Co kupić?! Pomocy!
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Agricola moim zdaniem nie jest lekkim tytułem. Zresztą ogólnie gry ekonomiczne zazwyczaj wymagają od graczy skupienia, liczenia i sporej dawki myślenia.
Może kolejka IPNu? Zawiera wiele negatywnej interakcji i zwrotów akcji. Jest lekka losowość w tym w jakiej kolejności dobieramy karty, ale niezbyt duża (im bliżej końca tygodnia tym łatwiej przewidzieć co nam się trafi w kartach). Poza tym losowy jest rodzaj towarów i ich ilość, które w danej turze trafią do sklepów. Klimat zdecydowanie jest zachowany Ma zabawne opisy kart dodające smaczku rozgrywce. Gra generalnie o czasach PRL-u. Gracze wcielają się w osoby czekające w kolejkach do sklepu. Każdy na początku losuje listę rzeczy, które musi zdobyć aby wygrać. Tytuł lekki i przyjemny, choć trochę wredny, ale chyba właśnie o to ci chodzi prawda?
Wydaje mi się, że fajną grą byłaby też karcianka - Arcana. Niestety jest tylko od 2-4 osób. Jest to gra w trakcie której gracze budują swój deck. Każdy gra inną gildią i rozchodzi się o to, żeby zdobyć jak największe wpływy w mieście zdobywając przychylność różnych osobistości, kluczowe miejsca i cenne relikty. Jest to równocześnie gra licytacyjna gdzie gracze wysyłają swoich agentów do odkrytych kart na stole starając się zdobyć przewagę w jednym z czterech atrybutów (karta określa jaki atrybut jest brany pod uwagę). Jest tu i element blefu, bo niekiedy można kłaść swoje karty zakryte przez co inni gracze nie wiedzą jaką wartość siły bojowej, politycznej (i chyba trzecia to była wiary ale nie jestem pewna) ma nasz agent. Do tego wszystkie te karty o które walczymy mogą mieć większą lub mniejszą wartość dla nas zależnie od tego jakie cele sobie wybraliśmy na początku gry.
Może kolejka IPNu? Zawiera wiele negatywnej interakcji i zwrotów akcji. Jest lekka losowość w tym w jakiej kolejności dobieramy karty, ale niezbyt duża (im bliżej końca tygodnia tym łatwiej przewidzieć co nam się trafi w kartach). Poza tym losowy jest rodzaj towarów i ich ilość, które w danej turze trafią do sklepów. Klimat zdecydowanie jest zachowany Ma zabawne opisy kart dodające smaczku rozgrywce. Gra generalnie o czasach PRL-u. Gracze wcielają się w osoby czekające w kolejkach do sklepu. Każdy na początku losuje listę rzeczy, które musi zdobyć aby wygrać. Tytuł lekki i przyjemny, choć trochę wredny, ale chyba właśnie o to ci chodzi prawda?
Wydaje mi się, że fajną grą byłaby też karcianka - Arcana. Niestety jest tylko od 2-4 osób. Jest to gra w trakcie której gracze budują swój deck. Każdy gra inną gildią i rozchodzi się o to, żeby zdobyć jak największe wpływy w mieście zdobywając przychylność różnych osobistości, kluczowe miejsca i cenne relikty. Jest to równocześnie gra licytacyjna gdzie gracze wysyłają swoich agentów do odkrytych kart na stole starając się zdobyć przewagę w jednym z czterech atrybutów (karta określa jaki atrybut jest brany pod uwagę). Jest tu i element blefu, bo niekiedy można kłaść swoje karty zakryte przez co inni gracze nie wiedzą jaką wartość siły bojowej, politycznej (i chyba trzecia to była wiary ale nie jestem pewna) ma nasz agent. Do tego wszystkie te karty o które walczymy mogą mieć większą lub mniejszą wartość dla nas zależnie od tego jakie cele sobie wybraliśmy na początku gry.
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Uważam, ze wszystkie te wymagania spełniają:rumpel_zbuj pisze: Po pierwsze, zależy mi na negatywnej interakcji między graczami. Chociaż minimalna, ale istnieć musi! Kooperacje odpadają
* Musi być podłoże fabularne i klimat
* Najlepiej, żeby była dobrym połączeniem świadomych decyzji i losowości (trochę mniej losowe od talismana)
* Oprócz stałej ekipy, często gra 1-2 obce osoby, a poza tym też podczas rozgrywek pojawia się alkohol, więc fajnie, aby zasady były łatwo przyswajalne i żeby grało się dosyć intuicyjnie. Tak, że można sobie pyknąć partyjkę na luzie, ale i również w pełni na rozgrywce się koncentrować, w zależności od humoru
* czas gry - około 1-3h, ale nie może przekraczać 3h! (w talismana często gramy 5h i prawei nigdy nie dokończymy gry)
- Blood Bowl: Menadżer Drużyny - ma klimat, trochę losowości, mnóstwo interakcji itp. Polecam szczerze.
- Osadnicy z Catanu - świetna gra, dużo interakcji, sporo przyjemniej losowości - minus: minimum 3 graczy!!!!
- Cyclady - losowość minimalna, ładne wykonanie, świetny klimat starożytnej Grecji, dużo planowania i zabawy przy licytacji bogów, polecam!
