Zasady domowe
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Zasady domowe
Temat do dyskusji o zasadach domowych i dokręcaniu gry.
Mam do Was takie pytania:
1. Co sądzicie o Szlachetnym Dżinie (dodatek Kraina Ognia). Przecież z księgą czarów z Miasta (tudzież innymi itemami) ma nieograniczoną ilość Losu. Zostawiacie go jak jest czy macie jakieś swoje zasady odnośnie tej postaci?
2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
Mam do Was takie pytania:
1. Co sądzicie o Szlachetnym Dżinie (dodatek Kraina Ognia). Przecież z księgą czarów z Miasta (tudzież innymi itemami) ma nieograniczoną ilość Losu. Zostawiacie go jak jest czy macie jakieś swoje zasady odnośnie tej postaci?
2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zasady domowe
Poszukiwacz z panda tez ma niemal nieograniczona liczbe losu
. Nie przesadzalbym z tym.
2. Ja nie zmieniam zasad.
2. Ja nie zmieniam zasad.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Zasady domowe
1. Ale bazowo chowańców jest 12, u mnie teraz 20. Spróbuj wylosować pandę. Po za tym panda pozwala odnowić los, a dżinem odrzucając zaklęcie możesz otrzymać los.Little Nemo pisze: ↑wtorek 06 mar 2018, 11:10 Poszukiwacz z panda tez ma niemal nieograniczona liczbe losu. Nie przesadzalbym z tym.
2. Ja nie zmieniam zasad.
2. No tak, ale Ty też lubisz kręcić się po planszy. Mam kilku graczy dosyć mocno nastawionych na odpowiednią taktykę, plan działania itd. Za to druga część graczy nie lubi chodzić do Podziemi i jest czasem mały niesmak.
Ostatnio zmieniony wtorek 06 mar 2018, 11:16 przez Gamma, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady domowe
Zmieniłem wyniki na planszy że wyniku 8+ nie ma, a wynik 7 stał się 7+.Gamma pisze: ↑wtorek 06 mar 2018, 11:04 2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
What a view.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Zasady domowe
Ma to sens. 
Na razie zmieniłem (od wczoraj w sumie), że skarby też się losuje.
Na razie zmieniłem (od wczoraj w sumie), że skarby też się losuje.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady domowe
U mnie tak samo. Tylko ja zmieniłem wszystkie skarby bo w oryginalnych kilka jest zwyczajnie żałosnych.
What a view.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Zasady domowe
Wiem coś o tym. Wczoraj wylosowałem różdżkę smoczego ognia. Maksymalna lipa. 
- tomkasz
-
- Posty: 189
- Rejestracja: wtorek 11 lip 2017, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zasady domowe
Najczęściej gramy bez remisów czyli walka do skutku
- jerek95
-
- Posty: 137
- Rejestracja: sobota 25 mar 2017, 08:56
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 30
- tomkasz
-
- Posty: 189
- Rejestracja: wtorek 11 lip 2017, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zasady domowe
dobre pytanie - tego jeszcze nie wiem 
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Zasady domowe
Proste ... wówczas rzeczywiście remisujesz. Gorzej w przypadku zdolności / kart z zapisem "jeżeli zremisujesz".
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady domowe
Ja bym zostawił remisowanie w spokoju - sporo efektów się do niego odwołuje.
What a view.
- tomkasz
-
- Posty: 189
- Rejestracja: wtorek 11 lip 2017, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zasady domowe
Niestety często jestem ograniczony do samej podstawki (pub, u znajomych, lub znajomi u mnie którzy tweirdzą, że za trudno, za długo etc albo sie im odechciewa w trakcie) tam takich kart jest raczej mało, ale rzeczywiście nie przemyśałem tego pod tym względem.
Wynika to trochę z chęci żeby zawsze był jakiś efekt, coś się działo, a trochę, że nie doczytałem nigdy tego w instrukcji i się mądrzyłem w trakcie rozgrywki ;d
Wynika to trochę z chęci żeby zawsze był jakiś efekt, coś się działo, a trochę, że nie doczytałem nigdy tego w instrukcji i się mądrzyłem w trakcie rozgrywki ;d
- Odyn
-
- Posty: 906
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 34
Re: Zasady domowe
Tomkasz, sama podstawka moze byc nudna. Sprobuj dorzucic chocby Wilkolaka lub Zniwiarza. Przy wiekszej ilosci osob duze prawdopodobienstwo wiekszej interakcji ze strony tych postaci. Czesciej 1 na kosci i trzeba kulac za wilka czy smiertke 
Zwiastun moglby rozwiazac problem nudy i dluzszych rozgrywek ale niestety przyczynilby sie do zwiekszenia poziomu trudnosci.
