Hej,
Zakładam temat, żeby się wyżalić. Często ostatnio grywam z moją drugą połową i jeszcze dwoma komputerowymi przeciwnikami, żeby było "ciekawiej". Niestety, ich głupota jest czasami porażająca.
Przykład z ostatniej rozgrywki. Komputerowy gracz chodzi po Podziemiach niezbyt przypakowanym poszukiwaczem, więc co jakiś czas traci punkt życia. W końcu zostaje mu jeden, ale nie wydaje się tym przejmować (żeby np. iść się wyleczyć gdzieś w zewnętrznym kręgu). Wylosowuje kolejnego wroga, wyrzuca kostką "5", co oznacza remis. I uwaga! Dochodzi do wniosku, że to za mało, zużywa punkt losu, wyrzucając "4" i ginie.
Inny przykład - komputer wylosowuje nieznajomego, który oferuje mu teleportację do dowolnego miejsca w zewnętrznym lub środkowym kręgu. Komputer wybiera... gospodę (nie, jego poszukiwacz nie ma tam żadnych dodatkowych korzyści). Nie potrafię tego zrozumieć - z możliwych rzutów kostką to 1, 2 i 3 jest negatywne. 4 to jeden mieszek złota. 5 i 6 oznaczają możliwe przeniesienie w inne rejony, czyli to samo, co oferował mu nieznajomy. Wygląda więc na to, że był zdesperowany, żeby zdobyć to złoto, ale przecież szanse są tylko 1 do 5...
Podobnie rzecz się ma ze Skałami i Lasem - nie wiem, czemu komputerowi gracze tak sobie te miejsca upodobali, ale jak tylko mogą - zmierzają prosto tam - szanse na zyskanie tam punktu mocy/siły są bardzo małe...
Dochodzi do tego, że my kończymy grę w okolicach Korony Władzy i statystykami "po kilkanaście" punktów siły i mocy, a komputerowi gracze mają śmiesznie słabych Poszukiwaczy (ginęli po 2-3 razy każdy, a praktycznie wogóle ich nie atakowaliśmy) z niemal startowymi statystykami. Mam wrażenie, że jak graliśmy tylko z "podstawką" to komputerowym graczom szło jakoś lepiej, natomiast z tymi wszystkimi dodatkami, zwyczajnie się gubią.
Jakie są wasze opinie?
sztuczna inteligencja komputerowych graczy
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 31 sie 2015, 05:43
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 41
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23991
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
O teleportacji wiem i Nomadzi też wiedzą, bo wielokrotnie było im to zgłaszane. O Podziemiach nie wiem, bo nie grywam z nimi i się nie interesowałem problemami z nimi. O ile mi wiadomo, Nomadzi mają zamiar od nowa napisać AI z okazji wydania dodatku Miasto oraz udostępnienia trybu sześcioosobowego, więc warto tych kilka tygodni poczekać i sprawdzić.
Ja osobiście ostatnimi czasy grywam jedynie w wariant Rywalizacji Czasowej ze Żniwiarzem, Królową Lodu oraz Panią Jeziora. Jest to dosyć ciekawy wariant, w którym trza grać całkowicie inaczej niźli się człowiek przyzwyczaił. Poza tem w tym wariancie AI ma sporą szansę wygrać, wczoraj np. na 2 tury przed zakończeniem gry Zbójcy ukradli mi 8 sztuk złota i przenieśli do Środkowej Krainy (po której to biegał Kapłan, a dokładniej reinkarnacja Skrzata, którego zabiłem i zabrałem mu te 8 sztuk złota). Tak więc tam toczy się gra do ostatniej tury. Przykłady:
http://z5.ifrm.com/30023/191/0/p1259372 ... .18.58.jpg
http://z5.ifrm.com/30023/191/0/p1259373 ... .33.44.jpg
Ja osobiście ostatnimi czasy grywam jedynie w wariant Rywalizacji Czasowej ze Żniwiarzem, Królową Lodu oraz Panią Jeziora. Jest to dosyć ciekawy wariant, w którym trza grać całkowicie inaczej niźli się człowiek przyzwyczaił. Poza tem w tym wariancie AI ma sporą szansę wygrać, wczoraj np. na 2 tury przed zakończeniem gry Zbójcy ukradli mi 8 sztuk złota i przenieśli do Środkowej Krainy (po której to biegał Kapłan, a dokładniej reinkarnacja Skrzata, którego zabiłem i zabrałem mu te 8 sztuk złota). Tak więc tam toczy się gra do ostatniej tury. Przykłady:
http://z5.ifrm.com/30023/191/0/p1259372 ... .18.58.jpg
http://z5.ifrm.com/30023/191/0/p1259373 ... .33.44.jpg
-
-
- Posty: 30
- Rejestracja: niedziela 01 mar 2015, 18:12
- Lokalizacja: Katowice
- Płeć:
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 31 sie 2015, 05:43
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 41
Nemomon pisze:O teleportacji wiem i Nomadzi też wiedzą, bo wielokrotnie było im to zgłaszane. O Podziemiach nie wiem, bo nie grywam z nimi i się nie interesowałem problemami z nimi. O ile mi wiadomo, Nomadzi mają zamiar od nowa napisać AI z okazji wydania dodatku Miasto oraz udostępnienia trybu sześcioosobowego, więc warto tych kilka tygodni poczekać i sprawdzić.
Same dobre wiadomości! Poczekamy - zobaczymy.
Nemomon pisze: Ja osobiście ostatnimi czasy grywam jedynie w wariant Rywalizacji Czasowej ze Żniwiarzem, Królową Lodu oraz Panią Jeziora.
Ciekawe, zawsze uważałem ten wariant gry za dziwny, ale teraz na pewno spróbuję.
amuszu pisze:
Ja z kolei zauważyłam, że AI ma tendencję do kolekcjonowania Talizmanów.
Ostatecznie - dałoby się to wytłumaczyć, jeśli założyć, że jego taktyka to uniemożliwienie innym Poszukiwaczom posiadania Talizmanów . To by się częściowo zgadzało z sytuacją, którą zaobserwowałem parę razy, kiedy to AI posiadający Talizman atakował innego poszukiwacza i po wygranej walce zabierał mu... Talizman. Wydaję mi się jednak, że za każdym razem go wyrzucał (wg mnie działanie było bez sensu, ale można to ostatecznie obronić).
Na pewno algorytmy związane z Talizmanami też są do poprawy. Spotkałem się parokrotnie z sytuacją, gdzie AI brał quest od Czarownika, w momencie wypełnienia go miał już Talizman i w takiej sytuacji, zamiast wziąć "nagrodę" za quest, co wydaje się bardziej logiczne, wybierał kolejny Talizman, porzucając go natychmiast.
Miszak
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 31 sie 2015, 05:43
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 41
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 31 sie 2015, 05:43
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 41
Znalazłem właśnie ten wątek na oficjalnych forach:
http://steamcommunity.com/app/247000/di ... 513955136/
Wygląda na to, że w obszarze AI jest jeszcze wiele do poprawy...
http://steamcommunity.com/app/247000/di ... 513955136/
Wygląda na to, że w obszarze AI jest jeszcze wiele do poprawy...
Miszak