tym kim jestem i nie żałuje tego. Magię i Miecz, czyli pierwowzór znałem tylko z opisów więc nie obchodziło mnie co inni sadzą na temat podobieństw między tymi dwoma grami.
Więc kto zgłasza się do opracowania nowych zasad gry?
Już nie wiem czego oczekujesz... wydaje mi się chwilami, że odpowiadają Ci dotychczasowe zasady. Ale przecież, gdy uaktualniamy coś to nie chodzi tylko o dopisanie nowego numerka ver2.1 i przepisanie tego samego (choć wielu teraz tak robi... choćby w branży gier komputerowych).
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Jestem jak kobieta, niezdecydowany. 
Tak na prawdę to ankieta mówi mi coś innego niż to co piszecie. Najbardziej mnie bolą próby zmian w tych punktach, które zaznaczyłem we wcześniejszym poście. Nikt jak dotąd nawet się do tego nie odniósł więc nie wiem czy mam brnąć dalej w to co jest czy pisać jak ja to czuję?
Tak na prawdę to ankieta mówi mi coś innego niż to co piszecie. Najbardziej mnie bolą próby zmian w tych punktach, które zaznaczyłem we wcześniejszym poście. Nikt jak dotąd nawet się do tego nie odniósł więc nie wiem czy mam brnąć dalej w to co jest czy pisać jak ja to czuję?
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Poniżej przeklejam punkty dotyczące korekty w zasadach,które zostały jeszcze nieuzgodnione. w nawiasach podaję kto jest za czym. (uwzględniłem gurala, Isztwana, Duszodręczyciela, mriswitha i siebie, czyli te osoby które nad tym pracowały. Jeżeli pochopnie czyjeś zdanie przyporządkowałem, proszę korygować^^
2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
(A+B - prócz Duszodreczyciela(który dał rozszerzona wersję, znaczy się 4 przedmioty plus sloty na uzbrojenie) wszyscy ZA, gural chyba też choć mówił coś o testach;)
4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, opcje:
-> mogą spaść ale do min.1
(i tutaj z tego co wyczytałem wszyscy ZA, prócz Duszodręczyciela)
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
B: jeśli wszyscy gracze się zgodzą zdejmujemy tą kartę.
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
(Duszodręczyciel za C, ja sam skłaniam się już ku B+C, mriswith i Isztwan C "od bidy plus B", gural - C)
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
[tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
[Duszodręczyciel przeciw, reszta wypowiedziała się pozytywnie z tego co się orientuję)
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów.
[widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.
[wszyscy za, Duszodręczyciel się wstrzymał na razie, ale myślę że tu nie ma problemu)
11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
[w obu pkt. wszyscy za prócz Duszodreczyciela - moim zdaniem logiczna rzecz ze ukrócamy pakerskie przedmioty)
13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.
[proszę o klarowny głos każdego z nas, bo ciężko to pozbiera, ja jestem za A.)
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
-Tutaj prócz Duszodręczyciela nie było większych "Ale". Dodam, że ten system, który przy niskich współczynnikach daje możliwość łatwiejszego podniesienie Magii i Miecza, jest niesamowicie kompatybilny z systemem obniżania współczynników poniżej wartości początkowej do min.1. Obie zmiany współpracują ze sobą, wytwarzając równowagę.
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
(fakt że nie chcemy wprowadzać wiele zamieszania by nie było zaburzeń płynności gry, ale uważam że to ważny aspekt. Jestem za opcją by był limit postaci określany pkt. Magii, plus nadać charakter przyjaciołom - niestety tabelka, ale z czasem szybko wejdzie w glowę, bo sam podział logiczny był by) Apeluję do każdego by przedstawił swoją wersję i spróbujmy coś ustalić)
21.Wierzchowiec: - To już ustalone. Duszodręczycielu, przyjaciele zostaną na polu.
24.Losowanie Postaci - tutaj po prostu spiszmy 3-4 sposoby i niech będzie to opcjonalne, kto jak woli.
25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, Duszodręczyciel twierdzi ze na stos zużytych wędruje, jak ustalamy??
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)
A więc do ustalenia, proszę o jasne głosy za rozwiązaniami którymiś.
28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
Myślę że jak w tych punktach wypracujemy kompromis, to większość już będzie zrobiona.
