Czarowanie
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Czarowanie
Witam,
Dotyczy sytaucji kiedy poszukiwacz typu leśny duszek rzuca i dostaje czary "do rzucenia w dowolnym momencie" i zasypuje resztę kilkunastoma czarami na turę.
Otwieram temat choć wiem, że był już poruszany i zamykany ze trzy razy ale:
- nie znalazłem rozwiązania uznanego za obowiązujące;
- nie mogę zaakceptować najpopularniejszego z proponowanych (jeden ofensywny na turę + dowolna ilość defensywnych), gdyż spłyca grę maksymalnie - nie można wykonywać miłych comb jak np. przypadek + weryfikacja lub teleportacja + uśmiech teściowej (dotyk śmierci).
- od wielu lat stosujemy rozwiązanie moim zdaniem skutecne:
PROPOZYCJA:
Można rzucić każdy czar (oczywiście zgodnie z instrukcją na jego karcie) o ile otrzymało się go PEŁNĄ turę wcześniej. Wyjątek od tej reguły stanowi 5 czarów stricte defensywnych: rozproszenie, odbicie, unieruchomienie, niewidzilność i błyskawica - te można rzucić nawet zaraz po otrzymaniu (wyjątek zabezpiecza zawsze ściganych magików, przed sytaucjami typu: w walce z poszukiwaczem/wrogiem magik rzucił jakiś czar, dostał nowy - defensywny, ale w tej samej turze atakowany jest ponownie przez innego poszukiwacza i nie mógłby się bronić czarem do tego stworzonym)
PRZYKŁAD:
Leśny Duszek rzucił przypadek i teleportację przybywszy do kapliczki (w celach leczniczych). Dostał cios psioniczny oraz unieruchomienie i kończy swoją turę. Zaraz potem do kapliczki (w celach nie-leczniczych) przybywa Cyborg i atakuje. Duszek nie może użyć ciosu (gdyż nie minęłą pełna tura od momentu pozyskania czaru) ale może unieruchomić petenta (bo unieruchomienie to czar defensywny)
ZALETY ROZWIĄZANIA:
- blokuje "potoki" czarów właśnie otrzymanych;
- umożliwia comba (pod warunkiem, że wcześniej naszykowane);
- umożliwia survival magików;
- podgrzewa amosferę "właśnie otrzymanym" np. odbiciem
Proszę o szybką i skuteczną dyskusję zakończoną wspólną decyzją. To na pewno oszczędzi czasu na zjeździe !!!
Dotyczy sytaucji kiedy poszukiwacz typu leśny duszek rzuca i dostaje czary "do rzucenia w dowolnym momencie" i zasypuje resztę kilkunastoma czarami na turę.
Otwieram temat choć wiem, że był już poruszany i zamykany ze trzy razy ale:
- nie znalazłem rozwiązania uznanego za obowiązujące;
- nie mogę zaakceptować najpopularniejszego z proponowanych (jeden ofensywny na turę + dowolna ilość defensywnych), gdyż spłyca grę maksymalnie - nie można wykonywać miłych comb jak np. przypadek + weryfikacja lub teleportacja + uśmiech teściowej (dotyk śmierci).
- od wielu lat stosujemy rozwiązanie moim zdaniem skutecne:
PROPOZYCJA:
Można rzucić każdy czar (oczywiście zgodnie z instrukcją na jego karcie) o ile otrzymało się go PEŁNĄ turę wcześniej. Wyjątek od tej reguły stanowi 5 czarów stricte defensywnych: rozproszenie, odbicie, unieruchomienie, niewidzilność i błyskawica - te można rzucić nawet zaraz po otrzymaniu (wyjątek zabezpiecza zawsze ściganych magików, przed sytaucjami typu: w walce z poszukiwaczem/wrogiem magik rzucił jakiś czar, dostał nowy - defensywny, ale w tej samej turze atakowany jest ponownie przez innego poszukiwacza i nie mógłby się bronić czarem do tego stworzonym)
PRZYKŁAD:
Leśny Duszek rzucił przypadek i teleportację przybywszy do kapliczki (w celach leczniczych). Dostał cios psioniczny oraz unieruchomienie i kończy swoją turę. Zaraz potem do kapliczki (w celach nie-leczniczych) przybywa Cyborg i atakuje. Duszek nie może użyć ciosu (gdyż nie minęłą pełna tura od momentu pozyskania czaru) ale może unieruchomić petenta (bo unieruchomienie to czar defensywny)
ZALETY ROZWIĄZANIA:
- blokuje "potoki" czarów właśnie otrzymanych;
- umożliwia comba (pod warunkiem, że wcześniej naszykowane);
- umożliwia survival magików;
- podgrzewa amosferę "właśnie otrzymanym" np. odbiciem
Proszę o szybką i skuteczną dyskusję zakończoną wspólną decyzją. To na pewno oszczędzi czasu na zjeździe !!!
