Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 75
- Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
- Lokalizacja: Gondor
- Płeć:
Karta:
Problem:
Jak to wygląda podczas wychodzenia na Smoczej Wieży?
Czy ta karta ( bo zazwyczaj tam nie ma żadnych smoków ) umozliwia nam przeniesienie się od "kopa" na KW?
Podobnie jest w przypadku Błędnego Rycerza. Czy jak "pomaga" komuś bedącemu w smoczej wieży - może się do niego przenieść?
Kod: Zaznacz cały
Przełęcz smoczego grzbietu
Przełęcz pozostanie na tym obszarze do końca gry.
Rzuć jedną kością.
Jeśli wynik jest równy lub wyższy od liczby Smoków znajdujących się w tej krainie, możesz przenieść się na dowolny inny obszar w tej Krainie.
Jeśli wynik jest niższy, musisz przesunąć wybranego Smoka znajdującego się w tej samej krainie na ten obszar.
Jak to wygląda podczas wychodzenia na Smoczej Wieży?
Czy ta karta ( bo zazwyczaj tam nie ma żadnych smoków ) umozliwia nam przeniesienie się od "kopa" na KW?
Podobnie jest w przypadku Błędnego Rycerza. Czy jak "pomaga" komuś bedącemu w smoczej wieży - może się do niego przenieść?
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota 07 kwie 2012, 12:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Swoją drogą obszary wieży także wyglądają momentami jak schody, więc wiadomo z których można się stoczyć.Duke pisze:W instrukcji na stronie 15 jest (w sumie niezbyt wyraźnie) napisane że "Jeżeli Poszukiwacz zostanie pokonany NA SCHODACH, musi cofnąć się o jeden obszar w kierunku Tajemnych Wrót, zgodnie z poleceniem obszaru"magick pisze:A ja mam pytanie takie: Czy na Smoczej Wieży zawsze gdy przegra sie walke trzeba cofnac sie o 1 pole? Czy tylko z tych pol na ktorych jest to napisane?
"Plansza Smoczej Wieży dzieli się więc na "schody" i obszary jak dla mnie "pięter" więc cofamy się tylko gdy przegramy na schodach (tam gdzie na planszy jest to napisane), w innym wypadku stosuje się normalne zasady porażki.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 73
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
Hej. Czy w przypadku korzystania z planszy "Smocza wieża", gdzie na każdym polu ciągnie się karty z talii smoczego władcy można korzystać z teleportacji? np. na polu ciągniemy 2 karty: 1 smok którego pokonujemy, 2 nieznajomy który daje nam do wyboru ( szt. złota, punkt mocy lub siły, życie albo teleportację na dowolny obszar w tej krainie ) gracz wybiera teleportację i pytanie- czy może od razu przenieść się na koronę władzy?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
InsertCoin, idź i poucz się związków frazeologicznych 
http://pl.wiktionary.org/wiki/czytać_od_deski_do_deski
P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę
Nemomon, ale nauczony doświadczeniem wiesz, że nieraz ironizuję
http://pl.wiktionary.org/wiki/czytać_od_deski_do_deski
P.S. Tak, wiem, że wiesz, ale bez odpowiedzi tego0 pozostawić nie mogę
Nemomon, ale nauczony doświadczeniem wiesz, że nieraz ironizuję
Ja nawet nie mam Talismana.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
-
-
- Posty: 73
- Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
Hej! racja : ) czytała instrukcje kilkanaście razy ale wiem, że zadaje pytania które można znaleźć w instrukcji - skromnie się przyznaje. To oznajmiam,że przeczytałam 4 razy instrukcje smoki i nic nie wskazuje na to, że w krainie wewnętrznej nie można się teleportować ale mimo tego zawsze wolę jeszcze zadać pytanie na forum : ))
-
-
- Posty: 204
- Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
- Lokalizacja: Piła
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 204
- Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
- Lokalizacja: Piła
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
-
-
- Posty: 204
- Rejestracja: sobota 29 sty 2011, 12:11
- Lokalizacja: Piła
- Płeć:
- Wiek: 43
No ta druga strona (smocza kraina) ma coś w stylu doliny ognia i tam na pewno talisman jest potrzebny. natomiast gra z wieżą na której nie potrzeba talismanu jest trochę... dziwna. no ale zakładając że po pokonaniu władcy podziemi i tak lądujemy na koronie to w sumie mnie to nie dziwi. Hmm ... I gra Talisman jak sama nazwa wskazuje ;P nie polega na zdobyciu mistycznego artefaktu - Talismanu... Ciekawe...
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
:googluje: :googluje: :googluje:
Po "zwykłej" nakładce Dolina Ognia jest nadal Doliną Ognia i nadal potrzebuje talizmanu. A w wersji z wieżą nie. Ciekaw jestem czy trudność wieży wynagradza brak tego wymagania.
Edit: Dziwne trochę, dziwne. No ale jeśli nie ma Doliny Ognia to niestety logiczne. Zawsze możesz zrobić house rule.
Po "zwykłej" nakładce Dolina Ognia jest nadal Doliną Ognia i nadal potrzebuje talizmanu. A w wersji z wieżą nie. Ciekaw jestem czy trudność wieży wynagradza brak tego wymagania.
Edit: Dziwne trochę, dziwne. No ale jeśli nie ma Doliny Ognia to niestety logiczne. Zawsze możesz zrobić house rule.
