Wojnacja
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
Wojnacja
Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis
*****************************
Gra dla wszystkich tych, którzy lubią szybkie i taktyczne starcia w klimatach rozsądnego fantasy (normalnie użyłbym stwierdzenia, że magii i miecza ale akurat tutaj byłoby to błędne sugerowanie realiów zamiast określenia klimatu).
W swoich zasadach Wojnacja opiera się o wiele założeń gier planszowych czy bitewnych, tworząc przyjazną i prostą mechanikę dającą się poznać w zaledwie kilkanaście minut.
czemu warto się zainteresować ?
- Duża różnorodność armii i taktyk - 11 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
Co prawda w ostatnim punkcie dochodzimy do modeli jednostek, które jakie jedyne należy sobie zorganizować we własnym zakresie. Jednak po pierwsze do gry nadają się nawet modele z obecnej edycji Talismana a po drugie w obecnych czasach koszt kilkunastu plastikowych modeli w skali 28-32mm zaczyna się już od 30 zł co czyni Wojnację i tak kilku czy kilkunastokrotnie tańszą od taktycznych gier planszowych czy bitewnych.
Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
przykładowa rozgrywka.
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis
*****************************
Gra dla wszystkich tych, którzy lubią szybkie i taktyczne starcia w klimatach rozsądnego fantasy (normalnie użyłbym stwierdzenia, że magii i miecza ale akurat tutaj byłoby to błędne sugerowanie realiów zamiast określenia klimatu).
W swoich zasadach Wojnacja opiera się o wiele założeń gier planszowych czy bitewnych, tworząc przyjazną i prostą mechanikę dającą się poznać w zaledwie kilkanaście minut.
czemu warto się zainteresować ?
- Duża różnorodność armii i taktyk - 11 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
Co prawda w ostatnim punkcie dochodzimy do modeli jednostek, które jakie jedyne należy sobie zorganizować we własnym zakresie. Jednak po pierwsze do gry nadają się nawet modele z obecnej edycji Talismana a po drugie w obecnych czasach koszt kilkunastu plastikowych modeli w skali 28-32mm zaczyna się już od 30 zł co czyni Wojnację i tak kilku czy kilkunastokrotnie tańszą od taktycznych gier planszowych czy bitewnych.
Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
przykładowa rozgrywka.
Ostatnio zmieniony niedziela 17 sty 2016, 21:56 przez Draconnor, łącznie zmieniany 2 razy.
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek 16 sie 2013, 12:28
- Lokalizacja: Sierpc
- Płeć:
http://wojnacja.blogspot.com/2013/08/wersja-18.html
Nowa, oznaczona numerem 1.8, wersja Wojnacji z szesnastoma profilami Mrocznych Krasnoludów, frakcją pełną tak odrzuconych przez Rody straceńców jak i zaciętych wojowników, których nawet śmiertelne rany nie zdołały zniechęcić do wojennego rzemiosła.
Dodatkowo prócz poprawek i balansu pojawił się także nowy profil dla klasycznej krasnoludzkiej frakcji, będący zdecydowaną odpowiedzią rodów na rosnący w siłę kult Chimery.
Wojnacja będzie obecna na tegorocznym Polconie w piatek, 30 sierpnia od 17 do 19 (pokaz) i od 20 do 24 (turniej)
Nowa, oznaczona numerem 1.8, wersja Wojnacji z szesnastoma profilami Mrocznych Krasnoludów, frakcją pełną tak odrzuconych przez Rody straceńców jak i zaciętych wojowników, których nawet śmiertelne rany nie zdołały zniechęcić do wojennego rzemiosła.
Dodatkowo prócz poprawek i balansu pojawił się także nowy profil dla klasycznej krasnoludzkiej frakcji, będący zdecydowaną odpowiedzią rodów na rosnący w siłę kult Chimery.