Wasz Niedozajebicia
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
W TMiMie można w danej turze rzucić tyle Czarów, z iloma rozpoczynało się turę. Jeżeli miałeś max. ilość Czarów, to możesz rzucić 3. Można dodać zasadę, że minimalnie 1 na turę. W turach innych Poszukiwaczy możesz rzucić max. 1 Czar.Burjaufojad pisze:- nie mogę zaakceptować najpopularniejszego z proponowanych (jeden ofensywny na turę + dowolna ilość defensywnych), gdyż spłyca grę maksymalnie - nie można wykonywać miłych comb jak np. przypadek + weryfikacja lub teleportacja + uśmiech teściowej (dotyk śmierci).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Nemomon,
a to
To jest właściwie okNemomon pisze:W TMiMie można w danej turze rzucić tyle Czarów, z iloma rozpoczynało się turę. Jeżeli miałeś max. ilość Czarów, to możesz rzucić 3.
a to
kompletnie do kitu - czemu nie mogę zawładnięcie + mesmeryzm na kolesia co wyszedł z otchłani. Mam czekać aż trzeci grający np go wykończy i zawinie fanty pod skrzydełka swojego rozproszenia ?Nemomon pisze:Można dodać zasadę, że minimalnie 1 na turę. W turach innych Poszukiwaczy możesz rzucić max. 1 Czar.
Wasz Niedozajebicia
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Minimalnie 1 na turę raczej także jest OK. W szczególności wobec Poszukiwaczy, którzy rozpoczynali turę nie posiadając ani jednego Czaru, a w międzyczasie podczas tury jakiś zyskali. Normalnie musieliby czekać do początku swojej tury, by móc go użyć. Z tą zasadą powyżej mogą go użyć zaraz po jego zdobyciu.
Druga zasada w zasadzie występuje w TMiM, więc trudno się mi jest z nią kłócić, bo się do niej przyzwyczaiłem. Niemniej jednak wydaje mi się, że to w ramach niewprowadzania chaosu podczas tury lub też równouprawnienia wszystkich Poszukiwaczy, którzy aktualnie nie mają swojej tury.
Druga zasada w zasadzie występuje w TMiM, więc trudno się mi jest z nią kłócić, bo się do niej przyzwyczaiłem. Niemniej jednak wydaje mi się, że to w ramach niewprowadzania chaosu podczas tury lub też równouprawnienia wszystkich Poszukiwaczy, którzy aktualnie nie mają swojej tury.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Tyle, ileBurjaufojad pisze:Nemomon,
... i jeszcze nie "TYLE" ale "TE" czary i będzie superNemomon pisze:W TMiMie można w danej turze rzucić tyle Czarów, z iloma rozpoczynało się turę. Jeżeli miałeś max. ilość Czarów, to możesz rzucić 3.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Nemomon,
- ma wszysktkie zalety, które sam wymieniłem i
- nie trzeba "śledzić" kiedy i który czar został otrzymany - wystarczy, że był w posiadaniu na początku tury, ale:
Jeżeli uznamy słowo "Tyle" to: w przykładzie z 3-ma czarami może polecieć 3 czary ale tylko 1 (pierwszy rzucony) z tych początkowych a 2 nowe (otrzymane w tej turze).