2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
(A+B - prócz Duszodreczyciela(który dał rozszerzona wersję, znaczy się 4 przedmioty plus sloty na uzbrojenie) wszyscy ZA, gural chyba też choć mówił coś o testach;)
4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, opcje:
-> mogą spaść ale do min.1
(i tutaj z tego co wyczytałem wszyscy ZA, prócz Duszodręczyciela)
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
B: jeśli wszyscy gracze się zgodzą zdejmujemy tą kartę.
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
(Duszodręczyciel za C, ja sam skłaniam się już ku B+C, mriswith i Isztwan C "od bidy plus B", gural - C)
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
[tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
[Duszodręczyciel przeciw, reszta wypowiedziała się pozytywnie z tego co się orientuję)
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów.
[widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.
[wszyscy za, Duszodręczyciel się wstrzymał na razie, ale myślę że tu nie ma problemu)
11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
[w obu pkt. wszyscy za prócz Duszodreczyciela - moim zdaniem logiczna rzecz ze ukrócamy pakerskie przedmioty)
13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.
[proszę o klarowny głos każdego z nas, bo ciężko to pozbiera, ja jestem za A.)
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
-Tutaj prócz Duszodręczyciela nie było większych "Ale". Dodam, że ten system, który przy niskich współczynnikach daje możliwość łatwiejszego podniesienie Magii i Miecza, jest niesamowicie kompatybilny z systemem obniżania współczynników poniżej wartości początkowej do min.1. Obie zmiany współpracują ze sobą, wytwarzając równowagę.
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
(fakt że nie chcemy wprowadzać wiele zamieszania by nie było zaburzeń płynności gry, ale uważam że to ważny aspekt. Jestem za opcją by był limit postaci określany pkt. Magii, plus nadać charakter przyjaciołom - niestety tabelka, ale z czasem szybko wejdzie w glowę, bo sam podział logiczny był by) Apeluję do każdego by przedstawił swoją wersję i spróbujmy coś ustalić)
21.Wierzchowiec: - To już ustalone. Duszodręczycielu, przyjaciele zostaną na polu.
24.Losowanie Postaci - tutaj po prostu spiszmy 3-4 sposoby i niech będzie to opcjonalne, kto jak woli.
25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, Duszodręczyciel twierdzi ze na stos zużytych wędruje, jak ustalamy??
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)
A więc do ustalenia, proszę o jasne głosy za rozwiązaniami którymiś.
28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
Myślę że jak w tych punktach wypracujemy kompromis, to większość już będzie zrobiona.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Jestem za tym żeby wtedy wykonywać instrukcje. Najchętniej w takie właśnie miejsca przenosi się inną Postać, bo chcemy jej jak najbardziej zaszkodzić.RasdSaris pisze:6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
[tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
Można wprowadzić.RasdSaris pisze:8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie
[widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
15.raczej B choć zwykle i tak jedną odwiedzam :razz: więc aż tak bardzo upierał się nie będę.
16. Jak najbardziej ZA! I nie psuje to wcale umiejętności niektórych Postaci, bo już od 6 poziomu trzeba 12 Magii itd. coraz wiecej, wiec umiejetnosc nie traci na znaczeniu. Moze jedynie na poczatku. Dlatego ewentualnie można dodać, że na zdobycie 1,2,3 punktu trzeba 7pkt Magii, a potem już 2x poziom który chcemy osiagnac.
20. B+C no w sumie tabelka... proponowałbym żeby autorzy dodatków pozmieniali później w swoich Kartach Przyjaciół to co trzeba, i tabelka wtedy odniosłaby się tylko do podstawki i oficjalnych dodatków. Myślę, że Przyjaciół nie ma aż tak wielu, bez problemu wydrukowałbym sobie nowych.
24. Losowanie Postaci. Zgadza się spiszmy. 2 oficjalne, ten trzeci który był wymieniony i jak ktoś jeszcze ma pomysł niech mówi póki czas.
25. Porzucanie Przyjaciela. W instrukcji jest, że zostaje, ale ja zawsze odkładałem do zużytych... uważałem, że jak ciągniemy z Kart to jakoś jakby "zasłużyliśmy" na przyjaźń, a jakby został to i tak nie musielibyśmy się "starać" o przyjaźń, i tak dołączyłby. Teraz jednak, pod warunkiem, że zrobimy tabelkę dla Przyjaciół, jak najbardziej mogą pozostawać na obszarze na którym ich pozostawimy, i nie trzeba zmieniać instrukcji.
