Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
@Xan ma racje, w instrukcji jest napisane, ze najpierw atakujacy uzywa losu, a nastepnie broniacy sie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kewis21
-
- Posty: 514
- Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Z odpowiedziami co do Losu się zgodze, ale jeśli chodzi o 1 pytanie, to zawsze uwazałem że rozpoczęcie walki to deklaracja że rzucamy kością. Atakujacy najpierw wybiera czego używa, potem broniący się. Czy to zaklęcia czy przedmioty. Jeśli brać tekst Zaklęcia dosłownie przed rozpoczeciem walki, to w momemcie gdy gracz atakuje, ten broniący musiałby drzeć ryja że rzuca zaklęcie. Taki chaos to troche bez sensu.
- Pablo
-
-
Spis dodatków autora:
• Dyniowy Król - Dyniokruk
• Kraina Innowacji
• Nowe Przygody
• Paczka Przygód
• Smocze Dary
• Ukryta Dolina
• Ulice Miasta
• Zaklęcia - Posty: 3208
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
- Lokalizacja: śląskie
- Płeć:
- Wiek: 44
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak to jest z kartami typu "zwiększ początkową wartość swojego np. Losu o 1". Zwiększa nam się tylko limit, czy otrzymujemy także ten 1 punkt Losu?
- fallenmk
-
-
Spis dodatków autora:
• Krainy Wschodu
• Miecze Czarnoksiężnika
• Poszukiwacze z DnD
• Powrót Kruczej Wiedźmy
• Purpurowy Czerw
• Pułapki w Podziemiach - Posty: 2343
- Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Obstawiałbym jedynie wirtualną zmianę na karcie.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Adzet
-
- Posty: 319
- Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 28
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Przy czym, o ile w przypadku losu i zycia oznacza to tylko tyle, ze mozemy to odzyskiwac o 1 punkt wiecej, o tyle w przypadku sily i mocy dodajemy ten punkt w czasie walk.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Czy Smoczy Władca jest smokiem?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6315
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Tysia
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2020, 19:34
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hej wszystkim
mam kilka pytań dotyczących podstawki
1. Czy pojedynkując się ze Śmiercią/Wilkołakiem w Krainie Środkowej można korzystać ze Zbroi/Tarczy/Hełmu aby uniknąć przegranej?
2. Czy każda postać może próbować się wymknąć? W instrukcji na str. 10. jest napisane:
Wymykanie się
Gracz oznajmia, czy jego Poszukiwacz będzie próbował wymknąć się przeciwnikowi (patrz "Wymykanie się" na stronie 15). Jeśli nie, rozpoczyna się walka.
Na stronie 15. jest:
Czasem poszukiwacze będą mogli wymknąć się istotom lub innym Poszukiwaczom (np. rzucając Zaklęcie Unieruchomienia lub Niewidzialności). [...]
Czy to znaczy, że można wymykać się tylko posiadając jakieś zaklęcie, które na to pozwala, czy zawsze można próbować się wymknąć? (w wyniku spotkania z istotami/innymi poszukiwaczami)
3. Czy jeżeli mam zdolność odrzucenia pierwszej karty z talii przygód i rozpatrzenia drugiej, to tą pierwszą odkładam na stos kart odrzuconych?
4. Hełm/tarcza/zbroja - czy mogę się nimi bronić po przegranej walce psychicznej?
Dzięki za pomoc 'from the mountain'
1. Czy pojedynkując się ze Śmiercią/Wilkołakiem w Krainie Środkowej można korzystać ze Zbroi/Tarczy/Hełmu aby uniknąć przegranej?
2. Czy każda postać może próbować się wymknąć? W instrukcji na str. 10. jest napisane:
Wymykanie się
Gracz oznajmia, czy jego Poszukiwacz będzie próbował wymknąć się przeciwnikowi (patrz "Wymykanie się" na stronie 15). Jeśli nie, rozpoczyna się walka.
Na stronie 15. jest:
Czasem poszukiwacze będą mogli wymknąć się istotom lub innym Poszukiwaczom (np. rzucając Zaklęcie Unieruchomienia lub Niewidzialności). [...]
