Niejasne instrukcje Postaci
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Niejasne instrukcje Postaci
Tworząc retusze przepisuję aktualnie Postacie z Labiryntu. Wpadły mi takie dwie umiejętności u Heretyka i Pokutnika.
Pokutnik
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud. Wykonaj rzyt kostką: wynik większy od parametru Miecza przeciwnika oznacza, że atakujący stał się twoim Przyjacielem i na twój rozkaz stanie zamiast ciebie do walki; mniejszy wynik - przeciwnik atakuje w zwykły sposób. W każdym momencie gry możesz mieć tylko jednego, zyskanego w cudowny sposób Przyjaciela. Kart pokonanych przez niego Wrogów nie możesz wymieniać na punkty Miecza.
Czy Wrogowie w instrukcjach Obszarów też pod to podpadają? Mają określony parametr Miecza (np Wilkołak w górnym Kręgu). Co z nimi?
Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.
Jeđli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?
edit
Żebrak
W Krainiach możesz wymykać się wszystkim Wrogom budząc w nich litość. Wybieg uda się gdy rzucając kostką otrzymasz 1 lub 2 oczka.
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?
Pokutnik
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud. Wykonaj rzyt kostką: wynik większy od parametru Miecza przeciwnika oznacza, że atakujący stał się twoim Przyjacielem i na twój rozkaz stanie zamiast ciebie do walki; mniejszy wynik - przeciwnik atakuje w zwykły sposób. W każdym momencie gry możesz mieć tylko jednego, zyskanego w cudowny sposób Przyjaciela. Kart pokonanych przez niego Wrogów nie możesz wymieniać na punkty Miecza.
Czy Wrogowie w instrukcjach Obszarów też pod to podpadają? Mają określony parametr Miecza (np Wilkołak w górnym Kręgu). Co z nimi?
Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.
Jeđli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?
edit
Żebrak
W Krainiach możesz wymykać się wszystkim Wrogom budząc w nich litość. Wybieg uda się gdy rzucając kostką otrzymasz 1 lub 2 oczka.
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Pokutnik - wątpię, chyba chodzi tylko o wrogów z kart bo ich przynajmniej można ze sobą zabrać. Chyba po prostu autor zapomniał napisać tego zastrzeżenia.
Gdy czytałem tę zdolność znalazłem inny błąd - co jeśli wyrzucimy wynik równy Mieczowi wroga?
Jak dla mnie to to samo co mniejszy
Heretyk - raczej 2 razy tak...
Żebrak - ta zdolnośc chyba dotyczy wszystkich wrogów w grze, w MM chyba nie ma czegoś takiego jak "Krainy". Chyba, że chodzi o Krainę Dolnego Kręgu, Środkowego itd. ale nie przypominam sobie takiego określenia w instrukcji.
Gdy czytałem tę zdolność znalazłem inny błąd - co jeśli wyrzucimy wynik równy Mieczowi wroga?
Heretyk - raczej 2 razy tak...
Żebrak - ta zdolnośc chyba dotyczy wszystkich wrogów w grze, w MM chyba nie ma czegoś takiego jak "Krainy". Chyba, że chodzi o Krainę Dolnego Kręgu, Środkowego itd. ale nie przypominam sobie takiego określenia w instrukcji.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Biorąc to na logikę, Heretyk powinien zginąć gdy na polu leży dużo "świętych" przedmiotów, jednak ponowne podniesienie np Excalibura nie powinno na niego wpływać. Powinni tam dopisać "do końca gry" lub "tylko raz za dany przedmiot"
Z Żebrakiem może chodziło twórcom o planszę główną.
Pokutnik ma zawiły zapis, lecz raczej właściwy:
wynik większy od parametru Miecza przeciwnika.... ; mniejszy wynik -
w drugiej części zapis nie dotyczy parametru Miecza tylko niespełnienia warunku pierwszej części zdania. Coś jak "jeśli masz 5 zł to.., nie masz - to trudno"
Z Żebrakiem może chodziło twórcom o planszę główną.
Pokutnik ma zawiły zapis, lecz raczej właściwy:
wynik większy od parametru Miecza przeciwnika.... ; mniejszy wynik -
w drugiej części zapis nie dotyczy parametru Miecza tylko niespełnienia warunku pierwszej części zdania. Coś jak "jeśli masz 5 zł to.., nie masz - to trudno"
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Powinni ale nie napisali.Misiek pisze:Biorąc to na logikę, Heretyk powinien zginąć gdy na polu leży dużo "świętych" przedmiotów, jednak ponowne podniesienie np Excalibura nie powinno na niego wpływać. Powinni tam dopisać "do końca gry" lub "tylko raz za dany przedmiot"
Pewnie tak ale z drugiej strony też nie ma pewności, poza tym to postać z Labiryntu.Misiek pisze:Z Żebrakiem może chodziło twórcom o planszę główną.
Już wiem o co ci chodzi. Faktycznie można to tak zinterpretować.Misiek pisze:Pokutnik ma zawiły zapis, lecz raczej właściwy:
wynik większy od parametru Miecza przeciwnika.... ; mniejszy wynik -
w drugiej części zapis nie dotyczy parametru Miecza tylko niespełnienia warunku pierwszej części zdania. Coś jak "jeśli masz 5 zł to.., nie masz - to trudno"
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Według mnie i raczej na 100% nie. Tylko wrogowie karciani, których kartę można sobie położyć w rubryce Przyjaciele.Misiek pisze:Pokutnik
Czy Wrogowie w instrukcjach Obszarów też pod to podpadają? Mają określony parametr Miecza (np Wilkołak w górnym Kręgu). Co z nimi?
Wydaje mi się, że tak. Jednak prawdopodobieństwo jest znikome. Chyba, że ktoś specjalnie ułoży stos i nas tam przeteleportuje :) Jeśli chodzi o drugie pytanie to według mnie tak. Ciekawa postać z tego Heretyka swoją drogą, chyba ciekawsze niż Morlok. Swoją drogą to by była partyjka, tych dwóch przeciwko sobie.Misiek pisze:Heretyk
Jeśli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?
Chyba chodzi o to, że nie może używać tej zdolności na Kamiennym moście, a we wszystkich Krainach może.Misiek pisze:Żebrak
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
Przepisuję teraz Postacie z Krypty i coś takiego:
Mnich
Możesz unikać walki z Wrogami o określonym parametrze Magii (tylko reprezentowanymi przez Karty), jeśli uda ci się wyrzucić 1 albo 2.
u Pokutnika było
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud...
Więc albo Pokutnik zabiera także samą Bestię jako Przyjaciela, albo Labirynt Magów błędem na błędzie stoi :???:
Mnich
Możesz unikać walki z Wrogami o określonym parametrze Magii (tylko reprezentowanymi przez Karty), jeśli uda ci się wyrzucić 1 albo 2.
u Pokutnika było
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud...
Więc albo Pokutnik zabiera także samą Bestię jako Przyjaciela, albo Labirynt Magów błędem na błędzie stoi :???:
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Włóczęga
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?
Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?
Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.
- Staszek27
-
- Posty: 47
- Rejestracja: czwartek 30 cze 2005, 17:27
- Lokalizacja: Nowa Huta
- Płeć:
Jeśli demon jest od wielkiej litery to zapewne chodzi wyłącznie o karty wróg-demon.Hellhound pisze: Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.
- rinaldo
-
- Posty: 93
- Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Hmmm, czemu miałby ginąć? Przecież traci punkt miecza lub magii.Misiek pisze: Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.
I chyba powinien stracić go tylko za pierwszym razem. \
W ogóle nie przepadam za tą postacią, mimo że ma chyba najwyższą sumę cech startowych ze wszystkich postaci oryginalnego MM i MiMa. Mimo wszystko jestem zdania, ze postacie powinny mieć przynajmniej jedną naprawdę użyteczną zdolność (no są jakieś klimatyczne wyjątki z dodatków autorskich, ale jednak podstawowy korpus moim zdanie dobrze by miał choć minimalny balans)
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
Jak należy interpretować drugą zdolność Żartownisia dotyczącą wybierania kierunku ruchu dla innej postaci ? Konkretnie chodzi mi o to czy każde wyrzucenie przez niego "jedynki" pozwala skorzystać z tej zdolności ? Powiedzmy że podczas swojej tury wyrzucę "jedynkę" dwa razy, czy bede mogł dwa razy skorzystać z tej zdolności ? Dotychczas grałem tak ,że korzystałem z tego tylko raz na turę i tylko gdy wyrzuciłem "jeden" podczas swojego ruchu (nie brałem pod uwagę "jedynek" wyrzucanych podczas badania obszaru lub walki).
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Nie, albo badasz obszar na którym się znalazłeś albo decydujesz się przemieścić ponownie i rzucasz kostką kolejny raz, dopiero wówczas badasz obszar, na którym się znalazłeś.Włóczęga
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?
za każdym razem jak wyrzucisz 1 wybierasz gracza, tak jak napisałeś, każdego możesz wybrać raz, teraz czekasz na jego turę i kiedy ona nastąpi określasz kierunek jego ruchu.Żartowniś
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
- rinaldo
-
- Posty: 93
- Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
Trzecia zdolność Demona: Jeśli zwyciężysz Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt życia, możesz dodać ten punkt do swojego życia.
1. Wydaje się, że skoro nie możesz wybierać rodzaju walki, ta umiejętność nie ma większego zastosowania ( była już o tym mowa w tym temacie, ale nie zostało to wyjaśnione),
2.Pokonując inną Postać, nie musisz zabierać jej punktu życia? Przyznam ,że o tym nie wiedziałem. Czyli mogę odebrać jej w zamian przedmiot lub przyjaciela?
1. Wydaje się, że skoro nie możesz wybierać rodzaju walki, ta umiejętność nie ma większego zastosowania ( była już o tym mowa w tym temacie, ale nie zostało to wyjaśnione),
2.Pokonując inną Postać, nie musisz zabierać jej punktu życia? Przyznam ,że o tym nie wiedziałem. Czyli mogę odebrać jej w zamian przedmiot lub przyjaciela?
Ostatnio zmieniony niedziela 18 paź 2009, 13:31 przez Martins, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 40
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 44
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
jak dla mnie to znaczy tyle, że zawsze musi się poruszać w stronę danego miejsca (tego z trzech, które znajduje się najbliżej), bada obszary jak najbardziej, ale póki nie zdejmie uroku, nie może iść tam gdzie chce.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela 28 mar 2010, 22:33
- Lokalizacja: Lodz
- Płeć:
Mam pytanie co do ostatniej umiejętności namiestnika kiedy to po wygranej walce ma prawo zaprowadzić go do wieży w celu odebrania zapłaty.
Po 1 Czy to oznacza, że po wygranej walce kolejka pokonanego zostaje zawieszona do czasu aż postać namiestnika dojdzie do celu? Teoretycznie tak to wygląda. Ale taka sytuacja może nastąpić dosyć daleko od grodu - środkowy, górny krąg, nie mówiąc już o krypcie, labiryncie czy jaskini. Dotarcie do celu zajmie więc dużo kolejek. Dodatkowo taki namiestnik może sobie w ogóle nie zmierzać do zamku i ciągać za sobą więźnia przez całą grę uniemożliwiając mu ruch. Jak rozumiecie tę zasadę??
Po 2 Jak konkretnie mam wejść sam dobrowolnie do wieży? Przez most zwodzony do zamku a potem do wieży, odbieram zapłatę i wychodzę tą samą drogą?
Po 1 Czy to oznacza, że po wygranej walce kolejka pokonanego zostaje zawieszona do czasu aż postać namiestnika dojdzie do celu? Teoretycznie tak to wygląda. Ale taka sytuacja może nastąpić dosyć daleko od grodu - środkowy, górny krąg, nie mówiąc już o krypcie, labiryncie czy jaskini. Dotarcie do celu zajmie więc dużo kolejek. Dodatkowo taki namiestnik może sobie w ogóle nie zmierzać do zamku i ciągać za sobą więźnia przez całą grę uniemożliwiając mu ruch. Jak rozumiecie tę zasadę??
Po 2 Jak konkretnie mam wejść sam dobrowolnie do wieży? Przez most zwodzony do zamku a potem do wieży, odbieram zapłatę i wychodzę tą samą drogą?
Ostatnio zmieniony niedziela 28 mar 2010, 23:08 przez serdel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18