Właśnie nie graj w MiMa jeżeli chcesz grać w dobre planszówki.JollyRoger pisze: ↑sobota 23 sty 2021, 15:47Brawo, nie graj w Talismana jeżeli nie chcesz sobie zepsuć radości grania z rodziną w naprawdę dobre planszówki.Farstone pisze: ↑sobota 18 kwie 2020, 14:48 Magia i Miecz nigdy nie umrze. Pamiętam jak zagrałem w nią pierwszy raz gdzieś ok. roku 1990. Wkrótce wtajemniczę w nią moje córki, bo żona już coś tam się orientuje. Mimo upływu tylu lat uważam, że wskaźnik losowości jest nadal bardzo akceptowalny. Przyznaję, że nie grałem w Talismana więc nie mogę porównać...
Niegrywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
- Kewis21
-
- Posty: 514
- Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
xD
Ty to po złośliwości tak napisałeś? xD
===
Anyway, temat trochę nie pasuje do tego forum (kwestia zasad...), ale wspomnę, że sam nie wiem, czy jestem fanem nowych wersji Talismana (Batman, SW czy KH). Myślę, że trzeba na to spojrzeć z szerszej perspektywy (i wbrew pozorom to nie jest przytyk w stronę @JollyRogera ) i się zastanowić nad pewną rzeczą, a mianowicie nad przepływem czasu. Mnie do tego świata wprowadził MiM oraz MM i do tej pory mam te dwie gry głęboko w sercu i de facto gdyby nie one, to by mnie tutaj nie było. Ale czas płynie, nie stoi w miejscu, więc powiedzmy za kolejne 15-20 lat przyjdzie inny Nemoś, który nie będzie znał MiMa ani MMa, ale powie, że on jest tu i teraz dlatego, bo za dzieciaka grał w TMiMa i ta gra mu się ulokowała w sercu. My się wychowaliśmy na czarnobiałym MiMie, ale my jesteśmy stare pokolenie. Nowe pokolenie wychowa się na nowym MiMie i będzie chwalić tę grę. Kolejne pokolenie po tym nowym pokoleniu będzie grało w Talismana 3D i być może także nie będzie wiedziało, że wcześniej były jakieś inne edycje, być może nawet tego, że były one papierowe i empiryczne, ale będą grać i chwalić tego Talismana, którego znają ze swojego dzieciństwa i na którym się wychowali. Więc może to nie tak źle, że Talisman stał się Monopoly, choć osobiście trochę trudno jeszcze przegryźć ten fakt... Może dlatego, że my pamiętamy jeszcze czasy, kiedy ta gra była unikalną grą.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 1857
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Pitu-pitu z rodzaju:
Łłłłłłłooooo paaanie kiedys to bylo......
Malucha to ja wole na ulicy ogladac po jezdzic samemu to juz nie bardzo - i tk jest z mim i talsimanem - obojetnie czy sie to komusi podoba czy nie to jest ewolucja, zawiera wiecej mozliwosci i tresci
A ze ktos woli ogladac czarno biale tv - to jest jego wybor prywatny a de gustibus....
Łłłłłłłooooo paaanie kiedys to bylo......
Malucha to ja wole na ulicy ogladac po jezdzic samemu to juz nie bardzo - i tk jest z mim i talsimanem - obojetnie czy sie to komusi podoba czy nie to jest ewolucja, zawiera wiecej mozliwosci i tresci
A ze ktos woli ogladac czarno biale tv - to jest jego wybor prywatny a de gustibus....
- Kewis21
-
- Posty: 514
- Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Ja? Nie no co ty. XD
Poprostu nie lubie takiego pie*dolenia. Przyjdzie Ci taki i powie nie graj w Talisman bo to g*wno, graj w MiM. Na to przyjdzie kto inny i powie żebyś obie gry do pieca wyrzucił i grał w Descenta bo lepszy. Zaraz za nim ustawi się ziomek co powie nie graj w ten fantasy shit tylko NEMESIS!!! na co przyjdzie koleś i powie że jeśli figurki to tylko warhhammer! Bo co to za figurki jak sam nie sklejasz i nie malujesz, a koleś z DnD da mu w pysk i powie że to wszystko jest funta kłaków wartę jeśli nie potrafisz wydrukować sam figurek, zrobić mapy i wymyślić fabuły i ogólnie to po co grać w planszówki jak można zbierać pokemony, albo naparzać na xboxie.