27. A ma taką wadę, że wystarczy mieć jeden rodzaj ochrony na który jest najwięcej możliwości wyrzucenia kostką, najlepszy (nie pamiętam który to był), reszta byłaby niepotrzebna.
B odpada.
Byłbym za C. Tarcz chroni całe ciało + taki pomysł, że przeciwnik wybiera sam miejsce trafienia, wtedy staralibyśmy się mieć wszystko osłonięte, kompletny pancerz, a i byłoby to dość realistyczne, bo w końcu to przeciwnik macha Mieczem i to od niego zależy co nam utnie. Można dodać, że te ochronne przedmioty zakładane na siebie nie liczą się do ekwipunku (poza tarczą, którą trzymamy w ręce).
28. Niech wraca do poprzedniej.
Co do punktów na temat których tu nie napisałem to albo jestem za, albo moja ocena została właściwie mi przyporządkowana.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Już pisałem gdzieś. Rozpatrujemy każdy teleport w naszej turze, a turze przeciwnika żadnego.RasdSaris pisze:tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
Kto pierwszy ten lepszy.RasdSaris pisze:widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
Podtrzymuję mój głos w tej sprawie jak już pisałem bodajże.RasdSaris pisze:15. Osada. A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji.
Jak pisałem, jestem za tym.RasdSaris pisze:20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
Absolutnie przeciw. Nie ingerujmy w tak wiele Kart. Zmiana przypakowanych (zakrawających na bana) Kart to rozumiem, ale to już przesada.RasdSaris pisze:B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
Tu ewentualnie mogę być za. Np. dobrzy i źli l.p. = magia, chaotyczni l.p. = magia +1.RasdSaris pisze:C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
Odrzucamy - pozostaje. Tracimy - spada.RasdSaris pisze:25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, Duszodręczyciel twierdzi ze na stos zużytych wędruje, jak ustalamy??
Czyli tak jak to reguluje instrukcja, a raczej nie reguluje, więc dlaczego bronić takiego rozwiązania, które w gruncie rzeczy jest sensowne. Dlaczego? Im więcej części ciała osłoniętych tym lepsza obrona. Oczywiście rzucamy za 1 zbroję, 1 tarczę itd.RasdSaris pisze:B: rzucamy po kolei za każdy pancerz
Sam o to pytałem, więc sam zdania nie mam, ale że lubię hardkorowość więc niech cała Postać leci (zwykła+nakładka).mriswith pisze:28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
ad. 2. C - czyli moja opcja, oczywiście przedmiotów aktywnych w moim przykładzie może być zamiast 4 to 3 albo nawet 2.
ad. 4. Od biedy się zgodzę ale w połączeniu z tym co napisze przy punkcie o rozwijaniu cech.
ad. 5. Bezwzględnie C.
ad. 6. Teleportacja w cudzej turze nie wywołuje badania obszaru chyba, że instrukcja karty/obszaru/Postaci mówi inaczej. Myślę że to byłoby odpowiednim kompromisem.
ad. 7. Podtrzymuje mój sprzeciw.
ad. 8. Myślę, że nie trzeba pakować w instrukcję więcej opcjonalnych reguł i dać możliwość zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego tylko jednej postaci na raz bez żadnych pojedynków. Oczywiście jeżeli karta Mistrza wróci do gry można starać się o niego jeszcze raz.
ad. 10. Jakiś leniwy jestem ale jeszcze tego nie doczytałem. Nie mniej na razie jestem za.
ad. 11. i 12. A ja upieram się przy swoim. W każdym świecie są pakerskie przedmioty a gra nabiera smaczku gdy próbujesz je zdobyć.
ad. 13. Za.
ad. 15. B.
ad. 16. Za (tak tak) plus pomysł mriswith'a.
ad. 19. Przeciw. Strata tury to utrata możliwości dokończenia obecnej tury. Tylko w wypadku gdy utrata tury była następstwem ostatniego naszego działania w tej turze można przyjąć że utrata dotyczy następnej.
ad. 20. Może taka propozycja: Dowolna ilość przyjaciół własnego charakteru plus rzut kostką przy przyjaciołach o jedną kategorię charakteru inną (np. wynik 1-3 masz przyjaciela). W tej sytuacji Chaotyczni mają przewagę bo rzuty wykonują zarówno przy Złych jak i przy Dobrych czego nie mogą zrobić ci skrajni. Jednak gural także ma rację i można w ogóle ten punkt pozostawić według mnie bez zmian czyli nie ma ogranicznika jak kiedyś gdyż "przyjaciół się nie wybiera"
ad. 21. A to ja byłem przeciw?
