Parę pytań ~
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Parę pytań ~
Więc dzisiaj po raz pierwszy od chyba 10 lat zagrałem w Magicznego Miecza z kolegą. Jako, że planujemy jeszcze zagrać z raz, to takie pytania mam.
- Postać Książę
Czy Książę (Masz prawo nie badać Obszaru, na którym się znajdujesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty Zdarzeń . Jeżeli nie chcesz badać Obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy.) może ignorować obszary Kamiennego Mostu? Po mojemu może, wtedy po prostu przechodzi z obszaru na obszar nie badając ich i wychodzi po drugiej stronie Kamiennego Mostu. Oczywiście pamiętam z poprzedniego tematu o nim, że inne Obszary normalnie może ignorować.
- Zaklęcie Trzynaście Zaklęć
Zaklęcie pisze, że "nie można czerpać korzyści z posiadanych kart". Czy więc mogę wymieniać karty pokonanych Wrogów na dodatkowe punkty Miecza? Moim zdaniem nie...
- Zdarzenie Dwugłowy Smok
Miecz 2
posiada 2 głowy z każdą walczy się osobno.
Czy zamieniając go na dodatkowe punkty Miecza bierzemy pod uwagę obie głowy, czy jedną jedynie? Wydaje mi się, że tylko jedną.
- Zaklęty w Kamień
nie może posiadać Przyjaciół (odłuż ich karty na stos kart zużytych), Przedmiotów, Przedmiotów Magicznych i złota.
Co się dzieje z kartami Przedmiotów oraz złota? Czy także wędrują na stos kart zużytych, czy jedynie Przyjaciele (a opis karty sugeruje, że jedynie Przyjaciele, a reszta nie), czy są kładzione na obszar? Wydaje mi się, że na obszar.
- Zaklęcie Pan Postaci
Co się dzieje z kartami Postaci? Na stos kart zużytych, czy obszar?
====
A teraz trzy małe rzeczy.
Grałem Boginką, kolega Katem, potem Księciem, następnie Wędrującym Pustelnikiem. Byliśmy w Dolnym Kręgu (czy jak on się nazywa, tam, gdzie się grę rozpoczyna), z jednej strony miałen Sztukmistrza (1 Zaklęcie za 1 Sz.Z), a z drugiej Czarodzieja (Dobrzy otrzymują gratis 1 Zaklęcie). Na początku gry rzuciłem Zaklęcie, które dało mi 1 punkt Magii. Takiego "srania" Zaklęciami, to ja od dawien, dawien, super dawien dawna nie miałem :mrgreen:
Miałem 4 punkty Życia. Udało mi się przejść przez Trzęsawiska, w następnych turach udałem się na Wrzosowiska. Wylosowałem Bazyliszka oraz Widmo. Przegrałem z nimi walkę i straciłem 1 punkt Życia oraz 1 (ostatni) punkt Magii oraz przesunąłem się na moje MGR. Tam leżała karta Ukrytej Pułapki. Straciłem więc kolejne 2 punkty Życia, więc w sumie 3 Życia i 1 Magii. Gdybym grał na moją homemade zasadę, że traci się punkt Życia za każdego Wroga, z którym się przegrało walkę (a nie grałem na nią, bo grałem z moim dawnym przyjacielem w MM), to bym stracił moje początkowe 4 punkty Życia i przegrał grę.
Wniosek? Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!
Wyciągnąłem Zaklęcie 13 Zaklęć. Dałem je koledze do przeczytania. Gdy mi oddał, rzuciłem kością. Wyrzuciłem 1... xD
- Postać Książę
Czy Książę (Masz prawo nie badać Obszaru, na którym się znajdujesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty Zdarzeń . Jeżeli nie chcesz badać Obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy.) może ignorować obszary Kamiennego Mostu? Po mojemu może, wtedy po prostu przechodzi z obszaru na obszar nie badając ich i wychodzi po drugiej stronie Kamiennego Mostu. Oczywiście pamiętam z poprzedniego tematu o nim, że inne Obszary normalnie może ignorować.
- Zaklęcie Trzynaście Zaklęć
Zaklęcie pisze, że "nie można czerpać korzyści z posiadanych kart". Czy więc mogę wymieniać karty pokonanych Wrogów na dodatkowe punkty Miecza? Moim zdaniem nie...
- Zdarzenie Dwugłowy Smok
Miecz 2
posiada 2 głowy z każdą walczy się osobno.
Czy zamieniając go na dodatkowe punkty Miecza bierzemy pod uwagę obie głowy, czy jedną jedynie? Wydaje mi się, że tylko jedną.
- Zaklęty w Kamień
nie może posiadać Przyjaciół (odłuż ich karty na stos kart zużytych), Przedmiotów, Przedmiotów Magicznych i złota.
