Fenomen Talismana/Magii i Miecza
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Fenomen Talismana/Magii i Miecza
Tak obserwując zarówno zagraniczą scenę Talismana jak i polską scenę MiMa (oraz zainteresowanie naszym MiMe ludzi z zagranicy) pomyślałem że warto by założyć taki temat.
Skąd taka popularność Talismana i MiMa i dlaczego akurat tych gier? Do Talismana powstała ogromna ilość dodatków (co prawda większość do syf ale jendnak gdyby gra nie była popularna to by nikt takich dodatków nie robił), do MiMa nie mniej ale przecież jest tyle innych wspaniałych planszówek, więc dlaczego właśnie one?
Powiecie że do Talismana/MiMa łatwo jest robić dodatki bo mają setki kart i plansz więc nie problem rozbudować jakiś obszar o nową planszę czy dorobić dodatkowy pakiet kart zdażeń. Ale weźmy choćby poczciwego Wampira, tam też można by dorobić nowe karty zdażeń, dorzucić nowych łowców, nowe żetony broni i walki (a co za tym idzie także nową kartę pojedynków uwględniającą nowe sposoby walki), rozbudować planszę czy nawet dorobić nowe plansze (choćby jakieś katakumby pod zamkiem w Zagórzu czy jakieś miasto). Jest wiele innych gier do których też można by porobić nowe zasady, rozbudować plansze i zestawy kart a jednak ciągle słyszy się tylko o nowych rozszerzeniach do Talismana/MiMa mimo iż (zwłaszcza w przypadku MiMa) są to gry 'wymarłe' i nie mają już tylu fanów co kiedyś odkąd nie zachęcają ładną okładką z każdej wystawy w sklepie papierniczo-zabawkarskim (czy obecnie także hobbystycznym).
Jak myślicie, skąd taka popularność akurat tych dwóch, dosyć starych już gier?
Skąd taka popularność Talismana i MiMa i dlaczego akurat tych gier? Do Talismana powstała ogromna ilość dodatków (co prawda większość do syf ale jendnak gdyby gra nie była popularna to by nikt takich dodatków nie robił), do MiMa nie mniej ale przecież jest tyle innych wspaniałych planszówek, więc dlaczego właśnie one?
Powiecie że do Talismana/MiMa łatwo jest robić dodatki bo mają setki kart i plansz więc nie problem rozbudować jakiś obszar o nową planszę czy dorobić dodatkowy pakiet kart zdażeń. Ale weźmy choćby poczciwego Wampira, tam też można by dorobić nowe karty zdażeń, dorzucić nowych łowców, nowe żetony broni i walki (a co za tym idzie także nową kartę pojedynków uwględniającą nowe sposoby walki), rozbudować planszę czy nawet dorobić nowe plansze (choćby jakieś katakumby pod zamkiem w Zagórzu czy jakieś miasto). Jest wiele innych gier do których też można by porobić nowe zasady, rozbudować plansze i zestawy kart a jednak ciągle słyszy się tylko o nowych rozszerzeniach do Talismana/MiMa mimo iż (zwłaszcza w przypadku MiMa) są to gry 'wymarłe' i nie mają już tylu fanów co kiedyś odkąd nie zachęcają ładną okładką z każdej wystawy w sklepie papierniczo-zabawkarskim (czy obecnie także hobbystycznym).
Jak myślicie, skąd taka popularność akurat tych dwóch, dosyć starych już gier?
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- WindyIndy
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bagna
• Wioska
• Wyspa Gadów - Posty: 181
- Rejestracja: czwartek 19 paź 2006, 11:19
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 45
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Łudi
-
- Posty: 238
- Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
- Lokalizacja: o.. polskie to krainy
- Płeć:
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Tylko dwie rzeczy wyróżniają Magie i Miecz od pozostałych gier z tego samego gatunku, są nimi: Duża ilość i różnorodność kart przygód i poszukiwaczy oraz "prostackie" wykonanie tych że kart, co sprawia że każdy może je drabiać we własnym zakresje.