Jeżeli zmienimy na "Te" to będzie ok
Różnica do mojej propozycji jest niewielka a TMiM'owa jest łatwiejsza w użyciu
Akceptuję zasadę z TMiM (z moim "defensywnym" wyjątkiem) bo:Nemomon pisze:Tyle, ile Czyli rozpoczynałeś mając 3 Czary, to możesz rzucić max 3 Czary. Ale jeżeli w międzyczasie otrzymasz jakiś Czar, to też możesz go rzucić (według Twojej zasady "TE" nie możesz ich rzucić ).
- ma wszysktkie zalety, które sam wymieniłem i
- nie trzeba "śledzić" kiedy i który czar został otrzymany - wystarczy, że był w posiadaniu na początku tury, ale:
Jeżeli uznamy słowo "Tyle" to: w przykładzie z 3-ma czarami może polecieć 3 czary ale tylko 1 (pierwszy rzucony) z tych początkowych a 2 nowe (otrzymane w tej turze).
Jeżeli zmienimy na "Te" to będzie ok
Różnica do mojej propozycji jest niewielka a TMiM'owa jest łatwiejsza w użyciu
Wasz Niedozajebicia
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ja bym jednak pozwolił rzucić nowo otrzymane Czary, ponieważ czasami mogą przyjść takie, które mogą wprowadzić ciekawe zdarzenia do gry. Poza tem trza by było układać na oddzielnej kupce Czary, które się ma oraz które się otrzymało. Moim zdaniem najlepiej jest ograniczyć odgórnie liczbę Czarów na turę Poszukiwacza, ale nie ograniczać mu tego, z czego może skorzystać. W skrajnej wersji wygląda to jak marchewka na sznurku i patyku - widzisz ją i chcesz ją zjeść, ale coś na to nie pozwala.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Nemomon,
1) Sam mechanizm "przewijania" czarów (rzucanie byle dostać następny) powinien zostać wywalony. W przypadku magicznego pomocnika można poszaleć
2) Mamy dwa przedmioty pozwalające mieć nieograniczoną ilość czarów + kilka innych możliwości naprawdę zamsowego czarowania, więc nie chciałbym blokować ilości / turę do np 3. Dlatego pasuje mi ilość jaka była na początku
Poczekajmy na innych wiedzących
Dobranoc
1) Sam mechanizm "przewijania" czarów (rzucanie byle dostać następny) powinien zostać wywalony. W przypadku magicznego pomocnika można poszaleć
2) Mamy dwa przedmioty pozwalające mieć nieograniczoną ilość czarów + kilka innych możliwości naprawdę zamsowego czarowania, więc nie chciałbym blokować ilości / turę do np 3. Dlatego pasuje mi ilość jaka była na początku
Poczekajmy na innych wiedzących
Dobranoc
Wasz Niedozajebicia
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
Ja gram właśnie tak, że możesz rzucić w przedziale czasu od rozpoczęcia twojej jednej tury do rozpoczęcia twojej następnej tury, tyle czarów z iloma zaczynałeś tą turę. Czyli np. masz 2 czary (dajmy na to cios psioniczny i teleportację). W trakcie swojej tury wykorzystujesz zaklęcie teleportacji oraz w efekcie spotkania zdobywasz nowy czar (rozproszenie magii). W czasie tury innego gracza, rzuca on na ciebie zropuchowacenie, a ty używasz rozproszenia magii, które doszło ci w czasie wykonywania swojej tury. W ten sposób wykorzystujesz przysługujący ci limit czarów. Kolejne będziesz mógł rzucić najwcześniej na początku swojej następnej tury 
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Dla mnie ograniczanie rzucania czarów jest bez sensu. Nie wszystkie czary są w dowolnym momencie, a to jest właśnie siła magików. Dlatego jak taki jest w grze trzeba go jak najszybciej ubić na początku 
EDIT:
Aczkolwiek propozycja Nemo mi się bardziej podoba. Nawet nie wiedziałem, że tak jest w TMiM![smiling face with open mouth and smiling... :]](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
EDIT:
Aczkolwiek propozycja Nemo mi się bardziej podoba. Nawet nie wiedziałem, że tak jest w TMiM
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Dla mnie to bez sensu, że miałbym Rozproszenie i nie mógłbym się obonić.