Co się dzieje z kartami Przedmiotów oraz złota? Czy także wędrują na stos kart zużytych, czy jedynie Przyjaciele (a opis karty sugeruje, że jedynie Przyjaciele, a reszta nie), czy są kładzione na obszar? Wydaje mi się, że na obszar.
- Zaklęcie Pan Postaci
Co się dzieje z kartami Postaci? Na stos kart zużytych, czy obszar?
====
A teraz trzy małe rzeczy.
Grałem Boginką, kolega Katem, potem Księciem, następnie Wędrującym Pustelnikiem. Byliśmy w Dolnym Kręgu (czy jak on się nazywa, tam, gdzie się grę rozpoczyna), z jednej strony miałen Sztukmistrza (1 Zaklęcie za 1 Sz.Z), a z drugiej Czarodzieja (Dobrzy otrzymują gratis 1 Zaklęcie). Na początku gry rzuciłem Zaklęcie, które dało mi 1 punkt Magii. Takiego "srania" Zaklęciami, to ja od dawien, dawien, super dawien dawna nie miałem :mrgreen:
Miałem 4 punkty Życia. Udało mi się przejść przez Trzęsawiska, w następnych turach udałem się na Wrzosowiska. Wylosowałem Bazyliszka oraz Widmo. Przegrałem z nimi walkę i straciłem 1 punkt Życia oraz 1 (ostatni) punkt Magii oraz przesunąłem się na moje MGR. Tam leżała karta Ukrytej Pułapki. Straciłem więc kolejne 2 punkty Życia, więc w sumie 3 Życia i 1 Magii. Gdybym grał na moją homemade zasadę, że traci się punkt Życia za każdego Wroga, z którym się przegrało walkę (a nie grałem na nią, bo grałem z moim dawnym przyjacielem w MM), to bym stracił moje początkowe 4 punkty Życia i przegrał grę.
Wniosek? Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!
Wyciągnąłem Zaklęcie 13 Zaklęć. Dałem je koledze do przeczytania. Gdy mi oddał, rzuciłem kością. Wyrzuciłem 1... xD
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Re: Parę pytań ~
Co za zbieg okoliczności, ja teżWięc dzisiaj po raz pierwszy od chyba 10 lat zagrałem w Magicznego Miecza z kolegą.
Idąc tym tokiem rozumowania może nie badać tych obszarów, a z badać tylko Zamek Bestii. Jeśli nie ma przeciwwskazań w instrukcji, że nie można czegoś takiego robić to chyba da radę.- Postać Książę
Czy Książę (Masz prawo nie badać Obszaru, na którym się znajdujesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty Zdarzeń . Jeżeli nie chcesz badać Obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy.) może ignorować obszary Kamiennego Mostu? Po mojemu może, wtedy po prostu przechodzi z obszaru na obszar nie badając ich i wychodzi po drugiej stronie Kamiennego Mostu. Oczywiście pamiętam z poprzedniego tematu o nim, że inne Obszary normalnie może ignorować.
Moim zdaniem można, ponieważ trofea to nie są karty z których korzystasz (tym bardziej ich fizycznie nie posiadasz) tylko leżą na stole żeby przypominać ile masz expa, równie dobrze mógłbyś sobie tą liczbę zapisać na kartce.- Zaklęcie Trzynaście Zaklęć
Zaklęcie pisze, że "nie można czerpać korzyści z posiadanych kart". Czy więc mogę wymieniać karty pokonanych Wrogów na dodatkowe punkty Miecza? Moim zdaniem nie...
Jedną bo to wróg o Sile 2 i tyle tylko Cie interesuje, inaczej było by to zaznaczone w opisie (ileśtam do wymiany na punkty siły).- Zdarzenie Dwugłowy Smok
Miecz 2
posiada 2 głowy z każdą walczy się osobno.
Czy zamieniając go na dodatkowe punkty Miecza bierzemy pod uwagę obie głowy, czy jedną jedynie? Wydaje mi się, że tylko jedną.
Na obszar. Tak samo jak przedmioty "nie może używać zła postać", też nie są odkładane tylko na ziemi lądują.- Zaklęty w Kamień
nie może posiadać Przyjaciół (odłuż ich karty na stos kart zużytych), Przedmiotów, Przedmiotów Magicznych i złota.
Co się dzieje z kartami Przedmiotów oraz złota? Czy także wędrują na stos kart zużytych, czy jedynie Przyjaciele (a opis karty sugeruje, że jedynie Przyjaciele, a reszta nie), czy są kładzione na obszar? Wydaje mi się, że na obszar.