ad. 24. Jestem za ale bez przesady bo pomysł by losować ilość kart według wzorku ma dwie wady: wzorek i matematyczną niemożliwość spełnienia warunku bo jeżeli uznamy, że maksimum graczy to 6 to każdy losowałaby aż 9 Postaci co daje nam w sumie 54 "losowane" Postacie. Ja jestem za tym by każdy losował tylko 3 Postacie a odrzucał jedną z nich gracz np. po prawej.
ad. 25. Według mnie jeżeli instrukcja w jakimś punkcie nie plącze się to obowiązuje nadal. Tak jest z porzucaniem przyjaciół, którzy po prostu odchodzą i można je od nowa wylosować jak skończy nam się stos kart.
ad. 27. A ja jak zawsze jestem za B. Wiem że i tak nikt nawet nie bierze tego pod uwagę ale powiedzcie mi po co komu karty Zbroi, Hełmu i Tarczy jeżeli nie można zrobić z tego pełnej płytówki? Mam także kontrpropozycję. Niech każdy element pancerza prócz normalnego rzutu jeżeli jest jedynym daje plus 1 do rzutu jeżeli jest w komplecie. I tak, jeżeli mamy Zbroję, Hełm i Tarczę to zakres rzutu ze Zbroi rośnie o +2 (za Tarczę i Hełm) czyli nie tracimy życia jeżeli wyrzucimy 1-5. Na swoją obronę doda, że Rzut jest wykonywany tylko podczas zwykłej WALKI i neguje utratę 1 Życia. Zresztą zrobicie co chcecie.
ad. 28. Skłaniam się ku zabieraniu karty modyfikującej w takim wypadku choć poprawniej byłoby odrzucić nakładkę i zmienić także samą postać. Ewentualnie zatrzymać nakładkę jeżeli nowa postać spełnia warunki posiadania tej karty.
ad. 4. Od biedy się zgodzę ale w połączeniu z tym co napisze przy punkcie o rozwijaniu cech.
ad. 5. Bezwzględnie C.
ad. 6. Teleportacja w cudzej turze nie wywołuje badania obszaru chyba, że instrukcja karty/obszaru/Postaci mówi inaczej. Myślę że to byłoby odpowiednim kompromisem.
ad. 7. Podtrzymuje mój sprzeciw.
ad. 8. Myślę, że nie trzeba pakować w instrukcję więcej opcjonalnych reguł i dać możliwość zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego tylko jednej postaci na raz bez żadnych pojedynków. Oczywiście jeżeli karta Mistrza wróci do gry można starać się o niego jeszcze raz.
ad. 10. Jakiś leniwy jestem ale jeszcze tego nie doczytałem. Nie mniej na razie jestem za.
ad. 11. i 12. A ja upieram się przy swoim. W każdym świecie są pakerskie przedmioty a gra nabiera smaczku gdy próbujesz je zdobyć.
ad. 13. Za.
ad. 15. B.
ad. 16. Za (tak tak) plus pomysł mriswith'a.
ad. 19. Przeciw. Strata tury to utrata możliwości dokończenia obecnej tury. Tylko w wypadku gdy utrata tury była następstwem ostatniego naszego działania w tej turze można przyjąć że utrata dotyczy następnej.
ad. 20. Może taka propozycja: Dowolna ilość przyjaciół własnego charakteru plus rzut kostką przy przyjaciołach o jedną kategorię charakteru inną (np. wynik 1-3 masz przyjaciela). W tej sytuacji Chaotyczni mają przewagę bo rzuty wykonują zarówno przy Złych jak i przy Dobrych czego nie mogą zrobić ci skrajni. Jednak gural także ma rację i można w ogóle ten punkt pozostawić według mnie bez zmian czyli nie ma ogranicznika jak kiedyś gdyż "przyjaciół się nie wybiera"
ad. 21. A to ja byłem przeciw?
ad. 24. Jestem za ale bez przesady bo pomysł by losować ilość kart według wzorku ma dwie wady: wzorek i matematyczną niemożliwość spełnienia warunku bo jeżeli uznamy, że maksimum graczy to 6 to każdy losowałaby aż 9 Postaci co daje nam w sumie 54 "losowane" Postacie. Ja jestem za tym by każdy losował tylko 3 Postacie a odrzucał jedną z nich gracz np. po prawej.