Dajmy na przykłąd sytuację, że na początku tury nie posiadam żadnego Czaru, ale wyciągam Księgę Zaklęć i otrzymuję 3 Rozproszenia. Niestety żadnego nie mogę rzucić, chociaż miotają we mnie Zawładnięciami, Mesymeryzmami, Dotykami Śmierci i innymi Wyssaniami
BEZ SENSU TO JEST xD
Najprostsze i wymagające najmniej wyjątków (jak 5 Czarów zaproponowanych przez Burjaufojada) rozwiązanie, to że Czary zdobywane cały czas (ze zdolności, różdżki itp.) dostaje się na początku swojej tury. Jak innymi sposobami w ciągu tury zdobędziesz nawet 10 Czarów to wszystkie możesz rzucić, ale nie dostajesz ich cały czas.
Dajmy na przykłąd sytuację, że na początku tury nie posiadam żadnego Czaru, ale wyciągam Księgę Zaklęć i otrzymuję 3 Rozproszenia. Niestety żadnego nie mogę rzucić, chociaż miotają we mnie Zawładnięciami, Mesymeryzmami, Dotykami Śmierci i innymi Wyssaniami
Najprostsze i wymagające najmniej wyjątków (jak 5 Czarów zaproponowanych przez Burjaufojada) rozwiązanie, to że Czary zdobywane cały czas (ze zdolności, różdżki itp.) dostaje się na początku swojej tury. Jak innymi sposobami w ciągu tury zdobędziesz nawet 10 Czarów to wszystkie możesz rzucić, ale nie dostajesz ich cały czas.
Ja nawet nie mam Talismana.
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 40
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Uważam tak samo. Po to te czary są żeby rzucać. Sytuacja polegająca na tym, że ktoś rzuca czar za czarem zdarza się stosunkowo rzadko, a nawet jeśli się już zdarzy to moim zdaniem jest po prostu ciekawiej.
Trudno się nie zgodzić z argumentacją chłopaków. Z drugiej jednak strony, rozwiązanie z Talismanu równez ma sens i dobrze się z nim gra. Dzielenie czarów na defensywne i ofensywne to nieco nonsens. :roll:Dla mnie to bez sensu, że miałbym Rozproszenie i nie mógłbym się obonić.
Dajmy na przykłąd sytuację, że na początku tury nie posiadam żadnego Czaru, ale wyciągam Księgę Zaklęć i otrzymuję 3 Rozproszenia. Niestety żadnego nie mogę rzucić, chociaż miotają we mnie Zawładnięciami, Mesymeryzmami, Dotykami Śmierci i innymi WyssaniamiBEZ SENSU TO JEST xD
Ostatnio zmieniony poniedziałek 19 mar 2012, 12:11 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 1 raz.
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Rogo,
- nie daje szansy magikom wykorzystania np unieruchomienia w czasie tury przeciwników (bo czekają do początku swojej na "załadowanie" różdżki;
- magiczn cyklon; likwidacja, wyssanie jaźni itp nie zadziałają na leśnego duszka, który właśnie wypstrykał się z czarów;
- jakbyś się poczuł kiedy po wyrzuceniu czarów, w turze przeciwnika zabrali ci przyjaciela, zawładnęli przedmiotem i porwali żonę a ty na początku swojej następnej tury dostajesz rozproszenie i odbicie :?
W grze prawie połowa czarów to czary do rzucenia "w dowolnym momencie" bądź bez odpowiedniej adnotacji. Powtarzam, przy magicznym pomocniku i 2-3 czarach "zawsze" można je "przewinąć" w 3-4 turach - to jest nonsens
... dla mnie też i stąd 5 wyjątków.Rogo pisze:Dla mnie to bez sensu, że miałbym Rozproszenie i nie mógłbym się obonić.
Dajmy na przykłąd sytuację, że na początku tury nie posiadam żadnego Czaru, ale wyciągam Księgę Zaklęć i otrzymuję 3 Rozproszenia. Niestety żadnego nie mogę rzucić, chociaż miotają we mnie Zawładnięciami, Mesymeryzmami, Dotykami Śmierci i innymi Wyssaniami BEZ SENSU TO JEST xD
niezłe, ale z wadami:Rogo pisze:Czary zdobywane cały czas (ze zdolności, różdżki itp.) dostaje się na początku swojej tury. Jak innymi sposobami w ciągu tury zdobędziesz nawet 10 Czarów to wszystkie możesz rzucić, ale nie dostajesz ich cały czas.
- nie daje szansy magikom wykorzystania np unieruchomienia w czasie tury przeciwników (bo czekają do początku swojej na "załadowanie" różdżki;
- magiczn cyklon; likwidacja, wyssanie jaźni itp nie zadziałają na leśnego duszka, który właśnie wypstrykał się z czarów;
- jakbyś się poczuł kiedy po wyrzuceniu czarów, w turze przeciwnika zabrali ci przyjaciela, zawładnęli przedmiotem i porwali żonę a ty na początku swojej następnej tury dostajesz rozproszenie i odbicie :?
ten wyjątek znakomicie uzupełnia propozycję Nemomona, rozwiązując wspomniane przeze mnie przypadki.Kaktus+ pisze:Dzielenie czarów na defensywne i ofensywne to nieco nonsens.
W grze prawie połowa czarów to czary do rzucenia "w dowolnym momencie" bądź bez odpowiedniej adnotacji. Powtarzam, przy magicznym pomocniku i 2-3 czarach "zawsze" można je "przewinąć" w 3-4 turach - to jest nonsens
Wasz Niedozajebicia
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
No to trzeba dobre Czary oszczędzać, żeby mieć je w razie potrzeby w turze przeciwnika, a nie miotać nimi na prawo i lewoBurjaufojad pisze:niezłe, ale z wadami:
- nie daje szansy magikom wykorzystania np unieruchomienia w czasie tury przeciwników (bo czekają do początku swojej na "załadowanie" różdżki;
- magiczn cyklon; likwidacja, wyssanie jaźni itp nie zadziałają na leśnego duszka, który właśnie wypstrykał się z czarów;
- jakbyś się poczuł kiedy po wyrzuceniu czarów, w turze przeciwnika zabrali ci przyjaciela, zawładnęli przedmiotem i porwali żonę a ty na początku swojej następnej tury dostajesz rozproszenie i odbicie :?
Ja nawet nie mam Talismana.
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
Z tego co widać najwięcej zwolenników ma patent z TMiM'a a najwięcej uwag zgłoszono pod adresem rozproszeń.
Zostało trzy dni więc nie zawacham się zaproponować:
W ciągu jednej tury (od "przed własnym ruchem" do "końca tury graczam poruszającego się przed nami") można rzucić tyle czarów ile mieliśmy "przed własnym ruchem".
Wyjątek stanowi 5 czarów: rozproszenie, odbicie, unieruchomienie, niewidzialność i błyskawica. Czary te można rzucać poza limitem - nawet zaraz po otrzymaniu
Czasu jest mało, więc proszę o konstruktywne uwagi (o ile nie pasuje Wam propozycja)
Dla skrócenia ewentualnych dialogów dodaję, że "to bez sensu" nie jest konstruktywne tylko filozoficzne
Do zobagrania !
Zostało trzy dni więc nie zawacham się zaproponować:
W ciągu jednej tury (od "przed własnym ruchem" do "końca tury graczam poruszającego się przed nami") można rzucić tyle czarów ile mieliśmy "przed własnym ruchem".
Wyjątek stanowi 5 czarów: rozproszenie, odbicie, unieruchomienie, niewidzialność i błyskawica. Czary te można rzucać poza limitem - nawet zaraz po otrzymaniu
Czasu jest mało, więc proszę o konstruktywne uwagi (o ile nie pasuje Wam propozycja)
Dla skrócenia ewentualnych dialogów dodaję, że "to bez sensu" nie jest konstruktywne tylko filozoficzne
Do zobagrania !