Dzięki tym dwóm cechom Magia i Miecz w Polsce nie ma sobie równych.
Dzięki tym dwóm cechom Magia i Miecz w Polsce nie ma sobie równych.
- Stopek
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 03 wrz 2006, 17:53
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Hejas!
Ta gra po prostu się nie nudzi. Można spotkać się ze znajomymi, przy paru pivkach i spędzić miło czas. Fakt, że tak dużo zależy tu od ludzi, którzy grają sprawia, że prawie każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Ja ze znajomymi sporo gram w RPGi, także jest to dla nas miły odpoczynek, który nie wtrąca nas z tego wspaniałego klimatu fantasy.
Pozdrawiam
Ta gra po prostu się nie nudzi. Można spotkać się ze znajomymi, przy paru pivkach i spędzić miło czas. Fakt, że tak dużo zależy tu od ludzi, którzy grają sprawia, że prawie każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Ja ze znajomymi sporo gram w RPGi, także jest to dla nas miły odpoczynek, który nie wtrąca nas z tego wspaniałego klimatu fantasy.
Pozdrawiam
Fajnie jest mieć hobby 
- Nekrus
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty - Posty: 62
- Rejestracja: poniedziałek 04 lip 2005, 16:16
- Lokalizacja: Ciechanów
- Płeć:
Prostota rozgrywki ludzie przecież gra się w to bardzo łatwo. Na siłę rozgrywkę mozna porównać do szachów. No i jest to niezwykle ciekawa gra w świcie fantasy zprostą ozgrywką. Nie trzeba wertowć grubych tomów jak w Dungeons & Dragons statystyki i mieszki złota są bardzo przystępnie określone. Dużo poszukiwaczy każdy może sobie dobrać to co lubi. No i w końcu ogromny rozbudowany świat do odkrycia, także dzięki nam.
{|= No i jaka jest fajna zabawa ze znajomymi jak nagle jeden z nich zmienia się w żabę, mina nieszczęśnika bezcenna. \:D/
Zawiesiłem robienie kart, aktualnie tworzę figurki do gier planszowych i Fantasy jako "Marek Miniatures"
Tutoriale mam na kanale Youtube "Marcus Fox" zapraszam.
Tutoriale mam na kanale Youtube "Marcus Fox" zapraszam.
- Fly
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów
• Labirynt Magów - Posty: 220
- Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
- Lokalizacja: Miasto Kominów
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
1. Grywalność
2. Klimat
3. Prostota (praktycznie wszystko można przeczytać na kartach!)
4. Duża dostępność na rynku (kiedyś)
5. Możliwość gry zarówno w 2 osoby, jak i w kilka
2. Klimat
3. Prostota (praktycznie wszystko można przeczytać na kartach!)
4. Duża dostępność na rynku (kiedyś)
5. Możliwość gry zarówno w 2 osoby, jak i w kilka
Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
Niejako podlacze sie do postu Fly'a
do tego dodam 'otwarty kod' gry czyli mozliwosc rozwijania swiata gry i zasad, bez naruszania struktury wlasciwej (ale mi pojecie wskoczylo z okulistyki
) gry.
masa darmowych dodatkow i to ze ich przygotowanie nie jest tak trudne (grafiki, istniejace szablony) jak np fanowskich M:tG (jesli sa jakies).
do tego dodam 'otwarty kod' gry czyli mozliwosc rozwijania swiata gry i zasad, bez naruszania struktury wlasciwej (ale mi pojecie wskoczylo z okulistyki
masa darmowych dodatkow i to ze ich przygotowanie nie jest tak trudne (grafiki, istniejace szablony) jak np fanowskich M:tG (jesli sa jakies).
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Nie wypowiedziałem się, a warto.
Magia i Miecz wyszła w czasach, gdy w Polsce nic nie było(chociaz to dziwne bo to około 25 lat przed Kononowiczem... :-k ). Gra była tak grywalna i prosta, i kazdy mógł ją mieć. Ale gra przyciąga nadal, w dobie gier komputerowych. Dlaczego? Dla jednych sentyment. Ale dla innych to wlasnie prosta i przyjemna rozgrywka. Duzo przyjemnej(moje wlasne odczucia) jest grac z kumplami, rywalizowac ze sobą niz bic kolejne poziomy w przeciętnej grze MMORPG czy RPG na kompie. Każda gra czymś się różni, nic nie jest liniowe(no, są osobnicy którzy usrali się na jedną postać i odwiedzają te same miejsca, ale to ich sprawa
). Praktycznie wszystko napisał Fly.
Magia i Miecz wyszła w czasach, gdy w Polsce nic nie było(chociaz to dziwne bo to około 25 lat przed Kononowiczem... :-k ). Gra była tak grywalna i prosta, i kazdy mógł ją mieć. Ale gra przyciąga nadal, w dobie gier komputerowych. Dlaczego? Dla jednych sentyment. Ale dla innych to wlasnie prosta i przyjemna rozgrywka. Duzo przyjemnej(moje wlasne odczucia) jest grac z kumplami, rywalizowac ze sobą niz bic kolejne poziomy w przeciętnej grze MMORPG czy RPG na kompie. Każda gra czymś się różni, nic nie jest liniowe(no, są osobnicy którzy usrali się na jedną postać i odwiedzają te same miejsca, ale to ich sprawa
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Mistrz wskrzeszania wymarłych tematów powraca xP
Tak się teraz zastanawiam czy twórcy Talismana zdawali sobie sprawę jak wielką furorę na świecie zrobi ich gra? I czy są świadomi dzisiejszej sceny fanowskiej? A także czy twórcy polskiej wersji (tj. MiMa) wciąż grywają, czy zdają sobie sprawę z tego jak wielu fanów przedłuża żywot ich gry tworząc własne rozszerzenia (jak wiadomo teraz ta ekipa wydaje jakieś proporczyki czy inne cuda na kijach
), a może nawet są tutaj na forum ukrywając się pod niepozornymi nickami typu Darth_Stefanus36 czy mRoCzNy_BuCiK666 (wszelkie podobieństwa do prawdziwych a tym bardziej fikcyjnych ksyw zupełnie przypadkowe
).
Tak się teraz zastanawiam czy twórcy Talismana zdawali sobie sprawę jak wielką furorę na świecie zrobi ich gra? I czy są świadomi dzisiejszej sceny fanowskiej? A także czy twórcy polskiej wersji (tj. MiMa) wciąż grywają, czy zdają sobie sprawę z tego jak wielu fanów przedłuża żywot ich gry tworząc własne rozszerzenia (jak wiadomo teraz ta ekipa wydaje jakieś proporczyki czy inne cuda na kijach
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Widać się nie czytało moich detektywistycznych dociekań [-X Proporczyki to jakaś ściema. Większość ludzi ze Sfery można wciąż odnaleźć w światku fanów fantastycznych klimatów i na wysokich pozycjach.HunteR pisze:jak wiadomo teraz ta ekipa wydaje jakieś proporczyki czy inne cuda na kijach)
Czy Bob Harris zdawał sobie sprawę to niewiadomo, wiadomo że szybko zdano sobie sprawę z potencjału gry tuż po wydaniu. Ile gier przed Talismanem miało rozszerzenia? Pewnie jakieś się znajdą wyłącznie dla potwierdzenia teorii "wyjątku od reguły".
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 1132
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 13472
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
w Pierwszej edycji nie było dodatków oficjalnych, a wcześniej w ogóle za wiele nie było...
