Świetna robota z tłumaczeniem! Brawo za chęci i wykonanie
Teraz kilka uwag:
Rewersy kart scenariusza i zwierząt są większe niż awersy o kilka mm. Dodatkowo rewersy nie są umieszczone na arkuszu prosto tylko są pochyłe - tak do kilku mm różnicy pomiędzy narożnikami.
Żetony zatrucia powinny być dwustronne, więc powinno być łącznie 8 ich znaczników (to akurat jest błąd twórcy ale do poprawienia w wersji PL)
Poniżej wklejam uwagi dotyczące tłumaczenia samej instrukcji. Kartami zajmę się później jak znajdę wolną chwilę.
Chaos i Korupcja
Nieliczni mogą przeciwstawić się mocy ciemności i zepsucia wywołanych przez Mroczną Gwiazdę i jej odłamki.
Podczas gdy lud pogrążony w chaosie walczy między sobą, cierpią nie tylko ludzie.
Wiele zwierząt z Terrinoth, na które szkodliwy wpływ mają okruchy, również zostaje opętanych i wpada w szał.
Niektórzy z najpotężniejszych bohaterów muszą stworzyć sojusz, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się korupcji.
Niewielka grupa może znaleźć nieoczekiwanych sojuszników.
Zasady dotyczące tego dodatku.
To jest scenariusz kooperacyjny. (…)
Pomimo, że jest to scenariusz kooperacyjny, dla najlepszych doznań, gracze powinni wykonywać najbardziej uciążliwe dla bohaterów ruchy potworów i Złoczyńców podczas walki.
(…)
Jeżeli misja zawiera elementy rywalizacji pomiędzy graczami, odrzuć ją i wylosuj kolejną misję tego samego typu.
(…)
Niektóre zadania fabularne nakazują umieszczenie żetonów korupcji na karcie scenariusza. Będą one miały wpływ podczas walk ze Złoczyńcami.
(…)
Włączenie tego dodatku
Przed rozpoczęciem pierwszej gry z wykorzystaniem scenariusza Chaos i Korupcja, wykonaj poniższe kroki aby dołączyć zawartość rozszerzenia do gry podstawowej:
(…)
- Tak przygotowane materiały odłóż na bok, zanim przystąpisz do gry z tym scenariuszem.
Przygotowanie scenariusza
(…)
Warianty dla tego dodatku
Karma to wiedźma (lub suka – niby mocniej ale niestety podchodzi pod wulgaryzm)
(…)
Ostatnia walka przeciwko Korupcji
(…)
Pominąć zasady przygotowania tego scenariusza (…)
Pominąć zasady Aktu 2 opisane na Karcie Scenariusza. Podczas rozpoczęcia Aktu 2, umieść żetony korupcji na wszystkich polach fabularnych toru czasu. Kiedy żeton czasu osiągnie takie pole, umieść ten żeton korupcji na karcie scenariusza (informacje o ich działaniu znajdują się na kartach Złoczyńców).
Na końcu Aktu 2 każdy bohater losuje przeciwnika z talii Złoczyńców.
Wszyscy nie pokonani bohaterowie i wszyscy wylosowani Złoczyńcy biorą udział (…)
Osobiste wyzwanie
Podczas dobierania Złoczyńców na początku Aktu 2, zapamiętaj który gracz (…)
Podziękowania
Specjalne podziękowania dla (…)
Oryginalne grafiki na kartach należą do:
Dzik z Tamalir oryginalnie (…)
Jeleń z Riverwatch (…)
Gryf z Dawnsmoor (…)
Jednorożec z Kuźni (…)
(…)
Grafika karty scenariusza „Krwawy meteor” (…)
Grafika karty scenariusza „Czerwona rzeka” (…)
Grafika rewersu kart chowańców „Mędrzec z Somberwald” (…)
Logo Runebound, wzory i kart i grafiki tej instrukcji należą do Fantasy Flight Games.
Dziękuję za stworzenie Runebound oraz pozostałych gier osadzonych w świecie Menarra (Terrinoth).
Chaos i Korupcja jest darmowym – fanowskim scenariuszem stworzonym przez (…)
Tłumaczenie na język polski:
(...)
Korekta: Andrzej „Berni” Bernatek (hehehehe – tego nie musisz umieszczać jak nie chcesz

)
Przykładowe rozłożenie
(…)
Podczas Aktu I, kiedy miałbyś dobrać kartę fabuły, po prostu odwróć pierwszą z dostępnych zakrytych kart.
Jeżeli uda Ci się wykonać polecenie z Karty Fabuły A, przyłączy się do Ciebie chowaniec.
Jeżeli uda Ci się wykonać polecenie Karty Fabuły B, w zależności od twoich wyborów, otrzymasz przynętę i/lub (…)
Na początku Aktu II, każdy bohater po kolei losuje Złoczyńcę i umieszcza go obok pierwszego wolnego miejsca z kartą fabuły na torze czasu. Następnie umieść żeton korupcji na każdym takim pozostałym wolnym polu (bez karty Złoczyńcy). (…)
Na początku Aktu II gracze dowiedzą się, z którymi Złoczyńcami będą w nim walczyć, oraz gdzie się pojawią. Dlatego lepiej jest planować z wyprzedzeniem i wybrać bohatera z odpowiednimi umiejętnościami i arsenałem, aby walczył z odpowiednim Złoczyńcą, zanim skończy się czas.
Złoczyńcy pojawiają się, gdy znacznik czasu dotrze do miejsca z kartą fabuły, obok którego są umieszczeni.(…)