Pancerze
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Pancerze
W naszych grach prawie w ogóle nie korzystamy z pancerzy. Jak już ktoś znajdzie zbroję itp to nosi ją tak długo, aż skończy mu się limit przedmiotów i jest to wtedy pierwszy przedmiot do wyrzucenia (o gorszych pancerzach wspominać nie muszę). Bardzo rzadko pokonują nas potwory, a nawet wtedy pancerze mało co pomagają. Jak atakują nas inni poszukiwacze to prawie zawsze zabierają przedmioty.
Używacie pancerzy? Kupujecie je w wiosce albo w innych miejscach?
Używacie pancerzy? Kupujecie je w wiosce albo w innych miejscach?
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Niet.
Jak Poszukiwacz znajdzie, to owszem trzyma na wszelki wypadek. Jedynie w bardzo początkowych momentach gry się mi zdarza kupić Tarczę, na wypadek gdyby coś mnie spotkało, a poza tymi momentami, to wcale. Podobnie z toporem - nie przypominam sobie bym kiedykolwiek w mojej karierze go kupił.
Jak Poszukiwacz znajdzie, to owszem trzyma na wszelki wypadek. Jedynie w bardzo początkowych momentach gry się mi zdarza kupić Tarczę, na wypadek gdyby coś mnie spotkało, a poza tymi momentami, to wcale. Podobnie z toporem - nie przypominam sobie bym kiedykolwiek w mojej karierze go kupił.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 44
My uzywamy pancerzy i czesto ratuja nam skóre, zwłaszcza na poczatku rozgrywki. W pozniejszej fazie gry to juz raczej mało przydatne bywają ale jesli jest na nie miejsce to nie wyrzucamy ich (zawsze mozna na zloto u alchemika zamienic). Zbroja to dobra rzecz - 50% szans na obrone, tarcza tez daje rade ale juz hełm to marny przedmiot. Hełm i butelka z wodą to chyba dwa najmniej przydatne graty.
Hej, topór to dobra rzecz, jesli mam wiecej złota to zawsze na poczatku rozgrywki kupuje topór zamiast miecza bo mozna sie doadtkowo z jego pomoca przez rzeke przeprawić a to czesto sie przydajeNemomon pisze:Podobnie z toporem - nie przypominam sobie bym kiedykolwiek w mojej karierze go kupił.
Ostatnio zmieniony piątek 25 mar 2011, 19:19 przez Roland, łącznie zmieniany 1 raz.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6442
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
U mnie nie ma szans. Butelek z wodą się u mnie nawet nie podnosi (chyba, że jest na to miejsce), a żeby ktoś to kupił np. na Targowisku to tylko krążą mało prawdopodobne legendyguciomir pisze:Gdyby podliczyć punkty życia uratowane przez butelki z wodą , a te uratowane przez pancerze, to butle by chyba wygrały...
Ja nawet nie mam Talismana.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 44
Eee tam, butelka jest przydatna jedynie w środkowej krainie a pancerz przydaje sie wszedzie. Taka zbroja to przeciez bardzo duze prawdopodobienstwo ze uchroni przed strata zycia po przegranej, a jak sie ma jeszcze cos co daje bonus do rzutu kościa to jeszcze lepiej. Pancerz jest bardzo przydatny na poczatku gry zwłaszcza dla tych typowo magicznych postaci bo u nich kiepsko z siłą. Jesli chodzi o karty ekwipunku to u nas pancerz jest na 3 miejscu w rankingu najczesciej kupowanych zaraz za Mułem i mieczem. Butelki nikt u nas nigdy nie kupił :mrgreen:guciomir pisze:Gdyby podliczyć punkty życia uratowane przez butelki z wodą , a te uratowane przez pancerze, to butle by chyba wygrały...
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Dopóki nie było dodatkowych plansz i gracze stosunkowo często migrowali do Krainy Środkowej, butelka z wodą się czasem przydawała. Ale potem, kiedy doszły Podziemia i Góry...