Czy to znaczy, że można wymykać się tylko posiadając jakieś zaklęcie, które na to pozwala, czy zawsze można próbować się wymknąć? (w wyniku spotkania z istotami/innymi poszukiwaczami)
3. Czy jeżeli mam zdolność odrzucenia pierwszej karty z talii przygód i rozpatrzenia drugiej, to tą pierwszą odkładam na stos kart odrzuconych?
4. Hełm/tarcza/zbroja - czy mogę się nimi bronić po przegranej walce psychicznej?
Dzięki za pomoc 'from the mountain'
-
-
- Posty: 98
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
- Lokalizacja: Przemyśl
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zapewne chodzi Ci o Krainę Wewnętrzną. Gdy grasz ze Śmiercią i przegrasz, nie możesz użyć pancerza, ponieważ nie jest to walka. Jeśli przegrasz z Wilkołakiem, jak najbardziej możesz użyć pancerza, aby uniknąć utraty punktu życia - ale nie przegranej.
Każdy Poszukiwacz może próbować się wymknąć, jeśli posiada odpowiednią Specjalną Zdolność, Zaklęcie, Przyjaciela, Przedmiot lub cokolwiek innego, co mu to umożliwia. Natomiast Poszukiwacz nie może wymknąć się tak sam z siebie - jeżeli nie ma takiej możliwości, musi walczyć.
Dokładnie tak.
Tylko jeżeli na karcie danego pancerza jest napisane, że chroni przed utratą punktu życia w walce psychicznej. Jeżeli nie ma takiego zapisu (a na pancerzach z podstawki nie ma), nie możesz ich użyć w walce psychicznej.
- Tysia
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2020, 19:34
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Lathspell, bardzo dziękuję za pomoc 
Ja z nowym zestawem pytań
Koń
"Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć."
Jeśli wypadnie mi 6 + 6 to powinnam się poruszyć o 12 obszarów? (tak to rozumiem) – czy może można sobie wybrać o ile obszarów chcę się poruszyć między 1 a 12?
W zaklęciu Przyśpieszenie jest to sformułowane dość zrozumiale
„Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie po wykonaniu rzutu kością za ruch. Rzuć jeszcze jedną kością. W tej turze poruszasz się o sumę wyników uzyskanych na obu kościach.”
Koniokrad
"W tej okolicy grasuje koniokrad. Jeśli posiadasz konia, konia z wozem, muła albo rumaka, musisz go odrzucić (razem z tą kartą). [...]"
Jeśli mam konia z wozem + muła + rumaka to wszystkie odrzucam, czy tylko jednego z nich?
Przyzwanie Feniksa
„Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki. Zamiast Ciebie będzie walczyć feniks (Siła 5). [...]”
Czy feniksowi doliczamy modyfikatory za naszych towarzyszy/przedmioty? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytać.
Zgromadzenie
„Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się na tej Krainie, zostaną przesunięte na ten obszar. Potem Zgromadzenie dobiega końca, a ta karta rozpływa się w stosie kart odrzuconych.”
Nie jest wspomniane, że trzeba walczyć z tymi duchami jeszcze w tej turze. Trzeba?
Pzrd
Ja z nowym zestawem pytań
Koń
"Wykonując rzut za ruch możesz rzucać dwiema kośćmi jednocześnie (zamiast jedną). Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć."
Jeśli wypadnie mi 6 + 6 to powinnam się poruszyć o 12 obszarów? (tak to rozumiem) – czy może można sobie wybrać o ile obszarów chcę się poruszyć między 1 a 12?
W zaklęciu Przyśpieszenie jest to sformułowane dość zrozumiale
„Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie po wykonaniu rzutu kością za ruch. Rzuć jeszcze jedną kością. W tej turze poruszasz się o sumę wyników uzyskanych na obu kościach.”
Koniokrad
"W tej okolicy grasuje koniokrad. Jeśli posiadasz konia, konia z wozem, muła albo rumaka, musisz go odrzucić (razem z tą kartą). [...]"
Jeśli mam konia z wozem + muła + rumaka to wszystkie odrzucam, czy tylko jednego z nich?
