Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
- aszu77
-
- Posty: 17
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2018, 06:39
- Lokalizacja: Leeds
- Wiek: 44
- Kontakt:
Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
Cześć,
pytanie jak w temacie. Po pewnym czasie wszystkie potwory niszczy się niemalże z automatu. Gracie może z jakimiś modyfikowanymi zasadami zwiększania punktów siły i mocy?
pytanie jak w temacie. Po pewnym czasie wszystkie potwory niszczy się niemalże z automatu. Gracie może z jakimiś modyfikowanymi zasadami zwiększania punktów siły i mocy?
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 13472
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
Weź dodatek Przedpola Piekiel Nemomona 
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
Nie, zamiast tego gramy tak że jak ktoś niszczy wrogów z automatu to idzie skończyć grę.
What a view.
- aszu77
-
- Posty: 17
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2018, 06:39
- Lokalizacja: Leeds
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
zwiększenie siły za ilośc punktów [ 2x poziom siły, który chcemy uzyskać]. Nic lepszego nie wymyślisz 
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 526
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 40
- samba_mamba
-
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
2x bieżąca Siła/Moc jest o tyle spoko, że jest to znaczy challenge i wydłuża rozgrywkę, zgoda. Zauważam jednak minusy takiego rozwiązania. Po pierwsze, jeśli gra się bez Przedpól, to OK, bo wystarczy tak naprawdę rozbudować tylko jedną z tych cech, a drugą utrzymać na cokolwiek niewstydliwym poziomie. Z Siłą 10 i Mocą 5 można spokojnie atakować ścieżkę Mocy w Wewnętrznej w wersji vanilla.
Jeśli jednak gramy z Przedpolami, to wtedy Wewnętrzna wymaga od nas rozbudowania obu cech - i bardzo dobrze, aczkolwiek wtedy rozwój postaci x2 wydłuża grę koszmarnie. Zanim doczłapiemy się do, nie wiem, SIły i Mocy po 10, musimy natrzaskać mnóstwo trofeów. Jeśli kogoś bawią partie po 7-8h - super, ja chyba nie mam tyle cierpliwości (ani czasu, szczególnie z małym dzieckiem zapomnij).
Wpadła mi natomiast wczoraj do głowy fajna opcja. Gra generalnie osadzona jest wokół kości sześciościennej i ten szóstkowy podział determinuje prawie wszystko: poruszanie się, otwieranie wrót (dwunastka otwiera automatycznie), wszystkie mocniejsze challenge to 2xk6. Pozostając więc w duchu szóstkowym, grając z Przedpolami - a więc będąc zmuszonymi do rozwoju obu cech - i pragnąc jednocześnie wydłużyć rozgrywkę, ale nie do 7/8h, oto:
koncepcja Progów Podatkowych
Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP
--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 9
8 / 9
9 / 9
10 / 9
11 / 9
12 / 9
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 11
14 / 11
15 / 11
16 / 11
czyli po prostu co sześć uzyskanych punktów przeskakujemy do wyższego progu, co nieznacznie i bez hardkoru podnosi poziom trudności.
Oto opcja trudniejsza, nazwijmy ją Koncepcją Progów Podatkowych 2.0, a której podatek jest dwukrotnie wyższy, a więc nie o 2 EXP, a o 4 EXP:
Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP
--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 11
8 / 11
9 / 11
10 / 11
11 / 11
12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
16 / 15
Opcjonalnie w tej wersji od trzeciego progu podatkowego nowe mogą następować dwa razy częściej:
12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
-------------------------- czwarty "próg podatkowy"
16 / 17
17 / 17
18 / 17
Można dodać więcej progów podatkowych, np:
1 próg: 7
2 próg: 9 (powyżej Siły/Mocy 6) - i teraz co 3, a nie co 6:
3 próg: 11 (powyżej Siły/Mocy 9)
4 próg: 13 (powyżej Siły/Mocy 12)
5 próg: 15 (powyżej Siły/Mocy 15)
Minusem tego rozwiązania jest jednak mniejsza intuicyjność - łatwiej zapamiętać dwie podziałki niż cztery/pięć.
Co myślicie?
Jeśli jednak gramy z Przedpolami, to wtedy Wewnętrzna wymaga od nas rozbudowania obu cech - i bardzo dobrze, aczkolwiek wtedy rozwój postaci x2 wydłuża grę koszmarnie. Zanim doczłapiemy się do, nie wiem, SIły i Mocy po 10, musimy natrzaskać mnóstwo trofeów. Jeśli kogoś bawią partie po 7-8h - super, ja chyba nie mam tyle cierpliwości (ani czasu, szczególnie z małym dzieckiem zapomnij).
