Sztylet Świętej Włoczni nierówny
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Sztylet Świętej Włoczni nierówny
Zawsze mnie denerwowało, że prawie wszystkie bronie w grze, mimo swej dużej różnorodności, dodają podczas walki po prostu 1 punkt Miecza. I tak na przykład zwykły sztylet ma taka samą skuteczność co miecz, topór a te z kolei nie ustępują broniom magicznym. Prosi sie to, moim zdaniem, o pomstę do Niebios! Zastanawiałem się co z tym zrobić ale tak aby nie przesadzić i wpadła mi do głowy taka myśl: Aby trochę pomniejszyć znaczenie kiepskich broni typu sztylet a zwiększyć skuteczność broni magicznych bez dużych komplikacji proponuję takie rozwiązanie:
Walcząc sztyletem zamiast 1 rzutu kostką wykonuje sie 2 i wybiera niższy wynik. W ten sposób ta broń zostanie trochę osłabiona.
Miecze, topory, korbacze itp. pozostałyby niezmienione (1 rzut).
Broń magiczna jak Św Włócznia czy Arondight także wymagałaby 2 rzutów, tylko tym razem wybierało by się większy wynik do określenia skuteczności w walce.
Jak wam się takie rozwiązanie podoba?
Walcząc sztyletem zamiast 1 rzutu kostką wykonuje sie 2 i wybiera niższy wynik. W ten sposób ta broń zostanie trochę osłabiona.
Miecze, topory, korbacze itp. pozostałyby niezmienione (1 rzut).
Broń magiczna jak Św Włócznia czy Arondight także wymagałaby 2 rzutów, tylko tym razem wybierało by się większy wynik do określenia skuteczności w walce.
Jak wam się takie rozwiązanie podoba?
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Niegłupie. Podoba mi się. Trzeba by wypróbować. Przy niektórych broniach jak dla mnie w takim systemie mogłoby się nawet rzucać 3 razy i wybierać najlepszy wynik (np. Miecz 4 Stron Świata). Zaraz machnę tabelkę wg mojego uznania do każdej broni w grze i jeśli ty też zrobisz można by to porównać i przedyskutować.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
:-k no tak, nie pomyślałem o tym; to może sztylet zostawić jak jest (na równi z mieczem), a walkę bez broni zrobić na jego zasadzie? Właściwie to chyba wczoraj jednak tak to wykombinowałem a dziś pisząc post zapomniałem... Tak czy inaczej może ktoś jeszcze wpadnie na coś lepszego?PoKrAk pisze:i wtedy lepiej walczyć bez broni niż takim sztyletem
EDIT:
gural, Miecz 4 str dodaje 2 punkty Miecza, a nie 1, więc nie ma co się nad nim rozwodzić.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
PoKrAk, niezła myśl. Chociaż pomysł z 2 rzutami bardziej do mnie przemawia.
jakie broni dodają 2 p Miecza oprócz M4SS? Bo ja tylko Magiczna kusze i Miecz chaosu pamiętam (nie liczę na razie autorskich)?
jakie broni dodają 2 p Miecza oprócz M4SS? Bo ja tylko Magiczna kusze i Miecz chaosu pamiętam (nie liczę na razie autorskich)?
Ostatnio zmieniony czwartek 15 mar 2007, 14:16 przez Isztwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
W tym wszystkim macie racje. Ale mi się spodobało to
Chociaż wtedy(teraz mówie o MiM) postać taka jak przykładowo Kapłan ma bardzo ciężko(nie może korzystać z Mieczy i Toporów). Ograniczałoby to jeszcze dodatkowo Mnicha(jego wbudowanego Rumaka). Myślę że pomysł warty głębszego zastanowienia się nad nim.
No połówki są dobre, fakt. Ale i tak Mieczy w grze jest tyle ze zawsze się jakiś znajdzie
fajny pomysł, walka bez broni jest dużo trudniejsza. Gołymi rękami zbira ciężko ukatrupićo może sztylet zostawić jak jest (na równi z mieczem), a walkę bez broni zrobić na jego zasadzie?
No połówki są dobre, fakt. Ale i tak Mieczy w grze jest tyle ze zawsze się jakiś znajdzie
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Hmm tabelka... hmmm RPG?araz machnę tabelkę wg mojego uznania do każdej broni w grze i jeśli ty też zrobisz można by to porównać i przedyskutować.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Płeć:
- Wiek: 44
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
OK ja widziałbym to tak:
Bez broni:
rzut 2 kostkami, wybieramy gorszy wynik
Broń +1 Miecza:
(nazwa / ile rąk / magiczna / rzut(y))
rękawice / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik (rekawice to normalnie nie broń ale są tak nieprzydatne w grze, że można by zrównac je ze sztyletem)
sztylet / 1 / - / 2 rz, gorszy wynik
topór / 1 / - / 1 rzut
miecz / 1 / - / 1
korbacz / 1 / - / 1
włócznia / 1 / - / 1
magiczny miecz / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik (MM też powinien być bronią!)
arondight / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
excalibur / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
topór światła i ciemności / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
św włócznia / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
przedmioty z Trzesawisk, Lodowego lasu i Lasu Elfów:
lesne ostrze (sztylet) / 1 / m / 1 rzut
smoczy sztylet / 1 / m / 1 rzut
miecz trygvalsena / 1 / m / 1 rzut
korbacz czaszek / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
elficki miecz / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
sejmitar swiatła / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
młot moradina / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
ostrze lolth / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
kij magów / 2 / m / 1 rzut
uzasadnienie: kiepskie bronie (sztylety, rękawice) sa gorsze od innych. magiczne sztylety są na równi ze zwykłymi broniami, a bronie magiczne są the best.