Zwiastun moglby rozwiazac problem nudy i dluzszych rozgrywek ale niestety przyczynilby sie do zwiekszenia poziomu trudnosci.
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Zasady domowe
Podstawowa wersja TMiM to tak jakby demo MiM .. więc zdecydowanie polecam małe dodatki (które uzupełniają braki).
Podstawowa wersja MiM jest grą kompletną a dodatki planszowe ją rozbudowują.
Stąd prawdopodobnie słabe oceny recenzentów, którzy zazwyczaj mieli styczność tylko z podstawką TMiM.
Tak więc każdemu radzę sukcesywnie zaopatrzyć się w małe dodatki w kolejności ich wydawania.
Podstawowa wersja MiM jest grą kompletną a dodatki planszowe ją rozbudowują.
Stąd prawdopodobnie słabe oceny recenzentów, którzy zazwyczaj mieli styczność tylko z podstawką TMiM.
Tak więc każdemu radzę sukcesywnie zaopatrzyć się w małe dodatki w kolejności ich wydawania.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Odyn
-
- Posty: 906
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 34
Re: Zasady domowe
Z zasad domowych ja się zastanawiam czy nie wprowadzić na stałe:
- obszar, na który trafia Żniwiarz, a na którym leżą jakiekolwiek odkryte karty Przygód, zostaje "oczyszczony" z tych kart.
W którymś wątku przewijał się już ten temat. Skutki mogą być dwa: usunięcie z planszy niewygodnych przeciwników lub zniszczenie wartościowych Przedmiotów/Miejsc/Nieznajomych [którzy pozostają teoretycznie na planszy do końca gry]
- w momencie zniszczenia odkrytej karty Przygody Żniwiarz pozostawia na tym polu zakrytą kartę z talii Żniwiarza (tu można wykorzystać część z kart z dodatku Czas Żniw; myślałem już kiedyś nad uzupełnieniem tego dodatku o kilka Przeklętych Przedmiotów).
- obszar, na który trafia Żniwiarz, a na którym leżą jakiekolwiek odkryte karty Przygód, zostaje "oczyszczony" z tych kart.
W którymś wątku przewijał się już ten temat. Skutki mogą być dwa: usunięcie z planszy niewygodnych przeciwników lub zniszczenie wartościowych Przedmiotów/Miejsc/Nieznajomych [którzy pozostają teoretycznie na planszy do końca gry]
- w momencie zniszczenia odkrytej karty Przygody Żniwiarz pozostawia na tym polu zakrytą kartę z talii Żniwiarza (tu można wykorzystać część z kart z dodatku Czas Żniw; myślałem już kiedyś nad uzupełnieniem tego dodatku o kilka Przeklętych Przedmiotów).
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- tomkasz
-
- Posty: 189
- Rejestracja: wtorek 11 lip 2017, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Zasady domowe
Nie no, nie aż taki ciemnogród
Jeśli gramy u mnie to małe dodatki z grybsza są wtasowane/grane (Wilkołak/Żniwiarz, Pani i Królowa + autorskie Nieumarli, Zbrojownia + kilka - są na stałe, pozostałe leżą na półce najczęściej) narzekam jedynie na graczy, a raczej ich brak
Smoki i Zwiastun leżą nie tknięte od grudnia niestety
Osobiście nie robie problemów z intepretacją w trakcie gry, byleby grać, ewentualnie posiłkuje się forum. Często pojawia się problem poruszania się Koniem, również w necie zawsze jest gó...burza, mnie tam rybka byle wszyscy jednakowo grali ;d
Dodano po 8 minutach 2 sekundach:
Iiii najczęsciej nie stosuje się do spalania, odrzucania, niszczenia - wszystko leci na stos kart odrzuconych
Wielkanocny dodatek był grany tylko na wielkanoc a Dyniowy Król w Halloween jeśli można to uznać za zasady
Osobiście nie robie problemów z intepretacją w trakcie gry, byleby grać, ewentualnie posiłkuje się forum. Często pojawia się problem poruszania się Koniem, również w necie zawsze jest gó...burza, mnie tam rybka byle wszyscy jednakowo grali ;d
Dodano po 8 minutach 2 sekundach:
Iiii najczęsciej nie stosuje się do spalania, odrzucania, niszczenia - wszystko leci na stos kart odrzuconych
Wielkanocny dodatek był grany tylko na wielkanoc a Dyniowy Król w Halloween jeśli można to uznać za zasady
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Zasady domowe
:-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ bo cię jeszcze ktoś za chwilę zlinczuje za to
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
-
-
- Posty: 336
- Rejestracja: piątek 03 lis 2017, 19:42
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Płeć:
- Odyn
-
- Posty: 906
- Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
- Wiek: 34
Re: Zasady domowe
Tomkasz - ja z tym spalaniem itp napisałem na brudno
fachowo - na stos kart odrzuconych.