Wojnacja będzie obecna na tegorocznym Polconie w piatek, 30 sierpnia od 17 do 19 (pokaz) i od 20 do 24 (turniej)
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
http://wojnacja.blogspot.com/2014/01/be ... azcow.html
Czyli dawno już obiecywana beta nowej Frakcji. W niej zaś jeszcze dawniej obiecywana frakcja dla wszystkich fanów modeli maszyn, konstruktów czy innych automatów czy to Warmachine'owych czy innych.
Gorąco zachęcamy do komentowana i dodawania własnych sugestii, gdyż do premiery wersji 1.9 pozostał najpewniej niespełna miesiąc.
Czyli dawno już obiecywana beta nowej Frakcji. W niej zaś jeszcze dawniej obiecywana frakcja dla wszystkich fanów modeli maszyn, konstruktów czy innych automatów czy to Warmachine'owych czy innych.
Gorąco zachęcamy do komentowana i dodawania własnych sugestii, gdyż do premiery wersji 1.9 pozostał najpewniej niespełna miesiąc.
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
http://wojnacja.blogspot.com/2014/02/wersja-19.html
Najnowsza wersja 1.9 i Goblińscy Wynalazcy.
Czyli całkiem spora lista nowości, dodatków oraz informacji.
Najnowsza wersja 1.9 i Goblińscy Wynalazcy.
Czyli całkiem spora lista nowości, dodatków oraz informacji.
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
Zapraszamy na pokazy i turnieje w Warszawie i Nowym Targu
http://wojnacja.blogspot.com/2014/07/na ... okazy.html
w międzyczasie wyszła też wersja 1.91 z kilkoma nowymi profilami.
http://wojnacja.blogspot.com/2014/07/na ... okazy.html
w międzyczasie wyszła też wersja 1.91 z kilkoma nowymi profilami.
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
Zapraszamy na Pyrkon i tamtejszy przedpremierowe pokazy i turniej Wojnacji 2.0
więcej informacji na blogu http://wojnacja.blogspot.com/
więcej informacji na blogu http://wojnacja.blogspot.com/
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
Wojnacja wraca na wysokie obroty z nowościami i pokazami. Na chwilę obecną na blogu daliśmy małą zapowiedź nowości oraz zmian w Imperium Kiryjskim. Wszystkich zainteresowanych zmianami zapraszamy do klikania oraz komentowania.
http://wojnacja.blogspot.com/2016/01/na ... wosci.html
http://wojnacja.blogspot.com/2016/01/na ... wosci.html
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 02 maja 2013, 18:44
- Lokalizacja: Płock
- Płeć:
- Kontakt:
Zestaw 4w1
- W niedzielę - 7.II.2016 będzie można pograć na warszawskiej Zjavie 10-14 wolne granie, 14-17 szybki turniej na 300 punktów.
- Na blogu jest już dostępna pełna wersja aktualizacji 2.11. na którą składają się przede wszystkim nowe profile.
- Także na blofu zakładce "Materiały Dodatkowe" znajduje się usprawniona wersja excelowego Army Buldiera pozwalająca w łątwy sposób optymalizować tworzone rozpiski.
- Kanał LiskowicStudios w swojej niedawnej zapowiedzi poinformował o planach filmowego raportu bitewnego z wojnacyjnej rozgrywki.
Tak więc raz jeszcze zapraszamy do grania i komentowania.
- W niedzielę - 7.II.2016 będzie można pograć na warszawskiej Zjavie 10-14 wolne granie, 14-17 szybki turniej na 300 punktów.
- Na blogu jest już dostępna pełna wersja aktualizacji 2.11. na którą składają się przede wszystkim nowe profile.
- Także na blofu zakładce "Materiały Dodatkowe" znajduje się usprawniona wersja excelowego Army Buldiera pozwalająca w łątwy sposób optymalizować tworzone rozpiski.
- Kanał LiskowicStudios w swojej niedawnej zapowiedzi poinformował o planach filmowego raportu bitewnego z wojnacyjnej rozgrywki.
Tak więc raz jeszcze zapraszamy do grania i komentowania.