Wpadła mi natomiast wczoraj do głowy fajna opcja. Gra generalnie osadzona jest wokół kości sześciościennej i ten szóstkowy podział determinuje prawie wszystko: poruszanie się, otwieranie wrót (dwunastka otwiera automatycznie), wszystkie mocniejsze challenge to 2xk6. Pozostając więc w duchu szóstkowym, grając z Przedpolami - a więc będąc zmuszonymi do rozwoju obu cech - i pragnąc jednocześnie wydłużyć rozgrywkę, ale nie do 7/8h, oto:
koncepcja Progów Podatkowych
Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP
--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 9
8 / 9
9 / 9
10 / 9
11 / 9
12 / 9
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 11
14 / 11
15 / 11
16 / 11
czyli po prostu co sześć uzyskanych punktów przeskakujemy do wyższego progu, co nieznacznie i bez hardkoru podnosi poziom trudności.
Oto opcja trudniejsza, nazwijmy ją Koncepcją Progów Podatkowych 2.0, a której podatek jest dwukrotnie wyższy, a więc nie o 2 EXP, a o 4 EXP:
Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP
--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 11
8 / 11
9 / 11
10 / 11
11 / 11
12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
16 / 15
Opcjonalnie w tej wersji od trzeciego progu podatkowego nowe mogą następować dwa razy częściej:
12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
-------------------------- czwarty "próg podatkowy"
16 / 17
17 / 17
18 / 17
Można dodać więcej progów podatkowych, np:
1 próg: 7
2 próg: 9 (powyżej Siły/Mocy 6) - i teraz co 3, a nie co 6:
3 próg: 11 (powyżej Siły/Mocy 9)
4 próg: 13 (powyżej Siły/Mocy 12)
5 próg: 15 (powyżej Siły/Mocy 15)
Minusem tego rozwiązania jest jednak mniejsza intuicyjność - łatwiej zapamiętać dwie podziałki niż cztery/pięć.
Co myślicie?
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
Jeśli masz czas na długie rozgrywki, to spoko.
Możesz jeszcze spróbować, że trzeba oddać trofea warte tyle punktów ile masz obecnie Siły/Mocy, ale minimum 7 - tylko jeden próg do zapamiętania.
Lub obecny poziom +3 / +4 / +5 (takie +3 na początku sporo przyspieszy expienie, później spowolni) - tu w ogóle nie ma progów do zapamiętania, tylko prosta zasada..
Pomysły można mnożyć, modyfikować i łączyć ze sobą
Możesz jeszcze spróbować, że trzeba oddać trofea warte tyle punktów ile masz obecnie Siły/Mocy, ale minimum 7 - tylko jeden próg do zapamiętania.
Lub obecny poziom +3 / +4 / +5 (takie +3 na początku sporo przyspieszy expienie, później spowolni) - tu w ogóle nie ma progów do zapamiętania, tylko prosta zasada..
Pomysły można mnożyć, modyfikować i łączyć ze sobą
Ja nawet nie mam Talismana.
- samba_mamba
-
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
Pewnie. Sam zazwyczaj grałem, że musisz przekroczyć obecny poziom. Masz 5, musisz oddać minimum 6 itd.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?
ile razy grałem w MiM (TMiMA także) zawsze stosuję zasadę 2x siła/moc. To o tyle proste do wytłumaczenia, że nie wymaga pisania koła na nowo i każdy z graczy wie o co kaman. Można kombinować ale po co?
W starego MiMa chyba nikt już w dzisiejszych czasach nie siada by sobie zagrać partyjkę godzinową, to było niemożliwe nawet gdy nie było autorskich dodatków. Wystarczą rozszerzenia oryginalne i już gra się bardzo przeciąga... dołóż do tego autorskie (chyba każdy na tym forum coś autorskiego dołącza) i robi się gra na 3 godziny. Niestety ale jak to mówią deal with it
W starego MiMa chyba nikt już w dzisiejszych czasach nie siada by sobie zagrać partyjkę godzinową, to było niemożliwe nawet gdy nie było autorskich dodatków. Wystarczą rozszerzenia oryginalne i już gra się bardzo przeciąga... dołóż do tego autorskie (chyba każdy na tym forum coś autorskiego dołącza) i robi się gra na 3 godziny. Niestety ale jak to mówią deal with it