[TMiM] Dodatki
- Viljar
-
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek 30 wrz 2021, 20:16
- Płeć:
- Wiek: 23
[TMiM] Dodatki
Część wszystkim, posiadam podstawową wersję talismana i zastanawiam się, jaki dodatek polecacie na start? Wiem że chyba niektóre muszą być razem kupione żeby można było w nie grać, dlatego chodzi mi o taki, który będzie można od razu podpiąć pod podstawę. Z góry dzięki za odpowiedzi 
-
-
- Posty: 116
- Rejestracja: sobota 26 cze 2021, 10:03
- Płeć:
Re: [TMiM] Dodatki
W moim przypadku historia rozpoczęła się od Pani Jeziora, potem Żniwiarz, Góry, Miasto. Następnie przyspieszałem rozgrywkę to wpadł zwiastun... Teraz w drodze Kataklizm... I czekam na dodatki autorskie które mam nadzieję że na święta dotrą
... W planach mam skrzynie bo się robi bałagan ale ceny są z kosmosu
- Viljar
-
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek 30 wrz 2021, 20:16
- Płeć:
- Wiek: 23
Re: [TMiM] Dodatki
Dodatki autorskie tzn?
A z dużych dodatków co byś na start zaproponował?
A z dużych dodatków co byś na start zaproponował?
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: [TMiM] Dodatki
Jeśli chcesz oficjalne, bierz po kolei.
viewtopic.php?p=189497#p189497
Jeśli masz jakieś preferencje tematyczne, wybierz to, co lubisz.
Bez stresu, zupełnie nie muszą.
Proszę bardzo.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: [TMiM] Dodatki
Mały Nemo pisze: ↑poniedziałek 06 wrz 2021, 12:04 Zanim zacznę,
Jeśli chcesz się dowiedzieć zawartości dodatków, to tutaj jest odpowiednie miejsce: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?f=75&t=3482
Z kolei jeśli chcesz zobaczyć liczby, to one są tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?f=75&t=7179 (acz uważaj, one są pisane moim łamanym HTML-em, więc mogą różnie się wyświetlać).
Żniwiarz
Pierwszy dodatek, więc wprowadza extra karty Przygód, aby talia się za szybko nie kończyła oraz karty zadań Czarownika, aby gracze w końcu pamiętali, że mają aktywne zadanie oraz jakie mają zadanie. Dodatkowo wprowadza enpisa, który de facto sobie tylko jest i nic nie robi.
Podziemia
Klasyk, wprowadza planszę Podziemi, na której można szybko zdobyć statsy i przenieść się na KW. Dodatkowo wprowadza karty Skarbów, aby trip do Podziemi był wielorazowy, a nie jednorazowy.
Królowa Lodu
Tak samo jak Żniwiarz wyżej, nic ciekawego nie wprowadza, tylko parę nowych kart do różnych istniejących talii. No, wprowadza Alternatywne Zakończenia, aby uspokoić graczy, którzy nienawidzą Zaklęcia Rozkazu.
Góry
Kolejna plansza, w porównaniu do Podziemi (w której 90% to wrogowie, a 10% to reszta kart) jest dosyć lajtowa. Wprowadza kamyki szlachetne, które można sprzedać i otrzymać kupę złota oraz Drobiazgi (i de facto sporo innych Przedmiotów), które nie zajmują miejsca. Wprowadza też 2 ważne mechaniki (Podziemia jedną z nich, ale trudniejszą do osiągnięcia), mianowicie po pokonaniu Wielkiego Ptaka z Ulicy Sezamkowej możemy się teleportować na dowolny obszar na planszy głównej, co oznacza, że możemy się kopnąć na innego Poszukiwacza, aby go trochę pomolestować, albo na zwłoki po innym Poszukiwaczu, aby ukraść mu jego dobytek. Drugą mechaniką jest karta Reliktu pozwalająca się teleportować na dowolny obszar w Krainie, w tym na Koronę Władzy (w Górach to 1 karta z 4, a w Podziemiach 1 karta z 10). Dodatkowo wprowadza najpotężniejszego w grze Poszukiwacza (Alchemik), takiego o połowę gorszego Jasnowidza.
Pani Jeziora
W tym rozszerzeniu autorzy gry w końcu dostrzegli, iż charaktery Poszukiwaczy mają takie samo znaczenie jako zeszłoroczny śnieg na kominie i postanowili coś z tym zrobić. Dorzucili charakter Neutralny oraz sporo kart, które mają efekt zależny od charakteru. Dodatkowo dostrzegli, iż zadania Czarownika nie cieszą się należnym mu powodzeniem, gdyż gdyż nagrodą za wykonanie zadania jest jeden, zawsze taki sam, Przedmiot, który w dodatku sam z siebie nic nie robi i jest niepotrzebny. Dlatego dali fajne karty Nagród za zadania. I na koniec dodali karty Stajni, w których można kupić ciekawe karty jako Rumak, muł, koń z wozem czy też starą szkapę co może... Warto też dodać, iż to rozszerzenie wprowadziło do gry jedne z najpotężniejszych (jeśli nie najpotężniejsze) Zaklęć.
Smoki
To rozszerzenie wprowadza kampanię Smoków. Tyle. W pewnym sensie jest to standalone dodatek, który albo grasz w całości z nim, albo wcale. Generalnie chodzi w nim o to, że masz 3 Książąt Smoków, którzy kłócą się ze sobą nawzajem o to, który z nich zostanie Królem Smoków. Złotą Koronę zabierają sobie co chwilę jak dzieci w piaskownicy, a Twoim zadaniem jest zabić tego, który aktualnie ma ją na głowie. Podczas gry losujesz łuski, które oznaczają jak bardzo wojny smoków wpływają na nasze krainy, a następnie karty z kolorowych jak tęcza talii (w zależności od koloru łusek).
Wilkokłak
Rozszerzenie wprowadza kolejnego enpisa - Wilkokłaka - który z jednej strony jest lekko poprawionym Żniwiarzem (tym razem zatrzymuje się na Poszukiwaczu, którego spotka), ale z drugiej strony jest bardziej zjeb..m Żniwiarzem (bo wynik 1 na arkuszu oznacza, że Poszukiwacz sam staje się Wilkokłakiem, a to z kolei oznacza, że na KW dwóch Poszukiwaczy nie jest w stanie zabić siebie nawzajem, a więc skończyć grę). Rozszerzenie wprowadza kartę Dnia i Nocy, która w marginalny sposób wpływa na rozgrywkę, Księżycowe Zdarzenia, czyli efekty, które zostają w grze na dłużej jako na 1 turę oraz karty w klimacie horrorowym.
Miasto
Miejsce, w którym można zarobić złoto, wydać złoto i kupić przekozaczone karty (Sowa, Panda, Flail). Wprowadza wiele różnych kart Sklepów, więc każdy znajdzie coś dla siebie (z ważniejszych rzeczy np. karta dająca Zaklęcia co turę czy pozwalająca atakować psychicznie, rumaki z karawanami mułów, zwierzaki z różnymi efektami i ciekawe bronie). Z innych rzeczy można np. kupić teleportację na dowolny obszar na planszy głównej, czy też wydać trofea na Siłę na punkty Mocy.
Puszka Pandory
Jest to mini rozszerzenie, które wprowadza karty Nieszczęść, które jak sama nazwa wskazuje, szczęśliwie pomagają Poszukiwaczowi przejść na tę drugą stronę. Generalnie są to 3 Zakończenia, które mają za zadanie utrudnić trochę trip oraz balangę na KW.
Kraina Ognia
Fajny dodatek znacznie utrudniający grę. Wprowadza ifrytów, którzy chcą zdemolować nasze krainy. Wprowadza jedną z najpotężniejszych kart w grze (Lampę Aladyna, która działa jak osłabiona Weryfikacja, ale za to wielokrotnego użytku) oraz karty Terenu, które zastępują obszary planszy głównej innymi obszarami, często też "zabijając" te obszary (koniec darmowego leczenia w Kapliczce, gdyż Kapliczki nie ma już w grze).
Las
Dziwny dodatek i z tego powodu przez wielu nielubiany. Zmienia działanie Losu (wprowadza rozróżnienie między ciemnym a jasnym Losem) oraz planszę, na której ma znaczenie, którego z kolorów punktów Losu masz najwięcej. Dodatkowo wprowadza karty Ścieżek, przez co każdy trip przez las jest trochę inny oraz karty Przeznaczenia, które pozostają z graczem, nawet jeśli jego Poszukiwacz sobie padnie i zdechnie. Karty te są często bardzo przekozaczone, więc warto mieć ze sobą z jedną lub dwie. W końcu (trochę z mojej winy) wprowadza unikalnych Poszukiwaczy, którzy bawią się żetonami i swoje zdolności bazują na nich.
Zwiastun
Ciężki dodatek, którego celem jest zabicie graczy. Tak na śmierć. Jest to rozszerzenie bazujące na biblijnej Apokalipsie św. Jana, wprowadzające karty w odpowiednim klimacie, enpisa Proroka, który te karty wprowadza do gry (i przez którym należy spieprzać do innych krain) i arkusze Omenów, które oznaczają kolejne fazy zniszczenia świata. Po odrzuceniu ostatniego Omenu gra się kończy i gracze przegrywają, więc gra ze zwiastunem po pierwsze jest grą na czas, a po drugie wymaga swego rodzaju małej kooperacji między graczami. Generalnie przyjemny dodatek do obejrzenia obrazków (chyba najlepsze w całym Talismanie) i poczytania, ale do gry z nim trza usiąść na trzeźwo. Ponadto wprowadza na swój sposób unikalnych Poszukiwaczy.
Krainy Odmętów
Kolejny mini dodatek będący mostem pomiędzy Miastem a Podziemiami. Wprowadza ścieżkę łączącą te dwie plansze jak i osobne pola, które są polami bossów z losowymi nagrodami z tychże plansz.
Kataklizm
Ostatni dodatek, wprowadza on całkowicie inną planszę główną, która zmierzyła się z Apokalipsą ze Zwiastuna i w taki czy inny sposób przetrwała. Plansza ja jest znacznie trudniejsza od oryginalnej chociażby z tego powodu, iż nie ma na niej obszarów sprzedających karty, leczących punkty Życia czy też odnawiających punkty Losu. Te znajdują się w talii Mieszkańców, które to mogą się pojawić w grze lub też nie. Rozszerzenie wprowadza też nowe karty Ekwipunku, jak też powoduje, że karty Talizmanów w końcu mają jakiś efekt i pomagają Poszukiwaczowi (chyba że ten wylosuje fałszywy Talizman). Na koniec w rozszerzeniu tym znajdują się karty Pozostałości, które to na początku gry się losuje i zostawia zakryte na planszy głównej, przez co już na początku gry coś na planszy się znajduje (taki Fallout efekt - idziesz na śmietnik i znajdujesz tam śmieci, boski skarb lub radskorpiona, chcącego Ciebie zjeść).
- Viljar
-
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek 30 wrz 2021, 20:16
- Płeć:
- Wiek: 23
Re: [TMiM] Dodatki
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Cieszę się że nie muszę ich że sobą łączyć żeby móc w nie grać. Postawię chyba pierw na smoki, z nostalgia do smoków że starej edycji, gdzie takie było ich ubijać
Cieszę się że nie muszę ich że sobą łączyć żeby móc w nie grać. Postawię chyba pierw na smoki, z nostalgia do smoków że starej edycji, gdzie takie było ich ubijać
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: [TMiM] Dodatki
Coś się pomału kroi na XI z MarkiemR i Nieuhwytnym.Budowniczy Mostów pisze: ↑piątek 01 paź 2021, 07:143 minuty różnicy między nami. Musisz wpaść wreszcie do Pruszkowa, nie ma to tamto.![]()
![]()
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: [TMiM] Dodatki
Do Odyna mam rzut kamieniem. Jak zaprosi to mogę w jakiś wieczór podjechać.Budowniczy Mostów pisze: ↑piątek 01 paź 2021, 13:57Oby nie 26-28 XI, bo jestem wtedy na uczcie u Odyna. W Gliwicach...![]()
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: [TMiM] Dodatki
Pablo pisze: ↑piątek 01 paź 2021, 19:57Do Odyna mam rzut kamieniem. Jak zaprosi to mogę w jakiś wieczór podjechać.Budowniczy Mostów pisze: ↑piątek 01 paź 2021, 13:57Oby nie 26-28 XI, bo jestem wtedy na uczcie u Odyna. W Gliwicach...![]()