Zgadzam się całkowicie, jest kozacki, szczególnie górny krąg (zewnętrzny) daje w kość.Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Dwugłowy Smok
najrozsądniej jest przyjąć, że liczy się wartość Miecza wydrukowana na karcie. Dzięki temu unika się dodatkowych problemów, jak np. zaśmiecania pamięci gdzie został wróg pokonany (np. na Mrocznej Polanie gdzie zyskuje dodatkowe punkty).
Trzynaście zaklęć
tu również zgadam się z przedmówcą - karty zbierasz jedynie dla ułatwiania sobie rachuby.
Zaklęty w Kamień
dokładnie tak jak pisze Hellhound. W tym czasie ktoś może okraść Postać ze wszystkich przedmiotów.
Wczoraj gdy graliśmy z Hellhoundem też mieliśmy kilka wątpliwości co do interpretacji kart, spisałem je ale podzielić się nimi będę mógł najwcześniej dopiero w przyszłym tygodniu.
najrozsądniej jest przyjąć, że liczy się wartość Miecza wydrukowana na karcie. Dzięki temu unika się dodatkowych problemów, jak np. zaśmiecania pamięci gdzie został wróg pokonany (np. na Mrocznej Polanie gdzie zyskuje dodatkowe punkty).
Trzynaście zaklęć
tu również zgadam się z przedmówcą - karty zbierasz jedynie dla ułatwiania sobie rachuby.
Zaklęty w Kamień
dokładnie tak jak pisze Hellhound. W tym czasie ktoś może okraść Postać ze wszystkich przedmiotów.
Wczoraj gdy graliśmy z Hellhoundem też mieliśmy kilka wątpliwości co do interpretacji kart, spisałem je ale podzielić się nimi będę mógł najwcześniej dopiero w przyszłym tygodniu.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Uff, jeśli chodzi o Postać Księcia to już ma ona oddzielny temat na forum 
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1406
Nie wiem jak z nim postępować, bo, w zależności od interpretacji jego zdolności (w powyższym temacie), jest to Postać megasilna albo dość przeciętna. Ciężka sprawa...
Dwugłowy smok - ja gram, że tylko za 2 punkty się go wymienia.
Zaklęty w kamień - wyrzucamy przedmioty na ziemię.

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1406
Nie wiem jak z nim postępować, bo, w zależności od interpretacji jego zdolności (w powyższym temacie), jest to Postać megasilna albo dość przeciętna. Ciężka sprawa...
Dwugłowy smok - ja gram, że tylko za 2 punkty się go wymienia.
Zaklęty w kamień - wyrzucamy przedmioty na ziemię.
No nie przesadzaj, pecha po prostu miałeśNemomon pisze:Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Nie tylko ja. Kata mojego kolegi, to mogłem trzy razy Zaklęciami zabić, teraz już nie pamiętam dokładnie w jaki sposób, przypomina mi się jedynie to Zaklcie, że mogę go wyteleportować gdzieś. Ale graliśmy po przyjacielsku, więc jedynie lekko przeszkadzałem mu, aby nie stracił swego ostatniego punktu Życia wskutek mych kart, tylko sam.Isztwan pisze:No nie przesadzaj, pecha po prostu miałeś
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: sobota 09 paź 2010, 01:16
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Wiek: 38
A ja mam pytanie: w jaki sposób przechodzi się z planszy głównej na planszę jasknia? Kupiłem MM i zanim dotrze chciałbym wiedzieć, bardzo mnie to nurtowało pytanie gdy byłem dużo młodszy. Z powodu niewiedzy i braku poszanowania dla instrukcji i całej gry nie miałem gdzie nawet tego sprawdzić dlatego... wchodziliśmy wskakując do studni wieczności :mrgreen: :mrgreen:
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela 04 lis 2012, 09:47
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Wróciłem do grania niedawno i mam kilka pytań wynikających z niedomówienia i logiki (wiem, że MM nie zawsze taki jest), które być może gdzieś zostały już omówione ale ich nie znalazłem wyszukiwarką.
Witaj na forum i zapoznaj się proszę z regulaminem. Co najmniej w dobrym tonie jest, co zostało zapisane w regulaminie jako obowiązek, aby prosząc o wyjaśnienie wątpliwości związanych z jakąś kartą zacytować jej tekst.
Witaj na forum i zapoznaj się proszę z regulaminem. Co najmniej w dobrym tonie jest, co zostało zapisane w regulaminie jako obowiązek, aby prosząc o wyjaśnienie wątpliwości związanych z jakąś kartą zacytować jej tekst.