Czytała Krystyna Czubówna. xD
-
-
- Posty: 1857
- Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
- Lokalizacja: kuj-pom
- Płeć:
- Wiek: 43
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Czyli stare dobre nap.....nie sie po ryjach po pijaku najlepsze 
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Hmmm, aż tak źle wypada Talisman w porównaniu z naszym polskim MiMem?
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2343
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Można mieć całkiem zrozumiały sentyment do staroci, ale obiektywnie rzecz biorąc MiM to gra, która może była dobra dawno temu, dziś jest śmiechu warta na tle współczesnych gier. Talisman też wypada przeciętnie, ale jednak zdecydowanie bliżej mu do przyzwoitości, i ma co rok swoje 20 któreś miejsce w rankingu gier w Polsce, do tego zapierające dech zaplecze fanów tworzących dodatki autorskie w ilości i jakości, które ciężko szukać w innych grach planszowych. Mam niekłamaną przyjemność dokładać do tego swoją cegiełkę i myślę, że jeszcze sporo czasu będzie to gra ceniona, nie tylko u nas zresztą.
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Każda opinia jest subiektywna ... tak więc, zależy kogo zapytasz. Jak dla mnie (pomijając szatę graficzną, itp), to mechanicznie TMiM jest poprawioną wersją MiM. Oczywiście, TMiM nie uniknął wprowadzenia nowych błędów/niedopowiedzeń podczas poprawiania błędów poprzednich.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Niestety, ale muszę się nie zgodzićfallenmk pisze: ↑środa 10 lut 2021, 22:04 Można mieć całkiem zrozumiały sentyment do staroci, ale obiektywnie rzecz biorąc MiM to gra, która może była dobra dawno temu, dziś jest śmiechu warta na tle współczesnych gier. Talisman też wypada przeciętnie, ale jednak zdecydowanie bliżej mu do przyzwoitości, i ma co rok swoje 20 któreś miejsce w rankingu gier w Polsce, do tego zapierające dech zaplecze fanów tworzących dodatki autorskie w ilości i jakości, które ciężko szukać w innych grach planszowych. Mam niekłamaną przyjemność dokładać do tego swoją cegiełkę i myślę, że jeszcze sporo czasu będzie to gra ceniona, nie tylko u nas zresztą.
Oczywiście nie neguję TMiM, mimo wszystko jednak będzie jeszcze u mnie w domu wiele rozgrywek MiM
- JollyRoger
-
- Posty: 524
- Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Zgadzam się z przedmówcą i pozdrawiam
"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętamTronar pisze: ↑sobota 21 paź 2017, 15:42 Urodziłem się w 1975 mam już blisko 42% zniżki na okulary w vision expres. Mieszkam w Lublinie od urodzenia. A teraz ściągawka z Historii. Gra Talizman już w pełni kompletna bo wcześniejsze projekty biegania po uniwersytecie były nieliczone powstała w 1982 przez Roberta Harrisa, ale wydana została przez GamesWorkshop na początku 1983 jako gra pod tytułem Talizman. Polacy jeszcze pod koniec tego samego roku(prawdopodobnie ktoś był na zachodzie i tam zobaczył ta grę zaraz po ukazaniu się jej na rynku, tego niewiem?) czyli na jesieni 1983 w wydawnictwie Sfery wydali tą grę z czerwoną okładką miecza i kuli. Pracę nad grą trwały ponad 4 miesiące(z unikalnymi rysunkami Komorowskiego), a gra miała nowatorską oprawę różniąca się wieloma szczegółami od oryginału. Niektórzy nawet twórcy choć publicznie nigdy sie do tego nie przyznali była lepsza od Oryginału. Mój kolega syn ordynatora szpitala w Lublinie posiadał ją już na jesieni 1983 roku jak tylko ukazała się w sklepach. Niestety nakład był bardzo niski więc dostępna była tylko w sładnicach harcerskich, więc jego ojciec kupił ją dla syna właśnie w takiej składnicy, odłożona pod ladą po znajomości. Ja niestety takiej gry nie dostałem mimo że stałem w długiej kolejce (w tamtych czasach wiele fajnych produktów mozna było kupić w składnicy harcerskiej w Lublinie) gdyż kolejki były długie. Gdzieś mniej więcej rok później czyli na jesieni 1984 właśnie ten kolega posiadacz jedynej tej gry na naszym podwórku dał mi cynk że rzucili tą grę w sklepiku w suterenie na ul. Orlej w ilości 10 egzemlarzy. Cynk okazał się dobry i szybki bo ja kupiłem przedostatni egzemplarz właśnie na jesieni 1984.
W 1990 po komunistycznej odwilży, na skutek ogromnego zainteresowania tą grą nastąpił chyba największy dodruk tej gry w II wydaniu(ze smokiem na okładce) z inną okładką i planszą nie w formie twardej 4 puzli jak było pierwotnie ale w formie całej planszy miękkiej. Razem wydano max 35 tysięcy egzemplarzy tej gry. (...)
- abubu
-
- Posty: 6318
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Tutaj jest wersja 0.1 (jeszcze pod nazwą Necromancer): https://www.talismanisland.com/bobharris.htm
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htmFarstone pisze: ↑czwartek 16 wrz 2021, 23:46 Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętam) w podziemiach dworca w Gdańsku na stoliku turystycznym od pasjonatów, kiedy właściwie tak jak piszesz pojawił się już w sklepach dodruk. Czyli mój egzemplarz musiał gdzieś tyle lat przeleżeć zanim trafił do mnie...
- Maletz
-
- Posty: 997
- Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Mam tę podstawkę kupioną w 83 bez żadnych kombinacji, o ile dobrze pamiętam
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
To już nic nie rozumiem... Jak można ją było kupić w 1983 ???Pablo pisze: ↑piątek 17 wrz 2021, 07:09https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htmFarstone pisze: ↑czwartek 16 wrz 2021, 23:46 Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętam) w podziemiach dworca w Gdańsku na stoliku turystycznym od pasjonatów, kiedy właściwie tak jak piszesz pojawił się już w sklepach dodruk. Czyli mój egzemplarz musiał gdzieś tyle lat przeleżeć zanim trafił do mnie...
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Może na talismanisland mają błąd.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
O ile mi wiadomo, to w Polsce faktycznie dopiero w okolicach '89 gra była dostępna. W '83 to gra oryginalnie wyszła w Wielkiej Brytanii. Swoją drogą wątpię, aby w '83 BPiRF Sfera w ogóle istniała (na jej oficjalnej stronie jest nawet napisane, że powstali w '94 (!)). Coś mi się wydaje, że komuś się daty pomyliły, choć to było eony temu, więc jest to całkiem możliwe.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: środa 07 sie 2013, 18:24
- Lokalizacja: Games Workshop
- Płeć:
- Wiek: 41
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Jestem botem, który ma przypominać, kiedy pierwsza edycja Talismana została wydana.
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Też tak myślę, co ciekawe, mam w pudełku małą karteczkę z nr zezwolenia Orbity i ma nr 149/87Mały Nemo pisze: ↑piątek 17 wrz 2021, 10:50 O ile mi wiadomo, to w Polsce faktycznie dopiero w okolicach '89 gra była dostępna. W '83 to gra oryginalnie wyszła w Wielkiej Brytanii. Swoją drogą wątpię, aby w '83 BPiRF Sfera w ogóle istniała (na jej oficjalnej stronie jest nawet napisane, że powstali w '94 (!)). Coś mi się wydaje, że komuś się daty pomyliły, choć to było eony temu, więc jest to całkiem możliwe.
- Maletz
-
- Posty: 997
- Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Dobra, ja wycofuje swój śmiały wpis, żyłem w przekonaniu, że zapis na końcu instrukcji Games Workshop 83 dotyczy także polskiego wydania. Sprawdziłem wczoraj i chyba nie o to chodziło 
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Spoko, jak to przeczytałem to zgłupiałem, kurde co za szczęściarz już w 1983 miał MiM. A potem zacząłem drążyć i wyszło co wyszło 
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Aż serducho mocniej uderzyło
- Maletz
-
- Posty: 997
- Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Mogę zabrać na następne spotkanie
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2343
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.
Proponowałbym edytować tytuł - niegrywalność pisze się łącznie, to ogólna zasada pisowni nie oraz bez z rzeczownikami odczasownikowymi.