ad. 25. Według mnie jeżeli instrukcja w jakimś punkcie nie plącze się to obowiązuje nadal. Tak jest z porzucaniem przyjaciół, którzy po prostu odchodzą i można je od nowa wylosować jak skończy nam się stos kart.
ad. 27. A ja jak zawsze jestem za B. Wiem że i tak nikt nawet nie bierze tego pod uwagę ale powiedzcie mi po co komu karty Zbroi, Hełmu i Tarczy jeżeli nie można zrobić z tego pełnej płytówki? Mam także kontrpropozycję. Niech każdy element pancerza prócz normalnego rzutu jeżeli jest jedynym daje plus 1 do rzutu jeżeli jest w komplecie. I tak, jeżeli mamy Zbroję, Hełm i Tarczę to zakres rzutu ze Zbroi rośnie o +2 (za Tarczę i Hełm) czyli nie tracimy życia jeżeli wyrzucimy 1-5. Na swoją obronę doda, że Rzut jest wykonywany tylko podczas zwykłej WALKI i neguje utratę 1 Życia. Zresztą zrobicie co chcecie.
ad. 28. Skłaniam się ku zabieraniu karty modyfikującej w takim wypadku choć poprawniej byłoby odrzucić nakładkę i zmienić także samą postać. Ewentualnie zatrzymać nakładkę jeżeli nowa postać spełnia warunki posiadania tej karty.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Bez sensu. Jest zaledwie kilka Kart/Obszarów które nie zmuszają nas do rozpatrywania ich. Dlatego cały czas głosują za rozpatrywaniem tylko teleportów w naszej turze, żebyśmy choć trochę je kontrolowali, na co z kolei nie mamy zbyt dużego wpływu, gdy dzieje się to w turze przeciwnika.Duszodręczyciel pisze:Teleportacja w cudzej turze nie wywołuje badania obszaru chyba, że instrukcja karty/obszaru/Postaci mówi inaczej.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
gural, ale ja się z Tobą zgodziłem a dodałem tylko wersję dla niezadowolonych. Tego nie trzeba nawet zamieszczać w instrukcji bo wystarczy, że w karcie np. takiego czaru teleportującego w nie naszej turze zamieści się że przeniesiona Postać musi badać obszar i tyle.
A i nie wiem czy tylko ja to zauważyłem ale rozwodzicie się na temat ile czarów na turę można rzucać a nikt nie zauważył, że Zaklęcia często można rzucać nie tylko w swojej turze. I co z tym fantem zrobić gdyż tego limitować się nie da.
A i nie wiem czy tylko ja to zauważyłem ale rozwodzicie się na temat ile czarów na turę można rzucać a nikt nie zauważył, że Zaklęcia często można rzucać nie tylko w swojej turze. I co z tym fantem zrobić gdyż tego limitować się nie da.
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Czekamy na Isztwana z jego klarownym głosem, potem jakoś będziemy musieli rozstrzygnąć kwestie sporne i veta.
Duszodreczycielu odnośnie tury poczytaj tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=978
Duszodreczycielu odnośnie tury poczytaj tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=978
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
RasdSaris, dzięki. Ok to niech będzie ze strata dotyczy następnej pełnej tury.
gural, teraz udowodniłeś głupotę tego rozwiązania. Za bardzo idziecie w liczby i różne wyliczenia. To ma być przede wszystkim gra fantasy a nie symulator przeżyć graczy. Ja wiem, że was kole, że nieraz można robić przegięcia ale powiem tak, jako że jest to planszówka te przegięcia są o wiele mniej szkodliwe niż w innych grach (np fabularnych czy nawet karcianych). Zawsze się znajdzie sposób na ominięcie jakiś zasad.
Dobra a jak tak się czepiacie przegiętości gry to co powiecie na kartę Gandalfa z Jaskini i na Postać Jasnowidza? Obie mają całkowita odporność na Zaklęcia. Jeżeli gramy we dwie osoby to zdobycie wspomnianej karty czy też granie tą postacią dla drugiej strony staje się udręką bo właśnie odchodzi jej element magiczny. Powiecie, że Postać można zabić a Przyjaciela odrzucić ale ale tak samo a na pewno jeszcze łatwiej można pozbyć się a nawet przejąć Magiczną Kuszę i Bojowego Rumaka. Jednym słowem według tego co zamierzacie trzeba by wymienić większość kart tylko po co? Jeszcze raz powtórzę, że z erraty i drobnych zmian robicie MM którąś tam edycję.
P.S. Grałem przeciw przeciwnikom mającym zarówno Bojowego Rumaka, Magiczną Kuszę i odporność na czary i zawsze wygrywałem. Przegrałem dopiero wtedy gdy to nie ja dzierżyłem Topór Thorina
gural, teraz udowodniłeś głupotę tego rozwiązania. Za bardzo idziecie w liczby i różne wyliczenia. To ma być przede wszystkim gra fantasy a nie symulator przeżyć graczy. Ja wiem, że was kole, że nieraz można robić przegięcia ale powiem tak, jako że jest to planszówka te przegięcia są o wiele mniej szkodliwe niż w innych grach (np fabularnych czy nawet karcianych). Zawsze się znajdzie sposób na ominięcie jakiś zasad.
Dobra a jak tak się czepiacie przegiętości gry to co powiecie na kartę Gandalfa z Jaskini i na Postać Jasnowidza? Obie mają całkowita odporność na Zaklęcia. Jeżeli gramy we dwie osoby to zdobycie wspomnianej karty czy też granie tą postacią dla drugiej strony staje się udręką bo właśnie odchodzi jej element magiczny. Powiecie, że Postać można zabić a Przyjaciela odrzucić ale ale tak samo a na pewno jeszcze łatwiej można pozbyć się a nawet przejąć Magiczną Kuszę i Bojowego Rumaka. Jednym słowem według tego co zamierzacie trzeba by wymienić większość kart tylko po co? Jeszcze raz powtórzę, że z erraty i drobnych zmian robicie MM którąś tam edycję.
P.S. Grałem przeciw przeciwnikom mającym zarówno Bojowego Rumaka, Magiczną Kuszę i odporność na czary i zawsze wygrywałem. Przegrałem dopiero wtedy gdy to nie ja dzierżyłem Topór Thorina
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
A mi bardziej nie pasuje całkowita odporność niż jakiś tam Rumak czy Kusza. Sami chcecie by gra była lepiej zbalansowana ale albo trzymamy się balansowania jej albo zachowujemy niepowtarzalny charakter i duże rozbieżności potęgi przedmiotów, przyjaciół czy samych Postaci? Czyli albo tniemy i całkowita odporność na Zaklęcia albo zostawiamy Kusze i Rumaka. Nie ma trzeciego wyjścia gdyż to zaprzeczyłoby przyświecającej wam idei jaka by ona nie była.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Co do powyższego problemu to mam pomysł: po wygranej walce można odebrać życie, Sz.Z. lub przedmiot albo zabić dowolnego przyjaciela.
15. po przemysleniu skłaniałbym się raczej ku A
20. byłbym za podziałem. wbrew pozorom nie ma z tym wcale dużo roboty - tylko przejrzeć karty i kilku przyjaciół wypisać
27. B
28. wybieramy nową postać a nie wracamy do starej.
z resztą postulatów raczej się zgadzam, poza tym juz sie na większość wypowiedziałem.
Grałem 2 dni temu tak, że aby troche ograniczyć losowość walki walczyliśy do 2 zwycięstw. Było nawet spoko. Czasami trzeba było po 4 razy rzucac kostką za siebie i wroga ale to wszystko i tak szybko idzie - tym sposobem silniejszy ma większe szanse na wygranie. Chociaż z Mieczem 4 i tak przegrałem z łosiem! Wygrałem 1 rundę, potem był remis a 2 ostatnie wygrał łoś. Nie musimy tego wprowadzac do instr. jak nie chcecie.
15. po przemysleniu skłaniałbym się raczej ku A
20. byłbym za podziałem. wbrew pozorom nie ma z tym wcale dużo roboty - tylko przejrzeć karty i kilku przyjaciół wypisać
27. B
28. wybieramy nową postać a nie wracamy do starej.
z resztą postulatów raczej się zgadzam, poza tym juz sie na większość wypowiedziałem.
Grałem 2 dni temu tak, że aby troche ograniczyć losowość walki walczyliśy do 2 zwycięstw. Było nawet spoko. Czasami trzeba było po 4 razy rzucac kostką za siebie i wroga ale to wszystko i tak szybko idzie - tym sposobem silniejszy ma większe szanse na wygranie. Chociaż z Mieczem 4 i tak przegrałem z łosiem! Wygrałem 1 rundę, potem był remis a 2 ostatnie wygrał łoś. Nie musimy tego wprowadzac do instr. jak nie chcecie.
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
OK, zebrałem opinie, z zadowoleniem przyznam że poszło trochę do przodu, hehe, zostało kilka punktów co do których szczególnie z Duszodręczycielem musimy dojść do jasności.
2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
Wszyscy przekonali się do tego systemu, zwłaszcza że jest on również najbliższy instrukcji, poprawia zaś pewne "skrzywienia" i niejasności. Duszodręczycielu, dlaczego nie podoba mi się Twój pomysł, już wyjaśniam. Przewiduje on podobny system lecz rozszerzony,o broń. Moim zamysłem było ukrócenie ogromnych premii z ekwipunku, bo miał on zbyt duże znaczenie, a to powinno należeń przede wszystkim do samej postaci i jej statystyk. Kolejna rzecz że w Twoim pomyśle bron jest uprzywilejowana, a pomyślmy w ten sposób, jeśli mag chce mieć sporo amuletów by zwiększyć swą moc, to niestety musi cierpień na tym że nie założy zbroi i nie będzie machał dwuręczniakiem, jeśli zaś potężny woj okuje się w zbroje to z kolei niech nie liczy na pomoc magii(tak, albo rybki albo akwarium), oczywiście można to wyważyć, a 4 przedmioty, ten limit, to bardzo taktyczny smaczek, można zmieniać przed rzutem "wyekwipowane" przedmioty, przewidując ich przydatność.
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
Ustalone - zostaje C
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika. (rozwiązałem to demokratycznie, choć zapytam jeszcze co jeśli ktoś mnie przeniesie na Ruchome Skały w swojej turze - nie stracę życia??
7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
[Duszodręczyciel przeciw, reszta popiera, hmm...niby racja jest przy większości, ale czekam aż Duszodręczyciel przekona się do tej metody, gdyż jest on bardzo jasna i sensowna.(zauważ że w każdym rodzaju fantasy są ograniczenia w używaniu mocy magicznej)
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji. To zostaje, bez pojedynków, kto pierwszy ten lepszy, jak mówił gural.
11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
[kolejne veto Duszodręczyciela, zważ kolego, że kusza sama w sobie zwiększa miecz w walce, proste działanie, w pierwszej o 2, po wygranej w kolejnej już plus 3, potem plus 4 itd..postęp jest zbyt duży,m zwłaszcza że punkty są na stałe. Sama odp. magiczna jest dobra, ale bardzo sytuacyjna, a postaci ja posiadające są zbalansowane słabością w Mieczu (jasnowidz 1)
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.
Isztwan, gural i Ja - A. Duszodręczyciel - B, mriswith, gdzieś mi umknął Twój głos ^^
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
PRZYJĘTE
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
PRZYJĘTE
20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
Miałem zamiar wypisać tu przyjaciół z podstawki z podziałem na charakter. Charakter Zły oznacza że przyjaciel nie przyłączy się do Dobrej postaci i analogicznie Dobry nie przyłączy się do Złej, Chaotyczny przyłączy sie do każdego. Sama tabelka była by mniejsza jeszcze, ponieważ nie ma sensu wypisywać Przyjaciół chaotycznych a tylko tych Dobrych i Złych, więc naprawdę to niewiele, a nawet mniej niźli karta komnat z Jaskini^^ Jednakże po tym jak ich przejrzałem, tylko Rusałce i Krzyżowcowi dał bym Dobry charakter, reszcie chaotyczny, więc pomyślałem że nie bardzo jest sens to robić... Więc może przyjmiemy(jak wymyślił gural) kompromis że liczba przyjaciół równa się Magii, a chaotyczni dostają limit równy : Magia
+1(z racji że są charakterologicznie bardziej elastyczni)??
24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
(czyli ustalone)
25.Porzucanie Przyjaciela - Porzucenie niech zostają(chyba ze pisze inaczej na karcie przyjaciela), straceni oczywiście na stos.
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)
mriswith za C, ja sam po namyśle sklaniam się tak jak cała reszta za B, inne opcje negują albo sens hełmu (gdy sami wybierzemy) albo zbroi(przeciwnik zawsze wybierze gorzej chronione miejsce, a na losowe ustalanie nie ma czasu)
28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową. Myślę że jeśli tak przyjmiemy będzie dobrze.
29. Czy zgadzamy się że można zawsze sprzedać za 1Sz.Z przedmiot w dowolnym sklepie (Wioska, Zamek, Jarmark itp.)?? (to wspierało by sprawę walających się przedmiotów w ekwipunku i na planszy)
2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
Wszyscy przekonali się do tego systemu, zwłaszcza że jest on również najbliższy instrukcji, poprawia zaś pewne "skrzywienia" i niejasności. Duszodręczycielu, dlaczego nie podoba mi się Twój pomysł, już wyjaśniam. Przewiduje on podobny system lecz rozszerzony,o broń. Moim zamysłem było ukrócenie ogromnych premii z ekwipunku, bo miał on zbyt duże znaczenie, a to powinno należeń przede wszystkim do samej postaci i jej statystyk. Kolejna rzecz że w Twoim pomyśle bron jest uprzywilejowana, a pomyślmy w ten sposób, jeśli mag chce mieć sporo amuletów by zwiększyć swą moc, to niestety musi cierpień na tym że nie założy zbroi i nie będzie machał dwuręczniakiem, jeśli zaś potężny woj okuje się w zbroje to z kolei niech nie liczy na pomoc magii(tak, albo rybki albo akwarium), oczywiście można to wyważyć, a 4 przedmioty, ten limit, to bardzo taktyczny smaczek, można zmieniać przed rzutem "wyekwipowane" przedmioty, przewidując ich przydatność.
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
Ustalone - zostaje C
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika. (rozwiązałem to demokratycznie, choć zapytam jeszcze co jeśli ktoś mnie przeniesie na Ruchome Skały w swojej turze - nie stracę życia??
7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
[Duszodręczyciel przeciw, reszta popiera, hmm...niby racja jest przy większości, ale czekam aż Duszodręczyciel przekona się do tej metody, gdyż jest on bardzo jasna i sensowna.(zauważ że w każdym rodzaju fantasy są ograniczenia w używaniu mocy magicznej)
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji. To zostaje, bez pojedynków, kto pierwszy ten lepszy, jak mówił gural.
11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
[kolejne veto Duszodręczyciela, zważ kolego, że kusza sama w sobie zwiększa miecz w walce, proste działanie, w pierwszej o 2, po wygranej w kolejnej już plus 3, potem plus 4 itd..postęp jest zbyt duży,m zwłaszcza że punkty są na stałe. Sama odp. magiczna jest dobra, ale bardzo sytuacyjna, a postaci ja posiadające są zbalansowane słabością w Mieczu (jasnowidz 1)
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.
Isztwan, gural i Ja - A. Duszodręczyciel - B, mriswith, gdzieś mi umknął Twój głos ^^
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
PRZYJĘTE
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
PRZYJĘTE
20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
Miałem zamiar wypisać tu przyjaciół z podstawki z podziałem na charakter. Charakter Zły oznacza że przyjaciel nie przyłączy się do Dobrej postaci i analogicznie Dobry nie przyłączy się do Złej, Chaotyczny przyłączy sie do każdego. Sama tabelka była by mniejsza jeszcze, ponieważ nie ma sensu wypisywać Przyjaciół chaotycznych a tylko tych Dobrych i Złych, więc naprawdę to niewiele, a nawet mniej niźli karta komnat z Jaskini^^ Jednakże po tym jak ich przejrzałem, tylko Rusałce i Krzyżowcowi dał bym Dobry charakter, reszcie chaotyczny, więc pomyślałem że nie bardzo jest sens to robić... Więc może przyjmiemy(jak wymyślił gural) kompromis że liczba przyjaciół równa się Magii, a chaotyczni dostają limit równy : Magia
+1(z racji że są charakterologicznie bardziej elastyczni)??
24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
(czyli ustalone)
25.Porzucanie Przyjaciela - Porzucenie niech zostają(chyba ze pisze inaczej na karcie przyjaciela), straceni oczywiście na stos.
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)
mriswith za C, ja sam po namyśle sklaniam się tak jak cała reszta za B, inne opcje negują albo sens hełmu (gdy sami wybierzemy) albo zbroi(przeciwnik zawsze wybierze gorzej chronione miejsce, a na losowe ustalanie nie ma czasu)
28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową. Myślę że jeśli tak przyjmiemy będzie dobrze.
29. Czy zgadzamy się że można zawsze sprzedać za 1Sz.Z przedmiot w dowolnym sklepie (Wioska, Zamek, Jarmark itp.)?? (to wspierało by sprawę walających się przedmiotów w ekwipunku i na planszy)
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.