Przyzwanie Feniksa
„Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki. Zamiast Ciebie będzie walczyć feniks (Siła 5). [...]”
Czy feniksowi doliczamy modyfikatory za naszych towarzyszy/przedmioty? Wydaje mi się, że nie, ale wolę dopytać.
Zgromadzenie
„Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się na tej Krainie, zostaną przesunięte na ten obszar. Potem Zgromadzenie dobiega końca, a ta karta rozpływa się w stosie kart odrzuconych.”
Nie jest wspomniane, że trzeba walczyć z tymi duchami jeszcze w tej turze. Trzeba?
Pzrd
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Cześć,
Równo tyle co wynosi suma
Chyba wszystkie.
Przedmioty i Przyjaciele zwiększają Twoją Siłę w walce, nie Feniksa.
Zgromadzenie to Zdarzenie, więc jest rozpatrywane jako pierwsze, potem przychodzi kolej na Wrogów, więc tak, walczysz z nimi.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4417
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Zgadzam się z tym co @Rogo napisał powyżej, a także

Wszystkie.
Również dlatego, że o Konia wszyscy muszą zapytać. Każdy przez to przechodził, twórców kart to wyczuliło.
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek 05 paź 2021, 19:35
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Czy kiedy stanie się na polu jaskini czarownika, posiadając karty z zadaniami, ich losowanie jest dobrowolne czy obowiązkowe? Bo gdy już się ową kartę ma, to zadanie trzeba wypełnić, ale już nie wiem czy w końcu trzeba ją losować czy mając talizman można to po prostu zignorować
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hey,miszlunix pisze: ↑wtorek 05 paź 2021, 19:39 Czy kiedy stanie się na polu jaskini czarownika, posiadając karty z zadaniami, ich losowanie jest dobrowolne czy obowiązkowe? Bo gdy już się ową kartę ma, to zadanie trzeba wypełnić, ale już nie wiem czy w końcu trzeba ją losować czy mając talizman można to po prostu zignorować
Losowanie zadań jest dobrowolne. Jeśli nie chcesz losować zadania, to Twoja tura się kończy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Cześć! Mam 2 pytanka odnośnie zasad:
Czy jeśli karta nakazuje mi wylosować czar, a posiadam ich tyle, na ile pozwala mi moja moc, to czy mogę wylosować czar i jeden odrzucić?
Czy Ghoul może wskrzeszać jako swoich przyjaciół duchy lub innych wrogów walczących na moc i wykorzystywać ich w walce na siłę?
Czy jeśli karta nakazuje mi wylosować czar, a posiadam ich tyle, na ile pozwala mi moja moc, to czy mogę wylosować czar i jeden odrzucić?
Czy Ghoul może wskrzeszać jako swoich przyjaciół duchy lub innych wrogów walczących na moc i wykorzystywać ich w walce na siłę?
- Rogo
-
- Posty: 6441
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie, nie możesz przekroczyć limitu.
Nie, walka = na Siłę (walka psychiczna = na Moc, a jakakolwiek walka = na Siłę lub na Moc). Ghul może wskrzeszać wrogów pokonanych w walce (czyli na Siłę).
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek 26 paź 2021, 11:08
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Witam!
Mam 2 pytania, dotyczące nie do końca jasnych zasad.
1) Zgodnie z instrukcją dotyczącą punktów losu :
Los jest miarą szczęścia i przychylności fortuny, jaką cieszy się
Poszukiwacz. Gracz może wydać jeden żeton Losu (odłożyć go na
odpowiedni stos), aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną
kością (może to zrobić tylko raz na dany rzut). Gracz może wykorzystać Los w poniższych sytuacjach:
1. Podczas rzutu za ruch.
2. Podczas rzutu ataku.
3. Podczas rzutu wykonywanego w wyniku polecenia zawartego na karcie lub obszarze planszy.
O ile jasne jest, że przy własnym ruchu, czy losowaniu kart przygód, można korzystać z losu,
jak to się odnosi do sytuacji, w której to my jesteśmy atakowani zaklęciem przez innego gracza ?
Za przykład weźmy zaklęcie "przypadek" bądź "przyzwanie anioła". Czy jeżeli jestem atakowany czarem, mogę korzystać w losu w celu uzyskania lepszego wyniku ?