- Filary Ziemi - proste euro, które zawiera w sobie zarówno elementy losowości (losowanie pionków) i licytacji, negatywną interakcję podczas obstawiania planszy, proste zasady, a z dodatkiem można grać w 6 osób.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nienawidzę tej gry. Mam do niej uraz, kiedy moja pierwsza rozgrywka w nią była na konwencie przeciw 2 braciom, którzy między sobą wymieniali surowce na atrakcyjnych warunkach, a mi po zaporowych, iż na nic nie było mnie stać. Osobiście jednak wolę gry, w których dobrze mi się powodzi wtedy, kiedy nie muszę polegać na litości i dobrej woli moich współgraczy.Kaktus+ pisze:- Osadnicy z Catanu - świetna gra, dużo interakcji, sporo przyjemniej losowości - minus: minimum 3 graczy!!!!
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nemo, gra jest obłędna, Ty po prostu trafiłeś na 2 złośliwych sukinsynków, pech Zagraj sobie chociażby na androida, na spróbowanie, na prawdę fajna graNemomon pisze:Nienawidzę tej gry. Mam do niej uraz, kiedy moja pierwsza rozgrywka w nią była na konwencie przeciw 2 braciom, którzy między sobą wymieniali surowce na atrakcyjnych warunkach, a mi po zaporowych, iż na nic nie było mnie stać. Osobiście jednak wolę gry, w których dobrze mi się powodzi wtedy, kiedy nie muszę polegać na litości i dobrej woli moich współgraczy.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
moje top 15 gier, plus krótki komentarz za co grę lubię:
1 Cosmic Encounter - zajesta gra taktyczno-negocjacyjna z kartami które wywracają reguły gry do góry nogami. Jeszcze fajniejsza jak gracze się wczują w swoje rasy.
2 Talisman - komentarz zbędny
3 Citadels - w miarę szybka gra karciana o budowaniu miasta z elementami pokera.
4 King of Tokyo - dynamiczna walka typu king of the hill. dużo rzucania kostkami ale losowość jest raczej niska
5 Colt Express - klimat westernu + programowalny ruch i ta radocha kiedy komuś spier...isz misternie zaplanowany rabunek
6 Magic the Gathering - dawno nie grałem i chyba nie trzeba przedstawiać, najlepsza CCG na świecie
7 7 Wonders - ekonomiczna gra karciana, bardzo fajne jest w niej to że mozna grać na autopilocie i wciąż mieć szanse na zwycięstwo
8 Cyklady - bardzo dobra gra strategiczna w której wygrać można na wiele sposobów, plus fajna mechanika licytacji i klimat
9 Munchkin - karciany symulator rpg z dużą dozą humoru
10 Abyss - przede wszystkim klimat ale poza tym bardzo solidna gra ... handlowa?
11 Suburbia - nie myślałem że można przenieść na planszę sim city ale suburbii się to udało
12 Pandemic - trudna gra kooperacyjna, ale dzięki temu że trudna tym większa satysfakcja jak się wygra
13 Dungeon Fighter - zgrabnie łączy humor, element zręcznościowy i fantasy
14 Time's Up - tyle co przy tej grze imprezowej to się nigdy nie naśmiałem, idealna po 3 piwach
15 Fury of Dracula - gra ocieka klimatem a asymetryczna rozgrywka jeszcze dodaje smaczku (1 gracz vs reszta)
potem mogę wrzucić 16-30 jeśli będzie ktoś ciekawy
1 Cosmic Encounter - zajesta gra taktyczno-negocjacyjna z kartami które wywracają reguły gry do góry nogami. Jeszcze fajniejsza jak gracze się wczują w swoje rasy.
2 Talisman - komentarz zbędny
3 Citadels - w miarę szybka gra karciana o budowaniu miasta z elementami pokera.
4 King of Tokyo - dynamiczna walka typu king of the hill. dużo rzucania kostkami ale losowość jest raczej niska
5 Colt Express - klimat westernu + programowalny ruch i ta radocha kiedy komuś spier...isz misternie zaplanowany rabunek
6 Magic the Gathering - dawno nie grałem i chyba nie trzeba przedstawiać, najlepsza CCG na świecie
7 7 Wonders - ekonomiczna gra karciana, bardzo fajne jest w niej to że mozna grać na autopilocie i wciąż mieć szanse na zwycięstwo
8 Cyklady - bardzo dobra gra strategiczna w której wygrać można na wiele sposobów, plus fajna mechanika licytacji i klimat
9 Munchkin - karciany symulator rpg z dużą dozą humoru
10 Abyss - przede wszystkim klimat ale poza tym bardzo solidna gra ... handlowa?
11 Suburbia - nie myślałem że można przenieść na planszę sim city ale suburbii się to udało
12 Pandemic - trudna gra kooperacyjna, ale dzięki temu że trudna tym większa satysfakcja jak się wygra
13 Dungeon Fighter - zgrabnie łączy humor, element zręcznościowy i fantasy
14 Time's Up - tyle co przy tej grze imprezowej to się nigdy nie naśmiałem, idealna po 3 piwach
15 Fury of Dracula - gra ocieka klimatem a asymetryczna rozgrywka jeszcze dodaje smaczku (1 gracz vs reszta)
potem mogę wrzucić 16-30 jeśli będzie ktoś ciekawy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 23 lis 2015, 22:21 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Co kupić?! Pomocy!
uu patrzę na moją listę z przed prawie roku, i dużo się zmieniło
What a view.