Broń +2 Miecza:
(nazwa / ile rąk / magiczna / rzut(y))
maczuga / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik
topór obusieczny / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik
topór dwuręczny / 2 / - / 1 rzut
miecz 4 str świata / 2 / - / 1 rzut
magiczna kusza / 2 / m / 1 rzut
miecz chaosu / 1 / m / 1 rzut
przedmiot z LE:
pogromca mroku (miecz 2ręczny) / 2 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
Uzasadnienie: bron niemagiczna 1-ręczna (maczuga, topór obusieczny) jest gorsza od broni 2ręcznych i 1recznych magicznych, które są na równi. najlepsza jest bron 2ręczna magiczna (pogromca mroku). wyjątkiem jest magiczna kusza - jest taka jak niemagiczna broń 2ręczna (lub magiczna 1ręczna jak kto woli).
bron +3: topór thorina / 1 / - / 1 rzut
broń +4: kosa ciemności / 2 / m / 1 rzut.
Przy takim kombinowaniu pojawia się tylko 1 malutki problem: zwykłe potwory stają się trochę trudniejsze do pokonania niż taki same demony, bo np. postać o Mieczu 3 i magii 3, bez broni ma mniejsze szanse pokonać potwora o mieczu 4 niz demona o magii 4. Ale mi to na przykład nie przeszkadza, że potwory bedą silniejsze na poczatku. Bo gdy później zdobędziemy dobrą magiczną broń to będą łatwiejsze do pokonania niż normalnie
chciałem jeszcze poruszyć 2 sprawy:
1. Bojowy rumak powinien dodawać nie całą magie ale połowę z zaokrągleniem a dół (bez połówek)
2. tarcza tolimana powinna też być przydatna w walce - rzut 1,2 - nie tracisz Życia (tak jak zwykła tarcza). To tyle, czekam na opinie.
Bez broni:
rzut 2 kostkami, wybieramy gorszy wynik
Broń +1 Miecza:
(nazwa / ile rąk / magiczna / rzut(y))
rękawice / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik (rekawice to normalnie nie broń ale są tak nieprzydatne w grze, że można by zrównac je ze sztyletem)
sztylet / 1 / - / 2 rz, gorszy wynik
topór / 1 / - / 1 rzut
miecz / 1 / - / 1
korbacz / 1 / - / 1
włócznia / 1 / - / 1
magiczny miecz / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik (MM też powinien być bronią!)
arondight / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
excalibur / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
topór światła i ciemności / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
św włócznia / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
przedmioty z Trzesawisk, Lodowego lasu i Lasu Elfów:
lesne ostrze (sztylet) / 1 / m / 1 rzut
smoczy sztylet / 1 / m / 1 rzut
miecz trygvalsena / 1 / m / 1 rzut
korbacz czaszek / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
elficki miecz / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
sejmitar swiatła / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
młot moradina / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
ostrze lolth / 1 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
kij magów / 2 / m / 1 rzut
uzasadnienie: kiepskie bronie (sztylety, rękawice) sa gorsze od innych. magiczne sztylety są na równi ze zwykłymi broniami, a bronie magiczne są the best.
Broń +2 Miecza:
(nazwa / ile rąk / magiczna / rzut(y))
maczuga / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik
topór obusieczny / 1 / - / 2 rzuty, gorszy wynik
topór dwuręczny / 2 / - / 1 rzut
miecz 4 str świata / 2 / - / 1 rzut
magiczna kusza / 2 / m / 1 rzut
miecz chaosu / 1 / m / 1 rzut
przedmiot z LE:
pogromca mroku (miecz 2ręczny) / 2 / m / 2 rzuty, lepszy wynik
Uzasadnienie: bron niemagiczna 1-ręczna (maczuga, topór obusieczny) jest gorsza od broni 2ręcznych i 1recznych magicznych, które są na równi. najlepsza jest bron 2ręczna magiczna (pogromca mroku). wyjątkiem jest magiczna kusza - jest taka jak niemagiczna broń 2ręczna (lub magiczna 1ręczna jak kto woli).
bron +3: topór thorina / 1 / - / 1 rzut
broń +4: kosa ciemności / 2 / m / 1 rzut.