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Zasady domowe
Trochę na siłę ta zasada. Przecież jest nawet postać że jak zremisujesz to wygrywasz itd.
Osobiście korzystam ze sporej liczby małych zmian. Odkąd zacząłem grę doszlifowywać gra się nam dużo, dużo lepiej.
- Losujemy po 5 postaci na początku gry. Przy 70 bohaterach zmniejsza to szanse, że ktoś będzie niezadowolony z wyboru.
- Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
- Na początku gry po wybraniu zakończenia i postaci każdy losuje mieszkańców - 5 na głowę przy 2 graczach, po 4 na głowę przy 3 i 4 graczach. Każdy może wybrać do 2 i umieścić na planszy. Przez to, że grę zaczyna się już z jakimiś mieszkańcami o wiele chętniej gracze tam wchodzą / jest ciekawiej. To zresztą kolejny, bardzo dobry pomysł Blu, który lekko zmodyfikowałem.
- Jeżeli ktoś wylosuje kartę przeznaczenia albo przedmiot, który zwiększa początkową wartość życia/losu, ten gracz od razu dostaje ten los/życie. (Nie musi go jeszcze odnawiać jak oryginalnie).
- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
- Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
- Karty 3 listów gończych leżą odkryte od początku gry.
- Nie ma ograniczenia złota do 30 sztuk. Zresztą praktycznie i tak niesamowicie rzadko zdarzają się takie sytuacje, że przekraczamy taką wartość.
- Nie korzystam z mechaniki likantropa ani z Wilkołaka npc.
- Zmiany związane z talią Pozostałości.
Co się zmieni już wkrótce?
- Nowa plansza z minimalnymi zmianami na niej.
- Nowe zasady odnośnie Pana Ciemności - brak możliwości tele na KW. Losowanie (zamiast wybierania) skarbów.
Po powrocie z pracy poprawię post bo pisze z głowy. Na pewno o czymś zapomniałem.
Dodano po 38 minutach 21 sekundach:
Zmiana na 8+ - możesz wziąć 2 nagrody skarbu będzie zbyt przesadzona no nie?Bludgeon pisze: ↑wtorek 06 mar 2018, 11:15Zmieniłem wyniki na planszy że wyniku 8+ nie ma, a wynik 7 stał się 7+.Gamma pisze: ↑wtorek 06 mar 2018, 11:04 2. Jestem ciekawy czy ktoś zmienia zasady Pana Ciemności w Podziemiach. Odkąd Podziemia regularnie goszczą na moim stole część osób (w tym ja) cały czas korzysta ze skrótu. Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW. Zastanawia mnie czy ktoś zmienia tą mechanikę i w jaki sposób?
- vincent
-
- Posty: 420
- Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Zasady domowe
Nieźle nieźle...zwłaszcza mieszkańcy do zastosowania
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady domowe
No, łowca nagród (czy głów, jakoś tak)
Ahhh pamiętam też od tego zaczynałem. Nostalgia
To dobra metoda bo z jednej strony spowalnia rozwój w końcowej fazie gry, a z drugiej nie wzmacnia niepotrzebnie elementalisty i dębu.
I słusznie, ta talia nie ma tej samej funkcji do talia przygód.
A co z rumakiem?
Jeśli grasz z oryginalnymi kartami skarbów to raczej nie jest to przegięte, aczkolwiek ciekawsze mogłoby być np. skarb + nagroda czarownika.
What a view.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Zasady domowe
Można z rumaka. Chodzi o to żeby nie można było przebiec w 3 ruchy Podziemi.
Ciekawy pomysł z nagrodami.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Zasady domowe
Czemu nie? Jak ktoś ma tyle siły czy mocy żeby natłuc pana podziemi, to gra i tak powinna się już kończyć.
What a view.