To samo tyczy żniwiarza, czy można używać losu kiedy odbywamy spotkanie ze żniwiarzem ? (uznaliśmy, że nie - ale fajnie byłoby znać zasady)
2) Nieszczęsne konie w akcji, przeczytałem większość tego tematu, znalazłem jedynie informacje na temat szarży minotaura, że kości się nie sumują.
Natknęliśmy się ostatnio na kartę przyjaciela "zaprzysiężony przewodnik" z dodatku pani jeziora, który to mówi, cytuję : "Zamiast poruszać się dokładnie o tyle obszarów, ile uzyskałeś w rzucie za ruch, możesz poruszać się o dowolną liczbę obszarów, nie większą niż wynik rzutu". Jak ta karta powinna odnosić się do posiadania konia, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie, podczas gry uznaliśmy, że jeżeli gracz wyrzucił 12, to mógł wybrać wynik pomiędzy 1-12, ale jest to zbyt przegięte.
Pozdrawiam
Mam 2 pytania, dotyczące nie do końca jasnych zasad.
1) Zgodnie z instrukcją dotyczącą punktów losu :
Los jest miarą szczęścia i przychylności fortuny, jaką cieszy się
Poszukiwacz. Gracz może wydać jeden żeton Losu (odłożyć go na
odpowiedni stos), aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną
kością (może to zrobić tylko raz na dany rzut). Gracz może wykorzystać Los w poniższych sytuacjach:
1. Podczas rzutu za ruch.
2. Podczas rzutu ataku.
3. Podczas rzutu wykonywanego w wyniku polecenia zawartego na karcie lub obszarze planszy.
O ile jasne jest, że przy własnym ruchu, czy losowaniu kart przygód, można korzystać z losu,
jak to się odnosi do sytuacji, w której to my jesteśmy atakowani zaklęciem przez innego gracza ?
Za przykład weźmy zaklęcie "przypadek" bądź "przyzwanie anioła". Czy jeżeli jestem atakowany czarem, mogę korzystać w losu w celu uzyskania lepszego wyniku ?
To samo tyczy żniwiarza, czy można używać losu kiedy odbywamy spotkanie ze żniwiarzem ? (uznaliśmy, że nie - ale fajnie byłoby znać zasady)
2) Nieszczęsne konie w akcji, przeczytałem większość tego tematu, znalazłem jedynie informacje na temat szarży minotaura, że kości się nie sumują.
Natknęliśmy się ostatnio na kartę przyjaciela "zaprzysiężony przewodnik" z dodatku pani jeziora, który to mówi, cytuję : "Zamiast poruszać się dokładnie o tyle obszarów, ile uzyskałeś w rzucie za ruch, możesz poruszać się o dowolną liczbę obszarów, nie większą niż wynik rzutu". Jak ta karta powinna odnosić się do posiadania konia, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie, podczas gry uznaliśmy, że jeżeli gracz wyrzucił 12, to mógł wybrać wynik pomiędzy 1-12, ale jest to zbyt przegięte.
Pozdrawiam
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Hey,Hoshik pisze: ↑wtorek 26 paź 2021, 11:32 O ile jasne jest, że przy własnym ruchu, czy losowaniu kart przygód, można korzystać z losu,
jak to się odnosi do sytuacji, w której to my jesteśmy atakowani zaklęciem przez innego gracza ?
Za przykład weźmy zaklęcie "przypadek" bądź "przyzwanie anioła". Czy jeżeli jestem atakowany czarem, mogę korzystać w losu w celu uzyskania lepszego wyniku ?
To samo tyczy żniwiarza, czy można używać losu kiedy odbywamy spotkanie ze żniwiarzem ? (uznaliśmy, że nie - ale fajnie byłoby znać zasady)
Zaklęcie też jest kartą, więc w teorii podpada pod punkt trzeci. Kiedy pisana była instrukcja do podstawowej wersji gry, Żniwiarza ani innych postaci niezależnych nie było, więc dlatego nie są w tej instrukcji wspomnieni. Osobiście bym proponował grać na zasadę, iż gracz może ponowić każdy swój rzut, który wykonuje. Rzecz jasna np. rzut ataku za wroga nie jest własnym rzutem, więc takich rzeczy ponowić nie można.
Jest jeszcze FAQ na stronie Galakty, który bodaj zabrania łączenia konia z tym efektem. Dla mnie z kolei to debilizm pierwszej wody (chociażby dlatego, że nigdy nie było rozróżnienia na liczbę pojedynczą i mnogą jeśli chodzi o rzucanie kośćmi, więc bez sensu jest wprowadzanie rozróżnienia dla tych pojedynczych przypadków), więc osobiście odradzam z tym grać. Nawet, mimo że te zdolności w sumie są bardzo potężne.Hoshik pisze: ↑wtorek 26 paź 2021, 11:32 2) Nieszczęsne konie w akcji, przeczytałem większość tego tematu, znalazłem jedynie informacje na temat szarży minotaura, że kości się nie sumują.
Natknęliśmy się ostatnio na kartę przyjaciela "zaprzysiężony przewodnik" z dodatku pani jeziora, który to mówi, cytuję : "Zamiast poruszać się dokładnie o tyle obszarów, ile uzyskałeś w rzucie za ruch, możesz poruszać się o dowolną liczbę obszarów, nie większą niż wynik rzutu". Jak ta karta powinna odnosić się do posiadania konia, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie, podczas gry uznaliśmy, że jeżeli gracz wyrzucił 12, to mógł wybrać wynik pomiędzy 1-12, ale jest to zbyt przegięte.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek 26 paź 2021, 11:08
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
No właśnie przeczytałem całe FAQ na ich stronie, i nic odnośnie tego nie znalazłem. Ale tak jak piszesz, moim zdaniem również jest to bezsensowne.
Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nic nie znalazłeś, bo źle szukałeś (nie patrzyłeś na tą kartę, na którą powinieneś był). Anyway, w dziale Podziemi w FAQ jest taki wpis:
Mechaniczna Sowa
P1: Czy Poszukiwacz może użyć Mechanicznej Sowy jednocześnie z koniem lub Zaklęciem Przyspieszenia?
O: Nie.
Choć FAQ nie wchodzi w szczegóły "dlaczego".
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek 26 paź 2021, 11:08
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Ach, widzisz. Nie sprawdzałem podziemi bo moja karta to jest zaprzysiężony przewodnik z Pani Jeziora, a podziemi nie posiadam, wiec nawet nie wiem czym jest mechaniczna sowa, ale wydaje się, że powinno działać to analogicznie 
Wątpliwości rozwiane, dzięki !
Wątpliwości rozwiane, dzięki !
-
-
- Posty: 116
- Rejestracja: sobota 26 cze 2021, 10:03
- Płeć:
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Jak rozpatrzyć kartę Pieczęć Duszy. Treść "Ta pieczęć posiada moc sekretów duszy, wszystkie twoje Przedmioty i Przyjaciele stają się związani z duszą"... Tzn ze nie wliczają się np liczbę posiadanych przedmiotów?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 24327
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 18
Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami
Nie.
To słowo-kluczowe pojawia się w rozszerzeniu Królestwo Dusz, które znaczenie ma wtedy, kiedy Poszukiwacz umrze. Gdy to się stanie, Poszukiwacz porzuca wszystkie swoje Przedmioty i Przyjaciół na obszarze, na którym padł, zdechł i skonał. Następnie przenosi się do Królestwa Dusz i tam kontynuuje swoją wędrówkę, spotykając Wrogów, Przedmioty, Przyjaciół &c., próbując odnaleźć swój grób i się ożywić. Gdy mu się uda ożywić, pozostawia na swoim obszarze wszystkie Przedmioty i Przyjaciół, których spotkał po drugiej stronie. Słowo-kluczowe Związany z Duszą oznacza, że kart z nim nie porzuca się, gdy Poszukiwacz umrze (zabiera je ze sobą do Królestwa Dusz) oraz jak ożyje, to zabiera ze sobą wszystkie Związane z Duszą karty, pozostawiając w Krainie Dusz jedynie te karty, które nie są z nim związane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!