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wtorek 14 lip 2009, 19:26
- Lokalizacja: Kłodzko
- Płeć:
Klimat: jakież to było szaleństwo, gdy mając niespełna 9-10 lat można było wędrować po krainie Magii i Miecza wcielając się np. w Elfa i przeżywać rozmaite przygody 
Prostota: tu nie zostaje wiele do powiedzenia, ale dodam iż mój 10 letni siostrzeniec (na stałe mieszkający w Niemczech i nie bardzo lubiący czytać po polsku
będąc u mnie ostatnio w odwiedzinach po pierwszej rozgrywce porzucił NDS'a i PC, a w kolejne dni od bladego świtu "męczył" mnie:
Wujek, zagramy w Magię ? - uwierzcie mi bezcenne doświadczenie
- czy trzeba czegoś więcej.
To właśnie wg mnie powoduje, iż MiM pozostanie grą nieśmiertelną i ponadczasową,
a już na pewno nie umrze w Nas graczach, o czym już świadczy działalność tego forum i osób je tworzących.
Prostota: tu nie zostaje wiele do powiedzenia, ale dodam iż mój 10 letni siostrzeniec (na stałe mieszkający w Niemczech i nie bardzo lubiący czytać po polsku
będąc u mnie ostatnio w odwiedzinach po pierwszej rozgrywce porzucił NDS'a i PC, a w kolejne dni od bladego świtu "męczył" mnie:
Wujek, zagramy w Magię ? - uwierzcie mi bezcenne doświadczenie
To właśnie wg mnie powoduje, iż MiM pozostanie grą nieśmiertelną i ponadczasową,
a już na pewno nie umrze w Nas graczach, o czym już świadczy działalność tego forum i osób je tworzących.
-
-
- Posty: 26
- Rejestracja: czwartek 22 lip 2010, 12:23
- Lokalizacja: ZHL
- Płeć:
- Wiek: 35
GRYWALNOŚĆ i KLIMAT 2 podstawowe cechy. poza tym swoista prostota, możliwość dodawania kolejnych i kolejnych i kolejnych dodatków rozszerzających świat gry. Pewna dowolność i umowność (co charakteryzuje planszówki w sumie). Mogę wywalić pare kart które mi nie pasują, zmodyfikować zasady, a w zasadzie modyfikować je w nieskończoność. Każda rozgrywka inna, multum poszukiwaczy.
no i swoista 'ponadczasowość'... w MiMa grałem pierwszy raz w wieku hmm 6 lat bodajże, potem była dłuuuuuga przerwa i nagłe 'odkurzenie' tej gry, no i... wciągnęło mnie całkowicie, poza tym dodatki autorskie są świetne (tu przoduje Gieferg). To wszystko powoduje że mamy do czynienia z jedną z najlepszych gier wszechczasów
no i swoista 'ponadczasowość'... w MiMa grałem pierwszy raz w wieku hmm 6 lat bodajże, potem była dłuuuuuga przerwa i nagłe 'odkurzenie' tej gry, no i... wciągnęło mnie całkowicie, poza tym dodatki autorskie są świetne (tu przoduje Gieferg). To wszystko powoduje że mamy do czynienia z jedną z najlepszych gier wszechczasów
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Na wysokich pozycjach znaczy się co? Organizują konwenty? Prelekcje? Robią nowe gry? :-kWidać się nie czytało moich detektywistycznych dociekań [-X Proporczyki to jakaś ściema. Większość ludzi ze Sfery można wciąż odnaleźć w światku fanów fantastycznych klimatów i na wysokich pozycjach.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Prezesa w chyba największym wydawnictwie publikującym książki fantastyczne i wydawcy największego miesięcznika fantastycznego w Polsce. Mowa o Prószyńskim i Ska oraz Nowej Fantastyce. Inni przewijają się wokół nich. Działają więc na rynek literatury fantastycznej, tak jak to robili w PSMF Sfera przed tworzeniem planszówek jako BPiRF Sfera.