- Niedźwiedź
-
- Posty: 267
- Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
Talizman nie jest wymagany w wieży.
@Krzysiek
Wierz mi Panie, rekompensuje w pełni zwłaszcza w fazach 3 i 4, no bo w 5 to już prawie każdy jest taką chodzącą mielarką na wrogów. Osoby liczące na szczęście niekoniecznie lubią wieżę, tutaj bez odpowiedniej siły i mocy (z zapasem losu + życia) nie ujedziemy daleko.
P.S. Tutaj jest post o fazach http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4962, tak gwoli małej kryptoreklamy ^^
@Krzysiek
Wierz mi Panie, rekompensuje w pełni zwłaszcza w fazach 3 i 4, no bo w 5 to już prawie każdy jest taką chodzącą mielarką na wrogów. Osoby liczące na szczęście niekoniecznie lubią wieżę, tutaj bez odpowiedniej siły i mocy (z zapasem losu + życia) nie ujedziemy daleko.
P.S. Tutaj jest post o fazach http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4962, tak gwoli małej kryptoreklamy ^^
Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
Właśnie się skumałam, że do tej pory trochę źle korzystałam z żetonów smoków i traktowałam żetony snów i smoczej drzemki jako jedno i to samo i wrzucałam je do jednego wora razem z łuskami. Przez co te drzemki się niepokojąco często trafiały, że aż nie było na czym ich kłaść. Teraz wiem, że z łuskami miesza się tylko 8 żetonów smoczej drzemki, natomiast 19 żetonów snu, które trochę inaczej wyglądają trzyma sie osobno. W momencie wyciągnięcia żetonu smoczej drzemki, jak dobrze rozumiem odrzuca się go, a na wrogu kładzie żeton smoczego snu? Stąd moje pytanie. Po co w ogóle to 19 dodatkowych żetonów, skoro równie dobrze, można od razu te żetony smoczej drzemki kłaść na smokach. Nie rozumiem tej idei, może mi ktoś wyjaśnić sens dodania do gry dodatkowych 19 żetonów Snu?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 33
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Przejrzałem temat i nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie kwestie więc albo nikt o to wcześniej nie pytał, albo jestem ślepy, tak czy siak...
Instrukcja Smoków mówi iż smocze łuski ignorują instrukcje obszarów. Rozumiem że jeśli na danym obszarze np. Miasta, Cmentarzu czy Gospody znajduje się łuska smoka nie będącego królem to mogę wybrać czy napotkać łuskę czy też zastosować się do instrukcji obszaru, tak? Jeśli jednak napotykam łuskę, ignoruję treść obszaru, zgadza się? Co jednak w przypadku nieprzyjemnych obszarów takich jak Runy czy Przeklęta Polana? Normalnie mają one wpływ na walkę z przeciwnikami z kart Przygód, czy w przypadku Smoków już nie? A co jeśli na obszarze Runów np. znajduje się już jakiś wróg i łuska, zdecyduję się wylosować kartę smoka na której będzie kolejny wróg? Obaj mają wtedy bonus +2 do ataku czy nie? A może bonus ma tylko stworek z kart Przygód, a smok nie? Co wtedy jeśli obaj mają ten sam numer spotkania?
Druga kwestia dotyczy samych żetonów. Otóż instrukcja Smoków mówi iż kiedy mamy odłożyć łuskę na obszar, a jakaś już się tam znajduje to odkładamy ją na najbliższy nie zajęty przez łuskę obszar. Czy to znaczy że nigdy w żadnym wypadku nie mogą się znaleźć dwie łuski na jednym obszarze? Pamiętam że jest jakiś przedmiot który pozwala przywołać łuskę na swój obszar, czy wtedy można nagiąć tą instrukcję czy też tylko przenosimy na obszary nie zajęte?
Instrukcja Smoków mówi iż smocze łuski ignorują instrukcje obszarów. Rozumiem że jeśli na danym obszarze np. Miasta, Cmentarzu czy Gospody znajduje się łuska smoka nie będącego królem to mogę wybrać czy napotkać łuskę czy też zastosować się do instrukcji obszaru, tak? Jeśli jednak napotykam łuskę, ignoruję treść obszaru, zgadza się? Co jednak w przypadku nieprzyjemnych obszarów takich jak Runy czy Przeklęta Polana? Normalnie mają one wpływ na walkę z przeciwnikami z kart Przygód, czy w przypadku Smoków już nie? A co jeśli na obszarze Runów np. znajduje się już jakiś wróg i łuska, zdecyduję się wylosować kartę smoka na której będzie kolejny wróg? Obaj mają wtedy bonus +2 do ataku czy nie? A może bonus ma tylko stworek z kart Przygód, a smok nie? Co wtedy jeśli obaj mają ten sam numer spotkania?
Druga kwestia dotyczy samych żetonów. Otóż instrukcja Smoków mówi iż kiedy mamy odłożyć łuskę na obszar, a jakaś już się tam znajduje to odkładamy ją na najbliższy nie zajęty przez łuskę obszar. Czy to znaczy że nigdy w żadnym wypadku nie mogą się znaleźć dwie łuski na jednym obszarze? Pamiętam że jest jakiś przedmiot który pozwala przywołać łuskę na swój obszar, czy wtedy można nagiąć tą instrukcję czy też tylko przenosimy na obszary nie zajęte?
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]