Użyteczność Pancerzy zależy z kolei chyba od sposobu rozwoju Poszukiwaczy. Jeśli używamy standardowego "7 punktów z trofeów za punkt Siły/Mocy", postacie tak szybko zdobywają potęgę, która niemalże wyklucza możliwość bycia pokonanym przez jakiegokolwiek Wroga, że Pancerze faktycznie nie mają nawet okazji się przydać. Gdyby jednak zastosować np. metodę, w której liczba punktów z trofeów potrzebnych do rozwinięcia jest równa dwukrotności aktualnej wartości Siły/Mocy, kiedy Poszukiwacze przez stosunkowo długi czas są raczej słabi i narażeni na niebezpieczeństwo, kwestia przydatności Pancerzy może się malować już w zupełnie innych barwach...
Użyteczność Pancerzy zależy z kolei chyba od sposobu rozwoju Poszukiwaczy. Jeśli używamy standardowego "7 punktów z trofeów za punkt Siły/Mocy", postacie tak szybko zdobywają potęgę, która niemalże wyklucza możliwość bycia pokonanym przez jakiegokolwiek Wroga, że Pancerze faktycznie nie mają nawet okazji się przydać. Gdyby jednak zastosować np. metodę, w której liczba punktów z trofeów potrzebnych do rozwinięcia jest równa dwukrotności aktualnej wartości Siły/Mocy, kiedy Poszukiwacze przez stosunkowo długi czas są raczej słabi i narażeni na niebezpieczeństwo, kwestia przydatności Pancerzy może się malować już w zupełnie innych barwach...
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Z drugiej strony dzięki tej zasadzie właśnie słabsi mają większą szansę nadgonić, a to ogromny plus, ponieważ w bardzo wielu rozgrywkach dochodzi do znacznego rozwarstwienia statystyk wśród graczy (grając wg normalnych zasad)guciomir pisze:2x aktualna moc/siła spowalnia bohaterów jak już mają 6-7 albo więcej siły i mocy. A wtedy są już silniejsi niż zdecydowana większość zagrożeń na planszy. Ta zasada spowalnia końcówkę gry i kawałek jej środka
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 43
Nie do końca. Zauważ, że osiągnięcie poziomu raptem 4 punktów Siły wymaga już 8 punktów pokonanych Wrogów, a więc więcej niż oryginalna zasada.
Przyrost statystyk jest z tu zasadniczo wolniejszy.
Co do samych Pancerzy, to w TMiM są one mało porządane, ponieważ gra jest ogólnie rzecz biorąc łatwa. Nie dość, że średnia statystyk Wrogów jest zaniżona względem MiM, to jeszcze Poszukiwacze dysponują Losem.
Przyrost statystyk jest z tu zasadniczo wolniejszy.
Nie rozumiem w jaki sposób miałoby to burzyć równowagę między Poszukiwaczami, skoro nie odnosi się to w żaden sposób do zdolności, a gra w której jeden Poszukiwacz jest dużo z przodu i reszta nie stanowi żadnej konkurencji ciekawa już nie jest.guciomir pisze:Pomijając już, że uważam to "nadganianie" za zaprzeczenie sensu gry i rozwalenie równowagi między poszukiwaczami,
Co do samych Pancerzy, to w TMiM są one mało porządane, ponieważ gra jest ogólnie rzecz biorąc łatwa. Nie dość, że średnia statystyk Wrogów jest zaniżona względem MiM, to jeszcze Poszukiwacze dysponują Losem.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
A ja od blisko 5 lat nie wyobrażam sobie grania bez tej zasady, o! Wszystkie dodatki autorskie jakie zrobiłem są właśnie z myślą o niej projektowane, bo zasada oryginalna w praktyce wypada fatalnie.Pomijając już, że uważam to "nadganianie" za zaprzeczenie sensu gry i rozwalenie równowagi między poszukiwaczami,
Co do pancerzy: zwykłe hełmy i tarcze małe kto nosi, zbroje również nie za często są w użyciu ale już lepsze pancerze jak płytówka itd, szczególnie w połączeniu (np Pełny Hełm+wielka tarcza+zbroja płytowa - oczywiście mowa tu o MiMie, nie wiem czy takie rzeczy są w Talizmanie) wśród Poszukiwaczy z możliwością noszenia dużej ilości ekwipunku nabierają sensu. Oczywiście zakładając wywalenie do kosza kolejnej absurdalnej zasady pozwalającej wykonywac tylko jeden rzut obronny za pancerz w jednej walce.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 35
Jeśli chodzi o hełm lub tarczę to niezwykle rzadko ktoś z tego skorzystał w moich grach. Wydaje mi się że mała szansa obrony jeśli chodzi o te przedmioty. Czasem zdarzało się używać pancerzy, magicznych przedmiotów znalezionych w grze ale był one znalezione a nie kupione. Sam w sobie pancerz nie jest taki zły. 50% szans na obronę to nie jest zła opcja.
