Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bedroom_gangsta [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 03 gru 2018, 19:32
Płeć:

Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: bedroom_gangsta »

Witam
Mam taki dylemat. Mam wrażenie, że nie jest to jasno opisane w instrukcji. W dodatku mamy te żetony siły/mocy. Jak dokładnie to działa?

1. Zawsze kiedy znacznik z czaszką przesuwa się po torze zagłady każdy z obecnych na planszy złoczyńców dostaje boost w postaci żetonu o równowartości aktualnego pola na torze. Każdy ruch na torze dodaje im kolejne punkty. Punkty się sumują. Wartość aktualnej siły/mocy złoczyńców symbolizuje suma żetonów na karcie + wartość wyjściowa. Co oznaczałoby że najbardziej nabici będą złoczyńcy którzy najdłużej pozostali na planszy niepokonani.

2. Czy może wersja łatwiejsza. W momencie kiedy walczysz ze złoczyńcą patrzysz na tor gdzie jest czaszka. Jeśli jest na +3 wróg z którym walczysz jest o 3 punkty mocniejszy i tyle. Tylko wtedy po co nam te żetony?

Jak to rozumiecie ? Dzięki za pomoc. Rozegrałem narazie pierwszą misję i może być 3 opcja że te żetony są potrzebna na dalszym etapie. Przy kolejnych misjach.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24327
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Mały Nemo »

Hey,

Oba źle.

Każdy złoczyńca otrzymuje punkty tylko raz - kiedy pojawi się po raz pierwszy w grze. Wtedy przesuwasz żeton zagłady niżej, a następnie dajesz nowo wylosowanemu złoczyńcy odpowiedni znacznik Siły i Mocy (wartość po przesunięciu, a nie przed). Pozostali złoczyńcy nie otrzymują nic.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
bedroom_gangsta [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 03 gru 2018, 19:32
Płeć:

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: bedroom_gangsta »

I to ma sens. Dzięki
Ostatnio zmieniony piątek 27 gru 2024, 15:50 przez bedroom_gangsta, łącznie zmieniany 1 raz.


Neverland
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: sobota 26 cze 2021, 10:03
Płeć:

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Neverland »

Ja to interpretowałem inaczej, gdy żeton zagłady przesuwamy niżej, każdy z Poszukiwaczy Złoczyńców dostawał odpowiedni znacznik i siły i mocy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24327
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Mały Nemo »

Ale to by oznaczalo, ze po kilku turach zloczyncy mieliby po 20 s i m.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
bedroom_gangsta [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 03 gru 2018, 19:32
Płeć:

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: bedroom_gangsta »

No właśnie to by było zupełnie niewyważone i stwarzało jakiś poziom turbo hard.

Mocarnym przypadkiem jest kupiec który przy każdym ruchu dodatkowo zarabia złoto, za które kupuje jeden punkt mocy j jeden punkt siły.


Neverland
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: sobota 26 cze 2021, 10:03
Płeć:

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Neverland »

To chyba źle interpretowałem, bo jak żeton zagłady pokazywał +3 to dawałem tylko 3 siły i 3 mocy, jak pokazywał +5, to po prostu zwiększałem do pięciu wszystkim złoczyńcom. I nie wychodziło po 20 tylko max 11 w zależności od wartości startowej. Chyba że jest jeszcze inne rozwiązanie oprócz naszych.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 24327
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 18

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Mały Nemo »

Neverland pisze: piątek 27 gru 2024, 16:00 To chyba źle interpretowałem, bo jak żeton zagłady pokazywał +3 to dawałem tylko 3 siły i 3 mocy, jak pokazywał +5, to po prostu zwiększałem do pięciu wszystkim złoczyńcom. I nie wychodziło po 20 tylko max 11 w zależności od wartości startowej. Chyba że jest jeszcze inne rozwiązanie oprócz naszych.
Z Twojej pierwszej wypowiedzi wynikało, że na jednej karcie złoczyńcy mogło się znajdować wiele żetonów Siły/Mocy, które się sumowały ;).

Wersja tutaj jest w sumie nawet ciekawa, trochę trudniejsza, ale ciekawa. jedyny problem taki, że złoczyńcy szybko staną się zmorą Poszukiwaczy jeśli każdy z nich będzie mocarzem.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Neverland
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: sobota 26 cze 2021, 10:03
Płeć:

Re: Dodatek Sojusze - żetony podnoszące siłę/moc poszukiwaczy/złoczyńców

Post autor: Neverland »

Wychodziliśmy z założenia w trakcie gry że najpierw rozprawiamy się z złoczyńcami by było ich jak najmniej jak zaczną się przemieszczać. Dwie misje rozegrane i raz tylko poległem.


ODPOWIEDZ