Granie on-line
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Granie on-line
Witam.
Jestem nowy na forum, aczkolwiek w MiM gralem troche. Chcia³bym poruszyæ sprawê grania on-line.
Tradycyjne turnieje maj± tê wadê, ¿e wszyscy gracze musz± byæ w tym samym miejscu, co czasami mo¿e sprawiaæ k³opoty. Granie on-line eliminuje tê niedogodno¶æ i pozwala na zintensyfikowanie ¿ycia turniejowego. Tylko jak graæ?
Najprostszy pomys³ to sposób z Mistrzem Gry i np. IRC-em. Mistrz gry ma komplet MiM-a oraz rzuca kostkami (ew. mo¿na by³oby tu zrobiæ jakiego¶ prostego bota, który na dan± komendê gracza "rzuca³by kostk±"). On te¿ ci±gnie za graczy karty i pisze im, co wylosowali. W ten sposób my¶lê, ¿e mo¿na spokojnie graæ, aczkolwiek nigdy nie próbowa³em.
Drugi sposób to jaki¶ dedykowany system, oparty np. o WWW. Czyli taka klasyczna gra on-line przy pomocy przegl±darki. Teraz pytanie - czy co¶ takiego istnieje? Chyba nie. Ja sam noszê siê z zamiarem napisania takiego systemu od pewnego czasu, ale bez sensu robiæ co¶, co ju¿ istnieje. Oczywi¶cie napisanie czego¶ takiego nie jest takie proste, ale my¶lê, ¿e mam ku temu odpowiednie umiejêtno¶ci.
Co o tym s±dzicie?
Jestem nowy na forum, aczkolwiek w MiM gralem troche. Chcia³bym poruszyæ sprawê grania on-line.
Tradycyjne turnieje maj± tê wadê, ¿e wszyscy gracze musz± byæ w tym samym miejscu, co czasami mo¿e sprawiaæ k³opoty. Granie on-line eliminuje tê niedogodno¶æ i pozwala na zintensyfikowanie ¿ycia turniejowego. Tylko jak graæ?
Najprostszy pomys³ to sposób z Mistrzem Gry i np. IRC-em. Mistrz gry ma komplet MiM-a oraz rzuca kostkami (ew. mo¿na by³oby tu zrobiæ jakiego¶ prostego bota, który na dan± komendê gracza "rzuca³by kostk±"). On te¿ ci±gnie za graczy karty i pisze im, co wylosowali. W ten sposób my¶lê, ¿e mo¿na spokojnie graæ, aczkolwiek nigdy nie próbowa³em.
Drugi sposób to jaki¶ dedykowany system, oparty np. o WWW. Czyli taka klasyczna gra on-line przy pomocy przegl±darki. Teraz pytanie - czy co¶ takiego istnieje? Chyba nie. Ja sam noszê siê z zamiarem napisania takiego systemu od pewnego czasu, ale bez sensu robiæ co¶, co ju¿ istnieje. Oczywi¶cie napisanie czego¶ takiego nie jest takie proste, ale my¶lê, ¿e mam ku temu odpowiednie umiejêtno¶ci.
Co o tym s±dzicie?
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
To faktycznie byłałby świetna sprawa. Odkąd mój brat się zestarzał (27) to już nie ma czasu z mną grywać a z kuplami którzy lubują sięw fantasy rzadko się już widuję więc ciężko znaleźć kogoś z kim można by zapodać w MiMa. Mając możeliwość gry po sieci możana by grać z każdym mając choć chwilę czasu.
Pomyślcie sobie. Partyjka w kilkanaście osób naraz
Ech stare dobre czasy...
Pomyślcie sobie. Partyjka w kilkanaście osób naraz
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 51
- Kontakt:
Re: Granie on-line
Ja spotkałem się z takim Talismanem, pisałem już o tym rok temu, dziś niestety link jest nieczynny... (link do postu). Na ten moment nie wiadomo mi o niczym, co byłoby w tym stylu.ghs pisze: (...) dedykowany system, oparty np. o WWW . (...) Ja sam noszę się z zamiarem napisania takiego systemu od pewnego czasu, ale bez sensu robić coś, co już istnieje. Oczywiście napisanie czegoś takiego nie jest takie proste, ale myślę, że mam ku temu odpowiednie umiejętności.
Cóż, byłoby ciekawie zobaczyć taką grę. Jeśli potrafisz, to nie krępuj się. Zrób na początek choć szkielet pokazujący część możliwości, tak bez dopieszczania, żeby można było spojrzeć na potencjał takiej zabawy. Jeśli twierdzisz, że to się da zrobić, to spróbuj zrobić ten system dla planszy Podziemi - jest chyba najprostsza jeśli chodzi o ruch, świetnie nadawałaby się do testów.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Płeć:
- Wiek: 44
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Zycze powodzenia jednak watpie zeby sie udalo...
Ostatnio na forum ogolnie spora czesc osob ma jakies pomysly, ktory sa naprawde obiecujace, lecz sa to tylko pomysly, nigdy nie przeradzaja sie w wersje beta...a szkoda.
Ostatnio na forum ogolnie spora czesc osob ma jakies pomysly, ktory sa naprawde obiecujace, lecz sa to tylko pomysly, nigdy nie przeradzaja sie w wersje beta...a szkoda.
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- Michael
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze z Talismana
• Zbrojownia Szalonego Gnoma - Posty: 631
- Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
- Lokalizacja: Z nikąd
- Płeć:
zgadzam się z przedmówcą , takiego rodzaju projekt ma małe szanse powodzenia ; zrobienie komputerowej wersji MiM to nie przechadzka po parku , przekonał się o tym mój kolega kiedy próbował zrobić samemu podobną grę , utknął po pierwszych kilku dniach i do dzisiaj stoi,
pewnie teraz się nam oberwie za zniechęcanie ludzi ale już wielu ludzi miało bombowe pomysły i nic z tego nie wyszło .
Zrób jakąś wersję Beta i zobaczymy czy się uda popchnąć to dalej
pewnie teraz się nam oberwie za zniechęcanie ludzi ale już wielu ludzi miało bombowe pomysły i nic z tego nie wyszło .
Zrób jakąś wersję Beta i zobaczymy czy się uda popchnąć to dalej
Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
Tell me about the loneliness of good. Is it equal to the loneliness of evil?"
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Rozumiem czasoch³onno¶æ problemu. Dlatego te¿ nie mówiê, ¿e za tydzieñ, czy za miesi±c. I na pewno nie w tym roku.
Co do moich kwalifikacji - jestem zawodowym programist±, jako przyk³ad projektu, którego jestem wspó³autorem, mogê podaæ np. www.cantr.net - grê on-line, w której mamy prawie 1,5 tysi±ca graczy.
WWW jednak niespecjalnie siê nadaje do gier z ¿ywszym tempem. My¶la³em o technologi Flash+sockety, ew. jaka¶ aplikacja Windowsowa oparta na skanach.
Zagai³em temat, bo chcia³em zobaczyæ jakie bêdzie zainteresowanie - nie chcê po¶wiêcaæ kupy czasu na co¶, co bêdê móg³ po³o¿yæ sobie na pó³kê.
Co do moich kwalifikacji - jestem zawodowym programist±, jako przyk³ad projektu, którego jestem wspó³autorem, mogê podaæ np. www.cantr.net - grê on-line, w której mamy prawie 1,5 tysi±ca graczy.
WWW jednak niespecjalnie siê nadaje do gier z ¿ywszym tempem. My¶la³em o technologi Flash+sockety, ew. jaka¶ aplikacja Windowsowa oparta na skanach.
Zagai³em temat, bo chcia³em zobaczyæ jakie bêdzie zainteresowanie - nie chcê po¶wiêcaæ kupy czasu na co¶, co bêdê móg³ po³o¿yæ sobie na pó³kê.
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 13472
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Zainteresowanie bedzie ogromne no może napoczątek nie 1,5 tysiąca ale napewno całe forum + ludzie którzy są niezajerestrowani (sam znam takich parunastu) więc jak co to niebedzie problemu z zainteresowaniem myśle jak cos bedzie to dawaj odrazu znać z chęcią sie znajdą testerzy:D
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Absolutnie nie chodzilo mi o zniechecanie. Wrecz przeciwnie - szczerze zachecam do tworzenia! Chodzi tylko o to, ze (niekoniecznie ten temat) np. tworczosc graczy czy dzial ogolny zawiera wiele pomyslow w wersji "powiedzcie co o tym sadzicie..." i tylko robi neipotrzebny zamet i poploch...
Jesli chodzi o komputerowa wersje mim rozumiem Cie doskonale - pol roku(powiedzmy pol roku)pracy na marne to nie jest uczucie jakie chcemy odczuc po wielomiesiecznym padaniu na twarz ze zmeczenia...
I absolutnie nie podwazam Twoich kwalifikacji wrecz przeciwnie wydaje mi sie ze zielony w te kolcki nie bral by sie za takie przedsiewziecie.
Zycze powodzenia i ze swojej strony (jesli tylko bede mogl) obiecuje pomoc, jesli takowa bedzie potrzebna. Pozdrawiam
MAX
Jesli chodzi o komputerowa wersje mim rozumiem Cie doskonale - pol roku(powiedzmy pol roku)pracy na marne to nie jest uczucie jakie chcemy odczuc po wielomiesiecznym padaniu na twarz ze zmeczenia...
I absolutnie nie podwazam Twoich kwalifikacji wrecz przeciwnie wydaje mi sie ze zielony w te kolcki nie bral by sie za takie przedsiewziecie.
Zycze powodzenia i ze swojej strony (jesli tylko bede mogl) obiecuje pomoc, jesli takowa bedzie potrzebna. Pozdrawiam
MAX
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Witam ponownie.
Postanowi³em w to jednak wej¶æ. Zacz±³em ju¿ programowaæ - ogólnie gra ma wiernie odzwierciedlaæ rozgrywkê planszow±, bez ¿adnych udziwnieñ. Gra bêdzie w trójwymiarze (na silniku Irrlicht), czyli tak jak w prawdziwej rozgrywce widoczne bêd± plansze, pionki, ¿etony itp., przy czym chcia³bym zastosowaæ bardziej efektown± kamerê (czyli zbli¿enia na pola, obroty wokó³ plansz i tym podobne).
Ale nie o tym chcia³em mówiæ. Maj±c na uwadze aferê zwi±zan± z dzia³alno¶ci± Lukasa chcia³bym unikn±æ podobnych prze¿yæ. Dlatego te¿ prosi³bym autorów dodatków o opiniê na temat ich u¿ycia w grze. Wersja komputerowa ma byæ niekomercyjna, czyli dostêpna za darmo (je¶li siê to kiedy¶ zmieni, autorzy na pewno dostan± mo¿liwo¶æ wycofania siê). Je¶li od tego co¶ zale¿y, to dopowiem, ¿e gra ma umo¿liwiaæ zabawê przez Internet (oraz tzw. hot-seat).
Zdajê sobie oczywi¶cie, ¿e robienie choæby oficjalnej podstawki MiM bez licencji w³a¶cicieli praw autorskich jest ³amaniem prawa, chcia³bym jednak pozostaæ w zgodzie z cz³onkami "sceny" MiM.
Pozdrawiam.
Postanowi³em w to jednak wej¶æ. Zacz±³em ju¿ programowaæ - ogólnie gra ma wiernie odzwierciedlaæ rozgrywkê planszow±, bez ¿adnych udziwnieñ. Gra bêdzie w trójwymiarze (na silniku Irrlicht), czyli tak jak w prawdziwej rozgrywce widoczne bêd± plansze, pionki, ¿etony itp., przy czym chcia³bym zastosowaæ bardziej efektown± kamerê (czyli zbli¿enia na pola, obroty wokó³ plansz i tym podobne).
Ale nie o tym chcia³em mówiæ. Maj±c na uwadze aferê zwi±zan± z dzia³alno¶ci± Lukasa chcia³bym unikn±æ podobnych prze¿yæ. Dlatego te¿ prosi³bym autorów dodatków o opiniê na temat ich u¿ycia w grze. Wersja komputerowa ma byæ niekomercyjna, czyli dostêpna za darmo (je¶li siê to kiedy¶ zmieni, autorzy na pewno dostan± mo¿liwo¶æ wycofania siê). Je¶li od tego co¶ zale¿y, to dopowiem, ¿e gra ma umo¿liwiaæ zabawê przez Internet (oraz tzw. hot-seat).
