Nah, nie on pierwszy i pewnie nie ostatni .
Acz FAQ jest plikiem, o istnieniu którego nie każdy wie, gdyż jest dostępny jedynie na stronie Galakty.
Nah, nie on pierwszy i pewnie nie ostatni .
Ale takie pytania na forum nawet o podstawowe rzeczy są w sumie dobre, bo pozwalają tez pozostałym sobie odświeżyć różne zasady. A czasem nawet poznać coś od nowa co się myślało że zna a znało się źle.
Dokładnie.. mieliśmy już tu takiego co wiedział lepiej niż sami twórcy gry
tacy to mają dobrze ... ja zamiast grać w grę to przy niej i/lub wokół niej dłubię :|
Nie, bo ignoruje instrukcję straty Życia z powodu odmiennego Charakteru.
Można.
To jest ciekawa kwestia. Rozumiem że "problemem" jest tutaj poniższy fragment zasad:NemoMan.EXE pisze: ↑środa 13 lut 2019, 23:59 4. Masz na myśli Czarownika (Czarnoksiężnik zawsze posiada 1 Zaklęcie), ale tak. Chyba jedynym wyjątkiem jest Mędrzec, ale to też jest wyjaśnione jedynie w FAQ, a ponadto łamie zasady gry (czyli jest to błędna odpowiedź FAQ-a).
Karta Mędrca mówi:Podczas swojej tury gracz może rzucić tyle Zaklęć ile posiadał ich na jej początku.
Oficjalne FAQ mówi:Jeśli na początku swojej tury nie posiadasz ani jednego Zaklęcia, możesz wylosować jedno zaklęcie.
Co rzeczywiście brzmi jak sprzeczność. Jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to że dolosowanie Zaklęcia wciąż ma miejsce na początku tury. Więc wciąż można je rzucić w tej turze. Tak, wiem że to naciąganeP1: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić w tej samej turze?
O: Tak.
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.Na początku swojej tury możesz wylosować tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
Co do drugiego, pełna zgoda.azzie pisze: ↑sobota 23 lut 2019, 20:15(...)
Nie ma tu warunku że na początku tury nie ma zaklęć, a jest wręcz jasno powiedziane że losowanie ma miejsce ma początku tury. Można więc uznać że na początku tury Czarownik po prostu może mieć tyle Zaklęć na ile pozwala Moc.
Tak czy siak, jak dla mnie FAQ nie może tworzyć wyjątków. Jego rolą jest objaśniać zasady
A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.Budowniczy Mostów pisze: ↑niedziela 24 lut 2019, 00:50 Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
Przed ruchem można też rzucać zaklęcia które na to pozwalają, jest to nawet narysowane na stronie "Kolejność działań" objaśniającej turę.
Rogo pisze: ↑niedziela 24 lut 2019, 08:23A moim zdaniem jeden, ale to jest faza tury przed ruchem, więc możesz tu zrobić dowolną ilość czynności, dopóki nie rzucisz kością za ruch (lub nie wykona ruchu w inny sposób). I to wnioskuję z powyższego fragmentu FAQ, mówiącego, że można rzucić dobrane na początku tury zaklęcie.Budowniczy Mostów pisze: ↑niedziela 24 lut 2019, 00:50 Ogólnie co do kwestii początku tury, to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, „ile tura ma początków?“ Moim zdaniem jeden, więc jedna czynność może być do niego przypisana. I tu kończy się kombinowanie
Coś co dla Ciebie jest oczywiste, dla innych może być oczywiście błędne
No proszę. Człowiek uczy się całe życieabubu pisze: ↑niedziela 24 lut 2019, 09:26 Zgodnie z instrukcją tura składa się z dwóch "faz":
- ruch
- spotkanie
Wszystkie czynności odnoszące się do początku tury mają miejsce przed ruchem.
Wszystkie czynności odnoszące się do końca tury mają miejsce po spotkaniu.
Nie ma ograniczenia ilości wykonywanych czynności ani na początku ani na końcu tury.
Tak więc jeżeli Poszukiwacz na początku tury dobiera Zaklęcie, to i je zaczyna posiadać na początku tury.