Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6309
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Bludgeon »

Kształt każdego pola (hex, prostokąt, czy ośmiokąt) to może być sprawa drugorzędna. Mi się podoba że planszę tu się składa nie z pojedyńczych obszarów ale z kafli które każdy jest kilkoma obszarami.

Co do układania, to pewnie powinien być jakiś bazowy kształt planszy, a scenariusze by to tylko czasem modyfikowały.


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6386
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Rogo »

Fragmenty po kilka obszarów wprowadza stałe sekwencje tychże, co moim zdaniem jest na minus, jednakże zwiększa stabilność planszy jako całości.
Przy mnogości elementów lądujących na planszy (i z niej podnoszonych) raczej nie chcemy, żeby obszary nam się co chwilę rozjeżdżały - żeby plansza się trzymała to albo potrzebna jest jakaś ramka, albo obszary muszą mieć kształt puzzli (wystarczy że puzzle będą miały te dzynksy po bokach - każda kraina osobno). Przy puzzlach przejście graficzne między obszarami będzie na pewno brzydsze.

Mój pomysł jest taki, żeby obszary miały kształt kwadratowy / prostokątny i były podzielone (poprzez różne kolory rewersów) na: obszary narożne, obszary specjalne (Cmentarz, Kapliczka - o ile przestanie być narożna, Runy, Ruiny itd.) i zwykłe (Pola, Równiny, Wzgórza, Puszcze). To wszystko można dodatkowo podzielić na krainy Zewnętrzną i Środkową, żeby stopniować trudność kolejnych krain. W Krainie Wewnętrznej można dać 2 kolory dla 2 ścieżek, zachowując podział na Siłę i na Moc, i może jakiś trzeci "uniwersalny".

Sam proces budowania planszy może być wtedy mniej lub bardziej losowy. Można np. zasugerować, żeby obszarami sąsiadującymi z Wioską i Miastem zawsze były Pola, a z Oazą - Pustynie.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 13276
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Valdi »

Tak już o tym kiedyś myśleliśmy Talisman Hex to jeden z tych projektów nie ukończonych - czyli mojej półki wstydu.
Podobny projekt robił Dejan Oblak, ale mu też czasu za brakło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23991
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Mały Nemo »

Nie jestem przeciwny składanym planszom, a wręcz bym sam z chęcią z taką zagrał, ale klasyczna plansza ma jedną wielką przewagę nad składanymi - każdy zna ją na pamięć, więc doskonale wie, gdzie co się znajduje i gdzie ma iść, by coś załatwić. W przypadku składanej planszy gracze cały czas będą musieli patrzeć, gdzie mogą się udać i co gdzie się znajduje.

Aczkolwiek ta hexowa plansza mi się podoba.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 4229
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Budowniczy Mostów »

Mały Nemo pisze: sobota 04 lis 2023, 21:37 doskonale wie, gdzie co się znajduje i gdzie ma iść, by coś załatwić
ponadto mechanika poruszania się po planszy nielinearnej wcale nie jest taka oczywista.
Miałem z tym nie lada kłopot, kiedy pisałem Bezkresne Morze. Z jednej strony zależało mi na wrażeniu „żeglowania” i związanej z tym swobody wyboru kierunku, ale z drugiej strony chciałem, żeby to nadal była Magia i Miecz, a nie nowa gra.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6309
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Co w Talismanie nie gra lub wręcz irytuje?

Post autor: Bludgeon »

Mały Nemo pisze: sobota 04 lis 2023, 21:37 Nie jestem przeciwny składanym planszom, a wręcz bym sam z chęcią z taką zagrał, ale klasyczna plansza ma jedną wielką przewagę nad składanymi - każdy zna ją na pamięć, więc doskonale wie, gdzie co się znajduje i gdzie ma iść, by coś załatwić. W przypadku składanej planszy gracze cały czas będą musieli patrzeć, gdzie mogą się udać i co gdzie się znajduje.

Aczkolwiek ta hexowa plansza mi się podoba.
Teoretycznie masz rację, ale jeśli do składanej planszy dodasz reguły że bazowo plansza zawsze wygląda tak samo i tylko grając w określony scenariusz ją zmieniasz, wtedy taka plansza też jest wszystkim znana na pamięć, o ile tego chcą. Więc dla mnie same plusy. (dodam że mówię tu o planszy która po złożeniu nadal ma kształt planszy talizmanowej a nie coś z hexów gdzie można iść w 6 stron.)


What a view.
ODPOWIEDZ