Zdajê sobie oczywi¶cie, ¿e robienie choæby oficjalnej podstawki MiM bez licencji w³a¶cicieli praw autorskich jest ³amaniem prawa, chcia³bym jednak pozostaæ w zgodzie z cz³onkami "sceny" MiM.
Pozdrawiam.
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
W sprawie podstawki gadaj z Games Workshop...
Nie możliwością jest teraz pytanie o prawa autorskie - cos takiego jak MIM istnieje juz tylko jajko egzemplarze wykupione przez graczy dawno temu(niestety). Dlatego uważam, że nikt nie bęzie rośćił sobie uiszczania jakichkolwiek opłat czy jakiegokolwiek innego wynagrodzenia.
Jeśli chodzi o dodatki rzecz się ma tka samo.
Jeśli zaś mowa o dodatkach autorskich, coż... hmm tutaj można już tylko pytać autorów. Jeśli chodzi o dodatki to będzie to niezła reklama dla nich. Chociaz nie ma co sie pytac angoli( bo przeciez spora część dodatków autorskich to tłumaczenie z języka angielskiego). Uwazam ze zdanie "tłumaczy"
(bez obrazy). Również pozrawiam
P.s. gra zapowiada sie naprawde ciekawie...
Nie możliwością jest teraz pytanie o prawa autorskie - cos takiego jak MIM istnieje juz tylko jajko egzemplarze wykupione przez graczy dawno temu(niestety). Dlatego uważam, że nikt nie bęzie rośćił sobie uiszczania jakichkolwiek opłat czy jakiegokolwiek innego wynagrodzenia.
Jeśli chodzi o dodatki rzecz się ma tka samo.
Jeśli zaś mowa o dodatkach autorskich, coż... hmm tutaj można już tylko pytać autorów. Jeśli chodzi o dodatki to będzie to niezła reklama dla nich. Chociaz nie ma co sie pytac angoli( bo przeciez spora część dodatków autorskich to tłumaczenie z języka angielskiego). Uwazam ze zdanie "tłumaczy"
P.s. gra zapowiada sie naprawde ciekawie...
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Nie zrozumieli¶my siê. Mój post by³ skierowany w³a¶nie do autorów lub t³umaczy nieoficjalnych dodatków - Polaków.
Tak, zdajê sobiê sprawê, ¿e uzyskanie licencji na oryginalnego MiM-a o ile by³oby kiedykolwiek mo¿liwe, to by³oby te¿ bardziej k³opotliwe ni¿ napisanie samej gry... dlatego te¿ darujê sobie to.
Tak, zdajê sobiê sprawê, ¿e uzyskanie licencji na oryginalnego MiM-a o ile by³oby kiedykolwiek mo¿liwe, to by³oby te¿ bardziej k³opotliwe ni¿ napisanie samej gry... dlatego te¿ darujê sobie to.
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 49
No coz jest to juz chyba naste podejscie do tego tematu jeden nawet sie berdzo dobrze zapowiadal bo chlopaki wymyslili to sobie na prae magisterska, ale tez padlo no coz nie chce zapeszac ale na poczatku zapal zawsze jest wielki problem sie zaczyna nie przy programowaniu mechaniki tylko przy wprowadzaniu danych tekstow itp, czy li baardzo monotonnej czesci tworzenia gier.
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Heh, gdyby najtrudniejsz± czê¶ci± by³o przepisanie tekstów (i tak skorzystam ze skanów kart), to by³oby piêknie.
IMO najtrudniej bêdzie zaimplementowaæ logikê gry (mnóstwo ró¿nych zdarzeñ, dzia³añ itp.) i rozwi±zaæ kupê konfliktów zasad.
Drug± rzecz±, któr± siê obawiam, to aspekt on-line, gdzie widzê du¿o k³opotów. Ale my¶lê, ¿e dam radê.
IMO najtrudniej bêdzie zaimplementowaæ logikê gry (mnóstwo ró¿nych zdarzeñ, dzia³añ itp.) i rozwi±zaæ kupê konfliktów zasad.
Drug± rzecz±, któr± siê obawiam, to aspekt on-line, gdzie widzê du¿o k³opotów. Ale my¶lê, ¿e dam radê.
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 49
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 49
-
-
- Posty: 471
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 49