Głupotą jest jednak że w jednej walce nie mogę użyć pancerza, tarczy i hełmu jednocześnie.
Głupotą jest jednak że w jednej walce nie mogę użyć pancerza, tarczy i hełmu jednocześnie.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2089
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Z logicznego punktu widzenia owszem. Ale zważywszy na mechanikę gry, nabiera to sensu - gdybyśmy mieli do dyspozycji hełmy, tarcze i kirysy oddzielnie, zaistniałaby konieczność dosztukowania ogromnej liczby różnych Przedmiotów tego typu i wprowadzenia skomplikowanych zasad związanych z wzajemnym ich użytkowaniem, które współdziałałyby z mechanikami dotyczącymi walki, Życia i w zasadzie całą resztą. A przecież jednym z głównych atutów Talismana jest właśnie prostota jego zasadArbaal pisze: Głupotą jest jednak że w jednej walce nie mogę użyć pancerza, tarczy i hełmu jednocześnie.
[ Dodano: Wto Mar 29, 2011 12:10 am ]
Chociaż... Jak zacząłem się nad tym problemem głębiej zastanawiać, wpadłem na dość proste w sumie jego rozwiązanie: rzut na drugi Pancerz odbywałby się z modyfikatorem -1, na trzeci z -2 itd. Posiadacz hełmu, tarczy i zbroi broniący się po przegranej walce Przedmiotami w tej właśnie kolejności miałby zatem trzy rzuty na obronę, każdy jednak pomyślny tylko przy wyniku 6... Co o tym myślicie?
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt:
Że to kompletnie bez sensu. Więcej rzutów, więcej sprzętu, a nie daje to praktycznie nic więcej niż sama zbroja.
A cóż to za brednie. Wykonujesz po prostu dwa czy trzy rzuty zgodnie z instrukcjami na kartach i tyle. Logiczne i nadal proste.[/quote]
gdybyśmy mieli do dyspozycji hełmy, tarcze i kirysy oddzielnie, zaistniałaby konieczność dosztukowania ogromnej liczby różnych Przedmiotów tego typu i wprowadzenia skomplikowanych zasad związanych z wzajemnym ich użytkowaniem, które współdziałałyby z mechanikami dotyczącymi walki,
A cóż to za brednie. Wykonujesz po prostu dwa czy trzy rzuty zgodnie z instrukcjami na kartach i tyle. Logiczne i nadal proste.[/quote]
Ostatnio zmieniony wtorek 29 mar 2011, 09:33 przez Gieferg, łącznie zmieniany 1 raz.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- set-han
-
- Posty: 64
- Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
W naszych grach Hełm i Tarcza są przeważnie pierwszymi przedmiotami, które zostają wyrzucone przy przekroczeniu limitu ilości posiadanych przedmiotów. Zbroja powiedziałbym, nie jest zbytnio wyrzucana, nieraz się zdarzyło, że brała udział w decydujących potyczkach, gdzie gracze zabierają sobie PŻ (na KW). A 50% szansy na przedłużenie życia to naprawdę dużo.
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 35
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 44
- Kontakt: