Nowe reguł opisanie
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Nowe reguł opisanie
Pomyślałem sobie, że jeżeli wychodzi Talizman v.4 przydałoby się uaktualnić także poczciwy "Magiczny Miecz". Szczerze, to właśnie pod wpływem MM stałem się tym kim jestem i nie żałuje tego. Magię i Miecz, czyli pierwowzór znałem tylko z opisów więc nie obchodziło mnie co inni sadzą na temat podobieństw między tymi dwoma grami.
Więc kto zgłasza się do opracowania nowych zasad gry?
EDIT
Co z tego że są takie tematy jak one tyczą się tylko jakiegoś konkretnego zagadnienia albo nikt w nich nic nie pisze? To ma być w sumie ujęcie całościowe i zebranie to w konkretną instrukcję.
EDIT 2
A pytałem się czy zakładać. Jak nie chcecie to można zlikwidować.
Poza tym wspomniane tematy albo są nieczytane albo zawierają tylko mały urywek i są w formie pytań o zasady. Więc może ujecie całościowe i zebranie tego do kupy się przyda?
Ok czyli już mamy jeden głos za prostotą, ja się też z tym zgadam. To przy okazji od razu ankietka.
Oczywiście jak to często bywa, zrobiłem błąd w ankiecie i nie mogę go już poprawić więc mi wybaczcie.
Thx, Valdi
Więc kto zgłasza się do opracowania nowych zasad gry?
EDIT
Co z tego że są takie tematy jak one tyczą się tylko jakiegoś konkretnego zagadnienia albo nikt w nich nic nie pisze? To ma być w sumie ujęcie całościowe i zebranie to w konkretną instrukcję.
EDIT 2
A pytałem się czy zakładać. Jak nie chcecie to można zlikwidować.
Poza tym wspomniane tematy albo są nieczytane albo zawierają tylko mały urywek i są w formie pytań o zasady. Więc może ujecie całościowe i zebranie tego do kupy się przyda?
Ok czyli już mamy jeden głos za prostotą, ja się też z tym zgadam. To przy okazji od razu ankietka.
Oczywiście jak to często bywa, zrobiłem błąd w ankiecie i nie mogę go już poprawić więc mi wybaczcie.
Thx, Valdi
Ostatnio zmieniony poniedziałek 20 lip 2009, 10:58 przez Duszodręczyciel, łącznie zmieniany 10 razy.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
W takim razie ustalmy może co powinno w skład nowej instrukcji wchodzić (które poruszane tutaj tematy) oraz czy modyfikujemy coś więcej niż tylko instrukcję? Z ankiety wynika że chcecie reguły proste oraz z minimalną ingerencją i ewentualnie z rozwinięciem zasad do bardziej skomplikowanych jako opcje.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
To kto na ochotnika by pozbierać wyniki dysput na temat instrukcji z całego forum i okolic? Chodzi o zebranie to na razie i wklejenie jako jakiś dokument. Potem dobrze by było jakby ktoś dysponował wersją tekstową oryginalnej instrukcji. Jeżeli nie to przepisze ją ale to potrwa z tydzień (mało czasu wielkie chęci). Potem na takim materiale byśmy zaczęli dysputować ponownie ugładzając go po kolei.
Co z odpowiedzią na moje pytanie. Czy zajmiemy się tylko instrukcją czy takze i innymi elementami gry?
Co z odpowiedzią na moje pytanie. Czy zajmiemy się tylko instrukcją czy takze i innymi elementami gry?
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Ok to ja mam do was jeszcze jedno pytanko. Czy ingerujemy w świat? Chodzi mi o to czy może lepiej rozwinąć historię zapoczątkowaną Magicznym Mieczem? Zrobilibyśmy wtedy własną wersję 1.5 (lub 2.5 jak kto woli). Już wyjaśniam do czego piję. Chodzi mi o sam watek Bestii. Nie wiem czy ktokolwiek zauważył ale bestia mi strasznie przypomina smoka (a nawet Króla Smoków
) i nie chodzi mi o podobieństwo wizualne ale o sposób działania i wpływ jaki ma na Krainy. Tak na prawdę nikt nie wie jak ona wygląda bo rysunek na jednej z kart alternatywów to fałszywa Bestia. Poza tym smoki często posądza się o zmiennokształtność i inne ciekawe praktyki. Nawet częściowo sama nazwa to sugeruje. Zostaje jeszcze oficjalny wizerunek z planszy, który przedstawia tylko maskę trzymaną przez łapę (można posądzić że smoczą). Jest jeszcze wizerunek z okładki Magii lecz tamten w ogóle nie musi dotyczyć Zamku i samej Bestii. Jednym słowem możemy spokojnie uznać że to bardzo stary i potężny smok lecz nie w ujęciu nowomodnej fantastyki lecz raczej jako potężny byt podobny bogom. Takie założenie spowoduje kilka zmian ale i wyjaśni pewne wątpliwości i będzie wielce wygodne. Przy okazji będzie można zastosować parę trików z MiM. Czyli dobrze się zastanówcie.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Hmm..nie mam techniczne możliwosci zeby zebrac z forum te rzeczy o których mówileś (czas) , no i skana instrukcji czy cos nie wrzucę. Za to do każdego działu instrukcji , jeśli coś trzeba to chętnie pomogę dopisać/zmodyfikować. Nawet juz wypisałem sobie sporo rzeczy które mnie zawsze gryzły, odnośnie zasad. Co do wizji Bestii. Jestem przeciw jej "usmoczeniu". Zważ że nazwa Bestia jest nazywana "Bestią" przez mieszkańców krainy, dla mnie w sporym zakresie oznacza to też ze wiekszosc nie zdaje sobie sprawy kim/czym ona jest, zna tylko jej okrucieństwo, wpływ na krainy. Pamiętajmy że im bardziej coś nienazwane tym straszniejsze... (a już sam motyw maski przedstawiony na moscie od początku niesamowicie mi się podobał, pobudzał moją wyobraźnię)
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Nie mówię by gra zamieniał się w polowanie na smoka a tylko by przyjąć, że Bestia = Smok (jakiś stary i potężny, który już może nawet nie przypominać swych pobratymców). Chodzi mi czysto o reguły a raczej o ich rozwikłanie. Nie mówię by gracze stwierdzili: "a to tylko smok". Chce by ta wiedza była na razie w domyśle. Jednak wydaje się, że nie przeforsuje mojego pomysłu a szkoda. Ciekaw jestem co by powiedzieli o tym twórcy gdyż po przewertowaniu całego Magicznego Miecza takie właśnie odniosłem wrażenie. Jeżeli w MiM jest król Smoków, który strzeże Korony Władzy to czemu twórcy MM nie pomyśleli by to z owego Króla Smoków zrobić Bestię? Mi się wydaje to wielce prawdopodobne.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Zgadzam się. Po co kombinować?gural pisze:Nie nie i jeszcze raz nie. Bestia to bestia, smok to smok.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 mar 2007, 13:13 przez Isztwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
To na początek proponuję oczyscić ten dział z niepotrzebnych postów i jakoś zacząć robotę, tak z biegu wypiszę kilka rzeczy które uważam że powinno sie poprawic/rozjaśnić, choć nie wiem czy taka forma nie będzie zbyt chaotyczna...
-Studnia Wieczności a Żli: było chyba już poruszone. Według mnie warto sprecyzować że źli tracą tam życie. (ogólna refleksja, że nie znoszę pól na których sienic nie robi:>
-Na turnieju spotkałem się z nieporozumieniem dotyczącym tego czy pozostają wszystkie miejsca (karty typu Miejsce) czy tylko te w których jest to napisane.
-Odnośnie miejsc, są chyba dwa ich rodzaje, te które musimy odwiedzic i te w których mamy wybór, mozemy wejsć lub nie. Co jesli na polu gdzie ciagnie się więcej kart niz 1 leży juz jedno miejsce, dociagamy drugą kartę i też jest to miejsce. Na polu są dwa miejsca. Czy wtedy mamy wybór któro odwiedzamy? Czy odwiedzamy tylko te które musimy?
-Zdroworozsądkowy podział na przedmioty używane, aktywnie i biernie. Mamy 4 przedmioty, jasne że nie możemy używać 3 mieczy podczas walki, jednak przedmioty które dajanam jakieś punkty (talizmany itp) Uwazam ze powinny byś wyekwipowane żeby cosdawać. mówie o tym bo spotkałem sie z czymś takim, że przedmioty wiezione na koniu itp. też dawały premię. To niedorzeczne. Tak samo kiedy okreslamy swoją magię dla wszelkich celów, jeżeli nie piszę że to magia własna, to dodajemy premię z przedmiotów i przyjaciół (chyba że adnotacja jest ze dodaja tylko w walce)
-Czy koń wlicza się w limit 4 przedmiotów posiadanych przez postać? według mnie nie powinien, te 4 przedmioty są wyekwipowane bądź niesione przez postać. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (Jesli natomiast się wlicza to majac 4 przedmioty, i zdobywając konia, musiał bym upuścić jeden zeby móc wziaść konia i potem znów trafic na to pole żeby podniesć przedmiot)
-Kolejna sprawa: czy w dowolnej chwili możemy upuścić przemiot na pole na którym stoimy? według mnie TAK. (chyba ze instrukcja podaje jedyny sposób pozbycia sie przedmiotu)
-Co ze spadkiem statystyk poniżej początkowej wartości. Wiem że ta "świętosć" została złamana cześciowo w MiM. Ja bym to dał tak: może maleć, być odbierana do min wartości 1.
- Sprawa poprawienia Grywalności Kamiennego Mostu i Zamku Bestii, ale to zdaje sie w innym temacie tworzony jest rys dodatku.
- Postuluję aby leżacy na polu przedmiot nie negował dociagu karty. Często leży jakiś naprawdę słaby przedmiot czyniąc to pole pustym.
- Utrata tury i Przejscie przez kręgi chyba jest juz wyjaśnione.
- Teleportacje, przenoszenia się na obszary. Z karczmy dzięki rzutowi przenoszę się do Światyni Nemed, czy mogę jeszcze w tej turze się modlić?? Jesli nie, to zakładamy że w wyniku swojej tury znalazłem się na tym polu. Co kiedy jakas karta wyciagnięta daje nam możliwość przeniesienia się np. do dowolnego obszaru w kregu? Przenosze sie na Magiczne Wrota - dostaje punkt czy nie? Jeśli nie to samo przemieszczenie sie jest troche bez sensu (zdolność Quarka) Postulował bym tak: Jesli gracz w wyniku jakiejś zasady, karty, czaru, zdolności itp itd znajdzie się na nowym polu, nie wykonuje instrukcji jesli ta dopuszcza wybór jej wykonania(np. Osada,Świątynię), natomiast musi się zastosować do instrukcji jeżli ta każe mu coś zrobić(Musisz rzucić Kostką, Wyciagnij kartę, Strać Życie). Taka postać może również zaatakować gracza, podnieść przedmiot a takze musi walczyć z wrogiem który tam się znajduje.
- Używalność Magicznego Miecza i Tarczy Tolimana. W sytuacji kiedy wchodzimy na kamienny most (bez koni itp) mamy limit 4 przedmiotów, z czego 2 nic nie daja. Może przy wejściu na Kamienny Most traciło by się i Miecz i Tarczę? Albo niech choc Tarcza Tolimana i Magiczny Miecz maja właściwości zwykłego miecza i tarczy?
- Maxymalna Ilość rzuconych czarów w turze. Wydaje mi sie ze nie powinno byc sytuacji kiedy postać rzuca czar, ciągnie następny, rzuca go i zbnów ciagnie itd. Osobiście grajac mam zasadę że ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
- Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie jest zbyt łatwe. W ogóle plansza Grodu jest dla mnie troche poryta, i to kontrowersyjne poruszanie się.
- Problem 5 i 6 w Krypcie upiorów. Jesli się mylę od razu mnie poprawcie. Czy wyrzucenie 6 daje też możliwosć pozostania w miejscu (tak jak bym wyrzucił 5)??? Jesli tak, to w dwóch kryptach na planszy (te dla dobrych i złych) jest możliwe szybkie dopakowanie się, szczególnie posiadając jedną z map.
- Czy czary przeistoczenia i pan postaci powinny być zbanowane?
Ufff..no to na początek wystarczy^^
-Studnia Wieczności a Żli: było chyba już poruszone. Według mnie warto sprecyzować że źli tracą tam życie. (ogólna refleksja, że nie znoszę pól na których sienic nie robi:>
-Na turnieju spotkałem się z nieporozumieniem dotyczącym tego czy pozostają wszystkie miejsca (karty typu Miejsce) czy tylko te w których jest to napisane.
-Odnośnie miejsc, są chyba dwa ich rodzaje, te które musimy odwiedzic i te w których mamy wybór, mozemy wejsć lub nie. Co jesli na polu gdzie ciagnie się więcej kart niz 1 leży juz jedno miejsce, dociagamy drugą kartę i też jest to miejsce. Na polu są dwa miejsca. Czy wtedy mamy wybór któro odwiedzamy? Czy odwiedzamy tylko te które musimy?
-Zdroworozsądkowy podział na przedmioty używane, aktywnie i biernie. Mamy 4 przedmioty, jasne że nie możemy używać 3 mieczy podczas walki, jednak przedmioty które dajanam jakieś punkty (talizmany itp) Uwazam ze powinny byś wyekwipowane żeby cosdawać. mówie o tym bo spotkałem sie z czymś takim, że przedmioty wiezione na koniu itp. też dawały premię. To niedorzeczne. Tak samo kiedy okreslamy swoją magię dla wszelkich celów, jeżeli nie piszę że to magia własna, to dodajemy premię z przedmiotów i przyjaciół (chyba że adnotacja jest ze dodaja tylko w walce)
-Czy koń wlicza się w limit 4 przedmiotów posiadanych przez postać? według mnie nie powinien, te 4 przedmioty są wyekwipowane bądź niesione przez postać. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (Jesli natomiast się wlicza to majac 4 przedmioty, i zdobywając konia, musiał bym upuścić jeden zeby móc wziaść konia i potem znów trafic na to pole żeby podniesć przedmiot)
-Kolejna sprawa: czy w dowolnej chwili możemy upuścić przemiot na pole na którym stoimy? według mnie TAK. (chyba ze instrukcja podaje jedyny sposób pozbycia sie przedmiotu)
-Co ze spadkiem statystyk poniżej początkowej wartości. Wiem że ta "świętosć" została złamana cześciowo w MiM. Ja bym to dał tak: może maleć, być odbierana do min wartości 1.
- Sprawa poprawienia Grywalności Kamiennego Mostu i Zamku Bestii, ale to zdaje sie w innym temacie tworzony jest rys dodatku.
- Postuluję aby leżacy na polu przedmiot nie negował dociagu karty. Często leży jakiś naprawdę słaby przedmiot czyniąc to pole pustym.
- Utrata tury i Przejscie przez kręgi chyba jest juz wyjaśnione.
- Teleportacje, przenoszenia się na obszary. Z karczmy dzięki rzutowi przenoszę się do Światyni Nemed, czy mogę jeszcze w tej turze się modlić?? Jesli nie, to zakładamy że w wyniku swojej tury znalazłem się na tym polu. Co kiedy jakas karta wyciagnięta daje nam możliwość przeniesienia się np. do dowolnego obszaru w kregu? Przenosze sie na Magiczne Wrota - dostaje punkt czy nie? Jeśli nie to samo przemieszczenie sie jest troche bez sensu (zdolność Quarka) Postulował bym tak: Jesli gracz w wyniku jakiejś zasady, karty, czaru, zdolności itp itd znajdzie się na nowym polu, nie wykonuje instrukcji jesli ta dopuszcza wybór jej wykonania(np. Osada,Świątynię), natomiast musi się zastosować do instrukcji jeżli ta każe mu coś zrobić(Musisz rzucić Kostką, Wyciagnij kartę, Strać Życie). Taka postać może również zaatakować gracza, podnieść przedmiot a takze musi walczyć z wrogiem który tam się znajduje.
- Używalność Magicznego Miecza i Tarczy Tolimana. W sytuacji kiedy wchodzimy na kamienny most (bez koni itp) mamy limit 4 przedmiotów, z czego 2 nic nie daja. Może przy wejściu na Kamienny Most traciło by się i Miecz i Tarczę? Albo niech choc Tarcza Tolimana i Magiczny Miecz maja właściwości zwykłego miecza i tarczy?
- Maxymalna Ilość rzuconych czarów w turze. Wydaje mi sie ze nie powinno byc sytuacji kiedy postać rzuca czar, ciągnie następny, rzuca go i zbnów ciagnie itd. Osobiście grajac mam zasadę że ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
- Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie jest zbyt łatwe. W ogóle plansza Grodu jest dla mnie troche poryta, i to kontrowersyjne poruszanie się.
- Problem 5 i 6 w Krypcie upiorów. Jesli się mylę od razu mnie poprawcie. Czy wyrzucenie 6 daje też możliwosć pozostania w miejscu (tak jak bym wyrzucił 5)??? Jesli tak, to w dwóch kryptach na planszy (te dla dobrych i złych) jest możliwe szybkie dopakowanie się, szczególnie posiadając jedną z map.
- Czy czary przeistoczenia i pan postaci powinny być zbanowane?
Ufff..no to na początek wystarczy^^
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Źli traca życie i jużRasdSaris pisze:Studnia Wieczności
jesli trzeba na polu wyciągnąć 2 karty to: jeśli są to miejsca, które TRZEBA odwiedzic to odwiedzamy oba (jesli w 1 z nich stracimy życie to juz nic więcej nie robimy). Jeśli można je odwiedzić to odwiedzamy dwa, jedno lub żadnego. Tak to powinno być moim zdaniem.RasdSaris pisze:Na polu są dwa miejsca. Czy wtedy mamy wybór któro odwiedzamy? Czy odwiedzamy tylko te które musimy?
Veto!RasdSaris pisze:przedmioty wiezione na koniu itp. też dawały premię
A co do przedmiotów: ja gram zgodnie z karta Lukasa do MiM: mozna nosić:
1. broń
2. tarczę (lub broń 2ręczna)
3. zbroję
4 i 5. dwa zwierzeta
6,7,8 - "plecak" - przedmioty w nim są aktywne
9. hełm
Do końca swojej tury możemy go podnosic i opuszczać nawet 10 razy - tak stoi w instrukcji. Jeśli jest tura kogoś innego nie można tak robić. Wydaje mi się, że nawet można upuścic przedmiot tylko po wykonaniu ruchu (tzn jak minie już nasza tura to możemy upuścić przedm tylko tam gdzie się udamy).RasdSaris pisze:czy w dowolnej chwili możemy upuścić przemiot na pole na którym stoimy?
Do chyba dosyć kontrowersyjna sprawa. Mi nie przeszkadza niespadanie współczynników poniżej startowych i ja bym tego nie ruszał ale upierac się przy tym nie będę.RasdSaris pisze:Co ze spadkiem statystyk poniżej początkowej wartości
racja często tak jest ale czy ja wiem czy to dobry pomysł? Niewątpliwie cos trzeba z tym zrobic. Może jak wszyscy gracze uznają, że można taki przedmiot odłożyć to go odkładamy?RasdSaris pisze:Postuluję aby leżacy na polu przedmiot nie negował dociagu karty. Często leży jakiś naprawdę słaby przedmiot czyniąc to pole pustym.
Ja zawsze gram, że bada sie obszar, na który się przeniesliśmy - to dalsza część naszej tury.RasdSaris pisze:eleportacje, przenoszenia się na obszary
Jestem za, już mówiłem to jakiś czas temu.RasdSaris pisze:Albo niech choc Tarcza Tolimana i Magiczny Miecz maja właściwości zwykłego miecza i tarczy?
Można rzucić tylko jedno Zaklęcie podczas jednej tury plus jedno Zaklęcie obronne (Władca Zaklęć, Klucz Czarów, Kozioł Ofiarny, Zwierciadło, Krąg Płomieni, Niewidzialny, Ocalony).RasdSaris pisze:Maxymalna Ilość rzuconych czarów w turze
Moja koncepcja: Aby zostać Mistrzem Czarnoksięskim należy ofiarować Gildii Magów magiczny przedmiot. To pozwoli ci podjąć w niej naukę (2 tury), po zakończeniu której zostaniesz teleportowany na Kamienne Wrota w Labiryncie Magów. Po dotarciu do Komnaty Magów musisz rozwiązać zadaną ci przez nich zagadkę analogiczną z Zagadka Sfinksa z Krypty Upiorów. Możesz podjąć dwie próby jej odgadnięcia (1 na turę). Jeśli nie zgadniesz nie zostaniesz Mistrzem. Niezależnie czy ci się uda, czy nie w następnej turze stosujesz się do opisu Komnaty Magów.RasdSaris pisze:Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie jest zbyt łatwe.
Cytat z instr.: "6 - dowolny wybór spośród 4 pierwszych możliwości." Odp. na twoje pytanie - nie.RasdSaris pisze:Czy wyrzucenie 6 daje też możliwosć pozostania w miejscu (tak jak bym wyrzucił 5)?
Ja to zrobiłem ale to już jak kto lubiRasdSaris pisze:zy czary przeistoczenia i pan postaci powinny być zbanowane?
Poza tym proponuję jeszcze:
- Herszt Złodziei może ukraść sztukę złota lub przedmiot każdej napotkanej Postaci.
- Morlok nie traci życia na powierzchni jak rzuci 1 lub 2. (za trudno ma biedak...)
- Jeśli Postać zdecyduje się zostać jedną z Postaci "białych"
- po wygranej walce zła postać może zabic 1 przyjaciela przeciwnika. uda sie to jak rzuci 1 lub 2 :twisted:
- trzeba utemperować bojowego rumaka i magiczna kuszę np. Bojowy rumak powinien dodawać nie całą magie ale połowę z zaokrągleniem a dół (bez połówek). A kusza niech dodaje p miecza jak rzucimy po walce 1 lub 2. Jeśli dostaniemy punkt odkładamy karte zabitego przed chwila wroga.
- Dziura w Moście - rzut kostką 6 zmniejsza liczbę twoich p. Życia do jednego (jeśli miałeś tylko jedno - giniesz)(nie podobaja mi się takie głupie karty w których po prostu giniesz!)
- Tunel Grozy (w jaskini, to samo co powyżej) - rzut kostką 1,2 powoduje, że błąkasz się do czasu aż wyrzucisz 6
- W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z. - to tak a propo LE
- Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje (pomysł gurala)
- W Grodzie, jeśli złamałeś prawo zamiast ciągnąć dodatkową kartę rzuć kostką: 1,2 - dostajesz kartę Wyjęty Spod Prawa. Jeśli przestępstwo ma charakter ciągły rzucasz kostką w każdej turze (szkoda tych dodatkowych kart...)
Na razie tyle ale wiem, że jest znacznie więcej...
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
-Przyznam że nie do końca rozumiem. czyli zniesienie zasady 4? Zacytowałeś fragment mojej wypowiedzi, której całość całkowicie sprzeciwia się temu by przedmioty na koniu, tragarzu, w plecaku czy innych transporterach dawały premię. Stąd wniosek ze przedmiotów dających premię może być tylko 4. Z kolei zawsze przed wykonaniem ruchu w swojej turze możemy zadeklarować ze jeden przedmiot zdejmujemy a inny zakładamy. Nie wyobrażam żeby amulet jakiś dawał mi premię kiedy niesie go koń, albo kiedy leży w moim plecaku ^^RasdSaris napisał/a:
przedmioty wiezione na koniu itp. też dawały premię
Veto!
A co do przedmiotów: ja gram zgodnie z karta Lukasa do MiM: mozna nosić:
1. broń
2. tarczę (lub broń 2ręczna)
3. zbroję
4 i 5. dwa zwierzeta
6,7,8 - "plecak" - przedmioty w nim są aktywne
9. hełm
-Tak stoi w instrukcji? Jestem przeciw jednemu czarowi na turę, magiczne postaci stracą na wartości, a moje ograniczenie zdaje się wyważać tę sferę dość intuicyjnie.RasdSaris napisał/a:
Maxymalna Ilość rzuconych czarów w turze
Można rzucić tylko jedno Zaklęcie podczas jednej tury plus jedno Zaklęcie obronne (Władca Zaklęć, Klucz Czarów, Kozioł Ofiarny, Zwierciadło, Krąg Płomieni, Niewidzialny, Ocalony).
RasdSaris napisał/a:
Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie jest zbyt łatwe.
Moja koncepcja: Aby zostać Mistrzem Czarnoksięskim należy ofiarować Gildii Magów magiczny przedmiot. To pozwoli ci podjąć w niej naukę (2 tury), po zakończeniu której zostaniesz teleportowany na Kamienne Wrota w Labiryncie Magów. Po dotarciu do Komnaty Magów musisz rozwiązać zadaną ci przez nich zagadkę analogiczną z Zagadka Sfinksa z Krypty Upiorów. Możesz podjąć dwie próby jej odgadnięcia (1 na turę). Jeśli nie zgadniesz nie zostaniesz Mistrzem. Niezależnie czy ci się uda, czy nie w następnej turze stosujesz się do opisu Komnaty Magów.
- Hmm..to z kolei za dużo zachodu, Mistrz nie jest aż tak wymiatającą postacią, no i wolałbym już przez Labirynt zasuwać Mistrzem a nie zdobyć go tam i nie daj boże wylądować już blisko Zamku Bestii... Może w ten sposób: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 3 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów.
-też nad tym myślałem, ale sam nie wiem...chyba jednak na nie byłbym, ale waham się.- Jeśli Postać zdecyduje się zostać jedną z Postaci "białych"(np. Namiestnikiem, Mistrzem Czarnoksięskim, lub Rycerzem Tolimana), to zachowuje specjalne umiejętności swojej dawnej Postaci. kontrowersyjne, ale dlaczego mamy je tracić???
- Herszt Złodziei może ukraść sztukę złota lub przedmiot każdej napotkanej Postaci.- Dziura w Moście - rzut kostką 6 zmniejsza liczbę twoich p. Życia do jednego (jeśli miałeś tylko jedno - giniesz)(nie podobaja mi się takie głupie karty w których po prostu giniesz!)
- Tunel Grozy (w jaskini, to samo co powyżej) - rzut kostką 1,2 powoduje, że błąkasz się do czasu aż wyrzucisz 6
- W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z. - to tak a propo LE
- Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje (pomysł gurala)
-Popieram
-Może zyskujemy pkt miecza jeśli rzucimy 1-3?- trzeba utemperować bojowego rumaka i magiczna kuszę.
-No nie wiem...- Morlok nie traci życia na powierzchni jak rzuci 1 lub 2. (za trudno ma biedak...)
-> Odnośnie Grodu i wyjętych spod prawa to ten system jest dla mnie tak zagmatwany, w ogóle to najmniej grana u mnie plansza.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Sam tak gram od dawna.RasdSaris pisze:-Studnia Wieczności a Żli: było chyba już poruszone. Według mnie warto sprecyzować że źli tracą tam życie.
Wytłumaczyłem już jako sędzia na w finale bo ludzie mnie zaskoczyli takim głupim myśleniem. Oczywiście, jeśli nie pisze na jakiejkolwiek Karcie, czy to Miejsce, czy Nieznajomy, że pozostaje ona tu do końca rozgrywki to ona NIE POZOSTAJE.RasdSaris pisze:-Na turnieju spotkałem się z nieporozumieniem dotyczącym tego czy pozostają wszystkie miejsca (karty typu Miejsce) czy tylko te w których jest to napisane.