Wasz Niedozajebicia
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
W sumie mi pasuje, aczkolwiek nie jestem pewien co do Błyskawicy. Prawda, ostatni raz MiMa miałem w ręku ruski wiek temu, już o wiele, wiele częściej w MMa grywam, niemniej z tego co pamiętam, to Błyskawica nie była Czarem stricte do wymykania się Wrogom, a raczej do rzucania sobie gdzieś na jakiś obszar i chyba Zwierzęta stamtąd uciekają, a Poszukiwacze tracą turę, a ponadto nie rzucało się go w dowolnym momencie, tylko na początku tury. Ale jak mówiłem, jedynie pięć przez osiem pamiętam efekt tego Czaru.Burjaufojad pisze:W ciągu jednej tury (od "przed własnym ruchem" do "końca tury graczam poruszającego się przed nami") można rzucić tyle czarów ile mieliśmy "przed własnym ruchem".
Wyjątek stanowi 5 czarów: rozproszenie, odbicie, unieruchomienie, niewidzialność i błyskawica. Czary te można rzucać poza limitem - nawet zaraz po otrzymaniu
Rozumiem, że gracz, który nie posiadał Czarów na rozpoczęciu swojej tury, to nie może w jej ciągu rzucić ani jednego Zaklęcia, tak? Jeżeli tak, to zapodam Ci jeszcze jeden myk z TMiMa:
Mędrzec pisze:Jeśli na początku swojej tury nie posiadasz ani
jednego Zaklęcia, możesz wylosować 1 Zaklęcie.
FAQ pisze:Mędrzec
P1: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to
czy może je rzucić jeszcze w tej turze?
O: Tak.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
b]Nemomon[/b],
Błyskawica:
"Ten Czar może być wykorzystany w dowolnym momencie. Można go rzucić na każdy obszar, należacy do tej Krainy, w której przebywa rzucający go Poszukiwacz. Wszystkie istoty (łącznie z Poszukiwaczami), znajdujące się na tym obszerze są ogłuszone. Ogłuszone istoty nie mogą być atakowane, ale można im się wymknąć. Ogłuszeni Poszukiwacze tracą następną turę."
Rozwiewa to dylematy jak sądzę ...
Nie kumam przykładów z TMiM :-k
To jest dokładnie wbrew propozycji ... jak dostał w tej turze to musi czekać do nastepnej
Błyskawica:
"Ten Czar może być wykorzystany w dowolnym momencie. Można go rzucić na każdy obszar, należacy do tej Krainy, w której przebywa rzucający go Poszukiwacz. Wszystkie istoty (łącznie z Poszukiwaczami), znajdujące się na tym obszerze są ogłuszone. Ogłuszone istoty nie mogą być atakowane, ale można im się wymknąć. Ogłuszeni Poszukiwacze tracą następną turę."
Rozwiewa to dylematy jak sądzę ...
Tak, poza 5-oma wyjątkami, które można rzucić nawet zaraz po otrzymaniuNemomon pisze:Rozumiem, że gracz, który nie posiadał Czarów na rozpoczęciu swojej tury, to nie może w jej ciągu rzucić ani jednego Zaklęcia, tak?
Nie kumam przykładów z TMiM :-k
To jest dokładnie wbrew propozycji ... jak dostał w tej turze to musi czekać do nastepnej
Wasz Niedozajebicia
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
Nie widzę ku temu żadnych powodów.Sam mechanizm "przewijania" czarów (rzucanie byle dostać następny) powinien zostać wywalony.
Nie stosowałem, nie stosuję, nigdy nie będę stosował żadnych ograniczeń w kwestii zasad ogólnych rzucania czarów poza tymi, które są podane na samych kartach czarów a dotyczą tego kiedy dany czar można rzucać. Nie widzę takiej potrzeby, nawet jeśli czasem ktoś rzuca 5 czy 10 czarów w jednej turze. Nie mam z tym najmniejszego problemu.
Ograniczyłem za to zdolność Kuglarza tak, że nie może on użyć swej zdolności wobec danej karty czaru więcej niż raz, bo o ile zmasowane rzucanie różnych czarów jest dla mnie ok, to już ciągłe powtarzanie tego samego psuje rozgrywkę i jest nie do przyjęcia.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 53
- JollyRoger
-
- Posty: 524
- Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
- Płeć:
Re: Czarowanie
Czy czar "Zniszczenie", który odnosi się do miejsc noże tez usnąć z planszy kartę Katastrofy tym samym niwelując jej skutki ?
"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"