Kształt każdego pola (hex, prostokąt, czy ośmiokąt) to może być sprawa drugorzędna. Mi się podoba że planszę tu się składa nie z pojedyńczych obszarów ale z kafli które każdy jest kilkoma obszarami.
Co do układania, to pewnie powinien być jakiś bazowy kształt planszy, a scenariusze by to tylko czasem modyfikowały.
Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6309
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
What a view.
- Rogo
-
- Posty: 6386
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
Fragmenty po kilka obszarów wprowadza stałe sekwencje tychże, co moim zdaniem jest na minus, jednakże zwiększa stabilność planszy jako całości.
Przy mnogości elementów lądujących na planszy (i z niej podnoszonych) raczej nie chcemy, żeby obszary nam się co chwilę rozjeżdżały - żeby plansza się trzymała to albo potrzebna jest jakaś ramka, albo obszary muszą mieć kształt puzzli (wystarczy że puzzle będą miały te dzynksy po bokach - każda kraina osobno). Przy puzzlach przejście graficzne między obszarami będzie na pewno brzydsze.
Mój pomysł jest taki, żeby obszary miały kształt kwadratowy / prostokątny i były podzielone (poprzez różne kolory rewersów) na: obszary narożne, obszary specjalne (Cmentarz, Kapliczka - o ile przestanie być narożna, Runy, Ruiny itd.) i zwykłe (Pola, Równiny, Wzgórza, Puszcze). To wszystko można dodatkowo podzielić na krainy Zewnętrzną i Środkową, żeby stopniować trudność kolejnych krain. W Krainie Wewnętrznej można dać 2 kolory dla 2 ścieżek, zachowując podział na Siłę i na Moc, i może jakiś trzeci "uniwersalny".
Sam proces budowania planszy może być wtedy mniej lub bardziej losowy. Można np. zasugerować, żeby obszarami sąsiadującymi z Wioską i Miastem zawsze były Pola, a z Oazą - Pustynie.
Przy mnogości elementów lądujących na planszy (i z niej podnoszonych) raczej nie chcemy, żeby obszary nam się co chwilę rozjeżdżały - żeby plansza się trzymała to albo potrzebna jest jakaś ramka, albo obszary muszą mieć kształt puzzli (wystarczy że puzzle będą miały te dzynksy po bokach - każda kraina osobno). Przy puzzlach przejście graficzne między obszarami będzie na pewno brzydsze.
Mój pomysł jest taki, żeby obszary miały kształt kwadratowy / prostokątny i były podzielone (poprzez różne kolory rewersów) na: obszary narożne, obszary specjalne (Cmentarz, Kapliczka - o ile przestanie być narożna, Runy, Ruiny itd.) i zwykłe (Pola, Równiny, Wzgórza, Puszcze). To wszystko można dodatkowo podzielić na krainy Zewnętrzną i Środkową, żeby stopniować trudność kolejnych krain. W Krainie Wewnętrznej można dać 2 kolory dla 2 ścieżek, zachowując podział na Siłę i na Moc, i może jakiś trzeci "uniwersalny".
Sam proces budowania planszy może być wtedy mniej lub bardziej losowy. Można np. zasugerować, żeby obszarami sąsiadującymi z Wioską i Miastem zawsze były Pola, a z Oazą - Pustynie.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 13276
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
Tak już o tym kiedyś myśleliśmy Talisman Hex to jeden z tych projektów nie ukończonych - czyli mojej półki wstydu.
Podobny projekt robił Dejan Oblak, ale mu też czasu za brakło.
Podobny projekt robił Dejan Oblak, ale mu też czasu za brakło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23991
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
Nie jestem przeciwny składanym planszom, a wręcz bym sam z chęcią z taką zagrał, ale klasyczna plansza ma jedną wielką przewagę nad składanymi - każdy zna ją na pamięć, więc doskonale wie, gdzie co się znajduje i gdzie ma iść, by coś załatwić. W przypadku składanej planszy gracze cały czas będą musieli patrzeć, gdzie mogą się udać i co gdzie się znajduje.
Aczkolwiek ta hexowa plansza mi się podoba.
Aczkolwiek ta hexowa plansza mi się podoba.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4229
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
ponadto mechanika poruszania się po planszy nielinearnej wcale nie jest taka oczywista.
Miałem z tym nie lada kłopot, kiedy pisałem Bezkresne Morze. Z jednej strony zależało mi na wrażeniu „żeglowania” i związanej z tym swobody wyboru kierunku, ale z drugiej strony chciałem, żeby to nadal była Magia i Miecz, a nie nowa gra.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6309
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?
Teoretycznie masz rację, ale jeśli do składanej planszy dodasz reguły że bazowo plansza zawsze wygląda tak samo i tylko grając w określony scenariusz ją zmieniasz, wtedy taka plansza też jest wszystkim znana na pamięć, o ile tego chcą. Więc dla mnie same plusy. (dodam że mówię tu o planszy która po złożeniu nadal ma kształt planszy talizmanowej a nie coś z hexów gdzie można iść w 6 stron.)Mały Nemo pisze: ↑sobota 04 lis 2023, 21:37 Nie jestem przeciwny składanym planszom, a wręcz bym sam z chęcią z taką zagrał, ale klasyczna plansza ma jedną wielką przewagę nad składanymi - każdy zna ją na pamięć, więc doskonale wie, gdzie co się znajduje i gdzie ma iść, by coś załatwić. W przypadku składanej planszy gracze cały czas będą musieli patrzeć, gdzie mogą się udać i co gdzie się znajduje.
Aczkolwiek ta hexowa plansza mi się podoba.
What a view.