A jakie to Miejsca, których nie trzeba odwiedzać, bo nie kojarzę? Odwiedzamy wszystko co można, nie ma żadnego wyboru tutaj.RasdSaris pisze:Czy wtedy mamy wybór któro odwiedzamy? Czy odwiedzamy tylko te które musimy?
Ja zawsze grałem, że bonusy daje i jest aktywne wszystko co tylko my lub nasze konie niosą. Wiem, że to nierealistyczne trochę, ale zasady tego nie regulują. Co do twojego pomysłu to była jedyna rzecz, która mnie naprawdę na turnieju zagięła. Nigdy o takiej koncepcji nie myślałem wcześniej i właściwie to nie jest ona zła, ale jak sam zauważyłeś potem są problemy z zapchaniem potrzebnymi lecz nieprzydatnymi przedmiotami (MM/TT). I nawiązując do poprzedniego, wg mnie się wlicza i właśnie trzeba coś wywalić by go wziąć i stanąć potem ponownie na Obszar by odzyskać odrzuconą rzecz.RasdSaris pisze:-Zdroworozsądkowy podział na przedmioty używane, aktywnie i biernie.
Oczywiście, że tak. Tak pisze w instrukcji.RasdSaris pisze:-Kolejna sprawa: czy w dowolnej chwili możemy upuścić przemiot na pole na którym stoimy? według mnie TAK.
Nieprawda, bo nie możesz czegoś podnieść bez stawania tam. Obszar badamy tylko raz na turę W MOMENCIE STANIĘCIA. Jak już stoimy to nie badamy go, wiec nie możemy tknąć Kart tam leżących.Iszt pisze:Do końca swojej tury możemy go podnosic i opuszczać nawet 10 razy - tak stoi w instrukcji.
A mnie się bardzo podobała zasada z turnieju z możliwością spadku do zera i śmiercią w takim wypadku. Podobało mi się niezmiernie jak Mamut skosił Vansa Różdżką ZniszczeniaRasdSaris pisze:-Co ze spadkiem statystyk poniżej początkowej wartości.
A mi się to zaczęło podobać po jakimś czasie. Kiedyś to wkurzało, a teraz właściwie jest sensowne, bo w końcu to teren już zbadany i coś tam się działo, nie dzieje się nic nowego, dlatego trzeba eksplorować coraz to nowe tereny jeśli chcemy przygód.RasdSaris pisze:- Postuluję aby leżacy na polu przedmiot nie negował dociagu karty. Często leży jakiś naprawdę słaby przedmiot czyniąc to pole pustym.
Ja ostatnio gram, że cokolwiek nas przeniesie to rozpatrujemy Obszar normalnie (co za tym idzie także przedmioty, wrogów, atak na inne postacie). Należy tu przyjąć jedną jedyną zasadę: rozpatrujemy Obszar jeśli cokolwiek przeniesie nas podczas naszej tury, bo np. taki Troll przesuwa pokonaną Postać na inny Obszar i co działamy w jego turze i zaraz potem w swojej? Bez sensu. Dlatego jak wyżej wspomniałem.RasdSaris pisze:- Teleportacje, przenoszenia się na obszary.
Dokładnie jak Iszt wcześniej już wymyślił, żeby działały jak ich normalne odpowiedniki.RasdSaris pisze:- Używalność Magicznego Miecza i Tarczy Tolimana.
Niegłupie. Zacznę tak grać. Aczkolwiek, chyba tylko raz mi się zdarzyło żeby ktoś rzucił 4 Zaklęcia na turę (więcej nie dało rady). Trzy też zaledwie kilka. A zasada ta o tyle fajna, że zabija combo Postaci, która zawsze ma czar i Gnoma.RasdSaris pisze:- Maxymalna Ilość rzuconych czarów w turze. Wydaje mi sie ze nie powinno byc sytuacji kiedy postać rzuca czar, ciągnie następny, rzuca go i zbnów ciagnie itd. Osobiście grajac mam zasadę że ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
A to jest głupota wg mnie. Po 1 nawet w instrukcji nie ma ograniczeń, po 2 nie ma czegoś takiego jak czar obronny.Iszt pisze:Można rzucić tylko jedno Zaklęcie podczas jednej tury plus jedno Zaklęcie obronne
3 Magiczne Przedmioty byłyby ok. Na początku zwłaszcza przy limicie niesionych nie będzie tak łatwo tylu zdobyć. Jak dla mnie Iszt trochę przekombinowany sposób dał.RasdSaris pisze:- Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie jest zbyt łatwe. W ogóle plansza Grodu jest dla mnie troche poryta, i to kontrowersyjne poruszanie się.
Instrukcja jasno mówi: (cytuję) "6 - dowolny wybór z pośród czterech pierwszych możliwości (północ, południe, zachód, wschód)."RasdSaris pisze:- Problem 5 i 6 w Krypcie upiorów.
A to czemu? Ja kocham hardcory. ^^RasdSaris pisze:- Czy czary przeistoczenia i pan postaci powinny być zbanowane?
Nie żartuj. Chodzi po Labiryncie i pakuje życia do 30-40 i jazda. Kozakiem jest.Isztwan pisze:- Morlok nie traci życia na powierzchni jak rzuci 1 lub 2. (za trudno ma biedak...)
1. bylibyśmy zbyt przypakowani, 2. już nie jesteśmy tą samą postacią.Isztwan pisze:- Jeśli Postać zdecyduje się zostać jedną z Postaci "białych"(np. Namiestnikiem, Mistrzem Czarnoksięskim, lub Rycerzem Tolimana), to zachowuje specjalne umiejętności swojej dawnej Postaci. kontrowersyjne, ale dlaczego mamy je tracić???
Jeśli tak to proszę kontrpropozycję dla dobrych.Isztwan pisze:- po wygranej walce zła postać może zabic 1 przyjaciela przeciwnika. uda sie to jak rzuci 1 lub 2
Rumak - zgadzam się w całości. Kusza - 1,2,3 niech daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą. Bo to żadne utemperowanie jeśli tak czy inaczej może ich wymieniać do woli.Isztwan pisze:- trzeba utemperować bojowego rumaka i magiczna kuszę np. Bojowy rumak powinien dodawać nie całą magie ale połowę z zaokrągleniem a dół (bez połówek). A kusza niech dodaje p miecza jak rzucimy po walce 1 lub 2. Jeśli dostaniemy punkt odkładamy karte zabitego przed chwila wroga.
Kocham takie Karty ^^Dziura w Moście, Tunel Grozy
Tego w ogóle nie rozumiem.Isztwan pisze:- W Grodzie, jeśli złamałeś prawo zamiast ciągnąć dodatkową kartę rzuć kostką: 1,2 - dostajesz kartę Wyjęty Spod Prawa. Jeśli przestępstwo ma charakter ciągły rzucasz kostką w każdej turze (szkoda tych dodatkowych kart...)
Ostatnio zmieniony czwartek 22 mar 2007, 16:50 przez gural, łącznie zmieniany 1 raz.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Faktycznie, pomyłka.gural pisze:Iszt napisał/a:
Do końca swojej tury możemy go podnosic i opuszczać nawet 10 razy - tak stoi w instrukcji.
Nieprawda, bo nie możesz czegoś podnieść bez stawania tam.
Zgadzam się. OK napiszę inaczej - ja gram, że mozna mieć broń, zbroję (zbroja, hełm, tarcza), 2 zwierzeta niosące nieaktywne przedmioty oraz 3 aktywne przedmioty. mówiąc "plecak" może troche nagmatwałemRasdSaris pisze:Nie wyobrażam żeby amulet jakiś dawał mi premię kiedy niesie go koń
Nie. To mój pomysł (pośrednio) bo kumple strasznie chcieli żeby nie można było rzucac nieograniczonej ilości zaklęć. Dla mnie to też bez sensu jest żeby ograniczać. Nieskończoność zaklęć dla wszystkich!!!!!!!! podałem to rozwiązanie w razie czego jakbyscie chcieli koniecznie ograniczać postacie magiczne.RasdSaris pisze:Tak stoi w instrukcji? Jestem przeciw jednemu czarowi na turę, magiczne postaci stracą na wartości, a moje ograniczenie zdaje się wyważać tę sferę dość intuicyjnie.
Też dobreRasdSaris pisze:min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 3 tury terminacji
RasdSaris pisze:Odnośnie Grodu i wyjętych spod prawa to ten system jest dla mnie tak zagmatwany, w ogóle to najmniej grana u mnie plansza.
To proste i dobre wyjście.Isztwan pisze:W Grodzie, jeśli złamałeś prawo zamiast ciągnąć dodatkową kartę rzuć kostką: 1,2 - dostajesz kartę Wyjęty Spod Prawa. Jeśli przestępstwo ma charakter ciągły rzucasz kostką w każdej turze
A jak z bojowym rumakiem i kuszą? może byc tak jak ja proponuję? Bojowy rumak powinien dodawać nie całą magie ale połowę z zaokrągleniem a dół (bez połówek). A kusza niech dodaje p miecza jak rzucimy po walce 1 lub 2. Jeśli dostaniemy punkt odkładamy karte zabitego przed chwila wroga.
To chociaż 1 zdolność ale żeby cokolwiek miał ze starej postaci. Bo te co sie nimi zostaje nie są aż tak dobre by w ogóle sie trudzic zdobywaniem ich. Juz lepiej wziąć np czarodzieja i grac nim do końca.RasdSaris pisze:Cytat:
- Jeśli Postać zdecyduje się zostać jedną z Postaci "białych"(np. Namiestnikiem, Mistrzem Czarnoksięskim, lub Rycerzem Tolimana), to zachowuje specjalne umiejętności swojej dawnej Postaci. kontrowersyjne, ale dlaczego mamy je tracić???
-też nad tym myślałem, ale sam nie wiem...chyba jednak na nie byłbym, ale waham się.
i co RasdSarisie nie podoba ci się w Morloku? Uznajmy że jak rzucił 1 lub 2 nie stracił życia bo chodził w nocy czy coś?
JAK?? Tam nawet tylu wrogów niema. chyba, że mówiz o strazniku labiryntu, którego bijemy przez pół gry?gural pisze:hodzi po Labiryncie i pakuje życia do 30-40 i jazda
EDIT:
To poczytaj instrukcję Grodu - tamto jest beznadziejne!! tyle kart w pi.. bo ktoś łamie prawo?! Moim sposobem przynajmniej gra na tym nie cierpi.gural pisze: Isztwan napisał/a:
- W Grodzie, jeśli złamałeś prawo zamiast ciągnąć dodatkową kartę rzuć kostką: 1,2 - dostajesz kartę Wyjęty Spod Prawa. Jeśli przestępstwo ma charakter ciągły rzucasz kostką w każdej turze (szkoda tych dodatkowych kart...)
Tego w ogóle nie rozumiem.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 mar 2007, 17:13 przez Isztwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Jak już pisałem. To ograniczenie Rasd'a jest bardzo zbalansowane. Ogranicza właściwie tylko, gdy mamy Magii na 1 czar i 1 czar zawsze i baaardzo rzadko jak magii na 2 bo jak mówiłem zawsze jakiś czar nieprzydatny w danej chwili nam zapcha "maszynkę".Isztwan pisze:podałem to rozwiązanie w razie czego jakbyscie chcieli koniecznie ograniczać postacie magiczne.
EDIT:
A Rycerz Shauli? Najlepsza chyba postać w grze. +2/+1 i zawsze jak rzucamy kostką to rzcamy 2 razu i wybieramy lepszy wynik. Nawet bardziej kozackie od Krasnoluda, który musi akceptować 2 wyniku.Isztwan pisze:Bo te co sie nimi zostaje nie są aż tak dobre by w ogóle sie trudzic zdobywaniem ich.
Kosisz stosik ze 3 razy i wychodzisz z Labiryntu jako kozakIsztwan pisze:JAK?? Tam nawet tylu wrogów niema. chyba, że mówiz o strazniku labiryntu, którego bijemy przez pół gry?
Nie rozumiem o jakie karty ci chodzi.To poczytaj instrukcję Grodu - tamto jest beznadziejne!! tyle kart w pi.. bo ktoś łamie prawo?! Moim sposobem przynajmniej gra na tym nie cierpi.
EDIT:
Właśnie przeczytałem instrukcję. JA nawet nie gram na te posrane zasady "O TYM CZEGO NIE WOLNO".
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
OK, nie wszystkie są złe. Ale taki namiestnik, herszt złodziei, czy nawet mistrz czarnoksięski to nic takiego wielkiego.gural pisze:A Rycerz Shauli?
Niemniej jednak one są i niektórzy wg nich grają (np ja). tamta z kartami mi się wyjątkowo nie podobała i ja zmieniłem.gural pisze:A nawet nie gram na te posrane zasady "O TYM CZEGO NIE WOLNO"
Chodzi ci, że przy magii < 3 mozna rzucic 1 zaklęcie, przy magii 3,4 - 2 zaklęcia i przy magii > 4 3 zaklęcia, tak? Bo to dobre wyjście jest.RasdSaris pisze:ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
No to gratulacje!gural pisze:Grałem Morlokiem i właśnie tak wygrałem.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Kiedyś chciałem nawet spróbować, ale nikt na to nie gra, nawet starzy wyjadacze. Bo grając z nimi cokolwiek zrobisz dostajesz WSP, a to jest bez sensu.Isztwan pisze:Niemniej jednak one są i niektórzy wg nich grają
O tym mówimy.Isztwan pisze:Chodzi ci, że przy magii < 3 mozna rzucic 1 zaklęcie, przy magii 3,4 - 2 zaklęcia i przy magii > 4 3 zaklęcia, tak? Bo to dobre wyjście jest.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Swoboda poruszania sie w grodzie ogranicza różne nieprzewidziane rzeczy przez które WSP mozna dostać - teoretycznie można do grodu wejść, odwiedzić szybko 2 sklepy i wyjść nie ciągnąc żadnej karty.
Trzeba jeszcze wypisac postacie nielegalne w grodzie z dod. autorskich i oryginalnych - te, które powinny w tym spisie figurować a ich tam nie ma.
EDIT:
Co do ilości zaklęć - jakoś tego nie zauważyłem wcześniej, sorry. Zgadzam się z tym pomysłem, lepszy niż mój.
Trzeba jeszcze wypisac postacie nielegalne w grodzie z dod. autorskich i oryginalnych - te, które powinny w tym spisie figurować a ich tam nie ma.
EDIT:
Co do ilości zaklęć - jakoś tego nie zauważyłem wcześniej, sorry. Zgadzam się z tym pomysłem, lepszy niż mój.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Miałem wam odpisać na prawie wszystko ale zrezygnowałem. Według ankiety chcecie prostych reguł z minimalną ingerencją a proponujecie co najmniej ueRPeGowienie MM. Już tłumaczę czemu tak sądzę.
Primo, chcecie dzielić ekwipunek pomiędzy części ciała, plecak i zwierzaki a ja pytam się po co? Czy rzeczywiście wam aż tak przeszkadza że można używać jednocześnie paru talizmanów czy innych podobnych przedmiotów? Uważam, że to co napisano w instrukcji jest wystarczające, czyli możemy korzystać z każdego przedmiotu jaki posiadamy a jedynie w walce musimy określić jasno której broni (tylko broni) używamy. Pamiętajcie że to uproszczenie na potrzeby planszówki więc nie trzeba tego poprawiać. Tu pojawia się kwestia noszenia pancerzy. Osobiście uważam, że można złożyć każdy pancerz i rzucać na niego oddzielnie zwiększając swoją szanse przeżycia. Po to one są. Wyjątkiem jest za to używanie dwóch hełmów czy zbroi. Tu wprowadziłbym podobne ograniczenie jak w wypadku broni, czyli musisz jasno określić z której wersji hełmu czy zbroi korzystasz.
Secundo, odrzucić można dowolną ilość przedmiotów w dowolnej chwili (nawet nie w swojej rundzie) na pole na którym stoimy jednak by je podnieść musimy ponownie trafić na to pole i wykonać instrukcję jego obszaru (zbadać je). Oczywiście takie porzucone przedmioty zapychają możliwość dobierania kart, po to zostało to tak urządzone. Jednocześnie przeniesienie się z jednego obszaru na inny w wyniku jakiejś teleportacji gdy wykonaliśmy własny ruch i zbadaliśmy obszar nie możemy badać nowego obszaru. Czyli badamy tylko jeden obszar na własną turę. Inaczej traciłyby sens niektóre instrukcje jak ta mówiąca, że jeżeli staniesz na jakimś tam polu możesz poruszyć się jeszcze raz bez badania tego obszaru. Jeżeli przesunięcie naszej Postaci nastąpiło nie w naszej turze nie możemy badać żadnego obszaru jednak kiedy nastąpi nasza tura mamy wybór między zbadaniem obecnego obszaru i nie poruszeniem się a poruszeniem się normalnie i zbadaniem obszaru na którym się znajdziemy.
Tertio, widze, że najbardziej boli was magia i magowie. Zaklęć możesz rzucić nawet cały stos gdyż może nie zauważyliście ale ich nie zachowujemy. Zaklęcia zachowują się niczym instanty, czyli rzuć i odłóż. Po to właśnie mag jest magiem. Żadne ograniczenie nie wchodzi w grę. Moc już sama wyznacza maksymalną ilość posiadanych Zaklęć więc nie możemy jej już powtórnie do podobnych wyliczeń użyć. Co do zapychania się Zaklęciami to zawsze, podkreślam zawsze możemy odrzucić dowolną ilość Zaklęć na stos użytych bez dobierania nowych o ile nie mamy stosownych umiejętności. No i jeszcze kwestia Mistrza Czarnoksięskiego. Uważam, że i tu panikujecie i tracicie nie wczytując się w instrukcję. Przez tyle czasu co grałem w MM ani razu nie chciałem zostać Mistrzem (bo zawsze grałem Krasnoludem
). Może jest i on atrakcyjny ale wcale nie bardziej niż inni tylko wszystko zależy czy chcemy stracić nasze umiejętności.
Quatro, Właśnie, tracenie umiejętności po przybraniu nowej postaci. Ja grałem, że jednak się traci te umiejętności i dlatego wspomniany mistrz nie był dla mnie atrakcyjny choć już Rycerz Shauli był łakomym kąskiem. jednak powiem wam że instrukcję tych kart mówiącą o zachowaniu stanu posiadania poprzedniej postaci można interpretować różnie więc i tak, że jednak tych umiejętności się nie traci. To już zależy jak do tego podejdziemy w nowej instrukcji.
Konkludując, jak się przypatrzyłem grze i dodatkom to jest ona w sumie spójna choć miejscami naciągana a jedyne błędy jakie zawiera to literówki i niedomówienia. Więc jak w końcu postąpimy z tym panowie?
Primo, chcecie dzielić ekwipunek pomiędzy części ciała, plecak i zwierzaki a ja pytam się po co? Czy rzeczywiście wam aż tak przeszkadza że można używać jednocześnie paru talizmanów czy innych podobnych przedmiotów? Uważam, że to co napisano w instrukcji jest wystarczające, czyli możemy korzystać z każdego przedmiotu jaki posiadamy a jedynie w walce musimy określić jasno której broni (tylko broni) używamy. Pamiętajcie że to uproszczenie na potrzeby planszówki więc nie trzeba tego poprawiać. Tu pojawia się kwestia noszenia pancerzy. Osobiście uważam, że można złożyć każdy pancerz i rzucać na niego oddzielnie zwiększając swoją szanse przeżycia. Po to one są. Wyjątkiem jest za to używanie dwóch hełmów czy zbroi. Tu wprowadziłbym podobne ograniczenie jak w wypadku broni, czyli musisz jasno określić z której wersji hełmu czy zbroi korzystasz.
Secundo, odrzucić można dowolną ilość przedmiotów w dowolnej chwili (nawet nie w swojej rundzie) na pole na którym stoimy jednak by je podnieść musimy ponownie trafić na to pole i wykonać instrukcję jego obszaru (zbadać je). Oczywiście takie porzucone przedmioty zapychają możliwość dobierania kart, po to zostało to tak urządzone. Jednocześnie przeniesienie się z jednego obszaru na inny w wyniku jakiejś teleportacji gdy wykonaliśmy własny ruch i zbadaliśmy obszar nie możemy badać nowego obszaru. Czyli badamy tylko jeden obszar na własną turę. Inaczej traciłyby sens niektóre instrukcje jak ta mówiąca, że jeżeli staniesz na jakimś tam polu możesz poruszyć się jeszcze raz bez badania tego obszaru. Jeżeli przesunięcie naszej Postaci nastąpiło nie w naszej turze nie możemy badać żadnego obszaru jednak kiedy nastąpi nasza tura mamy wybór między zbadaniem obecnego obszaru i nie poruszeniem się a poruszeniem się normalnie i zbadaniem obszaru na którym się znajdziemy.
Tertio, widze, że najbardziej boli was magia i magowie. Zaklęć możesz rzucić nawet cały stos gdyż może nie zauważyliście ale ich nie zachowujemy. Zaklęcia zachowują się niczym instanty, czyli rzuć i odłóż. Po to właśnie mag jest magiem. Żadne ograniczenie nie wchodzi w grę. Moc już sama wyznacza maksymalną ilość posiadanych Zaklęć więc nie możemy jej już powtórnie do podobnych wyliczeń użyć. Co do zapychania się Zaklęciami to zawsze, podkreślam zawsze możemy odrzucić dowolną ilość Zaklęć na stos użytych bez dobierania nowych o ile nie mamy stosownych umiejętności. No i jeszcze kwestia Mistrza Czarnoksięskiego. Uważam, że i tu panikujecie i tracicie nie wczytując się w instrukcję. Przez tyle czasu co grałem w MM ani razu nie chciałem zostać Mistrzem (bo zawsze grałem Krasnoludem
Quatro, Właśnie, tracenie umiejętności po przybraniu nowej postaci. Ja grałem, że jednak się traci te umiejętności i dlatego wspomniany mistrz nie był dla mnie atrakcyjny choć już Rycerz Shauli był łakomym kąskiem. jednak powiem wam że instrukcję tych kart mówiącą o zachowaniu stanu posiadania poprzedniej postaci można interpretować różnie więc i tak, że jednak tych umiejętności się nie traci. To już zależy jak do tego podejdziemy w nowej instrukcji.
Konkludując, jak się przypatrzyłem grze i dodatkom to jest ona w sumie spójna choć miejscami naciągana a jedyne błędy jakie zawiera to literówki i niedomówienia. Więc jak w końcu postąpimy z tym panowie?
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Po przeczytaniu twojego posta uważam że nie wczytałeś się dokładnie w nasze poprawki., ja tam nie widzę jakiegoś "uerpegowania" a jedynie wyjaśnienie/zmianę zasad które znacząco wpłyną na grywalność, a przede wszystkim wyjaśnia wiele niedomówień. W większości są to poprawki intuicyjne również, więc całkowicie niemal w 100% nie zgadzam się z Tobą.
A tak na marginesie czy to nie Ty właśnie postulowałeś o dokonanie pewnych zmian????
Duszodręczyciel napisał:
A tak na marginesie czy to nie Ty właśnie postulowałeś o dokonanie pewnych zmian????
Duszodręczyciel napisał:
KonserwatystaCzemu nie lubisz zmian? Przecież można to ładnie wkomponować i trochę wyjaśnić.
Konkludując, jak się przypatrzyłem grze i dodatkom to jest ona w sumie spójna choć miejscami naciągana a jedyne błędy jakie zawiera to literówki i niedomówienia. Więc jak w końcu postąpimy z tym panowie?
Ostatnio zmieniony piątek 23 mar 2007, 09:49 przez RasdSaris, łącznie zmieniany 1 raz.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
No właśnie. Zbyt to miesza.Duszodręczyciel pisze:Primo, chcecie dzielić ekwipunek pomiędzy części ciała, plecak i zwierzaki a ja pytam się po co?
To wiadomo.Duszodręczyciel pisze:Secundo, odrzucić można dowolną ilość przedmiotów w dowolnej chwili (nawet nie w swojej rundzie) na pole na którym stoimy jednak by je podnieść musimy ponownie trafić na to pole i wykonać instrukcję jego obszaru (zbadać je).
Bez sensu. Przeniesienie to jakby dodatkowy ruch i powinno się mieć z tego korzyści.Duszodręczyciel pisze:Czyli badamy tylko jeden obszar na własną turę. Inaczej traciłyby sens niektóre instrukcje jak ta mówiąca, że jeżeli staniesz na jakimś tam polu możesz poruszyć się jeszcze raz bez badania tego obszaru.
A skill ten nie straci sensu, bo w końcu w drodze do Obszaru z przedmiotami napotkamy na wroga i to pozwala nam isc dalej nie walczac z nim.
Pierwsze słyszę. Kostką rzucać trzeba za ruch. Dlatego właśnie powinno się każdy teleport rozpatrywać.Duszodręczyciel pisze:jednak kiedy nastąpi nasza tura mamy wybór między zbadaniem obecnego obszaru i nie poruszeniem się a poruszeniem się normalnie i zbadaniem obszaru na którym się znajdziemy.
Kolejny wymyślony skill. Nie można odrzucać zaklęć.Duszodręczyciel pisze:Co do zapychania się Zaklęciami to zawsze, podkreślam zawsze możemy odrzucić dowolną ilość Zaklęć na stos użytych
Jest bardzo fajny zwłaszcza jak mamy słabą postać.Duszodręczyciel pisze:No i jeszcze kwestia Mistrza Czarnoksięskiego.
Stan posiadania to majątek, czyli czary przedmioty złoto przyjaciele. Skille to coś wrodzonego co ma postać będąc postacią, a skoro się zmienia w inną to to traci.Duszodręczyciel pisze:jednak powiem wam że instrukcję tych kart mówiącą o zachowaniu stanu posiadania poprzedniej postaci można interpretować różnie więc i tak, że jednak tych umiejętności się nie traci.
I ja.RasdSaris pisze:więc całkowicie niemal w 100% nie zgadzam się z Tobą.
Ostatnio zmieniony piątek 23 mar 2007, 09:50 przez gural, łącznie zmieniany 1 raz.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Niemniej jest to niezgodne z ankietą i w sumie z tym co każdy z was uważa. Coraz bardziej miast erraty przypomina to "homerules" a ja zawsze byłem przeciw temu bo jeszcze nie widziałem jakiś dobrych domowych reguł. Więc chcę ostatecznie ustalić czy chcecie małe poprawki w postaci erraty czy jak to się wyraziłeś RasdSaris,
?RasdSaris pisze:poprawki intuicyjne
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Duszodręczyciel napisał/a:
Primo, chcecie dzielić ekwipunek pomiędzy części ciała, plecak i zwierzaki a ja pytam się po co?
No właśnie. Zbyt to miesza.
Nie, nie, nie..panowie, to Isztwan trochę namieszał z tymi plecakami. Chodzi mi o to żeby przedmioty z konia nie dawały premii bo to niedorzeczne, poza tym powoduje zbyt szybkie pakowanie postaci, a tak ograniczając sie do 4 "aktywnych" wprowadzamy balans. I sprawa druga czy koń wlicza siew te 4 które postać może nieść, konia nie da się nieść, więc mógł by być jako dodatkowy, coś jak łażący za tobą przyjaciel(ale oczywiście przyjacielem nie jest). I tyle jeśli chodzi o zmiany.
Poprawki intuicyjne..czyli takie na prosty i zdrowy rozum,logiczne. (np. ilość zaklęć na turę, albo to że pierścień który niesiesz w plecaku nie ma prawa dawać ci jakiejś mocy)
Ostatnio zmieniony piątek 23 mar 2007, 09:56 przez RasdSaris, łącznie zmieniany 1 raz.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.