Przy takim kombinowaniu pojawia się tylko 1 malutki problem: zwykłe potwory stają się trochę trudniejsze do pokonania niż taki same demony, bo np. postać o Mieczu 3 i magii 3, bez broni ma mniejsze szanse pokonać potwora o mieczu 4 niz demona o magii 4. Ale mi to na przykład nie przeszkadza, że potwory bedą silniejsze na poczatku. Bo gdy później zdobędziemy dobrą magiczną broń to będą łatwiejsze do pokonania niż normalnie
chciałem jeszcze poruszyć 2 sprawy:
1. Bojowy rumak powinien dodawać nie całą magie ale połowę z zaokrągleniem a dół (bez połówek)
2. tarcza tolimana powinna też być przydatna w walce - rzut 1,2 - nie tracisz Życia (tak jak zwykła tarcza). To tyle, czekam na opinie.
Wszystko jedno, i tak przegięcie.Lord Yves pisze:Co Mnicha i Pustelnika to mają oni wbudowany raczej czar Cios Psioniczny
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
Właśnie myślałem nad tym całym systemem dokładnie i w sumie nie jest on taki dobry. Dlaczego? Bo np. takim Excaliburem, który daje nam +1 i lepszy wynik z 2 rzutów możemy więcej zrobić niż np. Maczugą, która ma +2 i gorszy wynik z 2 rzutów.
To jedyny mankament tego sposobu. Jedyne co mi przychodzi na myśl to anulowanie zasady o rzucaniu kostką i przypisaniu każdej broni jakiegoś wyniku. Wtedy można by dokładnie zobrazować, która broń jest lepsza, a która gorsza. Z drugiej zaś strony znika nam element losowy, który nadaje urok walkom.
To jedyny mankament tego sposobu. Jedyne co mi przychodzi na myśl to anulowanie zasady o rzucaniu kostką i przypisaniu każdej broni jakiegoś wyniku. Wtedy można by dokładnie zobrazować, która broń jest lepsza, a która gorsza. Z drugiej zaś strony znika nam element losowy, który nadaje urok walkom.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
No właśnie to jest lipa. Może te +2 troche trzeba podnieść?gural pisze:Bo np. takim Excaliburem, który daje nam +1 i lepszy wynik z 2 rzutów możemy więcej zrobić niż np. Maczugą, która ma +2 i gorszy wynik z 2 rzutów
Albo eeee tam. po prostu obnizyć pięści i sztylet a resztę zostawić jak jest, bo to jednak głupoty wychodzą...
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 309
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Przepraszam, że się wtrącę ale mi podoba się pomysł z tymi niefortunnie nazwanymi "połówkami". Przyjmijmy że sztylet ma właśnie taką "połówkę" dającą przewagę tylko przy remisie zamiast tego 1 punktu Miecza. Oczywiście łapy precz od łap, czyli ich bym nie zmieniał. Idąc dalej taka "połówka" może być modyfikatorem i innych broni, które już oferują premię do Miecza Postaci. Można to wprowadzić właśnie na zasadzie magicznych broni, tylko one mają ta magiczną "połówkę".
Jeszcze jedna konkluzja. Wy rzeczywiście zmierzacie w stronę RPG i zastanawiacie się jakby to było z każdym egzemplarzem karty oddzielnie. Ja sądzę, że zamysłem twórców nie był aż taki realizm a tylko dobra gra. Popatrzcie choćby na karcianki. Tam praktycznie żadna karta nie trzyma się realizmu nie mówiąc, że często i prezentowanej ilustracji. Tak też jest w MM i MiM.
Pozdrawiam
Jeszcze jedna konkluzja. Wy rzeczywiście zmierzacie w stronę RPG i zastanawiacie się jakby to było z każdym egzemplarzem karty oddzielnie. Ja sądzę, że zamysłem twórców nie był aż taki realizm a tylko dobra gra. Popatrzcie choćby na karcianki. Tam praktycznie żadna karta nie trzyma się realizmu nie mówiąc, że często i prezentowanej ilustracji. Tak też jest w MM i MiM.
Pozdrawiam
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Taka rozpiska zagmatwa grę. Co chwila bedziesz patrzył na tabele co bardziej sie oplaca, co wyrzuci, co zostawic, czego uzywac. Strasznie duzo rozbieznosci. W tej grze przedmioty tylko pomagaja w zwyciestwie, nie jest głownym celem zdobycie wymarzonego artefaktu. No, ale to rzecz jasna najlepiej sie sprawdza w trakcie gry 
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 37
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
No dobra, co wy na to, że jak większość uzna, że remisy są niefajne wprowadzić pomysł z "połówkami"? Bo to jest niegłupie rozwiązanie. Wtedy przy remisie:
ręce < sztylet < miecze, topory... < magiczne bronie +1 < bronie +2
Przynajmniej nie ma to złych stron (oprócz braku remisów), czyli błędów i jest to dosyć prosta zasada. Trzeba by tak pograć i zobaczyć jak sie sprawdza.
A co z wrogami? Bo na razie to tylko obowiązuje w pojedynkach między postaciami.
ręce < sztylet < miecze, topory... < magiczne bronie +1 < bronie +2
Przynajmniej nie ma to złych stron (oprócz braku remisów), czyli błędów i jest to dosyć prosta zasada. Trzeba by tak pograć i zobaczyć jak sie sprawdza.
A co z wrogami? Bo na razie to tylko obowiązuje w pojedynkach między postaciami.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć: