Statystyki gry
-
-
- Posty: 41
- Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Statystyki gry
gdzieś tak z pół roku po kupieniu TMiMa i pewnej sensownej rozegranej liczbie gier w mojej grupie graczy pojawiły się kłótnie kto najczęściej wygrywał, jaką postacią itp.
Oczywiście jako, że nie były prowadzony żadne zapiski jedynym źródłem tych informacji byli sami gracze, których pamięć okazała się wyjątkowo wybiórcza kiedy przyszło do liczenia zwycięstw.
Rzucony został więc pomysł na prowadzenie swoistego dziennika gry, w którym takie szczegóły byłyby notowane.
Minęło kolejnych kilka miesięcy zanim ktoś przyniósł zadrukowaną kartkę i rzeczywiście zaczęliśmy zapisywać co się wydarzyło.
Przedstawiam wam więc zapis naszych gier z tego okresu i ciekaw jestem jak wygląda to u was. Czy prowadzicie jakieś zapisy z gier, chociażby liczbę zwycięstw?
Statystyka
I jeszcze może dodam tylko dla wyjaśnienia, że nie gramy z Reaperem w każdej grze, ponieważ gramy na zmodyfikowanych zasadch, które mówią, żę Reaper porusza się przy rzucie na 1 i 6 za ruch, nie można używać losu w spotkaniu Jego Mrocznością i jeżeli Reaper może stanąć na jakimś poszukiwaczu to musi. To zdecydowanie podnosi śmiertelność w rozgrywce, ale też znacznie ją wydłuża, więc kiedy nie mamy czasu albo ochoty, Reaper grzeje ławkę w pudełku.
Oczywiście jako, że nie były prowadzony żadne zapiski jedynym źródłem tych informacji byli sami gracze, których pamięć okazała się wyjątkowo wybiórcza kiedy przyszło do liczenia zwycięstw.
Rzucony został więc pomysł na prowadzenie swoistego dziennika gry, w którym takie szczegóły byłyby notowane.
Minęło kolejnych kilka miesięcy zanim ktoś przyniósł zadrukowaną kartkę i rzeczywiście zaczęliśmy zapisywać co się wydarzyło.
Przedstawiam wam więc zapis naszych gier z tego okresu i ciekaw jestem jak wygląda to u was. Czy prowadzicie jakieś zapisy z gier, chociażby liczbę zwycięstw?
Statystyka
I jeszcze może dodam tylko dla wyjaśnienia, że nie gramy z Reaperem w każdej grze, ponieważ gramy na zmodyfikowanych zasadch, które mówią, żę Reaper porusza się przy rzucie na 1 i 6 za ruch, nie można używać losu w spotkaniu Jego Mrocznością i jeżeli Reaper może stanąć na jakimś poszukiwaczu to musi. To zdecydowanie podnosi śmiertelność w rozgrywce, ale też znacznie ją wydłuża, więc kiedy nie mamy czasu albo ochoty, Reaper grzeje ławkę w pudełku.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Ja tylko mogę zapodać pewien cytat:

Dread Knight: crap; I dont know why, but this guy ALWAYS dies, never makes it to the latter parts of the game, never. And the reason is simple, he should have the crat value of 4, so his warhorse is of some use, and he can withstand battle with most of the spirits, which normally break him along with his horse. Higher value also lets him have two spells, rendering his ability to get spells for killing enemies more usable, because usually when he kills an enemy he already has one spell in store
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 34
-
-
- Posty: 41
- Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
niestety statystyka nie jest prowadzona od początku grania. w czasach kiedy była tylko podstawka i reaper, tamte postaci przewijały się dużo częściej.
zabójca, czarnoksiężnik, druid, wojownik, złodziej, czarownica (i inni). te postaci miały na pewno jeszcze jakieś wygrane, ale po tej ilości czasu co upłynęło to już tylko można by użyć wobec tych rozegranych gier sformułowania 'wiek legend' :mrgreen:
i muszę powiedzieć, że ja też jestem osobiście zaskoczony rozłożeniem wygranych pośród postaci. w szczególności w stosunku do czarnoksiężnika, który w szczególności teraz kiedy jest tyle mocnych zaklęć jest bardzo potężną postacią.
zabójca, czarnoksiężnik, druid, wojownik, złodziej, czarownica (i inni). te postaci miały na pewno jeszcze jakieś wygrane, ale po tej ilości czasu co upłynęło to już tylko można by użyć wobec tych rozegranych gier sformułowania 'wiek legend' :mrgreen:
i muszę powiedzieć, że ja też jestem osobiście zaskoczony rozłożeniem wygranych pośród postaci. w szczególności w stosunku do czarnoksiężnika, który w szczególności teraz kiedy jest tyle mocnych zaklęć jest bardzo potężną postacią.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Polecam używać też http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3827 
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Ja zainspirowany statystyką yt1300 też zacząłem spisywać rozgrywki. Na razie nie ma jeszcze zbyt wiele danych żeby robić jakieś ciekawe analizy statystyczne ale z czasem na pewno dodam jakieś tabelki ze statystykami. W porównani z tabelką yt1300 ja dodałem jeszcze kolumnę "dodatki", "alternatywne zakończenie" i "czas gry". Zdjęcia to tak zupełnie opcjonalnie dorzuciłem, bo akurat mi się przypomniało, że można by telefonem zrobić zdjęcie w celach sentymentalno-wspomnieniowych
.
https://spreadsheets.google.com/spreads ... l=pl&gid=0
https://spreadsheets.google.com/spreads ... l=pl&gid=0
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Statystycznie wygląda, iż Mateusz najczęściej wygrywał. Może warto także dodać zakładkę jakich Poszukiwaczy miał do wyboru na wejściu każdy gracz, gdy się decydował grać taką, a nie inną, postacią. Chyba, że na początku gry u was się tylko 1 Poszukiwacza losuje.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Takie proste wnioski, kto najczęściej wygrywał przy takiej małej liczbie danych to "na oko" można wyciągnąć. Mówiąc o ciekawych analizach statystycznych miałem na myśli chociażby takie tabele krzyżowe z procentowaniem jakie zrobił yt1300 (Rozegrane partie / % / Zwycięstwa / % ogól. / % osob.). Albo jeszcze coś innego (np. korelacje), ale jak mówię na razie mam za mało danych - pogra się jeszcze parę miesięcy to może coś fajnego wymyślę.
Tak, Nemo losujemy na początku po 3 Poszukiwaczy, ale z uwagi na to, że dziennik uzupełniam z pamięci dzień lub dwa po grze, to już nie spamiętałbym kto jakich Poszukiwaczy wylosował na początku. Poza tym nie wydaje mi się, żeby można było z takich danych jakieś ciekawe wnioski wyciągnąć (no poza tym, kto jest najczęściej wybierany/odrzucany itp.)
.
Tak, Nemo losujemy na początku po 3 Poszukiwaczy, ale z uwagi na to, że dziennik uzupełniam z pamięci dzień lub dwa po grze, to już nie spamiętałbym kto jakich Poszukiwaczy wylosował na początku. Poza tym nie wydaje mi się, żeby można było z takich danych jakieś ciekawe wnioski wyciągnąć (no poza tym, kto jest najczęściej wybierany/odrzucany itp.)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Na wejściu nie zauważyłem tabelki z "wygrywający gracz" i policzyłem Mateusza patrząc na Poszukiwaczy, którzy wygrywali i którzy przez niego byli kontrolowani. Doszedłem także do wniosku, iż Mateusz bardzo lubi grać Błędnym RycerzemBattonsson pisze:Takie proste wnioski, kto najczęściej wygrywał przy takiej małej liczbie danych to "na oko" można wyciągnąć. Mówiąc o ciekawych analizach statystycznych miałem na myśli chociażby takie tabele krzyżowe z procentowaniem jakie zrobił yt1300 (Rozegrane partie / % / Zwycięstwa / % ogól. / % osob.). Albo jeszcze coś innego (np. korelacje), ale jak mówię na razie mam za mało danych - pogra się jeszcze parę miesięcy to może coś fajnego wymyślę.
Ano właśnie, można z tego wyciągnąć takie dane, kto jakie preferencje ma. Czyli, jeżeli ktoś ma do wyboru Mnicha, Kapłana i Elfa wybierze Elfa. Czyli, jacy Poszukiwacze są bardziej chodliwi do wybierania i nimi grania, a jacy mniej. Czyli czym ludzie bardziej lubią grać. Albo ile % dany Poszukiwacz miał wybierania.Battonsson pisze:Tak, Nemo losujemy na początku po 3 Poszukiwaczy, ale z uwagi na to, że dziennik uzupełniam z pamięci dzień lub dwa po grze, to już nie spamiętałbym kto jakich Poszukiwaczy wylosował na początku. Poza tym nie wydaje mi się, żeby można było z takich danych jakieś ciekawe wnioski wyciągnąć (no poza tym, kto jest najczęściej wybierany/odrzucany itp.).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 41
- Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
super.Battonsson pisze:Ja zainspirowany statystyką yt1300 też zacząłem spisywać rozgrywki. Na razie nie ma jeszcze zbyt wiele danych żeby robić jakieś ciekawe analizy statystyczne ale z czasem na pewno dodam jakieś tabelki ze statystykami. W porównani z tabelką yt1300 ja dodałem jeszcze kolumnę "dodatki", "alternatywne zakończenie" i "czas gry". Zdjęcia to tak zupełnie opcjonalnie dorzuciłem, bo akurat mi się przypomniało, że można by telefonem zrobić zdjęcie w celach sentymentalno-wspomnieniowych.
https://spreadsheets.google.com/spreads ... l=pl&gid=0
bardzo się ciesze, ze ktoś jeszcze czuje tego ducha konkurencji płynącego z twardych faktów statystyk
myślę, że jeżeli się nie obrazisz, to pozwolę sobie od ciebie ściągnąć i też zacznę dopisywać czas gry bo to właściwie jestem ciekaw jakby to u nas wyglądało
i może jakieś zdjątka też powrzucam
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
Ja mam taki pomysł, żeby np. pisać w jaki sposób ktoś zwyciężył. Nie wiem jak w TMiMie jest ale też pewnie są jakieś alternatywne sposoby. Np. w MiMie można iść standardowo przez tajemne wrota (ale i t są dwie ścieżki do wyboru, bo albo się idzie na siłę albo na moc), ale można się też na koronę dostać przez podziemia, przez kosmiczną otchłań. Jeśli w TMiMie są też różne opcje to warto by coś takiego wziąć pod uwagę. Jak myślicie? 
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Teoretycznie można by coś takiego zrobić. Ale skoro to mają statystyki ilościowe, a nie opisowe (tak żeby łatwo i szybko dało się coś policzyć w arkuszu kalkulacyjnym) to trzeba by zdefiniować kilka typów zwycięstw żeby je potem wpisywać i zliczać. A to wcale nie jest takie proste. Bo ścieżek dojścia na KW można faktycznie wyodrębnić kilka:
1. Przez Tajemne Wrota na moc
2. Przez Tajemne Wrota na siłę
3. Przez Podziemia
4. Teleportacja z Równin Grozy
5. ? (teraz mi nie przychodzi do głowy nic więcej - @arai: w TMiM nie ma WKO, jak na razie)
Ale to są tylko ścieżki dojścia, jak ktoś je przejdzie to nie znaczy, że wygrał, nie? Można spaść z KW z powodu czaru albo zdarzenia albo zostać tam zabitym. Dodatkowo się sprawa komplikuje jak się gra z alternatywnymi zakończeniami. Bo jeżeli np. jest "Sąd ostateczny" i ktoś wyrzuci 6+ to wygrywa. Ale jak to zapisać w statystyce? Czy wygrał docierając na KW przez Podziemia czy wygrał przez "Sąd ostateczny"? I pewnie jeszcze można sporo takich przypadków podać w których "zapisywanie" i "zliczanie" tego nie będzie proste. Ale sama koncepcja bardzo ciekawa, tylko trzeba by to jakoś zestandaryzować
.
1. Przez Tajemne Wrota na moc
2. Przez Tajemne Wrota na siłę
3. Przez Podziemia
4. Teleportacja z Równin Grozy
5. ? (teraz mi nie przychodzi do głowy nic więcej - @arai: w TMiM nie ma WKO, jak na razie)
Ale to są tylko ścieżki dojścia, jak ktoś je przejdzie to nie znaczy, że wygrał, nie? Można spaść z KW z powodu czaru albo zdarzenia albo zostać tam zabitym. Dodatkowo się sprawa komplikuje jak się gra z alternatywnymi zakończeniami. Bo jeżeli np. jest "Sąd ostateczny" i ktoś wyrzuci 6+ to wygrywa. Ale jak to zapisać w statystyce? Czy wygrał docierając na KW przez Podziemia czy wygrał przez "Sąd ostateczny"? I pewnie jeszcze można sporo takich przypadków podać w których "zapisywanie" i "zliczanie" tego nie będzie proste. Ale sama koncepcja bardzo ciekawa, tylko trzeba by to jakoś zestandaryzować
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 34
Nie ma co mieszać moim zdaniem. A podział "ścieżką na moc/siłę/Podziemiami" to już zupełnie bez sensu po mojemu. Jeżeli w ogóle coś takiego wprowadzać to jedynie pod kątem zakończeń. To by dam dało wiedzę jak alternatywne zakończenia są popularne i jaka jest ich grywalność. W tym wypadku wystarczy wypisać wszystkie Alt.End z podziałem na jawne i niejawne i będziemy mieli gotową listę "sposobów wygrania" : )
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
No toż ja w swojej statystyce mam kolumnę "alternatywne zakończenie". Z tym, że nie zawsze gramy z tą opcją. Przed grą decydujemy, czy gramy z jawnym od początku, czy losujemy niejawne jak ktoś wejdzie na KW, czy w ogóle gramy bez AZ. Z tym, że liczenie z tego statystyk nie ma specjalnie sensu, bo przy odpowiedniej liczbie powtórzeń powinno wyjść, że wszystkie pojawiają się równie często (poza jawnymi które się albo wybiera albo losuje, ale póki co są raptem dwa), bo skoro je losujemy a każde można wyciągnąć z takim samym prawdopodobieństwem to nie ma innego wyjścia (patrz: rachunek prawdopodobieństwaAstropata pisze:Nie ma co mieszać moim zdaniem. A podział "ścieżką na moc/siłę/Podziemiami" to już zupełnie bez sensu po mojemu. Jeżeli w ogóle coś takiego wprowadzać to jedynie pod kątem zakończeń. To by dam dało wiedzę jak alternatywne zakończenia są popularne i jaka jest ich grywalność. W tym wypadku wystarczy wypisać wszystkie Alt.End z podziałem na jawne i niejawne i będziemy mieli gotową listę "sposobów wygrania" : )
Z powodu kłopotów z liczeniem i losowego rozkładu AZ, trzeba stwierdzić, że już większy sens ma chyba liczenie tej drogi na KW (podziemia/siłą/moc/teleportacja/?), bo tak jak piszesz to zależy właśnie od decyzji graczy, więc nie ma rozkładu losowego. W dodatku powinno silnie korelować ze zmienną "Poszukiwacz"Rogo pisze:A moim zdaniem prowadzenie statystyki sposobu dojścia do KW to pomysł całkiem niezły - wyjdą na jaw skłonności graczy do chodzenia zawsze tą samą ścieżką xD I nie widzę tu wielkiego problemu w zliczaniu
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 31
Zachęciliście mnie do prowadzenia takiej statystyki. Od następnej gry zaczynam spisywać wszystkie dane. Proponuję dodać ile razy było alternatywne zakończenie jawne a ile razy ukryte. Można też dodać ile ofiar miał Żniwiarz (albo ile spotkań z Poszukiwaczami), ile razy dana osoba/Poszukiwacz zginęli, ilu Poszukiwaczy ktoś zabił.
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33