Ostatnio zmieniony środa 05 gru 2012, 16:57 przez Wilhorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a pice of shit, when you look at it
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
Tak - za takich Wrogów dodajesz sobie ten bonusowy Miecz, a potem tez odkładasz na kupkę i jak się zbierze te 7 punktów Miecza to dodajesz sobie jeden.1W. Magiczna Kusza
może przecie Postać jak każda inna zła, a co ma natura do ignorowania Demonów > wszystko działa po staremu, Demony to demony zarówno z Kart jak i Obszarów.2W. Demon zła
zostają na planszy3W. Ignorowanie
Sobowtór ma tyle Miecza ile Postać swojego całkowitego Miecza - nie dodaje sie punktów za Przedmioty, Przyjaciół, Zaklęcia etc bo w końcu to tylko jakby inny Wróg.5W. Sobowtór
Co do Przyjaciół dystansowych i Rycerza sie nie wypowiadam bo trochę to nie składnie napisałeś i nie bardzo wiem o co tak na prawdę chodzi
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 526
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 40
Nonsens stulecia. Wrogow powinno sie od razu odlozyc po ich pokonaniu, skoro z automatu dostajesz za nie punkt. Oczywiscie nie jest to napisane, ale bez przesady.Tak - za takich Wrogów dodajesz sobie ten bonusowy Miecz, a potem tez odkładasz na kupkę i jak się zbierze te 7 punktów Miecza to dodajesz sobie jeden.
Znowu to samo. Sobowtor ma tyle samo punktow i tutaj o wyniku decyduje jedynie rzut kostka, chyba ze Postac ma mozliwosc wplyniecia na wynik rzutu.Sobowtór ma tyle Miecza ile Postać swojego całkowitego Miecza - nie dodaje sie punktów za Przedmioty, Przyjaciół, Zaklęcia etc bo w końcu to tylko jakby inny Wróg.
asd
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Ogólnie wymiana 7 punktów jest bezsensem i powoduje zbyt łatwe dopakowywanie Postaci,ale przy takim systemie wymiany jestem gotów przyznać rację Space86.Nonsens stulecia. Wrogow powinno sie od razu odlozyc po ich pokonaniu, skoro z automatu dostajesz za nie punkt. Oczywiscie nie jest to napisane, ale bez przesady.
Przy ostatnich grach zdecydowanie przychyliłem się do wymiany 2X za każdy 1 zdobyty punkt
gdzie X to aktualny stan Miecza/Magii i wtedy Kusza dodawała by za każdą wygraną walkę ale kartę pokonanego od razu by się odkładało i tu racja dla Nicka
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 526
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 40
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Ja tak nie uważam.
Jaskinia to dodatek gdzie można trafić na kilka bardzo dobrych kart:Szklana Kula,Gandalf,Zbiegły Niewolnik,Parę kart dających po 4,5 Sz.Z.
Są też karty jak Czaszka Przeznaczenia,Tunel Grozy,Zaklęty Krąg,czy Widmo Śmierci-najmocniejszy Przeciwnik ze wszystkich kart z wersji oryginalnej.
Są też komnaty typu Otchłań Nicości czy obszary Zwężenie Korytarza.
W mojej opinii te kilka pozytywnych kart trochę równoważy trudy wędrówki po Jaskini.
Jeszcze inna sprawa że jeżeli dodać fanowskie dodatki to będzie około 180 kart Jaskini czyli 3 razy więcej niż w oryginale czyli szanse wyciągnięcia tej kart spada też parę razy
Jaskinia to dodatek gdzie można trafić na kilka bardzo dobrych kart:Szklana Kula,Gandalf,Zbiegły Niewolnik,Parę kart dających po 4,5 Sz.Z.
Są też karty jak Czaszka Przeznaczenia,Tunel Grozy,Zaklęty Krąg,czy Widmo Śmierci-najmocniejszy Przeciwnik ze wszystkich kart z wersji oryginalnej.
Są też komnaty typu Otchłań Nicości czy obszary Zwężenie Korytarza.
W mojej opinii te kilka pozytywnych kart trochę równoważy trudy wędrówki po Jaskini.
Jeszcze inna sprawa że jeżeli dodać fanowskie dodatki to będzie około 180 kart Jaskini czyli 3 razy więcej niż w oryginale czyli szanse wyciągnięcia tej kart spada też parę razy
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Kusza nie jest przesadą patrząc na całokształt zawartości Jaskini. To jest jedna z Kart po które chciało się ruszyć 4litery do Jaskini. Jakoś nie pamiętam parcia na Kryształ. Pisze tu o wersji MiM ale to niezbyt się różni. Moim zdaniem powinniście ją zostawić tak jak jest, ewentualnie jakieś kosmetyczne zmiany bo tak to sens zapuszczania się do Jaskini zmniejszy się dalej.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Popieram Stava - Kusza i Gandalf były jedynymi kartami wartymi zapuszczania się do Jaskini. Przejście wsio prób by dostać Kryształ, zwłaszcza próby zasobności, nie warte były zachodu. Jak poprawicie Kuszę, to tym bardziej każdy może olać Jaskinię. Poza tem, to były tylko 2 karty na bodaj 60 czy 80 kart.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!